צילום רחם או לא?

ענבלית16

New member
צילום רחם או לא?

ההיי לכולן, ממש אודה לעצתכן. לנו יש בעיית זרע - מורפולוגיה 0. יש לנו ילדה מ-ivf שנקלטה בהפריה הראשונה, הייתה עובר דרגה איי. מאותו סבב היו 5 מוקפאים, שהחזרתי כעת במשך 4 חודשים ולא נקלטו. החודש עשיתי שאיבה, היו 2 עוברים דרגה בי - יפים מאוד לדברי הרופא - החזרנו אותם אך הם לא נקלטו. עובר נוסף דרגה סי לא הוקפא. אציין שבסבב הראשון העוברים היו דרגה איי ובי והיו יפים. בסך הכל ב-5 החודשים האחרונים החזרנו 7 עוברים שלא נקלטו למעשה. מציינת גם שלא עשינו מיון זרע, גם לא בילדה שלנו שנקלטה בפעם הראשונה. שאלתי את הרופא אם כדאי לדאוג ולבצע ציולום רחם, התשובה שלו הייתה חצויה. אמר שניתן לעשות כדי לוודא שהכל תקין, אך בודדות המטופלות שיימצא אצלן משהו כאשר הבעיה לא אצלן והן הרו וילדו. אני לא רוצה להכאיב לעצמי סתם, ולעבור את הבדיקה, אבל בכל סאת קצת מתלבטת. מה דעתכן? ככל שלא אבצע עכשיו נתקדם מיד לעוד שאיבה, ככל שהקופה תאשר.
 

13yaya

New member
אני הייתי עושה

מעדיפה לבדוק כל מה שאפשר (לא שזה עזר לי עד כה, אנחנו עדיין מה"לא מוסברים").
אני לא רופאה, אבל חושבת שגם אם בעבר הכל היה בסדר, יכולות להיווצר בעיות חדשות ואם אפשר לבדוק זאת, אז למה לא?
ואם תעשי את הבדיקה והיא תצא תקינה, בכלל הרווחת. דבר אחד פחות לדאוג בגללו

&nbsp
 

תלתלית20

New member
עדיף לבדוק ולשלול בעיות

בדיקת רחם היא קצת לא נעימה אבל לי אישית הייתה הרבה פחות נוראית ממה שאמרו לי...אני אומרת לכי על זה, עדיף להתחיל עוד סבב לאחר שלילת בעיות שאולי צצו
 

נועה312

New member
עשית היסטרוסקופיה?

אם לא הייתי מתחילה בזה ולא בצילום רחם.
את אחרי לידה, כדאי לבדוק שהרחם תקין ושאין שאריות. גם אצלנו יש בעיות זרע ועדיין חזרתי לטיפולים עם היסטרו אבחנתית.
 

ענבלית16

New member
לא עשיתי ושאלה לנועה

הבנתי שיש הבדל בין השניים, אבל למה עשית דווקא היסטרו ולא צילום רחם? אבקש מהרופא הפניה לזה, אבל משהו בי רוצה לתת עוד צ׳אנס לעוד שאיבה אחת ולאחר מכן, בתקווה שלא, אעשה כדי להיות רגועה...
 

נועה312

New member
היסטרו בודקת את תוך הרחם

וצילום רחם בודק את המעבר בין החצוצרות לרחם.
עדיף להתחיל בלבדוק את הרחם עצמו אחרי לידה מאשר בלבדוק שהחצוצרות פתוחות, במיוחד כשאת בIVF ובIVF עוקפים את החצוצרות ומחזירים עוברים לרחם.
 
למה צילום רחם? אם כבר היסטרו אבחנתית

מאחר וכבר היה הריון, ומאחר ואת ישירות ב ivf.. נראה לי שסיכוי נמוך שצילום רחם יעלה על משהו רלוונטי, שהיסטרו לא יעלה.
כמובן שכן יש מקרים כאלה, אבל שווה להתחיל מהיסטרו לדעתי.
&nbsp
בנוסף, תשקלו בחוםםם לעשות מיון זרע.. ממליצה מאוד.
&nbsp
בהצלחה !!
 

ענבלית16

New member
דיברתי עם הרופא

סיכמנו על ניסיון נוסף ובתקווה גדולה שלא, אולי לאחר מכן היסטרו אבחנתית כפי שאמרתן, בינתיים אופטימית, חג שמח!
 
למעלה