צו ירושה
אבי מת שנתיים לפני אחותי, לפני שהוצאנו צו ירושה (לא היתה צואה). כעת ברצוננו להוציא צו ירושה לעזבונו של אבי. שאלתי - מי יורש את אבי "במקום" אחותי, גיסי (לפי צו ירושה שיש בידו על עזבון אחותי) או הילדים שלה?
צו ירושה
אבי מת שנתיים לפני אחותי, לפני שהוצאנו צו ירושה (לא היתה צואה). כעת ברצוננו להוציא צו ירושה לעזבונו של אבי. שאלתי - מי יורש את אבי "במקום" אחותי, גיסי (לפי צו ירושה שיש בידו על עזבון אחותי) או הילדים שלה?
תשובה
ילדי האב ובת זוגו ירשו אותו. אחותך ירשה חלק יחסי מהעזבון (יחד אתך ואחים נוספים אם יש). לאחר פטירתה העזבון התחלק בין בן זוגה וילדיה, בהתאם לחוק הירושה אלא אם השאירה צוואה שקובעת אחרת. לא ציינת מדוע גיסך נקוב לבדו בצו הירושה של עזבון האחות. כנראה הורישה לו את חלקה באמצעות צוואה.
תשובה
ילדי האב ובת זוגו ירשו אותו. אחותך ירשה חלק יחסי מהעזבון (יחד אתך ואחים נוספים אם יש). לאחר פטירתה העזבון התחלק בין בן זוגה וילדיה, בהתאם לחוק הירושה אלא אם השאירה צוואה שקובעת אחרת. לא ציינת מדוע גיסך נקוב לבדו בצו הירושה של עזבון האחות. כנראה הורישה לו את חלקה באמצעות צוואה.
תודה. הילדים חתמו ויתור על חלקם
לטובת אביהם. בבית הדין הרבני אמר לי מי שקבל את הבקשה שלמרות שבצו הירושה של עזבון אחותי רשום שהבעל מקבל הכל, חלקה של אחותי בירושה של אבי עוברת לילדים ולא לבעל- ושוב, למרות שאחותי נפטרה לאחר אבי. לא ברור לי אם יש פה טעות או שזה בסדר. מכיון שאמי עדיין בחיים אנחנו מתכוונים לחתום על ויתור. לכן לא ברור לי מי צריך לחתום על הויתור - הילדים של אחותי או בעלה. אודה לך אם תתייחס שוב לסוגיה.
תודה. הילדים חתמו ויתור על חלקם
לטובת אביהם. בבית הדין הרבני אמר לי מי שקבל את הבקשה שלמרות שבצו הירושה של עזבון אחותי רשום שהבעל מקבל הכל, חלקה של אחותי בירושה של אבי עוברת לילדים ולא לבעל- ושוב, למרות שאחותי נפטרה לאחר אבי. לא ברור לי אם יש פה טעות או שזה בסדר. מכיון שאמי עדיין בחיים אנחנו מתכוונים לחתום על ויתור. לכן לא ברור לי מי צריך לחתום על הויתור - הילדים של אחותי או בעלה. אודה לך אם תתייחס שוב לסוגיה.