האידאל האנוכי
New member
צימחונות
אני קורא את ההודעות ואת התגובות ורואה איך הויכוח הממוחזר הזה חוזר על עצמו. אישית אני די עייף מלקרוא את אותן הטענות שוב ושוב. במקום לנסות להוכיח כי הדבר הוא בריאותי או אולי מוסרי עלינו לנסות להבין כי היבט אכילת החיות נוגעת בכמה מישורים. הניסיון המגוכח להצדיק טיעון מוסרי ע"י טיעון רפואי פשוט משעשע אותי, הדבר מזכיר לי ויכוחים תאולוגים הנוגעים לאכילת גדי בחלב אימו. את בעיית האכילה יש להפריד לאלה אשר לא אוכלים בשר משום שהדבר נוגד את מצפונם ואת אלה אשר לא אוכלים מכיוון שבשר מזיק לבריאות. בכל מקרה שלא יהיה עלינו לזכור דבר מאוד פשוט, כשם שיש טיעונים לאי אכילת בשר כך גם יש טיעונים לאכילתו, בראש ובראשונה הרצון לאכול בשר. קיום הרצון לאכול בשר הינו מרכיב מרכזי לטובת היות האדם אוכל בשר. האם אפשר לומר על רצון כי איננו טבעי? לבסוף, כל אדם עושה את החשבון לעצמו ומחליט האם הוא מוכן לאכול בשר. יש הרואים באכילת בשר דבר מה לא מוסרי, אך האם תהיו מוכנים להאשים אחר משום שאיננו רואה בכך בעיה מוסרית? היכולת שלנו להתחבר אל כאב האחר היא הבסיס להבנתנו לאי גרימת עוול, אך האם תאשימו אדם כי לא התייחס אל הבהמה כשם שמתייחס אל האדם? את האדם אפשר לשפוט משפט מוסר, אך האם כך את הבהמה? לא, אי לכך האם עלינו להתייחס אליה בצורה מוסרית?
אני קורא את ההודעות ואת התגובות ורואה איך הויכוח הממוחזר הזה חוזר על עצמו. אישית אני די עייף מלקרוא את אותן הטענות שוב ושוב. במקום לנסות להוכיח כי הדבר הוא בריאותי או אולי מוסרי עלינו לנסות להבין כי היבט אכילת החיות נוגעת בכמה מישורים. הניסיון המגוכח להצדיק טיעון מוסרי ע"י טיעון רפואי פשוט משעשע אותי, הדבר מזכיר לי ויכוחים תאולוגים הנוגעים לאכילת גדי בחלב אימו. את בעיית האכילה יש להפריד לאלה אשר לא אוכלים בשר משום שהדבר נוגד את מצפונם ואת אלה אשר לא אוכלים מכיוון שבשר מזיק לבריאות. בכל מקרה שלא יהיה עלינו לזכור דבר מאוד פשוט, כשם שיש טיעונים לאי אכילת בשר כך גם יש טיעונים לאכילתו, בראש ובראשונה הרצון לאכול בשר. קיום הרצון לאכול בשר הינו מרכיב מרכזי לטובת היות האדם אוכל בשר. האם אפשר לומר על רצון כי איננו טבעי? לבסוף, כל אדם עושה את החשבון לעצמו ומחליט האם הוא מוכן לאכול בשר. יש הרואים באכילת בשר דבר מה לא מוסרי, אך האם תהיו מוכנים להאשים אחר משום שאיננו רואה בכך בעיה מוסרית? היכולת שלנו להתחבר אל כאב האחר היא הבסיס להבנתנו לאי גרימת עוול, אך האם תאשימו אדם כי לא התייחס אל הבהמה כשם שמתייחס אל האדם? את האדם אפשר לשפוט משפט מוסר, אך האם כך את הבהמה? לא, אי לכך האם עלינו להתייחס אליה בצורה מוסרית?