צריך עזרה! help me!

python 4

New member
אגב בולים יפים

היום קיבלתי מהשרות הבולאי (בטח כולכם קיבלתם..) כרזה עם כל 45 בולי 2003 (+גליונית זכרון) וגלויה שצריך לרשום בה את הסדרה היפה. זו היתה התלבטות קשה! הבולים של 2003 הם ממש יפים. בסופו של דבר בחרתי במועדים התשס"ה. אני מחכה שיצא האוסף השנתי 2003...
 

python 4

New member
אר...../images/Emo9.gif

ובכן לפי מנהגי העדה אסור לנו להגיד 'ס"ד', ולכן כמו במקרה של 'י"ה' אנו נוהגים לומר תשס"ה במקום תשס"ד. אר.. או שסתם טעיתי בשנה. למעשה לא היה לי שום מושג מה השנה עכשיו עד שבדקתי, פשוט תשס"ה נשמע לי מתאים. מועדים 2003, טוב?
 

שַׁי

New member
האמת היא, שגם אותי השנים האחרונות

מבלבלות מעט, זאת כיוון, שאני רגיל להפגש בר' וס' בספרים ישנים, ואני נתקל יותר בתרס"ד ותרס"ה מאשר תשס"ד. חוץ מזה - גימטריה - ד'=4, השנה היא שנת 2004 (או-טו-טו), לכן תרס"ד. שי.
 

doroni10

New member
רק עכשיו קיבלת? הרי התחרות כבר היתה

בכנס יום הבולאות..
 

python 4

New member
לא הייתי בכנס הבולאות...

בכל מקרה התחרות לא נגמרה, כי כתוב על הגלויה שאפשר לשלוח את הבחירה עד סוף ינואר 2004.
 

python 4

New member
אם אתה רשום בשירות הבולאי

בטח היית צריך לקבל גם מעטפה עם הכרזה, לא?
 

kerengil

New member
כן, זה די מוזר, הם אמרו בכנס

שהבול שנבחר נבחר רק מתוך ההצבעות של המשתתפים בכנס... אם זו ההצבעה הסופית אז זאת קצת רמאות לא?
 

python 4

New member
אני לא יודע מה בחרו בכנס..

אולי זה משהו אחר? בגלויה שקיבלתי כתוב ככה: "משאל הבול היפה לשנת 2003 גם השנה אנו ממשיכים במסורת ומזמינים את קהל הלקוחות שלנו, חובבי הבולים ועובדי רשות הדואר, להשתתף בבחירת הבול היפה לשנת 2003... בין הבוחרים את הסדרה היפה ביותר יוגרלו מתנות. בבחירה ישתתפו רק גלויות שיתקבלו אצלנו עד לתאריך 31 בינואר 2004". לא יודע, אבל זה נראה לי הגיוני שהם יעשו את המשאל בקרב כל המנויים.. אגב בחבילה שקיבלתי כתוב גם על כנס של בולאים ביוני בתל אביב. הפעם אני לא יוותר! אני מקווה לפגוש אותכם שם.
 

ronmerav

New member
אני חושב שבכנס

זה היה מן גימיק וחלוקת פרסים למשתתפי הכנס. אם אתם זוכרים, הם ספרו בכנס על תוצאות משאל הבול היפה לשנת 2002 ואמרו שהשתתפו במשאל מעל 9000 איש (ואישה, כמובן - פוליטקלי קורקט). האם יצרפו את קולות המשתתפים בכנס למשאל הגדול? אני אישית מלאתי את הגלויה שקבלתי ושלחתי בדואר...
 

תמיר1991

New member
לא דורון...

ניתן להצביע דרך: - כנס הבולאים - אתר רשות הדואר (פעם אחת מכל מחשב) - מנוי לשירות הבולאי - מנוי ידיעות לשירות הבולאי וכך יצא שמילאתי 4 טופסי הצבעה... תמיר.
 

python 4

New member
נצל"ש - שאלה לתמיר

(ואולי גם לאחרים שהאוסף שלהם מסודר כרונולוגית) שאלה טיפשית במקצת.. שבוע שעבר, כשסידרתי את בולי ישראל שלי לפי סדר כרונולוגי, עם דף לכל שנה, נתקלתי בעובדה שיש מספר סדרות שמפוזרות על פני מספר שנים, כמו למשל נופי הארץ שיצאו במהלך שנות השבעים. באוסף שלך (שכפי שהבנתי מסודר גם הוא כרונולוגית) האם קיבצת את הסדרות יחד, למרות שיתכן שהם כוללים בולים משנים נפרדות, או האם כל בול נמצא בדיוק בשנה שלו, ואז זה אומר שיש סדרות של בולים שלא נמצאים יחד? כלומר - לדעתך מה עדיף, קודם כל סידור לפי סדרות ואז כרונולוגית, או לסדר את הבולים קודם כל כרונולוגית גם אם זה אומר שסדרות מסויימות יהיו מפוצלות? מה שעשיתי עד עכשיו הוא קיבוץ של כל בולי הסדרה יחד, תחת שנת ההוצאה של רוב בולי הסדרה. למשל כל בולי נופי ארצנו מופיעים ב- 1976.
 

תמיר1991

New member
אני מסדר כרונולוגית, וכרונולוגית זה

כרונולוגית, גם אם זה אומר שצריך להפריד סדרות, וכך אני עושה. תמיר.
 
ולמה זה חשוב בכלל?

הרי המטרות של הסידור הן שתיים: אחת, שיהיה יפה. את זה קובע כל אספן לפי הטעם שלו. שתיים, כדי שתוכל למצוא ולדעת מה יש לך. גם את זה קובע כל אחד לפי הראש והזכרון שלו. וכעיקרון, בפעם המליון שאנחנו חוזרים לנקודה הזו: אספנות היא אינדיבידואלית. אין כללים מוחלטים, אין אמת אחת, וכל אחד עושה כמו שבא לו, לפי מה שמתאים לו. זה כל היופי, אחרת כל האוספים היו נראים בדיוק אותו הדבר. אני לא נגד שתשאל, כמובן, רק אומר שהתשובה של תמיר נכונה לתמיר, ואתה כמובן חופשי לעשות מה שאתה רוצה.
 

python 4

New member
שאלתי כי היתה לי התלבטות בנושא,

ורציתי לשמוע את הדיעה של אחרים. אתה אומר שצריך לסדר כך שיהיה יפה, ופה היתה ההתלבטות שלי: האם יפה יותר שכל הסדרה ביחד או שיותר יפה שכל בול נמצא בדיוק בשנה שלו? כמובן שהסידור הסופי שאני יעשה יהיה לפי איך שאני יחליט, אבל רציתי את הדיעה של אספנים אחרים בנושא, ומה רע בזה?
 

ronmerav

New member
אספר לך מה אני עושה

במדינות שאני אוסף ברצינות (ישראל, גרמניה, ארה"ב, קנדה ואוסטרליה)אני מסדר לפי קטלוג, וזה אומר לפי שנת ההנפקה כולל פיצול של סדרות שנמשכות על פני מספר שנים. בשאר המדינות (ויש לי הרבה - כ-40 אלבומים) אני פחות מקפיד, וזה אומר - לפי שנת ההנפקה אבל בסדרות כאלו אני שם את כל בולי הסדרה בשנה הראשונה שבה הונפקו. באוסף קטן לדעתי זה יותר מרשים כך.
 

python 4

New member
אצלי האוסף הוא קטן

וכמו שאמרת זה באמת אולי יותר מרשים שהסדרה נמצאת ביחד. נראה לי שזה מה שאני יעשה. אגב, אם אפשר לשאול, למה בחרת דווקא להתמקד בגרמניה, ארה"ב, קנדה ואוסטרליה? בגלל שהבולים שלהם הכי יפים או מה?
 

ronmerav

New member
זה מסיבות הסטוריות

את הבסיס לאוסף קבלתי מאחי הגדול, המבוגר ממני ב-19 שנה. הכי קל היה להתמקד במדינות שמהן היו כבר הרבה בולים, ואת השאר פשוט לשמור. לגבי הונגריה, להורי היה חבר טוב שלפי הסיפורים עזב את הונגריה עם מזוודה קטנה של בולים, ומזה קנה בארץ דירה ועוד. בכל אופן, הזדמנתי אליו פעם בהיותי ילד, והוא פרס בפני אלבום ע-נ-ק של בולי הונגריה, ואמר לי: קח כל מה שאין לך...
 
למעלה