צמחי אגבה ויוקה בני 14 מחפשים בית

אתה לא- אחרים כן.

אם חיי אדם וחיי חיה שוים בערכם, אז אדם עומד להרוג שתי חיות חובה להרוג אותו. אז או שתתכחש לטענה שחיי אדם וחיי חיה שוים בערכם- או שאתה רוצח בפוטנציה.
 

אישעם

New member
אתה באמת מאמין במה שאתה כותב ?

זה ממש מתחיל להיות הזוי. אתה בסכנת חיים ? למה אתה מציג את זה כאילו שזה או אתה או הם ? אתה באמת מאמין שאתה חייב להיות משמידן בשביל להתקיים ? אם יתקיפו אותי להקת זאבים אני אגם על עצמי ואשמיד את כולם בשביל לשרוד. כשהושמדו אלפי עופות משפעת העופות אז שמעת אותנו מטיפים להשמדת האדם ? למה אתה ממציא שטויות ? ערך החיים לא נמדד במצבים של סכנת חיים. אם תהיה בסכנת חיים אני אעזור לך להשמיד את מי שמאיים עליך. אבל עד אז אתה לוקח חיים באופן מיותר שלא מחוייב במציאות. ואיך קוראים למי שלוקח חיים כשהוא לא חייב ? פשוט אפסורד להגיד שאנשים שלא פוגעים בזבוב מוכנים להרוג. אפילו אחד יכול להיות רוצח ? מה אתה אומר ?! למשל יגאל אמיר שצמח מתוך הדת והצבא הנהדר שלנו ? אז למה אתה מכליל ? זה כמו שאני אגיד שבפורום גינון או בפורום ש"ט כולם רוצים להרעיל את הסביבה בגלל שיש אחד שמטיף על פיזור רעל, ויש שם אחד כזה.
 

One Echoe

New member
אז אני מבין שלדעתך

יש לגנות את כל היהודים בגלל יהודי אחד שרצח ראש ממשלה. אחלה תשובה. אגב, האם אתה גם מתנגד לעבדות, בגלל כמה "פאנטים"? משום מה נראה לי שאתה בורח מההיגיון. במקום להגיד "צריכים להפסיק את ההתעללות(בתעשיות הביצים החלב הבשר כבד האווז הבידור הלבוש ועוד)", אתה אומר "זה מסוכן. נמשיך את זה". לא ברור לי.
 
לא.

בבגיון שלך דפוק. יש לגנות את כל אלה שמאמינים שארצישראל השלמה חשובה יותר מחיי אדם. ואין לי שום בעיה של הגיון- חיה אינה אדם. איני טוען שהמשואה הזו נכונה- אני טוען שלא רק שהיא לא נכונה, החזרה עליה שוב ושוב מסוכנת.
 
ובהמשך לאותו הגיון בדיוק:

אדם שחור הוא כן אדם- ולכן ביטול העבדות כן הצדיק פגיעה בחיי אדם, והריגת אנשים לבנים כדי להציל אנשים שחורים מוצדקת לחלוטין (אם כי לא זו היתה מטרת מלחמת האזרחים האמריקאית)
 
תודה למי שענה לעניין

ולמי שענה לא לעניין: הנושא נדון ונדוש בפורומים המתאימים. נכון להיום, אין פתרון קסם למניעת הרעלות, התעללות, מצוקה, רעב וסבל שגורמים חיי רחוב לחיות בית ללא בעלים. רוב העמותות לרווחת בעלי חיים בעולם המפותח תמימות דעים שבלב כבד יש להרדים בעלי חיים כדי למנוע מהם סבל. במצב בו מורדמים מעל מאה אלף בעלי חיים ללא בעלים בישראל בשנה, זו זריית חול מכוונת בעיניים לטעון שיש פתרון אחר למניעת צער מבעלי חיים שאין מי שידאג להם. ומי שטוען שהוא יכול למצוא לכולם בית, במיוחד אם הוא מאלה שמוסרים בעלי חיים לא מעוקרים ולא מסורסים שימשיכו להתרבות, פשוט משקר לציבור ואולי גם לעצמו. מי שמקים עמותה ומסרב לקבל בעלי חיים מפני שהוא "מלא" הוא בעצם שותף להתעללות. מי שמחזיק בכלביה כלבים מלאי פרעושים וקרציות, רעבים, חולים בגלל הטיפול הלקוי שלו ומחסור באמצעים בשל ניהול לקוי הוא בעצם מתעלל. בצער בעלי חיים ת"א תמצאו שהכלביה נקיה, מטופחת, בעלי החיים שבעים, נקיים ונהנים מטיפול של מספר וטרינרים ושל עובדים מסורים המנקים, משגיחים, מטפלים ומאכילים כמו שצריך. מי שאי אפשר למצוא לא בית, לא יידחס למכלאות צפופות ללא תנאים הולמים וכמובן שלא יופקר לאלימות הרחוב. מי שאי אפשר למצוא לו בית יורדם למוות. מי שרוצה לעזור, שיאמץ יסרס ויעקר. מי שרוצה לחפש את מלחמות היהודים, אני מוכן לעשות זאת לפעמים בפורום כלבים או זב"ח, וגם לא יותר מדי. חבל על האנרגיות. הן יכולות להיות מנוצלות בדרך יותר טובה מהתנצחות למען בעלי החיים אם בדרך שלי או בדרך יותר טובה אם יש למישהו דרך כזו צ.
 
לצחי נבו אני אתך,

כל מי שלא רוצה שירדימו/יהרגו בע"ח שיציע פתרון אחר שהוא עצמו מוכן לממש. שימו לב, מאה אלף בע"ח האם באמת יש למי מאתנו פתרון מעשי אחר ???????????????? כאן בפרום וגם בשטח היה ויכוח גדול דומה האם להשמיד עורבים (שהפכו למין פורץ/פלשן בעזרת אשפת האדם). ולמה להשמיד עכברים/ חולדות היות והם "מגעילים" (האומנם ???????) ולא חית מחמד ???..
 
../images/Emo45.gif בלי המדיניות ה"מרושעת" של צב"ח

היו שאר העמותות מוצפות בעוד ועוד בעלי חיים- ואז הן היו נאלצות לעמוד בפני הדילמה: להרוג, לסרב לקבל, או לדחוס בכלובים ולהביא למותם בגלל התנאים הקשים. איני מכיר את הויכוח כאן בפורום בנושא העורבים, אבל הייתי מעורב בכמה ויכוחים בנושא חיה אחרת שנזקה הוא הריגת חיות בר. חובבי אותה חיה אחרת מראים חוסר יחס מוחלט לחייהן של אותן חיות בר- ובפורום זכויות בעלי חיים מצטרפים אליהם. כל החיות שוות, אבל יש כאלה ששוות יותר.
 

bel011

New member
אני לא חושבת שאפשר לומר על חתולים

שהם "שווים יותר".חתול רחוב חי רק שנים ספורות לעומת חתול הבית והוא סובל רעב,מחלות ,פציעות והתעללות. אז מה בדיוק כאן "שווה" כל-כך? בהתרבות היתר יש לטפל ע"י סירוס ועיקור ולא ע"י שום דרך אחרת.אבל,במקום להכריח את העיריות לסרס ולעקר חתולי רחוב (המדינה משתתפת במחצית העלות!) העיריות מתנערות,מספר אנשים פרטיים ועמותות עושה זאת באופן פרטי ועוד יש טענות.חבל שהטענות לא מופנות למקום הנכון. אני לא בעד חיסול ציפורים או חיות אחרות ע"י חתולים אבל אם לקחנו את הטבע לידינו,אז לפחות נעשה זאת בחוכמה.
 
אם כבר הזכרת את המילה חתול.

אז בעיני חובבי החתולים הם בהחלט שוים יותר שחיות אחרות (אם כי הם טוענים בלהט שחתול שמאכילים אותו לא טורף...). איני רוצה להתחיל כאן שוב את הויכוח.
 

yossef f

New member
פתרון.

האחריות על וויסות גודלה של אוכלוסיית בעלי החיים חלה על רשויות המדינה,באמצעות חקיקה והקצאת משאבים. לאחר שנפסקו פסקי דין בבגצ שאוסרים להרוג חתולים בשרירותיות חלה עלייה דרמטית בכמויות העיקורים שעיריות היקצו לחתולי רחוב,עד אז הרשויות עסקו בדרך של שיגרה בהשמדות והרעלות המוניות(היום זה נעשה במקומות מסויימים בסתר,וזה הישג), אז למה שהשרותים הווטרינריים יתאמצו להפעיל לחץ על הפוליטיקאים לחוקק חוקים ולהקצות משאבים,אם נבו מציע להם פיתרון קל והומני?
 
רן פאוקר, אני רוצה לשאול אותך:

אם היית מוצא כלב, האם היית מביא אותו למקום בו אתה יודע שיהרגו אותו ברגע שתסובב את הגב, כי "אין לו הרבה סיכויים למצוא בית"? שמעתי על מקרים שאנשים הביאו בתמימותם כלבים וחתולים לצב"ח מתוך אמונה ששם ידאגו להם, ונדהמו לגלות שכבר למחרת החיה לא הייתה בין החיים.
 
אינני מגדל כלב היות ואין לי סבלנות

לטפל בו מבלי שיפריע לשכניי. אבל מה ? אני חי בקיבוץ והרבה הרבה "אוהבי כלבים" שאין להם לב לחסלם אבל לגדלם לא רוצים פשוט "זורקים אותם בחצרנו" ללא בעל בית ללא "חיסונים" נוצרה חבורת כלבים עזובים (יש והם מגיעים עד 20 במספר) שבכדי להתקיים טורפים עגלים ומסכנים את כולם בכלבת יחד עם התנים. אז לחסל את התנים או להסתכן בכלבת (גם לבקר שננשך ע"י התנים וכלבים משוטטים ? אז אם יד על הלב מה את מציעה לי לעשות (אני לשם שינוי לא נוהג להגיד מה לא אלא גם מה כן) ומיכל ואת אם תמצאי כלב ועוד כלב ועוד אחד תגדלי את כולם ? אני לא הורג את הכלבים המשוטטים ומסתכן בכלבת (הם מסתובבים חופשי בגן הקיבוץ) היות ואם אחסל אני עבריין, ואם אגדל אין מספיק : זמן, כסף, מקום (יש שכנים) וסבלנות. אז הד"ק הנכבד (בלי מרכאות) נתן תשובה נכונה שהיא הרע במיעוטו.
 
גם אני בת קיבוץ שהוריה חיים עדיין

שם ואני מכירה היטב את הבעייה. הכלבה שלהם היא כלבה שנזרקה בחצר הקיבוץ. אני הבאתי כבר כמה כלבים משם לצער בעלי חיים בירושלים, שם לא הורגים אותם. זה שיש אנשים "זבל", זה לא אומר שאנו צריכים ללכת ו"לנקות" אחריהם. גם פה במושב זורקים כלבים ואני ממשיכה לאסוף אותם. הבעייה היא האדישות בכללית שמאפיינת את רוב האנשים. למה הכל צריך ליפול על כתפיים של כל כך מעטים? הפיתרון של "לגרום לכלב עוד סבל אחרון, להעלות אותו על השולחן, לתת לו זריקת מוות, כלב בריא ומלא אהבה, לבגוד ככה באמונו, היא בעיני חטא. זה שאין לי פתרון כולל לבעיה לא אומר שאני צריכה להסכים עם השיטה של העלמת הבעיה במקום לתת לה מענה כולל במסגרת החוק, המדינה, והחברה. זה תמיד חוזר לנקודת ההתחלה, שאם כלב או חתול היו נחשבים בעיננו בעלי זכויות לחיים, אם הם היו "מישהו" בשבילנו, לא ההינו יכולים להרוס אותם כפי שאדם שפוי לא ירצח אדם אחר, גם אם הוא פגום באיזהשהי צורה.
 

shlumbergera

New member
אני מציעה מה שהציעו רבות לפני:עיקור

וסירוס של כל חיה שמקום מגוריה עם או ליד בני אדם. מבצע אימוץ רחב היקף ע"י השקעת משאבים גדולים. לצערי הרב מאד, התקציב שעומד לרשותי הספיק רק ל 3 כלבים שהוכנסו על ידי לתוכנית הנ"ל. אני נושאת בעול פרנסתם ובריאותם במאה אחוז, דואגת לרווחתם הכלכלית והרגשית והגופנית.ולא רק שאיני מקבלת תמיכה מהרשויות על כך, אלא עוד גוזלים את כספי הדל באמתלות של חיסונים שנתיים מיותרים וקנסות גבוהים עד כדי טירוף במקרה של "עבירה על החוק". תפקידן של הרשויות הוא להשקיע את ההשקעה הראשונית, המתבקשת מאליה, ע"מ לבצע את הנ"ל. לא תפקידו של האדם היחיד, האזרח הנטחן בין כה וכה במטחנת המיסים, לבצע במו כיסו ומאמציו את הפיתרון הכולל.
 

bel011

New member
משטרת החיות,כמו באנגליה,זה החזון

שלי...למי שראה אי פעם את התוכנית בBBC על המשטרה שפועלת שם.כל מטרתה למצוא ולטפל בחיות שהתעללו בהם או לא התייחסו אליהם במידה הנכונה. הקמת המשטרה היא אמירה שגם לחיות מגיע יחס וחינוך אנשים להתייחס לבעל חיים כאל יצור שלא בועטים בו/מתעללים בו. אם זה יקרה כאן...דיינו. ומעבר לכך...סירוס ועיקור והנחות (במקום מיסים) לאנשים שמחזיקים בעלי חיים. במקום לרוץ ולהרוויח עלינו - אפשר אחרת ובכך לעודד אנשים להחזיק חיות בית.
 
בתור מי שמכיר את הRSPCA

במשטרת בעלי החיים באנגליה, כל רכב של פקחים מצוייד באקדח המתה captive bolt שמאפשר לפקח גם אם אינו וטרינר להמית בעל חיים סובל. מדיניות ההמתה שלהם זהה לזו שהתקפת בצב"ח - משם צב"ח העתיקו את המדיניות והנה את רוצה אותם כגוף ממשלתי. סירוסים ועיקורים בהנחה הם דבר מבורך ואני משתדל ליישם אותו במקום אותו אני מנהל ובפרקטיקה הפרטית. אני אפילו בעד פתור מלא מאגרת כלבת לכלבי שירות ותראפיה, כלבי שמיעה, כלבים המשמשים במסגרת התנדבותית אחרת כמו חיפוש נעדרים ונמצאים בבעלות פרטית וכלבים בבעלות פרטית בשנה הראשונה לאחר אימוצם מאגודה בתנאי שכל כלב כזה מעוקר או מסורס וזה, בדומה לכלבי נחיה לעוורים שכבר נהנים מפתור שכזה בחוק. יחד עם זה, עיקור וסירוס בלבד לא יפתרו את הבעיה החמורה של התרבות חיות מחמד נטושות או צאצאים להן ברחוב הישראלי. מבצעי "עקר והחזר" עבדו כשעיקרתי בתחום מועצה אזורית ערבה תיכונה היכן שכל ישוב מרוחק ומנותק במדבר הוא "אי אקולוגי" ועבדו בקמפוסים המרוחקים מהעיר ועם אוכלוסיית חתולים מצומצמת בארה"ב. הם לא מעקבים אפילו התרבות בסביבה אורבנית צפופה בטח שלא במקום כמו גוש דן. בכל מקרה, אני בעד משטרת בעלי חיים - או צער בעלי חיים ממשלתי כמו באנגליה, אבל שיהיה כמו באנגליה מההתחלה ועד הסוף צ.
 
למעלה