צי המטוסים הישראלי
צי המטוסים הישראלי
הגיל הממוצע של צי מטוסי חברות התעופה הישראליות עומד ב-2003 על 11 שנים ירידה משמעותית נרשמה בגיל הממוצע של צי מטוסי חברות התעופה הישראליות, בארבע השנים האחרונות, כך עולה מדו"ח שהוגש היום (24.2.03) לשר התחבורה, צחי הנגבי על ידי מינהל התעופה האזרחית. מהנתונים מתברר כי הגיל הממוצע של צי המטוסים הישראליים עמד ב- 31 בינואר 2003 על 11 שנים, לעומת 15 שנים ב- 31 לינואר 1999- ירידה של כ- 25%. מצבת צי המטוסים של חברות התעופה הישראליות המפעילות טיסות בינלאומיות מנתה בסוף ינואר 2003- 47 מטוסים, מהם 41 מטוסי נוסעים, ארבעה מטוסי מטען ושני מטוסים נוספים המשמשים לנוסעים ומטענים כאחד. חברות התעופה הישראליות "אל על", "ארקיע", "ישראייר" וק.א.ל הצטיידו בארבע השנים האחרונות ב-22 מטוסים חדישים ובמקביל הורידו מצי המטוסים שלהם 22 מטוסים בגיל מתקדם. הנגבי ציין כי לתהליך חידוש צי המטוסים יש השלכות משמעותיות על צימצום הפגיעה באיכות הסביבה, מצד ענף ההובלה האווירית מאחר ומטוסי הדור החדש רועשים פחות וחסכוניים הרבה יותר בצריכת דלק, ממטוסים שיוצרו בשנות ה- 70 וה- 80. חברת "אל על", שצי המטוסים שלה מונה 28 מטוסים, הורידה מצי המטוסים במהלך ארבע השנים האחרונות 9 מטוסים בגיל מתקדם; 5 מטוסים מדגם בואינג 200-747; שני מטוסים מדגם בואינג 737 ושני מטוסים מדגם בואינג 757. במהלך אותה תקופה נכנסו לשרות החברה 11 מטוסים חדישים. מטוס מדגם בואינג 400-747, שני מטוסים מדגם בואינג 767, ארבעה מטוסים מדגם בואינג 800-737, שני מטוסים מדגם בואינג 700-737 וארבעה מטוסים מדגם בואינג 777. חברת "ארקיע", שצי המטוסים שלה מונה 11 מטוסים, הורידה מהצי במהלך 4 השנים האחרונות 10 מטוסים – שמונה מטוסים מדגם דאש 7 ושני מטוסים מדגם בואינג 737. במהלך אותה תקופה החברה הצטיידה ב- 5 מטוסים חדשים; שני מטוסי בואינג 300-757 ו- 3 מטוסים מדגם 72- ATR. צי המטוסים של חברת "ישראייר" מונה 16 מטוסים- ארבעה מטוסי 42- ATR ושני מטוסים חכורים מדגם בואינג 757. חברת "ישראייר" לא הצטיידה במטוסים חדשים, במהלך ארבע השנים האחרונות. חברת ק.א.ל, שקיבלה לראשונה רשיון מלא להטסת מטענים בשנת 1999, הצטיידה במטוס מטען מדגם בואינג 747, במהלך שנת 1999 ובמטוס מטען נוסף מאותו דגם בתחילת שנת 2001. יצויין כי חידוש צי המטוסים מאפשר בנוסף לחברות התעופה הישראליות ובמיוחד לחברת "אל על" להגדיל את כושר התחרות שלהן מול חברות התעופה הזרות. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
צי המטוסים הישראלי
הגיל הממוצע של צי מטוסי חברות התעופה הישראליות עומד ב-2003 על 11 שנים ירידה משמעותית נרשמה בגיל הממוצע של צי מטוסי חברות התעופה הישראליות, בארבע השנים האחרונות, כך עולה מדו"ח שהוגש היום (24.2.03) לשר התחבורה, צחי הנגבי על ידי מינהל התעופה האזרחית. מהנתונים מתברר כי הגיל הממוצע של צי המטוסים הישראליים עמד ב- 31 בינואר 2003 על 11 שנים, לעומת 15 שנים ב- 31 לינואר 1999- ירידה של כ- 25%. מצבת צי המטוסים של חברות התעופה הישראליות המפעילות טיסות בינלאומיות מנתה בסוף ינואר 2003- 47 מטוסים, מהם 41 מטוסי נוסעים, ארבעה מטוסי מטען ושני מטוסים נוספים המשמשים לנוסעים ומטענים כאחד. חברות התעופה הישראליות "אל על", "ארקיע", "ישראייר" וק.א.ל הצטיידו בארבע השנים האחרונות ב-22 מטוסים חדישים ובמקביל הורידו מצי המטוסים שלהם 22 מטוסים בגיל מתקדם. הנגבי ציין כי לתהליך חידוש צי המטוסים יש השלכות משמעותיות על צימצום הפגיעה באיכות הסביבה, מצד ענף ההובלה האווירית מאחר ומטוסי הדור החדש רועשים פחות וחסכוניים הרבה יותר בצריכת דלק, ממטוסים שיוצרו בשנות ה- 70 וה- 80. חברת "אל על", שצי המטוסים שלה מונה 28 מטוסים, הורידה מצי המטוסים במהלך ארבע השנים האחרונות 9 מטוסים בגיל מתקדם; 5 מטוסים מדגם בואינג 200-747; שני מטוסים מדגם בואינג 737 ושני מטוסים מדגם בואינג 757. במהלך אותה תקופה נכנסו לשרות החברה 11 מטוסים חדישים. מטוס מדגם בואינג 400-747, שני מטוסים מדגם בואינג 767, ארבעה מטוסים מדגם בואינג 800-737, שני מטוסים מדגם בואינג 700-737 וארבעה מטוסים מדגם בואינג 777. חברת "ארקיע", שצי המטוסים שלה מונה 11 מטוסים, הורידה מהצי במהלך 4 השנים האחרונות 10 מטוסים – שמונה מטוסים מדגם דאש 7 ושני מטוסים מדגם בואינג 737. במהלך אותה תקופה החברה הצטיידה ב- 5 מטוסים חדשים; שני מטוסי בואינג 300-757 ו- 3 מטוסים מדגם 72- ATR. צי המטוסים של חברת "ישראייר" מונה 16 מטוסים- ארבעה מטוסי 42- ATR ושני מטוסים חכורים מדגם בואינג 757. חברת "ישראייר" לא הצטיידה במטוסים חדשים, במהלך ארבע השנים האחרונות. חברת ק.א.ל, שקיבלה לראשונה רשיון מלא להטסת מטענים בשנת 1999, הצטיידה במטוס מטען מדגם בואינג 747, במהלך שנת 1999 ובמטוס מטען נוסף מאותו דגם בתחילת שנת 2001. יצויין כי חידוש צי המטוסים מאפשר בנוסף לחברות התעופה הישראליות ובמיוחד לחברת "אל על" להגדיל את כושר התחרות שלהן מול חברות התעופה הזרות. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה