קבוצת דלק רוצה לשנות את ההסדר

משקיע88

Well-known member
ההצבעה אומנם נקבעה למחר, אבל למעשה יש זמן עד סוף החודש ללחיצה על כפתור הפירעון המידי. בינתיים נהנים.
 

adiv2020

Member
השוק אולי מתמחר הסכמות .
גלוי מחזיק אגחים יט ו - לד ומניה דלק קבוצה
 

בורסה 2008

Well-known member
הנה יצאה הודעה על ביטול האסיפה ושבכוונת החברה לזמן אסיפה חדשה בימים הקרובים.
 

משקיע88

Well-known member
לא צריך למהר כל כך. מציע לכנס את האסיפה ביום ה' 30/5 בשעות הערב המאוחרות.
 

בורסה 2008

Well-known member
כבעל מניות ומחזיק אגח, אני מודה כל יום שאין לך ואף שבריר השפעה על קבלת ההחלטות, וגם אתה צריך להודות על כך. אני מאמין שב-30/5 אתה תהיה עם אחזקה ששווה כמה אחוזים טובים יותר ממה שהיא שווה היום, ואני אהיה שמח מאד בשבילך כמובן.
 

משקיע88

Well-known member
אתה לפעמים גם חושב לפני שאתה כותב או שזה בא לך באופן ספונטני? מה הקשקוש הזה על השפעה? על איזה החלטות אתה משפיע בתגובות שלך?
ממשיך לדמיין את תשובה בתנוחות שונות?
 

בורסה 2008

Well-known member
מה אתה כל כך כועס באמצע הלילה? אני רואה שהתנוחות של תשובה לא עוזבות אותך. קח כוס מים ותירגע. אתה פשוט מזכיר בכל תגובה כמה לוחמני אתה כלפי המשא ומתן, אז רק ציינתי שאני שמח שמי שיושב בחדר אלה אנשים עם ראייה קצת פחות צרה, זה הכל. לא צריך להיפגע.
לילה טוב
 

משקיע88

Well-known member
יש אצלך מתכונת קבועה של תגובה לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. אתה מצפה שמישהו יאמין שאתה מחובר לחשבון ניירות הערך שלי כשאתה קובע שאין לי שבריר של השפעה על ההחלטה? אולי תקרא פעם את התגובות שלך ותחליט אם הן לא לוחמניות משהו? זוכר את המונופול שלקחת לעצמך על תחום נגזרות VIX ועל כך שאתה לבדך מבין בזה? לדעתי תגובותיך טובות ומועילות פעמים רבות, ואינני מהסס לשבח אותן כשאני חושב כך. פשוט התמקד בנושא המדובר ואל תנסה למנוע מאחרים להביע את דעתם. אכן אני מניסיוני חושב שמשא ומתן תוקפני הוא יעיל יותר עם אנשים מסויימים, כמו תשובה, אלשטיין ולהבדיל נתניהו, בעוד שיש מצבים בהם שיתוף פעולה מושג בגישה רכה יותר. בגישה זו פעלתי וניסיתי להשפיע במשבר של קבוצת זיסר (אחרי פטירתו) ובמיוחד אלביט הדמיה. שם טענתי שאין הגיון ללחוץ על קצב תשלומים שימנע מימוש מושכל של מניות בתחומי המכשור הרפואי. ואכן ההחזקה שלי שהייתה משמעותית הכריעה בהצבעה חשובה ולקח כמה שנים לקבל כמעט כפול מהפארי.
 

בורסה 2008

Well-known member
אני כמובן לא מחובר לחשבון שלך, אני פשוט מסתמך על מה שאתה בעצמך אמרת בקשר לאחזקתך שהיא לא מהותית. יכול להיות שבאחזקות אחרות אתה כריש גדול. אין לי שום דרך לדעת זאת.
לא התכוונתי להעליב. זרקתי משפט שעלה לי באותו רגע כמו שגם אתה נוהג לעשות מדי פעם מבלי לברר אם הצד השני ממש יאהב זאת. מתנצל אם היה אגרסיבי מדי, ובטח שאני לא מתכוון למנוע מאחרים להשמיע את דעתם. זה כל הרעיון של הפורום ובלעדי הדעות שלכם אין לי הרבה תועלת ממנו.

לגבי נגזרות ה-VIX, אל תסלף. אני לא לקחתי מונופול ולא נעליים. אני אמרתי משפט פשוט על מצב נתון שהיה לפני כמה חודשים, וטענתי שאם תנהל בצורה סבירה את כספך, אני לא רואה דרך להפסיד שם(תמיד אפשר למצוא דרכים ממש הזויות, אבל אני מקווה שכולם פה מבינים את הרעיון). אגב, מאז אם עקבת ללא מינוף כלל אחרי שורט תנודתיות(לצורך החישוב נניח שעשית זאת בלונג), עשית מעל 100%על ההשקעה. זה לא רע. מה שאמרתי אז כבר פחות תופס למצב העכשווי והתייחס למצב מאד נדיר שהיה אז בשוק התנודתיות. אתה יכול לחשוב אחרת, ואני עדיין עומד מאחורי דבריי. הפעם מבחן התוצאה היה לצידי.

אני שמח על ההצלחות הקודמות שלך בהשפעות על משאים ומתנים, ובאמת שאני מפרגן כאן לכולם וגם לך בפרט. לא צריך לקחת קשה מדי את דבריי. בבקשה המשך לכתוב את דעתך בנחת. אשמח לקרוא אותה :)
 
נערך לאחרונה ב:

בורסה 2008

Well-known member
מסתמנות הסכמות כצפוי. לדעתי 200M זה נחמד לשני הצדדים וכולם יכולים לצאת מרוצים. שיוסיפו עוד כל מיני נקודות בדיקה באמצע ויהיה בסדר. ברגע שיסגרו את זה, לדעתי דלק קבוצה על דרך המלך.

מחזיק

 
קרה משהו לפני כמה דקות. המניה עברה לירידות לאחר שעלתה היום ב -- 4%.
 

משקיע88

Well-known member
לא הייתי נכנס לפרשנות מעמיקה על תנודה יומית של המניה. הידיעות שהתפרסמו היום כמו הסכמה לכאורה להגדלת ההון ב 200 מליון ש"ח לא טובות למחזיקי המניות, שכן הן מבשרות על דילול גבוה ממה שהוצע קודם. מצד שני רישום דלקד בלונדון והמשך עליית מחיר הברנט חיוביים למניה, וגם הסדר מסתמן עם האגחים חיובי למניה. כל הידיעות חיוביות לאג"ח ואכן שם יש עליות.
בקיצור - המסחר במניות תנודתי לאור האמור, והמסחר באג"ח חיובי. לא סיפור גדול לדעתי. ג.נ. - מחזיק באג"ח לא' ולא מייעץ לאחרים.
 

בורסה 2008

Well-known member
שימו לב שאנחנו כל הזמן מדברים ומנסים לשערך את איתקה ואת השפעתה על דלק"ב, אך פתאום מגיע מנוע מכיוון אחר- דלק קידוחים. ההודעה על התקדמות בכוונה להנפיק בלונדון נותנת רוח גבית לדלקד והביאה לסגירה בשיא של יותר משנה. אם באמת יש לנו כאן פריצה ונמשיך קדימה, זה ייתן פוש רציני גם לאג"חים שמובטחים ביחידות של דלק"ד, וגם כמובן לקבוצת דלק שמחזיקה נתח מכובד של 54.5%.
כל האמור הוא בהנחה שמגיעים להסכמות כלשהן(גם אם רעות) עם מחזיקי האג"ח ולא נכנסים לסיחרור.

בגזרת הנפט, הוא משייט בחצי הגבוה של ה-60 וכל יום שעובר במחירים האלה זה בוננזה לאיתקה. אם באמת יתנו לחברה זמן לממש את איתקה בלי לחץ, זה ניצחון אדיר לבעלי המניות, גם אם ישלמו על זה בדרך בגיוס הון או אפילו שיפורי ריבית.
 

משקיע88

Well-known member
קצת מחשבות על ניצחונות ותבוסות בשוק ההון. מהשפל של 5608 נקודות בשנה שעברה עלתה מניית קבוצת דלק עד היום פי 2.81.
מאידך גיסא, אג"ח לא' עלתה משפל של 21.89 נקודות במשבר עד 87.84 היום, פי 4.01.
במילים אחרות, מי שאזר אומץ בסוף מרץ 2020 ומכר את מניית קבוצת דלק בשורט בשפל הרב שנתי שלה וקנה בכסף את אג"ח לא', הרוויח (ללא עמלות) עד היום 42.7%.
זאת כמובן עיסקה דמיונית לחלוטין ונגועה במסקנה בדיעבד, אבל חומר למחשבה.
 

בורסה 2008

Well-known member
אפשר להבין איזו נקודה ניסית להעביר?
למה זה חייב להיות זה מול זה ולמה באותו מועד?
אני התחלתי לאסוף אגח יט בשער 19 ומחזיק עד היום. אני כבר לא עוקב מה התשואה הכוללת אבל היא משהו מעל פי 6 לדעתי. ברור שרוב הדרך האגח היו אטרקטיביות יותר. בשלב מסויים לדעתי זה התהפך, ומאז באמת המניה נתנה תשואה עודפת משמעותית על האגח. אז מה הנקודה שלך?
 

בורסה 2008

Well-known member
כמו שכתבתי, דלקב מקבלת רוח גבית דווקא מהכיוון הפחות צפוי(כשכולם מחכים להודעות בקשר לאיתקה)- דלקד במהלך מהיר בשיא של יותר משנה על רקע הכוונה להנפיק בלונדון. שום דבר לא קרה כאן בחברה, זה פשוט שוק שמתמחר בחסר נכסים(לדעתי הצנועה כמובן). המהלך כמובן תומך גם באג"חים. עוד קצת והתשואות כבר יורדות מתחת למסגרת האשראי שלקחו לא מזמן וישקפו אפשרות מחודשת למיחזור בשוק.

מחזיק את כל הנכסים הנ"ל
 
למעלה