צריכה את עזרתם

צריכה את עזרתם../images/Emo206.gif

היום שבאתי לקחת את אופק מהגן ראיתי משהו שקצת הפריע לי לעין.כול הילדים משחקים בחוץ ,ונהנים העוזרת יושבת שם ומיסתכלת עליהם,והגננת הייתה בפנים.ורק אופקי הנשמה הזה מזיע כולו ומטטא את הריצפה בחוץ מהחול שהיה שם בבוקר שרק הבאתי אותו לגן. איך שבאתי הוא רץ אלי בכזאת היתלהבות שאין לתאר.וסיפר לי שבכה כי רצה כבר שאני יבוא לקחת אותו מהגן מדובר בגן חובה דתי. בדרך הביתה סיפר לי בני היקר כי הגננת ביקשה שינקה את החול מיתחילת השער ועד לקצה הגדר של החצר. ושאלתי היא האים מישהו ראה אוו שמע ילדים שמנקים את הגן? האים זה ניראה לכם מקובל? ומה היתם עושים בימקומי?
 

brum

New member
מקובל ולא מקובל

קודם כל לא מקובל - שרק הילד שלך ינקה, חוץ מזה רק נכנס לגן כבר הגננת מטילה על הילדים כאלו משימות ? נראה לי לא בסדר ולא חינוכי (כאילו הגננת חשבה איך לנצל את הילדים למטרות של העברת זמן וגם הטלת משימות שהיא צריכה לעשות בעצמה) ביום שישי יש בגנים שמקובל שהילדים עוזרים באופן סימלי לקבל את השבת וזה כולל לפעמים עבודות נקיון ממש קלות כמו למשל לטאטא או להסיר אבק מפינת המשחקים - דברים שלא יקחו לילד יותר מדקה או שתיים ובטח שלא לבד לפני חופשת פסח יש יום ניקיון בו הילדים עובדים כמעט כל הזמן בניקיון אבל זה יום אחד בשנה וגם ממנים כמה ילדים על משימה אחת. אני מדברת על גן חילוני/מסורתי, אני לא יודעת אם בדתי יש יותר החמרה, אבל לדעתי זה גם לא בסדר לתת לילד קטן לטאטא לבד מרחק כזה ובטח שלא בימים הראשונים של הגן. את צודקת שזה צורם - וכדאי לך לברר את הענין
 
מה הקשר לגן דתי?!

לא הבנתי את הקשר. האם אופקי לא אהב את הרעיון? מה הוא חשב על זה? אולי הוא שמח. לא נראה לי בעייתי אם הילד הסכים.
 
סליחה, אבל זה בכלל לא מקובל

שהילדים יעבדו בגן ויעשו את העבודות של הסייעות. מה שכתבת ברום אצלנו בכלל לא איננו והסייעות עושות. הילדים לא עושים כלום מעבר לאיסוף הצעצועים בחזרה לקופסאות שלהם לאחר גמר המשחקים. ואין קשר באיזה גן מדובר. לאורך השנים לא שמעתי ולו גם פעם אחת מילדי שהן הסירו אבק, או עשו איזה שהיא פעולה שמתקרבת לנקיון או סידור הגן מעבר לאיסוף הצעצועים. אם יש במקום מנהלת לגשת אליה ולשאול מה זה היה צריך להיות.
 

Kalla

New member
כעקרון, לא רואה שום פסול

בשיתוף הילדים בעבודות סדר וניקיון קלות בגן. אני חושבת שזה אפילו טוב וגם אצלנו עושים זאת לפעמים, אך במינון שמתאים לילדים ובחלוקה הוגנת ביניהם, והילדים משתתפים בזה בשמחה רבה. אבל להפיל הכל על ילד אחד ועוד להעמיס עליו כל כך הרבה כדי שהגננת תוכל לשבת ולהתבטל ממש נשמע לא טוב.
 

שירי ל

New member
עניין של זווית הסתכלות -

אם הגננת של אופיר תתן לה להיות אחראית על הניקיון בגן לא תהיה מאושרת ממנה. לפעמים דברים שנראים לנו "עבדות" יכולים לתת לילדים תחושת אחריות וייחוד מהילדים האחרים. הכל עניין של איך עשתה את זה הגננת, איך אופקי מרגיש בקשר לזה וגם של מינון - כמובן שהניקיון שהילד עושה צריך להיות סמלי ולא להעביד קשה מדי. לגבי ניקיון של ילדים בגן - בגן הקודם של ביתי לפני ארוחת הבוקר הגננות היו שוטפות את השולחנות עם סמרטוט וכל פעם ילד אחר היה עוזר- זה היה צ'ופר ולא עונש.
 

mbar30

New member
אני לא הייתי ממהרת להסיק

מסקנות, ראשית כי הרבה פעמים ילדים ממש רבים על ה"זכות" המפוקפת לנקות את החצר, לאסוף צעצועים, לנקות את השולחן וכהנה וכהנה מטלות. את פשוט צריכה לראות ולשאול את אופקי אם הוא נהנה לעשות את הניקוי אם ילדים אחרים גם עושים את המטלות או שרק הוא מנודב. ואז, לפנו תלגננת. ואם לא נראה לך - את תמיד יכולה לבקש ממנה שלא לתת לילדך מטלות שדורשות ממנו להזיע בשעה של צהריים כשהשמש קופחת על ראשו והוא מזיע.
 
תודה לכולן על התשובות

אני באמת יעקוב אחרי זה.ולגבי מה שכתבת אים ילדים אחרים גם עושים מטלות אני עוד לא יודעת אל תישכחי שמדובר ביום השני לגן.ולגבי אופק הוא ילד נשמה טובה שגם אים לא מוצא חן בעיניו לעשות משהו הוא יעשה זאת.גם הגננת הצהירה לפני איך שבאתי וראיתי אותו מנקה שיש לי ילד מקסים וטוב לב. לכן אני באמת ינסה לעקוב אחרי זה אים רק הילד שלי מנקה.
 
לא רואה כל קשר לגן דתי או לא?!

יש תורנויות נקיון בהרבה גנים(תשאלי את אמא שלנו)
מן סבב שכזה בין ילדי הגן. מה שלי תמוה, זה שזה נעשה ביום השני להתאקלמות... לגבי אופק, מההיכרות המעמיקה שלי איתו, הוא אכן נשמה טובה וכל מטלה תעשה, אבל אם זה לא מקובל עליו או שהפריע לו הוא היה משתף אותך!
 
למעלה