קבלה אוטומטית....האמנם ?

sirok

New member
קבלה אוטומטית....האמנם ?

ערב טוב, שוטטתי לי ברחבי אתרי האוניברסיטאות, וקראתי באתר העברית שסכם/ממוצע 100ומעלה מעניק קבלה אוטומטית לאוני' במקוצועות מסויימים לדוגמא כימיה. האם זה כך ? כה פשוט ? כלומר אם אעבור את שלב הפסיכו' של מרץ (ונגיד, לא בהרבה..), אך אהיה בטוח שהבגרויות שלי יהיו מצוינות אוכל להיות בטוח שאתקבל לאוניברסיטה ? ? ובזאת אעבור עוד "משוכה" בדרך לעתודה ? תודה,
 

D a n n y b o y

New member
למרבה הצער, לא.

מדור עתודה מתייחס לציון הפסיכומטרי בנפרד, כתנאי נוסף ובלתי תלוי. בהצלחה!
 

BMWE

New member
כנראה צריך ממוצע

אגב, גם אצלנו זה כך. ודניאל, הוא אמר שהוא "יעבור" משוכה נוספת. לא נאמר דבר שקשור למדור.
 

sirok

New member
אולי לא הסברתי את עצמי טוב...

התכוונתי לכך, שיש מושג שנקרא "קבלה אוטומטית" אצל האוניברסיטאות השונות, אני אתייחס לאונ' העברית. תוכלו לקרוא על כך בלינק הבא: http://info.huji.ac.il/upload/fakulta/math.html#bsc והציטוט משם: "ניתן להתקבל באחד מערוצי הקבלה: 1. קבלה ישירה א. מועמדים בעלי תעודת בגרות בציון ממוצע של 10.00 ומעלה יוכלו להתקבל ישירות, לחוגים כימיה, לימודי סביבה, מדעי כדור הארץ, מתמטיקה ופיסיקה. ב. מועמדים בעלי תעודת בגרות שהשיגו ציון 650 לפחות בבחינה הפסיכומטרית יוכלו להתקבל לחוגים שפורטו בסעיף א', ללא התחשבות בממוצע תעודת הבגרות. 2. קבלה על סמך ציון משוקלל ניתן לשקלל את הבחינה הפסיכומטרית עם כל אחת מהתעודות: • תעודת בגרות • מכינה קדם אקדמית במסלול טבע/הנדסה • מכינת ביה'ס לתלמידים מחו'ל של האוניברסיטה העברית במסלול טבע • לימודים אקדמיים כמפורט בפרק 'ערוצי הקבלה'. " כלומר, אם ממוצע תעודת הבגרות יהיה 10, בלי להתחשב בפסיכו', אוכל להתקבל לאונ' ? <-- זאת הייתה כוונתי.
 

StasikD

New member
הסברת טוב.

כמו שזה נראה מפה, לפי סעיפי קבלה 1, א' וב', מתקבלים ללימודים ישירות. זה באמת יוריד ממך מכשול אחד, ויישאר לך לדאוג רק בגלל הקבלה לעתודה מבחינת הצבא- שזה מיוני קינן שפי, ומיונים יחסית לשאר המועמדים על סמך הפסיכומטרי, כמו שנכתב במאמרים.
 

אבשי ג

New member
ישנם מקצועות כאלה

ואוליזו כוונתך שאפשר להתקבל אליהם ללא פסיכו אלא רק ע"פ בגרות . בד"כ זה לא מקצועות "מבוקשים" ואין קשר בין תנאי הקבלה לאונ' לתנאי העתודה.
 
למעלה