קבוצת City Pass זכתה במכרז
קבוצת City Pass זכתה במכרז
קבוצת City Pass זכתה במכרז הזיכיון להקמה ותפעול הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים למשך 30 שנה קבוצת City Pass זכתה במכרז הזיכיון להקמה ותפעול הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים למשך 30 שנה הקבוצה הוכרזה כ"מועמד מועדף" עד לחתימת הסכם הזיכיון בתוך חודש. שר האוצר: "פרוייקט הרכבת הקלה יהווה זריקת עידוד חשובה להנעת גלגלי המשק ולהגדלת התעסוקה בהיקף של אלפי עובדים ישראליים. ועדת המכרזים הבין משרדית, בראשות סגן החשב הכללי באוצר, דוד גרשונוביץ, החליטה אמש להכריז על קבוצת City Pass כ"מועמד המועדף" לקבלת הזיכיון להקמה והפעלה, במשך 30 שנה, של הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים. הקו ינוע בתוואי באורך של 13.4 ק"מ, מפסגת זאב בצפון העיר, דרך רח´ יפו במרכז ועד פסגת הר הרצל. בתוואי הקו מבוצעות עתה הכנות הנדסיות ועבודות קדחתניות להעתקת שתשתיות במימון משרד התחבורה ועיריית ירושלים. תחילת תפעול הרכבת הקלה צפויה בשנת .2006 קודם להכרזה קיבלה לידיה ועדת המכרזים, ערבויות לקיום המכרז בגובה של 30 מיליון ₪ בכל אחת משתי הקבוצות המתמודדות: קבוצת Jerusalem Pass(פס ירושלים) -המורכבת מהחברות הבינלאומיות: חברת ההפעלה ,UESTRA יצרנית הרכבת סימנס, חברת CHIC ומהחברות הישראליות: אפריקה ישראל, וקבוצת פויכטונגר. קבוצת City Pass(סיטי פס) – המורכבת מהחברות הבינלאומיות: חב´ ההפעלה ויונדי, יצרנית הרכבות Alstom ומהחברות הישראליות: חב´ אשטרום וקב´ פולאר. החלטת הועדה התבססה על דירוג מקצועי של ההצעות, על פי אמות המידה שנקבעו במכרז. שתי ההצעות קיבלו ניקוד דומה בהיבטים הטכניים שלהן והוועדה ציינה בחיוב את הרמה הגבוהה של ההצעות. הפער בין ההצעות היה בגובה החזר ההוצאות (מענק ההקמה) שכל קבוצה ביקשה מהממשלה בגין העלויות להקמת הפרוייקט. ההחזר יינתן עם השלמת ההקמה וקודם לתחילת הפעלת הרכבת הקלה בשנת 2006.על פי תנאי המכרז, על קבוצת City Pass להשלים את חתימת "חוזה הזיכיון" עד תחילת דצמבר .2002 סגן רוה"מ ושר האוצר, סילבן שלום קיבל בסיפוק רב את החלטת ועדת המכרזים. השר שלום ציין כי בדומה לפרוייקטים אחרים בפיתוח תשתיות שסוכמו לאחרונה, גם בפרוייקט הרכבת הקלה בירושלים הביעו החברות הבינלאומיות אמון במשק הישראלי ובכדאיות ההשקעה בו לטווח של עשרות שנים. שר האוצר הביע את ביטחונו כי הקבוצה הזוכה תצליח להשלים את גיוס ההון הנדרש לפרוייקט הרכבת הקלה בירושלים, תוך ההסתייעות בשוק ההון המקומי ובכלל זה גיוס גם בשוק ההון המוסדי. "אין לי ספק שפרוייקט זה יהווה זריקת עידוד חשובה להנעת גלגלי המשק ולהגברת התעסוקה בהיקף של אלפי עובדים ישראלים. לדבריו, השילוב בין חברות בינלאומיות לחברות ישראליות יאפשר להן גם להרחיב את שיתוף הפעולה בפרוייקטים נוספים בארץ ובעולם. הצעת City Pass כוללת הספקה של 69 קרונות רכבת החל מהשנה הראשונה להפעלת הקו. תדירות הנסיעות בשעות השיא בבוקר תהיה 5 דקות לכיוון. הקבוצה הזוכה התחייבה לספק לנוסעים מערכת מידע בזמן אמת, אשר תעביר לנוסעים הממתינים בכל תחנה מידע שוטף אודות לוח הזמנים של הרכבת. העבודות שיבצע הזכיין כוללות הנחת מערכת המסילות, מערכות החשמל, הבקרה והתחזוקה, רכישת 69 קרונות רכבת, הקמת התחנות וכמובן את התפעול הכולל של הקו הראשון ברכבת הקלה בירושלים. פרט למימון הזכיין, משקיעות הממשלה ועיריית ירושלים סך של 800 מלש"ח לעבודות התכנון, הפינויים שנדרשו בתוואי, עבודות התשתי, שדרוג המרחב הציבורי ושיפור מרכז העיר. החלטת ועדת המכרזים מאמש מצטרפת להחלטת הוועדה המחוזית מן השבוע שעבר, לתת תוקף לתוכנית הסטטורית של הקו הראשון בירושלים. לאור זאת, צפוי כי בתוך כשנה תתחיל הקבוצה הזוכה בביצוע העבודות להקמת הקו הכוללת: הנחת מסילות, בניית תחנות, העמדת מערכת הזנת חשמל, ייצור הקרונות, הקמת מרכז התחזוקה, טיפולים ואחזקה (Depot) והקמת מרכז שליטה ובקרה. יצויין כי, במקביל לעבודות להקמת הקו הראשון עוסקים צוותי התכנון בפרוייקט בתכנון הקווים הבאים (8 קווים באורך 54 ק"מ) ובאפשרויות להארכת הקו הראשון ולהוספת שלוחות לאזורי תעסוקה, מסחר ולימודים נוספים. חברי ועדת המכרזים: יו"ר הועדה וסגן החשב הכללי באוצר- מר דוד גרשונוביץ, יו"ר הנהלת הפרוייקט ומשנה למנכ"ל עיריית ירושלים – איתן מאיר, יו"ר עמית ומשנה למנכ"ל משרד התחבורה – אלכס לנגר, גזבר עיריית ירושלים – אלי זיטוק, סמנכ"ל תכנון וכלכלה במשרד התחבורה – צ´רלס סלומון, רכז תחום תחבורה במשרד האוצר-אופיר קרני, יועצת משפטית במשרד האוצר – מיכל עקביה, מרכז הועדה וראש תוכנית אב לתחבורה – ד"ר משה הירש. הצוות המקצועי של ועדת המכרזים: וועדת המכרזים הסתייעה ביועצים מקצועיים מן השורה הראשונה: מרד עו"ד גלעד שר, ברנר, קדרי המלווה את הפרוייקט מתחילתו ומשמש גם כיועץ המשפטי לוועדת המכרזים וכמנסח הסכמים. כיועץ נוסף שימש משרד עו"ד יגאל ארנון ושות´.היועצים הפיננסיים של הועדה הינם חברת .TASC מקור: דובר משרד האוצר
קבוצת City Pass זכתה במכרז
קבוצת City Pass זכתה במכרז הזיכיון להקמה ותפעול הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים למשך 30 שנה קבוצת City Pass זכתה במכרז הזיכיון להקמה ותפעול הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים למשך 30 שנה הקבוצה הוכרזה כ"מועמד מועדף" עד לחתימת הסכם הזיכיון בתוך חודש. שר האוצר: "פרוייקט הרכבת הקלה יהווה זריקת עידוד חשובה להנעת גלגלי המשק ולהגדלת התעסוקה בהיקף של אלפי עובדים ישראליים. ועדת המכרזים הבין משרדית, בראשות סגן החשב הכללי באוצר, דוד גרשונוביץ, החליטה אמש להכריז על קבוצת City Pass כ"מועמד המועדף" לקבלת הזיכיון להקמה והפעלה, במשך 30 שנה, של הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים. הקו ינוע בתוואי באורך של 13.4 ק"מ, מפסגת זאב בצפון העיר, דרך רח´ יפו במרכז ועד פסגת הר הרצל. בתוואי הקו מבוצעות עתה הכנות הנדסיות ועבודות קדחתניות להעתקת שתשתיות במימון משרד התחבורה ועיריית ירושלים. תחילת תפעול הרכבת הקלה צפויה בשנת .2006 קודם להכרזה קיבלה לידיה ועדת המכרזים, ערבויות לקיום המכרז בגובה של 30 מיליון ₪ בכל אחת משתי הקבוצות המתמודדות: קבוצת Jerusalem Pass(פס ירושלים) -המורכבת מהחברות הבינלאומיות: חברת ההפעלה ,UESTRA יצרנית הרכבת סימנס, חברת CHIC ומהחברות הישראליות: אפריקה ישראל, וקבוצת פויכטונגר. קבוצת City Pass(סיטי פס) – המורכבת מהחברות הבינלאומיות: חב´ ההפעלה ויונדי, יצרנית הרכבות Alstom ומהחברות הישראליות: חב´ אשטרום וקב´ פולאר. החלטת הועדה התבססה על דירוג מקצועי של ההצעות, על פי אמות המידה שנקבעו במכרז. שתי ההצעות קיבלו ניקוד דומה בהיבטים הטכניים שלהן והוועדה ציינה בחיוב את הרמה הגבוהה של ההצעות. הפער בין ההצעות היה בגובה החזר ההוצאות (מענק ההקמה) שכל קבוצה ביקשה מהממשלה בגין העלויות להקמת הפרוייקט. ההחזר יינתן עם השלמת ההקמה וקודם לתחילת הפעלת הרכבת הקלה בשנת 2006.על פי תנאי המכרז, על קבוצת City Pass להשלים את חתימת "חוזה הזיכיון" עד תחילת דצמבר .2002 סגן רוה"מ ושר האוצר, סילבן שלום קיבל בסיפוק רב את החלטת ועדת המכרזים. השר שלום ציין כי בדומה לפרוייקטים אחרים בפיתוח תשתיות שסוכמו לאחרונה, גם בפרוייקט הרכבת הקלה בירושלים הביעו החברות הבינלאומיות אמון במשק הישראלי ובכדאיות ההשקעה בו לטווח של עשרות שנים. שר האוצר הביע את ביטחונו כי הקבוצה הזוכה תצליח להשלים את גיוס ההון הנדרש לפרוייקט הרכבת הקלה בירושלים, תוך ההסתייעות בשוק ההון המקומי ובכלל זה גיוס גם בשוק ההון המוסדי. "אין לי ספק שפרוייקט זה יהווה זריקת עידוד חשובה להנעת גלגלי המשק ולהגברת התעסוקה בהיקף של אלפי עובדים ישראלים. לדבריו, השילוב בין חברות בינלאומיות לחברות ישראליות יאפשר להן גם להרחיב את שיתוף הפעולה בפרוייקטים נוספים בארץ ובעולם. הצעת City Pass כוללת הספקה של 69 קרונות רכבת החל מהשנה הראשונה להפעלת הקו. תדירות הנסיעות בשעות השיא בבוקר תהיה 5 דקות לכיוון. הקבוצה הזוכה התחייבה לספק לנוסעים מערכת מידע בזמן אמת, אשר תעביר לנוסעים הממתינים בכל תחנה מידע שוטף אודות לוח הזמנים של הרכבת. העבודות שיבצע הזכיין כוללות הנחת מערכת המסילות, מערכות החשמל, הבקרה והתחזוקה, רכישת 69 קרונות רכבת, הקמת התחנות וכמובן את התפעול הכולל של הקו הראשון ברכבת הקלה בירושלים. פרט למימון הזכיין, משקיעות הממשלה ועיריית ירושלים סך של 800 מלש"ח לעבודות התכנון, הפינויים שנדרשו בתוואי, עבודות התשתי, שדרוג המרחב הציבורי ושיפור מרכז העיר. החלטת ועדת המכרזים מאמש מצטרפת להחלטת הוועדה המחוזית מן השבוע שעבר, לתת תוקף לתוכנית הסטטורית של הקו הראשון בירושלים. לאור זאת, צפוי כי בתוך כשנה תתחיל הקבוצה הזוכה בביצוע העבודות להקמת הקו הכוללת: הנחת מסילות, בניית תחנות, העמדת מערכת הזנת חשמל, ייצור הקרונות, הקמת מרכז התחזוקה, טיפולים ואחזקה (Depot) והקמת מרכז שליטה ובקרה. יצויין כי, במקביל לעבודות להקמת הקו הראשון עוסקים צוותי התכנון בפרוייקט בתכנון הקווים הבאים (8 קווים באורך 54 ק"מ) ובאפשרויות להארכת הקו הראשון ולהוספת שלוחות לאזורי תעסוקה, מסחר ולימודים נוספים. חברי ועדת המכרזים: יו"ר הועדה וסגן החשב הכללי באוצר- מר דוד גרשונוביץ, יו"ר הנהלת הפרוייקט ומשנה למנכ"ל עיריית ירושלים – איתן מאיר, יו"ר עמית ומשנה למנכ"ל משרד התחבורה – אלכס לנגר, גזבר עיריית ירושלים – אלי זיטוק, סמנכ"ל תכנון וכלכלה במשרד התחבורה – צ´רלס סלומון, רכז תחום תחבורה במשרד האוצר-אופיר קרני, יועצת משפטית במשרד האוצר – מיכל עקביה, מרכז הועדה וראש תוכנית אב לתחבורה – ד"ר משה הירש. הצוות המקצועי של ועדת המכרזים: וועדת המכרזים הסתייעה ביועצים מקצועיים מן השורה הראשונה: מרד עו"ד גלעד שר, ברנר, קדרי המלווה את הפרוייקט מתחילתו ומשמש גם כיועץ המשפטי לוועדת המכרזים וכמנסח הסכמים. כיועץ נוסף שימש משרד עו"ד יגאל ארנון ושות´.היועצים הפיננסיים של הועדה הינם חברת .TASC מקור: דובר משרד האוצר