קבלו את אפרת המפזזת

קבלו את אפרת המפזזת ../images/Emo230.gif

בפינתנו החדשה "אוספים ותחביבים" אני שמחה לארח את האורחת הראשונה , הלא היא "אפרת המפזזת", עם אוסף ענק, מענין ובלתי שגרתי . אפרת עורכת דין צעירה מירושלים, אם ל -3 , ברוכת כשרונות ובעלת עיסוקים מגוונים ואוספים נוספים ,תשמח במהלך סוף השבוע ,לספר כאן על עצמה להציג את תחביביה , ולענות לשאלותיכם. אפרת ברוכה הבאה הבמה שלך
 
תודה תודה. חלק מחברי הפורום מכיר אותי כבר

אז התנצלות מראש למי שלא אחדש לו דבר. אשתדל להעלות תמונות של דברים חדשים יחסית כדי לעניין. אפתח ואקדים בהסבר מהו פז - PEZ. פז הוא פטנט לייצור סוכריה קטנה ודחוסה המבוססת על הרבה סוכר. משהו שדומה במקצת לבצק סוכר ברעיון הכללי. את הפטנט המציאה אוסטרי בשם אדוארד האס בשנות העשרים של המאה ה-19. הרעיון היה ליצור סוכריה לגבר המעשן, שתהווה תחליף לסגריות, ולכן הטעם הנבחר היה מנטה - PfefErmintZ, ומכאן כמעין גימיק נגזר שמה של הסוכריה. וכך נראות הסוכריות.
 

kdr

New member
וואי איזה נוסטלגיה

בדרך חזרה מבית הספר לא היה מצב שלא קניתי איזה בובה עם מילוי. אילו שמרתי את הבובות הייתי מיליונר (מיליון בובות). כל הכבוד על המידע
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
צירוף מקרים- כך אני הפכתי למליונר...

גם אני עברתי יום יום מבית הספר על יד החנות שמכרה פזים. לא קניתי.
 
אז מה כל העניין בלאסוף פזים? טוב, אף אחד לא

אוסף את הסוכריות. טוב, לא ממש מדויק. יש כאלה שאוספים את הסוכריות, אפילו לי יש אוסף קטן של עטיפות סוכריות, אבל הרי בשביל זה לא היתה שוקו מזמינה אותי לכאן. אז מה כל כך מעניין בפז? זהו שמה שמעניין בפז זה לא הבפנוכו, הסוכריה, אלא בהחלט הקנקן - הדיספנסר שלה. בהתחלה אוחסנו הסוכריות בתוך כלי מתכת צר וארוך שהכיל אותן באלגנטיות. כך יכול היה הגבר לקחת לאופרה את מיכל הסוכריות הקטן שלו ומצוץ לו סוכריית מנטה, או אקליפטוס, בזמן הפסקת העישון. וכך נראה מחזיק הפזים בפרסומת גרמנית משנת 1930 בעיתון אוסטרי
 
בשנות ה-50 רשם האאס את הפטנט של

המתקן להוצאת סוכריות הפז מתוך המיכל. המיכל נראה כמו מצית פשוטה (ומכאן גם שמו עד היום - רגיל - REGULAR) , אבל הפטנט היה מהפכני. מנגנון מבוסס קפיץ אשר דוחף את הסוכריה למעלה כאשר מזיזים את ראש המתקן. הנה תמונה מתוך אי ביי של הפטנט. אפשר היום לקנות באופן חוקי את הרישום של הפטנט על קרטון מפואר.
 
ופז נדיר מאותה שנה - 1952 מיוצר באזור הכיבוש

האמריקאי שבגרמניה - ככה נראה רגולר. [ולמי שתהה - נמכר באי ביי במחיר של 160 + דולר ארה"ב} הערה: אני אתן כאן מחירים של חלק מהפריטים. לא בגלל שאני רוצה להתגאות או שזה חשוב באמת לאוסף שלי, אלא משום שקשה למי שלא אוסף להעריך את הערך הכלכלי של האוסף, ותמיד אנשים נדהמים מהמחירים של הפריטים הללו. אז בבקשה לא לחשוב שזה קשור לאידאולוגיה או בעיית אגו. זה אינפורמטיבי גרידא.
 
החברה התרחבה לארה"ב, התרחבות שהביאה

איתה כיווני מחשבה חדשים. מצד אחד הומצאה מחדש נערת הפז. נערת הפז הינה אותה נערה המסתובבת למשל בבתי הקולנוע בארה"ב כשעל צווארה מונח מגש מקרטון ובתוכו חבילות הפז למכירה. מהפכה בדמותה של נערת הפז חלה כאשר לצוות השיווק של חברת פז ארה"ב הצטרף אחד מבחירי המעצבים של... נכון... הלבשה תחתונה. נערת הפז קיבלה מדים חדשים ותדמית בהתאם. דוגמא לנערת הפז
 
נו? אז מתי תגיעי כבר לעניין? או. עכשיו.

בד בבד עם ההרחבות בארה"ב, ואולי גם עם קבעון מסויים בתחום המכירות לגברים המסוקסים, חשבו בחרת פז על כיוון חדש. למה לא לפנות לפלח שוק גדול הרבה יותר - לילדים. אבל איזה ילד יקנה מצית עם סוכרית מנטה? וכאן הומצא הדסיפנסר אותו אנחנו מכירים היום, וכה אוהבים לאהוב. הסידפנסר עם הראש בצורת דמות אהובה (או סתם מפורסמת) ממה שכתוב במקורות שונים כנראה שהדמות הראשונה שהומצאה היתה... עטות... לא מיקי מאוס, אלא.... פופאי. תמונה שלו אין לי אז תקבלו במקום את מיקי וחבריו העליזים. (תתעלמו מהעיגולים. אין להם כל חשיבות)
 
ואת אלו אני אוספת. אז תרגישו חופשי לשאול מה

שבה לכם. אני אלך לי עכשיו לישון, ואחזור לכאן מחר. ואם לא תשאלו אני אמשיך לכתוב את מה שמעניין אותי.....
 
את נפלאה, את מרתקת, את מעניינת

ולכן אני אחכה לקרוא את מה שמעניין אותך ואת השאלות, אם יהיו, אשמור לסוף. אוהבת אותך מאד
 

maybesure

New member
יש לי שאלות../images/Emo140.gif../images/Emo35.gif

קודם כל ברוכה הבאה לפורום שלנו.
האם יש פז אהוב או מועדף עליך מתוך האוסף?
איזה פז היית ממש רוצה להוסיף לאוסף?
איזה פז/ים נדיר/ים יש לך באוסף?
איזה פז הוא היקר ביותר באוסף?
האם רוב הפזים הם תרומות לאוסף או קנית בעצמך?
איך את מאכסנת את האוסף? זהו... משאירה קצת שאלות גם לאחרים. תודה על השיתוף
 
תושובות, אחת אחת....

האמת היא שהיום אני אוהבת את כל הפזים שלי. טוב. יש כאלה שאני לא אוהבת ובכל זאת יש לי אותם. למשל המשאיות די משעממות לדעתי, או הקסדות. כל פעם כשאני מקבלת פז אני אוהבת אותו הכי בעולם. ובעיקר שמחה שהוא הגיע אלי.. אבל כללית הכי אהובים עלי זה הפזמינים - הפזים היפנים המניאטוריים. אם בפז רגיל יש 10 סוכריות במחסנית, כאן יש רק חמש. ביפן הן משווקות בתוך ביצה כחולה גדולה מפלסטיק, עם פרוספרט קטן וחבילת סוכריות קטנה. הדמויות שלהן תמיד לקוחות מהתרבות היפנית, שיש בה מן התרבות הארופאית. דוגמא בתמונה.
 
טוב, אני גם ממש אוהבת פזים שקופים - לגמרי או

עם צבע שקוף. לדוגמא: תפוח משוגע מתוך הסדרה פרות חמצמצים ומשוגעים (בתרגום חופשי שלי). יש כאן פריט שהוא בצבע אטום, פריט שהוא בצבע שקוף, ופריט שהוא שקוף לגמרי. משהו במעבר האור דרך השקוף הזה עושה לי הנאה מהפז.
 
קשה לי לומר איזה פז הייתי רוצה. השנה למשל

מאוד רציתי את הפזים של סטאר טראק. אז קניתי אותם. עוד אני ארצה מאוד מאוד את הפזים של הקוסם מארץ עוץ שצריכים לצאת אוטוטו לשוק בארה"ב. כשיודעים איזה פזים עומדים לצאת לשוק השנה (החברה מפרסמת את זה באתר האינטרנט שלה, ובחרושת שמועות) אז כל שנה יש משהו לצפות לו ולרצות אותו. אני חשובת שאין פז שאי אפשר להשיגו בסופו של דבר, זה רק שאלה של מחיר וסבלנות. הייתי שמחה מאוד עם היה לי את הפז של מר תפוח אדמה. הוא מורכב מדמות מר תפוח אדמה ומחתיכות קטנות ומתרכבות. אני מוצאת שהוא מיוחד, מעניין, ומשעשע. [המחיר שלו הוא כמה אלפי דולרים, מה שגורם כמובן לעיכוב "קל" ברכישתו. ]
 
האוסף ששלי הוא אוסף מוצא בגודלו ואין בו

פריטים נדירים. יש בו פריטיםש אי אפשר להשיג בארץ ונקנו מחו"ל, ויש בו פריטים שאפשר להשיג אותם רק בארץ ובמובן הזה הם נדירים. אבל פז ממש נדיר אין לי. כמה מהמיוחדים יותר - למשל הפזים של מוצארט וסיסי שהוצאו לכבוד 80 שנה לחברת פז האוסטרית. היה להן ביקוש אדיר כשהן יצאו והשגתן היתה כרוכה בכמה לילות חסרי שינה במכרזים באי ביי.
 
פז נדיר יחסית הוא דווקא הפז השבור הבא. זהו

פז של גופי שנשבר בתוך האריזה. יש אנשים שאוספים פזים פגומים, בתנאי שהם כמובן בתוך האריזה אחרית לך תוכיח שקנית את זה שבור ולא שברת לבד. אז יש טעויות מצחיקות כמו חיבור הראש של סנדרלה הפוך, ויש סתמיות כמו פז שלא ציירו לו את העיניים או שכחו את השפם. באחת משיטוטי בתלפיות בירושלים מצאתי את הפז השבור הזה באחת מחנויות הממתקים. ידעתי שזו מציאה אבל משום מה ניסיתי לשיגהנחה על פז שבור. לא יודעת מה עבר בראשי. אולי רציתי גם לדעת מה עושים עם הפזים המקולקלים. אז שאלתי את המוכרת אם יש הנחה על שבורים. והיא ישר לקחה לי אותו, ואמרה שהם מחזירים את זה ליבואן. אמרתי לה שזה בסדר אני אקנה אותו שבור והיא סירבה למכור לי בכל תוקף. נו. יצאתי בפרצוף עצוב. אחרי חודשיים חזרתי לחנות והוא היה שם על המדף. הפעם בלי שאלות ובלי הערות לקחתי שמתי מזומן על הקופה והסתלקתי לפני שיעצרו אותי.
 
ופז שבנתיים יש רק בארץ - משאית. לא משהו

מיוחד, אלא מה, בדרך כלל על הדיספנסר הכיתוב PEZ מופיע על הצד הרחב שלו. כאן אין כיתוב על הצד הרחב אלא על הגג. אז מכיוון שזה יצא רק בארץ, ויש לו כיתוב במקום משונה, הפז הזה נחשב לנדיר. כמובן שאי אפשר להבטיח שמחר הפז הזה לא ישווק בכל אירופה ובזה יאבד מנדירותו ומחירו בשוק יצנח פלאים.
 
למעלה