צריכה עזרה

tulilit

New member
צריכה עזרה ../images/Emo92.gif

רום בן 3 שבועות. עולה יפה במשקל (השתחררנו מבי"ח 3030, ועכשיו אנחנו כבר 4200
), ויש לפחות 6-8 חיתולים רטובים ביום. עד פה בסדר. לאחר מפגש עם יועצת הנקה שאבחנה שיש לי עודף חלב, היא המליצה לי להניק משד אחד בלבד, ולשאוב את השני, אם אני מרגישה גודש. שאבתי פעם ביום במשך 3 ימים. מאז נדמה לי שעודף החלב התגבר משמעותית, ורום בוכה בהיסטריה בכל הנקה, ונראה כאילו הוא נחנק בזמן היניקה. רוב הזמן הוא בכלל לא מחובר, אלא רק בולע את השפריצים ש"מתקיפים" אותו. האם כדאי לשאוב לפני כל ארוחה, כדי להקל על רום קצת (אבל האם זה לא ישאיר את כמות החלב בעודף?), לשתות משהו שמייבש חלב (נענע / מרווה), לחכות שהכמות תתאפס לבד (אני לא עומדת בהיסטריות הבכי שלו עד אז). עזרתכן / עצתכן יתקבלו בברכה
 

odeia

New member
כמה רעיונות, קודם כל להתייעץ עם

יועצת ההנקה. שנית, לסחוט קצת חלב לפני כל הנקה, לא לשאוב. לפעמים ממליצים להניק מצד אחד לאורך 3 שעות ורק אז צד שני לאורך 3 שעות וחוזר חלילה, אולי זו הצורה בה עליך לעשות ובצד הגדוש, רק לסחוט ולא לשאוב ממש. אולי להתייעץ עם אסתר בפורום ייעוץ הנקה.
 

tulilit

New member
פחות או יותר התחילו הבעיות אחרי

שנפגשתי עם יועצת הנקה, ויישמתי את המלצותיה... וכן יועצת מוסמכת, מתוך רשימת ההמלצות בפורום
 

ornaok

New member
אולי את רוצה להניק קצת את לירי?

החלב שלי לא מספיק לה ביומיים האחרונים
 
../images/Emo49.gif וברוכים הבאים ../images/Emo140.gif

מאזן החלב יתאזן, בסופו של דבר. סבלנות. מה שעזר לי היה להסתובב במשך היום בלי חזיה ולתת למה שנוזל לנזול (מחליפים כמה חולצות ביום, לא נורא). אני מסכימה עם מה שכתבה לך אודיה, להוציא קצת שפריצים מהצד שממנו את הולכת להניק ואז להניק את רום. זה באמת קשה עבור רום ההתמודדות עם השפריצים החזקים, וזה באמת נראה כמו שנחנקים, בגלל השפריצים. אני היתי מפסיקה לשאוב בכלל. להניק משד אחד כל 3 שעות (כמו שכתבה לך אודיה) ואז להחליף צד וזה יתאזן.
על כמויות החלב.
 

איה28

New member
עוד משהו קטן

דבר ראשון מוזרה לי מאוד ההמלצה לשאוב, לנסות להמנע מגודש מסוכן שגורם לסתימות, אבל טיפה גודש רק יביא לאיזון ייצור החלב ולכן חשוב שלא לשאוב אלא רק לסחוט. בנוסף במקרים שיש זרם חזק מידי ממליצים על הנקה בשכיבה, אפילו כשאת על הגב והתינוק עליך- (קשה קצת בהתחלה להגיע לתנוחה הזאת).
 

tulilit

New member
מילא להחליף כמה חולצות ביום, עם

הכמויות שלי בלי חזיה אני פשוט אוכל לשטוף את הרצפה עם חלב...
 
כולי קנאה ../images/Emo7.gif

איפה הימים של השיטפון
נראה לי שגם השאיבות האינטנסיביות לא עוזרות
 

justmom

New member
מזל טוב וברוכה הבאה ../images/Emo140.gif

odeia צודקת - לפני ההנקה מומלץ לסחוט ידנית רק עד שעוצמת השפריצים תיחלש, ולא לשאוב, כי השאיבה רק תגביר את כמויות החלב. לא לשתות מייבשי חלב למיניהם כי זה נראה לי משחק קצת מסוכן שעלול לשבש את ההנקה. כדי להקל על רום את יכולה לנסות להיניק בשכיבה, כדי שכוח הכובד יעבוד לטובתך. בהנקה בשכיבה את שוכבת על הגב, והוא מונח עלייך בטן לבטן ויונק מלמעלה, מה שמונע את זרימת השפריצים העזה אל הפה שלו וחוסך לו השתנקות ותסכולים. קרבי אותו לשד בישיבה ואז הישכבי בעדינות לאחור כשאת תומכת את מצחו בכף ידך, כדי לעזור לו להרים ראש וכדי שראשו לא יצנח על השד. מומלץ להשתמש בטכניקה הזו בשעות שבהן החלב שופע ביותר (כמו למשל בהנקת הבוקר) - מאחר שכוח הכובד אינו עוזר לחלב לזרום (וזה מה שעוזר להתגבר על הזרימה העזה), התינוק לא ירוקן את השד עד הסוף, כך שיש להיזהר שלא להגיע להפחתה רבה מדי של החלב. את יכולה להיעזר שוב ביועצת ההנקה שסייעה לך?
 

כרמית מ.

New member
לא חייבים לשכב

אפשר פשוט להשען אחורה בזמן ההנקה (בחיבור בד"כ יותר נוח להשען לפנים, ואז להשען אחורה). מאד יעיל - והרי לא תמיד מיניקים במיטה...
 

boringvered

New member
אני ניסיתי את שיטת הסחיטה הידנית

ומצאתי שזה לוקח לי יותר מידי זמן, ובזמן הזה גל הייתה בוכה ומתוסכלת. עכשיו אני קצת סותמת את הצינוריות בדקה שתיים הראשונות ע"י החזקת אצבע באיזור הפטמה עד שיש קצת רגיעה. היתרון - פשוט גל מקבלת סיפוק מהיר יותר ולא צריכה להמתין ובזמן הזה הזרם לא חזק מידי ואח"כ כבר מווסת מספיק. אולי זה יכול לעזור לכם. ורד
 

tulilit

New member
תודה על העצות, הצגנו את עצמנו

כאן. ניסיתי בלילה לתת קצת זווית אחורה (יש מיטה מתכווננת, אז זה דווקא אפשרי). פעם אחת רום נכנס לאקסטזת בכי שלא נרגעה רבע שעה, בשאר הפעמים הוא יבב קצת, והיה קצת יותר רגוע, והמיטה ספגה יותר עודפי חלב. כמה זמן לוקח לחלב להתאזן לפי דרישה, בהנחה שלא אשאב, ולא אשנה את התפריט?
 

yaely1974

New member
ישנה עוד דרך

מכירה את הבעיה (אם אפשר לקרוא לזה בעיה) מקרוב. קודם כל לפני שאת מתחילה להניק (לןקח שניה וחצי בדיוק) תסחטי קצת חלב וזה מקל. במהלך ההנקה בייחוד בחמש הדקות הראשונות תתפסי עם שתי האצבעות (אצבע+אמה) את הפטמה ותלחצי קלות (כמו מספריים) - כך למעשה ניתן לווסת את כמות החלב בצורה שהיונק לא ייחנק. אני עד היום נוקטת בדרך הזו (אמא שלי הראתה לי בזמנו והיא אמרה שסבתא שלי הראתה לה כשאני נולדתי) וכבר עברו שישה חודשים מאז שעומר נולדה.
 
כן../images/Emo70.gif כן../images/Emo70.gif

מסיכמה עם יעלי
גם לי יש עודף חלב (ואם את שואלת על הזמן תומר כבר בן 4 חודשים) ולעיתים עדיין יש לי עודף חלב (בעיקר בלילה) אז אני עושה את מה שיעלי המליצה לך: לעצור קצת את הזרימה ע"י החזקת הציצי (מעל ומתחת לעטרה) כמו מספריים וללחוץ קצת. ככה אני בהחלט רואה שתומר לא משתנק מכמות החלב שיוצאת בהתחלה. אח"כ אפשר לשחרר את היד... ואני לא שאבתי בכלל וגם לא שתיתי נענע (למרות שהיו לי מחשבות בנושא) נסי את העניין וספרי לנו איך הולך...
 
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif../images/Emo7.gif../images/Emo7.gif../images/Emo7.gif הוא כל הזמן בוכה

כל הזמן, גם על הידיים. לא מוכן לקחת ציצי - צרחות אימים. כל 3-4 שעות לוקח ציצי ל-5 דקות גג. לא נראה לי שהוא סובל ממשהו, אין לו חום. רק צרחות כל היום. אני על סף שבירה
 

odeia

New member
גם לנו זה קרה, ממשיכים ידיים והמון

אולי מנשא. לבדוק סיפור של אוזניים. לנו בזמן בריאות ורק צרחות עזר מאוד טיפות הומיאופתיות בשם abc, אלו טיפות שנגד כאבים וחום ותופעות שפעת. אני מדללת את זה ושמה לאור על החניכיים, ע"י האוזניים או סתם 1-2 טיפות לפה, תלוי במצב ובסיבה.
 

כרמית מ.

New member
מצטרפת - לבדוק אזניים

ועד הבדיקה אפשר לתת טיפול ביתי: חלב אם באוזן, ו/או שמן זית קצת מחומם (לבדוק היטב שלא חם מדי) רצוי אחרי שהושרה בו שום, לפחות לילה.
 
למעלה