צמחונות/טבעונות בצבא.

צמחונות/טבעונות בצבא.

חיפשתי מידע וקראתי קצת, אבל לא מצאתי משהו משמעותי. באופן עקרוני, אני צמחונית. הקטע הוא שאני לא מסוגלת שהאוכל הצמחוני שלי בכלל נוגע בבשר, או מתבשל איתו.. ולפי מה שהבנתי, לא ממש שמים על זה בצבא. :X מה לעשות? להצהיר על טבעונות? על צמחונות? אם אצהיר הרי על טבעונות, לא אוכל להיכנס לחדר האוכל וכאלה. אבל מצד שני.. אשמח לכל עזרה, תודה.
 
שלום מכה אפורה,

מה שאני יכולה להגיד לך הוא ככה: האמת אין לי כל כך ידע אבל ככה: הצבא כן יספק לך אוכל מיוחד בשבילך אם תצעירי על טיבעונות (אני חושבת). אני יודעת שגם לטיבעונים הצבא מסכים להיות בלי נעליים צבאיות שעושיות מעור, ובכל מיקרה עדיף שיהיו פחותת שניצליי טיבעול עם אלבומן שנאכלים בכל מיקרה..!(סתם) ועוד משהו--> אם את חושבת שלא ממש שמים על זה בצבא.. אז אני חושבת שאת יכולה לעשות משהו (בתור אחת שהוכלת להיתגגיס לצ.ה.ל,כן?) יום נעים. לא ניראה לי אבל..מקווה שעזרתי שחר
 

רביעי

New member
וואלה וואלה,

גם לי יש את אותה בעיה, והבעיה היא רק ארוחת צהריים. בוקר וערב זה בד"כ ארוחות חלביות ומטעמי כשרות מן הסתם מוכנות בחדרים נפרדים כלים נפרדים סירים נפרדים, בלה בלה בלה. אם ככה, זה מאוד תלוי בהמון גורמים (התנאים בחדר אוכל, היציאות שלך וכו' וכו'). נראה לי שלהצהיר על טבעונות בשלב הזה זה טו מאץ'. יש סיכוי טוב מאוד שתמצאי לעצמך דברים שאת יכולה לאכול בקלות גם בארוחת צהריים, במיוחד אם תעשי קצת תורנויות מטבח ותשימי עין על איך הטבחים עובדים. (אצלנו הסלטים לדוגמא לא מתקרבים אפילו לבשר). לדוגמא אני אישית, ברגע שנכנס לחדר אוכל לארוחת צהריים נכנס למטבח, לוקח כף נקייה ואיתה מעמיס את כל האוכל. למה? כי אנשים מערבבים כפות. ומגעיל אותי לקחת משהו, גם צמחוני, עם כף שטבלה במיץ עופות. בקיצור, מסתדרים, מתפשרים, מאלתרים ואם בסוף רואים שזה לא הולך תמיד אפשר לנסות להצהיר על טבעונות (ויש פה אנשים שמבינים בזה יותר ממני).
 
טוב, קודם כל אנסה אולי את הצמחונות

תודה לשניכם.. אגב, יש צורך בכלל להצהיר עכשיו על צמחונות?
 
אני חייל צימחוני... ואין לי ממש מה

לאכול בחדר אוכל... לצהיר שאת טבעונית את צריכה מהצו הראשון... וגם שאת צמחונית עדיף... ואחרי זה שתגיעי לבסיס הקבוע שלך את יכולה לפנות למשקית ת"ש והיא והיא תעזור לך... כעיקרון מה שצריך להביא בשביל שיכירו בך כטבעונית זה אישור מרופא האזרחי שלך שהוא יודע שאת טבעונית מלפני הצבא.. וגם ללכת לעורך דין צבאי ולהצהיר בפניו שאת טבעונית וגם ללכת לדיאטנית דרך הצבא... כמו כל דבר בצבא זה תהליך די מתיש... אבל שווה כי אם את באמת לא תאכלי בחדר אוכל אז את תקבלי תוספת שכר למשכורת בשביל לקנות לעצמך אוכל... מקווה שעזרתי..
....
 
הבסיס שלי הוא בסיס "מיוחד"

אין בו כלום.. וגם זה בסיס קטן של 60-70 חיילים ואני הצימחוני הראשון והיחיד שיש בבסיס... אז אין מנה צמחונית...
 
אני לא חושבת שלצמחונים יש בעיה

בחדר האוכל הצבאית אני טבעונית ואני מסתדרת טוב עם הארוחות, יש מספיק מגוון של סלטים ושל תוספות. ד"א, עם הטבעונות אמנם כדאי להתחיל לפני הגיוס אבל עם ההצהרה של הצמחונות אין צורך. ביום הראשון של הטירונות המפקדות שואלות מי צמחוני ונותנות דף שצריך למלא, וכמה ימים אחרי זה מקבלים אישור צמחונות.
 

BLecker

New member
צמחו/טבעונות בצבא!

בקצרה אני הודעתי עוד מהצו הראשון שאני טבעוני, אין בדיוק מה לעשות בקשר לזה עד הגיוס.. אחרי הגיוס תפני מהיום הראשון למש"קית ת"ש, אתם עוד תהפכו להיות חברות הכי טובות. התהליך הוא כך: תדרשי: -להצהיר בפני עו"ד בקצין העיר(או קצין בדרגת סא"ל ומעלה שאת טבעונית לפחות מעל שנתיים, ולא אוכלת את האוכל בחדר אוכל של הצבא -למלא טופס אצל דיאטנית, שתרשום מה את אוכלת, מה לא, למה את לא אוכלת את המנה הצמחונית בצבא(כי היא מכילה ביצים) -למלא בערך את אותו שאלון אצל המש"קית ת"ש -אישור מרופא המשפחה שאת טבעונית[שוב לפחות שנתיים] ולא צורכת גם תרופות שמכילות רכיבים מהחי(כמו החיסון נגד שפעת לדוג') בסוף כל זה, מש"קית הת"ש תבוא לביקור בית אצלך, (תצטרכי שאחד ההורים יהיה בבית באותו יום). היא תשאל את מה ששאלה אותך, תסתכל במקרר[?] ותלך לדרכה. לאחר מכן עובר התהליך המייגע של קבלת האישור. משקי"ת הת"ש תשלח את הבקשה למדור הת"ש, ותחכה לאישור זה שלב ארווווך מאוד (אחרי חודשיים עדיין לא קיבלתי את האישור. שלאחריו תאסרי לאכול בחדר אוכל הצבאי. אם תתפסי, בלה בלה משפט צבאי, בלה בלה(כלא?) כמובן שזה אומר גם שאת לא לובשת נעליים/סנדלים מעור, כי אם רס"ר יחידה, או קצין חפרן יראה את זה, זה יסבך אותך. צמחונות זה מאוד פשוט, ומשתנה מבסיס לבסיס בעיקרון את לא פטורה מלבישת פרטי לבוש מעור, ותהי חייבת ללבוש את הנעליים שמספקים לטירוניות(שהן מעור) ובקשר למנה הצמחונית בצבא, בד"כ זה שניצל טבעול, אז הוא לא בדיוק מבושל עם שאר האוכל... ואם לא, אז זה או חביתה או בורקס. אז אין לך ממש מה לדאוג בקשר לזה.
 
תודה, קודם כל..

וזה בדוק שלא אקבל נעליים שהן לא מעור? זה אחד הדברים שיותר חשובים לי. :\
 

BLecker

New member
שום דבר לא בדוק ב100%

ידידה שלי, שהיא צמחונית, בטירונות נאלצה להשתמש בנעלי עור שהצבא סיפק ככה זה היה במחנה 80, אבל אני מניח שזה תלוי בכמה עקשנית תהיי, ובסגל שתצטרכי לריב איתו... [הצבא לא יספק לך נעליים לא-מעור, אבל אולי הוא ירשה לך להשתמש בנעליים משלך]
 

עד הקיץ

New member
טבעונות בצבא

רק שתדעי שתדעי להצהיר על טבעונות צריך אישור מעורך דין לפני הצבא, ועל צמחונות אין מה להצהיר בד"כ יש מנות טבעול צמחוניות בארוחות צהרים. קחי בחשבון שאם לא תצהירי על טבעונות לפני הגיוס אח"כ אולי תהיה לך בעיה. בהצלחה!
 
למעלה