צריכה עזרה - הפעלה לבני 4

צריכה עזרה - הפעלה לבני 4

קבוצה של 10 בני 4. הפעלה בנושא דואר/תקשורת. (בינאישית, לא טלוויזיה0-רדיו אלא מכתב וטלפון) מה אפשר לעשות?? תודה לכל מי שיכולה לעזור לי
 

ענתש

New member
אולי הפעלה לפי מכתבים מפליקס ?

או אם יש קשב וריכוז אז אולי גריפין וסאבין, הספר היפיפה הזה שמכיל מעטפות ומכתבים בפנים.
 

Shellylove

New member
אולי להכין "מכשירי קשר"

כזה כמו שפעם היינו עושי- עם גביע קוטג' וחוט
 
על טלפון שבור חשבתי

כיצירה חשבתי לעשות חותמות (כשהייתי יותר בכיוון של דואר) אבל הרעיון של הטלפונים מקסים (איזה חוט כדאי לשים?) כיוון שממילא זו קבוצת ילדים שמסתובבים יחד כל הזמן (שכונה סגורה שכזו) זה יפעל נהדר. ספרים? אני אבדוק אותם אחה"צ, כשהספריה תפתח. לא חשבתי עליהם כי הם לא במודעות שלי בכלל. דווקא נשמע אחלה רעיון. הדבר היחיד שבטוח יהיה זה ביקור בדואר. כל ילד יקבל מכתב מסבא וסבתא (לאלו שההורים דאגו שיהיה, לאחרים ההורים יזייפו..
) אנחנו בקשרים יחודיים עם הדוור, כך שלא בעיה לארגן את זה. מצטערת על הקיצור והניסוח של ההודעה הראשונה, הייתי עם באמצע הנקה, עם שני צועקים ברקע... פתאום קלטתי שאם-לא-עכשיו-אימתי (ההפעלה למחר) תודה.
 

פלגיה

New member
טלפון שבור

עלול לא לעבוד היטב אצל בני 4 ,הם "לוחשים" בקול מדי, או צועקים חלש מדי, והמשחק מתפקשש די מהר.
 
הנסיון שלי הפוך

זה הגיל שבו "מגלים" את הלחישות, וכל היום יש לו סודות. ננסה, מקסימום - לא ילך.
 

nourit22

New member
את יכולה להעזר בספרים

"איתמר מכתב" של דויד גרוסמן ו"אפשר להשאיר הודעה" של נירה הראל אם העיקרון של שילוב ספרים מעניין אותך וקשור לנושא אשמח לתת לך רעיונות כיצד להפעיל את הילדים בעקבות קריאת הסיפורים הללו. בהצלחה.
 

לאה_מ

New member
אם הילדים מכירים ובקשר

אפשר לכתוב מכתבים זה אל זה ולשלוח אותם בדואר (זה גם יאריך את השמחה, מעבר לזמן ההפעלה עצמו). אפשר לשוחח על נושאים קשורים: למה כותבים מכתבים? סוגי מכתבים (מכתבי אהבה, מכתבים עסקיים, מכתבי "מידע", מכתבים לשמירת קשר) אלו דרכי תקשורת יש (טלפון, מכשיר קשר, טלפון נייד, מכתב, מברק, איגרת אוויר, פתקים, הודעות שאינן כתובות או שכתובות לא על נייר...) אפשר לדבר על דרכים למסירת הודעות סודיות וכתב סתרים - אם תחפשי בגוגל "כתב סתרים" תמצאי כל מיני רעיונות להפעלות (פעם עשיתי הפעלה בנושא לקבוצה מהכתה של הבת שלי - זה אחלה נושא להפעלה!). במקום שיחה אפשר גם חידונים בנושאים האלה או משחקים שתמציאי (כשיודעים מה רוצים להגיד מאד קל להמציא משחקים
).
 
כתב סתרים לבני 4?

בגוגל מצאתי רק שעווה ונר - שזה לאשייך. בעצם - שעווה וגואש גמולך, אולי נכתוב את השמות שלהם
מכתבים ביניהם יכוליות רעיון. צריך לראות איך לא יוצרים שאחד מקבל המון... יש לי יום שלם להפעיל אותם (קיטנת אמהות) ורק עד מחר לארגן. נכןו שאני נורא חרוצה?
 

לאה_מ

New member
את יכולה לחלק אותם לזוגות

וכל אחד ישלח מכתב לבן הזוג שלו. ככה יצא שכל אחד יקבל בדיוק מכתב אחד. או שאת יכולה לתת להם לשלוח כאוות נפשם, ולשים לב שאף אחד לא יוצא מקופח באופן יוצא דופן. מיץ לימון ונר זה אחלה לכתב סתרים (כמובן, שאת תחממי את הנייר), וגם באופן כללי, הרעיון של הצפנה - גם מי שלא יודע לכתוב מבין שאפשר להמיר כתב במשהו אחר. שעווה וגואש יוצא אחלה.
 
תודה לכולכן. נהיננו מאוד

שפת סימנים - כל ילד סימן מילה, היתר ניחשו. (היה מי שסימן כובע/חולצה היה מי שסימן קר/ליטול ידיים) טלפון שבור - דווקא לא צעקו. היה אחד שגילה (הכי קטן). היתר לחשו כ"כ בשקט שא"א היה לשמוע כלום... לא הלך הכנו גלויותלשלוח להורים. טיילנו לדואר - ראינו איך מחלקים לתיבות ואפילו נתנו לילדים לחלק קצת (פליירים) בדיוק הגיע ה"אוטו דואר" כך שנוצרה לנו אטרקציה. לסיום "מצאנו" שק דואר מיוחד עם מכתבים לכל הילדים (מסבא-סבתא). הכנו "טלפונים" של קופסאות מעדנים. היה יום מאוד נחמד ומעשיר. תודה.
 
למעלה