צמחי אגבה ויוקה בני 14 מחפשים בית

צמחי אגבה ויוקה בני 14 מחפשים בית

בצער בעלי חיים ת"א ניטעו בזמנו צמחי אגבה ויוקה. הצמחים יפים אך אני כמנהל חדש לא מעוניין בצמחים קוצניים שיכולים לפצוע כאן בעל חיים או ילד. אם מישהו כאן רוצה לאמץ אגבה או יוקה [ בלי קשר לבעלי חיים שכולכם מוזמנים לאמץ מסורסים או מעוקרים בצינורות הרגילים], ניתן ליצור איתי קשר במסרים פרטיים - לצערי אני לא אורח של קבע בפורום זה. אשמח גם לרעיונות ותרומות של צמחים שאינם רעילים לבעלי חיים, לא קוצניים, וללא פרחים עם הרבה צוף שמושך חרקים שיכולים לעקוץ את בעלי החיים. וכדי לא לתאר את הצמחים החדשים הרצויים רק במילים שליליות - גם יפים, מהירי צמיחה, קלי תחזוקה ומסתפקים במעט מים כיאות לאזורנו. לאלו מכם שיבחרו לתרום צמחים תודה מראש צ.
 

miromiro

New member
צחי, כמה חבל- אל נא תעקור נטוע.

השליטים המוסלמים היו ידועים בכך, שבכל פעם שאחד החליף את קודמו, הוא קודם היה עסוק בלהרוס את שההוא בנה. היוקה אמנם קוצנית, אך אפשר לחתוך עם מספריים, את החוד, כך שהגיזום לא יורגש, צריך לעשות זאת רק בגבהים שעלולים לפגוע בהולכים על ארבע ועל שניים. סביב האגבה ניתן להתקין גדרות נמוכות שימנעו התקרבות ודקירה. השיחים בני 14 בטח כבר גדולים ויפים. ממש ממש חבל לעקרם. מקווה שתיקח לתשומת ליבך.
 

drorjs

New member
מספר צמחים אפשריים.

קיסוס החורש(מטפס עם פרחים ירוקים שלא מושכים דבורים), דורנטה (עץ\שיח עם עלווה נאה ונראה לי בלי פריחה משמעותית) ישנם סוקולנטים עם עלים חלקים ולא פוצעים אבל אני לא בטוח שהפריחה לא תמשוך דבורים. שאלה מאתגרת שאלת...
 
../images/Emo32.gif הצמחים הקוצניים היכולים

לפצוע את בעלי החיים העוברים בשעריך, וצמחים עם הקוצים והרבה צוף שמושכים חרקים שיכולים לעקוץ את בעלי החיים העוברים בשעריך - הם הבעיה הכי קטנה של הכלבים והחתולים הבאים בשיעריך. הבעיה האמיתית שלהם היא מזרק הרעל שאתה אוחז בידיך. שמעתי שאתם מרעילים 90% מהכלבים שמגיעים אליכם. צער בעלי חיים בתל אביב.
 

bel011

New member
../images/Emo45.gif דרך אגב,הצמחים הללו הם לא

ממש בעלי קוצים והחיות יודעות להסתדר איתם...אבל לא עם המזרק כפי שאמרה מיכל.
 

shlumbergera

New member
צחי,הערת שאתה מנהל חדש:האם אתה

מתכוון לשנות, לבד מהצמחייה בשטח, גם את נוהלי "פינוי מקום" בצב"ח שבאחריותך? ויישלח גם במסר, מה שאני ממליצה לכל המשיבים והתומכים, במה שכתבה מיכל ב"נ, לעשות.
 
לא היו ממנים אותו למנהל אם הוא היה

מתכוון לשנות. הוא מאמין "ברצח מתוך רחמים" של כלבים וחתולים בריאים שכל חטאם הוא שאין מי שיאמר עליהם "שלי אתה".
 

shlumbergera

New member
האם את יודעת או משערת?כי אם זה נכון

אין סיבה לענות לו בכלל ואפשר להפנות אותו , בנימוס, שיחפש מקומות אחרים לפתרון הבעיות שלו.
 

רֵעוּת

New member
זה נכון

נראה שהוא כן עושה שינוי מסויים בהסברה של הארגון. אבל מדיניות שערינו פתוחים והמזרק מוכן שרירה וקיימת.
 
זאת המדיניות המוצהרת של צב"ח

תל אביב. הם מודים בזה בפה מלא ועוד רואים בזה הכרח המציאות. הם לקחו את המושג צער בעלי חיים ורוקנו אותו מתוכן אמיתי. ד"ר צחי, האם אתה בעד המתת ילדים שאין להם בית? האם היית נוסע לאפריקה ובתור מחווה הומנית היית מזריק רעל לאלפי ילדים גוססים ברעב?
 

שחיין

New member
מיכל, השוואתך מסוכנת מאוד!

וגם לא נכונה משום שרובינו מוכן לאכול בשר בעלי חיים ולא מוכן לאכול בשר אדם ומכאן שעל כורחנו אנו מבדילים בין אדם לחיה. כלומר, אנו נוטלים את חיי בעלי החיים בשביל טובתנו האישית(!) אבל אנו אוסרים בתכלית האיסור לקחת חיי אדם באשר הוא. ומכאן, שאל תשווי את הריגת בעלי החיים לרצח בני אדם. ושלא תביני אותי לא נכון אני לא סבור שיש היתר מכאן לאמלל בע"ח ומבחינה תורנית יש איסור מפורש לגרום לבע"ח צער! ישנו סיפור בגמרא שהיה עגל שברח מבית המטבחיים ובבריחתו הגיע אל רבי יהודה הנשיא. רבי דחה אותו ואמר לו: "לך, לכך נוצרת". ועל כך הוא נענש ולא ריחמו עליו עד שהציל כמה גורי חולדות (!) שהמשרתת שלו רצתה לזרוק.
 

shlumbergera

New member
כמה שאני מתאפקת לא להוסיף לשירשור

הזה, כי בקלות הוא יהפוך לגודזילה, והוא בכלל
לפורום, הרי שכאן נגמרה לי ההתאפקות: אם "מבחינה תורנית יש איסור מפורש לגרום לבע"ח צער!" אז איך אתם שותקים מול נוהג השחיטה הכשרה? ויותר טוב שכאן אשתוק אנוכי ולא אוסיף דבר
 

שחיין

New member
למה את אדומה? למה את זועפת?

אפשר לשאול בנחת לקבל תשובות. וכשלא יהיו לי תשובות אודה שאין לי. ראית "חלף עם הרוח"? הכושי שם רודף אחרי התרנגולת עם גרזן בשביל לערוף את ראשה. מתאים לך יותר? הומאני יותר? עדין יותר? פחות סבל לחיה? הופך את האדם לאצילי יותר? את יודעת שיש חיוב לכסות את דם השחיטה של חיות? כלומר, לא מרשים לתת לדם לזרום כמו מים על האדמה. למה? מה רוצים לחנך אותנו בזה? מה היחס לדם שהוא החיוּת של החיה שזה עתה לקחת ממנה את החיים. ובלי יום העצמאות אי אפשר; לפני כמה שנים הייתי יום קודם ליום העצמאות בשוק מחנה יהודה. חתכו שם את הבשר הקפוא למנגל עם משור ענק של נגריות.....
 

shlumbergera

New member
נו באמת,אסור לי לזעוף על דברים

רעים שעושים אחי? מה שאיכפת לי הוא האיש השחור עם הגרזן? מה שאיכפת לי הוא האיש בעל הזקן והכיפה שעושה דברים שתורתנו המשותפת לשנינו אוסרת עליו במפורש לעשות. והדוגמית שהבאת בענין הדם? מעדיפה שתתיחס לחיה לפני שאתה שופך את דמה ואל תתיחס אל הדם. הדם לא חי הוא ולא חיה ולא כלום לאחר שנשפך. ומה איכפת לי במה חותכים בשר קפוא? תגיד, אתה גם חושב על מה שאתה כותב? איזו מן השוואה זו? או דוגמה? להוביל חיות לשחיטה תוך גרימת צער וסבל - מה זה? מותר? כשר? לחתוך את גרונה של חיה ולתת לה לפרפר ולדמם עד מוות תוך חירחורים ועוויתות, זה לא להתעלל? זה לא לצער? ואני ראיתי את כל אלה במו עיני ! אז באמת סליחה שאני זועפת, רותחת ומאדימה.
 

שחיין

New member
ובכן

כמדומני שהתיחסתי לחיה לפני מותה באותו סיפר שהבאתי מהתלמוד הבבלי על החכם הכי חשוב באותו דור שנענש על כך שלא ריחם על עגל שעמד לשחיטה. להבבנתי כיסוי הדם בא לחנך אותנו ולעדן אותנו לאחר שביצענו את ה"פשע" של לקיחת חיים מבעל חיים לצורכי עצמנו. ראי, היום כולנו מוציאים את הבשר מהמקפיא והיחס אליו אינו כאל משהו שהיה חי ולקחנו ממנו את החיים אלא כאל פלסטיק חסר חיות. דווקא העיסוק בשחיטה על כל האי נעימות שיש בזה הוא המוביל את ההרגשה שלנו לכיוון הנכון שבו נבין בדיוק מה אנו עושים. או מכיווּן אחר; אני מתנגד לשימוש שעושים במילה "להרדים" בעל חיים בשעה שבעצם הורגים אותו. נעשה כאן שימוש בלשון כדי לאטום את הרגש שלנו מהמציאות האמיתית ומהמשמעות האמיתי של מעשנו! וזה לא מוסרי!!!!! חשיבותה של השחיטה היא שאתה האדם נעשה מודע ועוד איך מודע(!) למה שאתה עושה! אני זוכר תיאור שאמר לי פעם מישהו על משחטה מודרנית שבא עורפים את כל הלול במכה אחת (ואחסוך לך את התיאור). כאן האדם נותן למכונה לבצע את הפשע ובאופן גורף ובכך הוא רוצה לטהר את מצפונו אבל בעצם מאבד אותו.
 
אני לא מבינה כאן משהו. הסבר לי בבקש

כתבת: "כיסוי הדם בא לחנך אותנו ולעדן אותנו לאחר שביצענו את ה"פשע" של לקיחת חיים מבעל חיים לצורכי עצמנו". מה זאת אומרת "כיסוי הדם"? כששוחטים נשפך דם. אם מכסים אותו ולא רואים אז מתעדנים? למה הצניעות המזויפת הזאת? שחטת חיה כי החלטת שכך טוב לך. כל ההתפלפלות הזו לא משנה כלום, בטח שלא לבעל החיים. איך זה עושה אותך לאדם טוב יותר? כי אם יש לך יסורי צמפון כלשהם שאתה שוחט, אולי עדיף להימנע מכך בכלל? ודרך אגב, ראיתי שחיטה כשרה, דווקא מכוונים זרנוק מים לתוך הפצע בצאוור, ונחלי דם ומים זורמים ביחד. ותרשה לי לשאול אותך עוד שאלה שאני תמהה עליה: למה אנשים דתיים שכל כך מקפידים לפסול כל מאכל שיש בו משום ספק של חוסר כשרות, ממשיכים לאכול בשקט ולברך על בשר שהגיע על שולחנם בדרך של עינוי בעלי חיים ונגד כל חוקי התורה, כולל תאור השחיטה הכשרה שהבאתי למעלה. למה?
 

שחיין

New member
עצמאות שמח

שלום לך רק כעת אנו בשלים לפתוח בדיון רציני משום שרק בהודעה זו את שואלת ולא תוקפת ולא מניחה הנחות יסוד ומכניסה לי לפה דברים שלא אמרתי. אבל לצערי הרב פתחתי היום את השירשור הזה וראיתי בו כמה דברים מכוערים מאוד. תת רמה של אנשים שמקללים אנשים שחיים בשונה מהם. מכיון שכך, איני רוצה להמשיך ולדון, במקום שבו אין תרבות ואין תרבות דיון. לכן אני מציע שנעבור לדין במסרים.
 
שחיין,אם אתה עומד על כך, למרות שאני

סבורה שהייתי רוצה דיון פתוח בו כל מי שלא גיבש לעצמו דעה יכול לקרוא מה שני חכמים כמונו אומרים
תראה, אני ממשיכה כנשוכת נחש, למרות שדעותיי "המסוכנות" משוייכת כאן על ידי "פגע רע" למחנה שמייצר רוצחים, פאנטים ואלימים. אני לא נעלבת ולא משתתקת, כי חשוב לי יותר שאנשים ידעו את העובדות ויחליטו בעצמם. אני מודה שלפעמים הרגש גובר אצלי על ישוב הדעת ואני מחנכת את עצמי לדיון שיש בו תרבות, לוגיקה, ורצון כנה להתנסח הכי ברור שאפשר. אני משתדלת לא להשפיל אדם, רק לתאר את המעשים שלו. אז אני מכינה לך תשובה חדשה, רק תגיד לי לאן לשלוח אותה. סיפרתי בפורום זב"ח על הדיון כאן, ובעקבות זאת הגיעו לכאן כמה "תותחים" וגם כמה שהם "חמים" מדי לרוח הקרירה, דרומית מזרחית, שנושבת בדרך כלל מעל שורות פורום זה.
 
למעלה