צריך לשלם קנס אם מאחרים לחשוף שטר משכנתא לשלטונות ?

olga masha1

New member
צריך לשלם קנס אם מאחרים לחשוף שטר משכנתא לשלטונות ?

ידוע לי שאם קונה ומוכר שחתמו על שטר מכר להעברת דירה בפני עורך דין, וכל זה נעשה לפני שנה, אז עכשיו כשהם רוצים לתת את שטר המכר לטאבו הם צריכים גם לשלם קנס על זה שהם התעכבו לתת את השטר מכר לטאבו לפני שנה כשהם רק חתמו על השטר מכר בפני עורך דין, כי בטאבו יידרשו מהם ללכת לחתום על טופס ירוק בלשכת מס שבח וייצטרכו לשלם למס שבח ולמס רכישה קנס על זה שחלפה לה שנה מאז שהם חתמו על שטר המכר ולא באו לחתום על הטופס הירוק לפני שנה באותו זמן שהם חתמו על שטר המכר.
רציתי לדעת אם שטר המכר לא היה שטר מכר, אלא שטר משכנתא, האם גם אז הם צריכים לשלם את הקנסות האלה על כך שלפני שנה הם חתמו על שטר משכנתא ורק עכשיו הם נזכרים לבוא לרשום את שטר המשכנתא לטאבו ?
האם כשחותמים על שטר משכנתא, צריך להודיע גם לרשות המיסים על שטר המשכנתא ?
אם אחותי ממשכנת לי את הזכויות שלה בדירת המגורים שלה, והיא חותמת על שטר משכנתא בפני עורך דין. ואני שומרת את שטר המשכנתא בארון הבגדים שלי במשך שנה שלמה, ולא עושה כלום עם שטר המשכנתא. ועכשיו, אחרי שחלפה לה לשנה אני טורחת לבוא עם שטר המשכנתא ללשכת הטאבו ומבקשת מפקידי הטאבו לרשום אותי כבעלת משכנתא על הבעלות של אחותי בנסח הטאבו על סמך השטר המשכנתא שאחותי חתמה עליו בפני עורך דין לפני שנה. האם אני אצטרך לשלם קנס או אחותי תצטרך לשלם קנס שרק עכשיו לאחר שחלפה לה שנה נזכרנו להודיע על שטר המשכנתא לטאבו ?
האם אצטרך לשלם קנס לרשות המיסים על כך שרק עכשיו, לאחר שחלפה לה שנה מאז שאחותי חתמה על שטר המשכנתא (ושמרתי את שטר המשכנתא בארון הבגדים שלי מבלי שדיווחתי עליו לשלטונות) אני נזכרת לבוא עם שטר המשכנתא לטאבו ומבקשת שתירשם לי משכנתא על הבעלות שלה בנסח הטאבו על סמך שטר משכנתא שנחתם לפני שנה ?
צריך לשלם קנס אם מאחרים לחשוף שטר משכנתא לשלטונות ?
 
למעלה