קבוצתית צמיגים- כי מתעניינים :)

מוש1983

New member
קבוצתית צמיגים- כי מתעניינים :)


אז ככה בעוד חודשיים אמור להגיע משלוח גדול וטרי של צמיגי VEE RUBBER לארץ. כבר לפני אני מארגן קבוצתית במחיר המעולה של 550 לסט כמו בפעמיים האחרונות. אני אישית מאוד ממליץ ובצורה מאוד אובייקטיבית. לא מדובר בצמיג זול או בחברה קטנה, אלא בחברה
עם היצע ומגוון צמיגים עצום !!! עם מחלקות ומחלקות משנה של פיתוח/ייצור/בקרת איכות ...
-יחד עם זאת ובינתיים אם מישהו תקוע ולא יכול להמתין עד הגעת המשלוח ויצטרך עזרה ברכישה בהנחה, אני אשמח לסייע כמה שאפשר.
לדעתי במחיר הזה - אין משהו דומה או קרוב שנוכל לרכוש.
+אני אעשה קצת סדר כי בפעם הקודמת לא דייקתי בכל תיאורי ייעוד הצמיגים, וכבר הספקתי לבחון את כולם בעצמי ולקבל חומר מעודכן מהחברה.
+אני צירפתי טבלה שמפרטת בצורה טובה ומדוייקת את ייעוד הצמיגים.
+לאחר שבחנתי את כלל קשת הצמיגים, יש 5 דגמי צמיג שהייתי ממליץ עליהם:
הרוב המוחלט (בוודאות) מאוד יאהבו את ה- VRM340 (מאוד מזכיר את ה-D952 במבנה ובגומי, לדעתי יותר טוב ממנו), צמיג עם אחיזה
מעולה ! עמיד וחזק להפליא, נשחק בצורה אחידה לאורך זמן, דופן חזקה עם צלעות חיזוק, היחיד שבשקט אפשר לרכוב איתו עם 6-8 PSI
ואפילו פחות בקצב לא איטי !! צמיג שכל מי שמנסה אותו אומר שזה אחד הצמיגים הטובים שמכיר.
ה-VRM300 באופן אישי זה הצמיג האהוב עלי. צמיג קליל וזריז, נדבק לקרקע, אוחז נפלא, פחות
עמיד מה-340, אבל פונה טוב יותר, ולטעמי האישי הצמיג הכי שווה !
ה-VRM200 צמיג שמוכוון לקשה, קוביות יחסית גדולות רכות וגמישות, צמיג טוב ! כרגע מורכב
אצלי, סה"כ רכיבה 1 עוד לא סיימתי איתו.. אבל עושה רושם טוב.
ה-VRM175 צמיג האול-אראונד של וי-ראבבר,, צמיג יעודי לאנדורו, עם תקן FIM, קוביות נמוכות
יחסית, עושה עבודה טובה בכל תוואי.. מייצר אחיזה מצויינת ברטוב , וביבש. צמיג טוב !!
ה- VRM140 - ניסיתי רק את הקדמי, מבין כל הקדמיים אני ממליץ על הקדמי של ה-VRM200
למי שאוהב צמיג קדמי צפוף (בעיקר לקשה) ועל הקדמי של ה-VRM140 למי שאוהב מבנה יותר מרווח ורייסרי. קצת על ה-140
זה צמיג מחומרים מופחתי משקל, צמיג קל ! שיוצר בעיקר למוטוקרוס כדי לשפר את הזריזות והפחתת המשקל ושיפור עבודת הבולמים
בהתאם. צמיג מעניין.
בדקתי עוד.. אבל אלו הצמיגים שאני באמת ממליץ עליהם עפ"י דעתי האישית
+קצת הסתכלתי, וראיתי שבתחרויות אנדורו בעולם, יש רוכבים שמשתמשים ב- VEE RUBBER, הרוב שמים 300 לאחורי ו-140 לקדמי
או 300 אחורה וקדימה או 140 אחורה וקדימה/ זה בעיקר.
+בנוסף אני אציין שהמון אנשים מבקשים צמיגים לאדמה קשה, אבל לא באמת מבינים מה המושג אדמה קשה אומר, ואיך מתוך כך נגזר מבנה של צמיג לאדמה קשה.
+נוסיף ונאמר - שכהמלצה כללית צמיגים מומלצים יהיו צמיגים שטווח היעילות שלהם נע מאמצע הרך ועד ל-סוף הבינונית או תחילת הקשה בעדיפות. ברור שצמיגים כאלו תופסים את רוב הקשת ולכן לא יצטיינו בתחום ספציפי אבל יעשו עבודה כללית טובה מאוד בכלל תנאי הרכיבה.
+צמיגים עם תקן FIM שהקוביות שלהם נמוכות יותר, משום מה לא כ"כ פופולאריים בקרב הרוכבים בארץ, אבל ראוי לציין שצמיגים כאלו הם יעודיים לאנדורו, ונכונים יותר לרוב החברה. (ביחוד למי שאוהב סלעים וכד', דווקא צמיגים עם קוביות גבוהות וקרביות פחות יתאימו.. זה אומנם נראה פחות "עונדה רוצחת" אבל ללא ספק עדיף..)
+מידות של צמיגים: אולי מפה הייתי צריך להתחיל... תשכחו ממה שכתוב ברשיון. אין קשר בין תקינה לכביש ובין צמיג נכון לשטח. מדובר בשני עולמות שונים לחלוטין. המידות ברשיון תמיד יהיו מסיביות יותר, מתוך תקני בטיחות, יש צורך בכביש ביכולת התחממות ועמידה בחום של צמיג, יכולת פיזור החום בהתאם, עמידות וכד' לכן צריך צמיג מסיבי יותר עם "בשר" בשטח כל זה ממש לא נכון, וחשוב שהצמיג יהיה דווקא במינימום ההכרחי (שוב בהתאם לשימוש) וקל כמה שאפשר. הדבר משפיע על יכולת הפניה של האופנוע, על זריזות האופנוע, התנהגות המנוע, המשקל החוזר לבולם (חשוב מאוד) מה שמשפיע באופן קריטי על התנהגות הבולם.
+קצת על המספרים: מה אומרת המידה 120/90-18 או 110/100-18 או 100/100-18 וכד' : נסתכל על המספרים משמאל לימין,
המספר הראשון מציין את רוחב הצמיג ב-מ"מ, המספר האמצעי מציין את גובה הצמיג (למעשה חתך הצד) כ-אחוז מהרוחב ב-מ"מ,
והמספר הימני מציין את קוטר הצמיג (פנימי) באינצ'ים. אם ניקח את 110/100-18 לדוגמא, אז אנחנו מבינים ש- הרוחב
יהיה 11 ס"מ הגובה של חתך הצד יהיה 100% מהרוחב, ז"א גם כן 11 ס"מ וכמובן מתאים לג'אנט 18"
אם ניקח את 120/100-90 לדוגמא אז נבין שהרוחב כאן יהיה 12 ס"מ הגובה של חתך הצד יהיה 90% מהרוחב כלומר 10.8 ס"מ וכן הלאה.
+באופן כללי ונכון כמעט לכולם: לנפחי ה-125 דו"פ , אסור לנעול מעל ל-100/100-18
עד250F גם להם מומלץ 100/100-18
נפחים גדולים יותר: 110/100-18 / 120/100-18 / 120/90-18

+אשמח לשמוע כל תגובה או שאלה, חוו"ד שלילית או חיובית וכל עוד זה נאמר בצורה מכובדת וברוח טובה. -מוש-
 

מוש1983

New member
נקודה עקרונית נוספת ששכחתי לציין..

+באופן עקרוני, הגומי של צמיג לאדמה קשה יהיה רך יותר מגומי של צמיג
לאדמה רכה שיהיה קשה יותר ופחות גמיש. הסיבה היא: שבמפגש בין שני
משטחים קשיחים, החלש מבניהם (תלוי בעומס) ישבר. לכן לרוב כשרואים
צמיגים שנתלשים מהם קוביות או נשברים מהם חצאי קוביות, לרוב יהיה
יהיה מדובר בצמיגים לאדמה רכה או צמיגים עם גומי לא גמיש ולא איכותי.
גומי לאדמה קשה יהיה רך וגמיש, הוא ימרח ויתעוות כמו סנדל על הסלע
ולא ישבר. הריבאונד שלו יהיה איטי.
לעומתו צמיג לאדמה רכה, יהיה בעל גומי קשה שאמור לחפור בקרקע
ולמצוא אחיזה, עם ריבאונד מהיר, שלא נמרח על הקרקע. פחות צפוף
במבנה שלו.. מרווח או בנוי במבנה שנועד לפנות את האדמה הרכה.
(אדמה רכה יכולה להיות חול וגם בוץ, שני אלו שונים באופן מהותי..ולרוב
יבדלו האחד מהשני במבנה אך לא בהרכב הגומי.)
+לחץ אוויר- לחץ האוויר יגזר באופן ישיר מקצב הרכיבה של האינדיבידואל.
לחצים אופייניים:
אדמה קשה – 12-14 PSI (קדמי ואחורי)
אדמה בינונית – 12-14 PSI (קדמי ואחורי)
חול ובוץ – 14-18 PSI (קדמי ואחורי)
מדבר - 14-18 PSI (קדמי ואחורי)
שוב אני אדגיש שמדובר בלחצים עקרוניים, אני באופן אישי רוכב עם 10
8-10 PSI בשטחים טכניים אך עם עליית הקצב כך עולה לחץ האוויר.

+יש עוד הרבה מה להוסיף ולכתוב.. אבל אין כוח :)
 
למעלה