צומת בחיים, חיים רק פעם אחת, חייב התייעצות...

Virtualx

New member
צומת בחיים, חיים רק פעם אחת, חייב התייעצות...

שלום לכולם.
אני בן 23 ונמצא כרגע בצומת בחיי.
בשנה האחרונה תכננתי להתחיל ללמוד ראיית חשבון באוסטרליה שנה הבאה ( תחילת 2017) , כי אוסטרליה נראית לי מדינה מגניבה.
אבל לאחרונה עלה לי הרעיון לעבור אולי ליפן במקום , כי אני חושב שיפן היא מדינה מאוד מיוחדת, וחיים רק פעם אחת אני אומר לעצמי.
השאלה היא כזו , אם אני עובר ליפן ונגיד אני לומד יפנית שנתיים שם בבית ספר ליפנית, מה אפשרויות התעסוקה שלי אחרי זה, האם זה רק להיות מורה לאנגלית בעצם ?.
אשמח התייעצות מכאלה שעברו ליפן בגילי.
אני כרגע לא יודע יפנית .
 

Virtualx

New member
אני רוצה לציין ש...

ראיית חשבון לא באמת מעניינת אותי, שפות הרבה יותר מעניינות אותי ואני חושב שללמוד יפנית ביפן יהיה הרבה יותר כיף בשבילי.
ואני מאוד מתעניין בתרבות היפנית .
אני חושב שלהיות ביפן יהיה הרבה יותר מיוחד מלהיות באוסטרליה שהיא גם מדינה מגניבה , אבל שם זה להיות כמו בארה"ב או בקנדה , זה לא משהו מיוחד כל כך.
הקטע הוא שאני חושב לעתיד מה יהיה הלאה.
במה אוכל לעבוד ביפן , ברגע שסיימתי שם נגיד אחרי שנתיים לימודי יפנית, כי להורים שלי יש כסף לשלוח אותי ללימודים שם ( שניהם רופאים ) , אבל אני חושב מה יהיה אחרי זה ?.
אני חושב שלגור בטוקיו יהיה בגדר ממש חלום בעבורי.
 

Virtualx

New member
אני רוצה לציין עוד משהו מאוד חשוב וזה ש..

אני אדם צנוע.
אני לא צריך הרבה להיות מאושר.
תנו לי לגור בדירה קטנה בטוקיו , עם עבודה קבועה, עם חברה יפנית נחמדהף וזהו אני יהיה מאושר , אני לא צריך יותר מזה.
הקטע הוא שאני פוחד שאם אני אלך על יפן ( במקום אוסטרליה ) אני לא אמצא עבודה שם אחרי שאני אסיים ללמוד יפנית נגיד שנתיים.
וגם אני פוחד שאני לא אמצא חברה יפנית שם, ושבכלל התוכנית הזאת לא תצליח , כי אומנם אני אדע יפנית בסוף השנתיים האלה , אבל לא תהיה לי שום עבודה.
 

fighterisr

New member
איפה באוסטרליה רצית ללמוד ראיית חשבון?

באיזה מוסד לימודים? ומה דרישות הקבלה לשם?
 

Tenguy

New member
זה לא עובד ככה - צריך להתקבל למוסד לימודי ולקבל ויזה מתאימה

כסטודנט אסור לך לעבוד ביפן, כך שתצטרך להוכיח בשגרירות יפן בישראל יכולת לממן את שכר הלימודים כולל הוצאות מחייה - אחרת לא תקבל ויזת סטודנט. את השפה היפנית אי אפשר ללמוד מאפס בשנתיים... גם כישראלי - אין לך אפשרויות תעסוקה ביפן, וגם לא תוכל ללמד אנגלית, כי הגבילו את הוראת האנגלית ביפן רק לאזרחי מדינות שהאנגלית היא שפת האם של המדינה....
עדיף לך כבר חד וחלק ללמוד באוסטרליה ורק בשל השפה האנגלית. אגב, גם באוסטרליה התנאים דומים - חובה עליך להתקבל למוסד מוכר כדי לקבל ויזת סטודנט, שמונעת ממך לעבוד במקביל, כך שתצורך שוב להוכיח מימון עצמי לכל תקופת הלימודים.
 

EmilyNeko

New member
למדת ביפן?

ברור שמותר לעבוד בזמן לימודים!! זה טירוף אם לא היו נותנים לעבוד. מותר לעבוד עד 28 שעות שבועיות. אכן צריך הוחכה שיש לך מספיק כסף בבנק למקרה ו. אבל בהחלט מותר לעבוד. וברור שאפשר ללמוד מאפס שנתיים יפנית לרמה גבוהה. ביפן הבתי ספר ליפנית מלמדים בקצב מהיר, ככה שבתוך שנתיים אתה יכול לשלוט ברמה גבוהה מאוד ( JLPT 1~2) בארץ לוקח שנים כדי לשלוט בשפה. עבודה זה תלוי מה הוא רוצה להיות בעתיד. רוב המקומות בלימוד אנגלית באמת מבקשים שפת אם, אבל יש מקומות בודדים שכן מקבלים , ואפשר גם מלצרות או קונביני . השאלה מה הוא רוצה. לוקח הרבה זמן לחפש עבודה פה, אבל מוציאים בסוף :) אוסטרליה יהיה יותר קל מאמינה, אבל זה רק ניחוש. וזה גם תלוי עד כמה הוא אוהב את יפן/אוסטרליה.
 

Tenguy

New member
תודה על ההבהרות


 

Virtualx

New member
טוב החלטתי ללכת על יפן , כי התרבות היפנית מרתקת אותי.

וזה נראה לי יהיה הרבה יותר מיוחד ומעניין בשבילי לגור ביפן מאשר באוסטרליה.

התוכנית שלי היא ללמוד יפנית במשך שנתיים בבית ספר ללימוד יפניך בטוקיו, תוך כדי לנסות למצוא עבודה ב״קונביני״ ותוך כדי גם לנסות למצוא חברה יפנית, במטרה להתחתן איתה גם בסופו של דבר, ככה שאוכל להישאר ביפן מבחינת הויזה.

זו נראית לכם תוכנית ריאלית?.
 

Virtualx

New member
״הרפתקאה״ אתה מתכוון לחברה יפנית או לכל התוכנית.

כי שאר התוכנית היא מאוד קונקרטית ומציאותית לדעתי.
 

Tenguy

New member
לכל התוכנית - זה מאד לא פשוט לחיות בארץ זרה ללא ידיעת שפה

 

Virtualx

New member
אין לי מה לדאוג...

החברה היפנית שאני אמצא כבר תלמד אותי יפנית
.
 

anigodin

New member
אני נמצא בנקודה דומה בחיים.

אלא שאני מבוגר ממך ב-20 שנה בערך..
(אהיה בן 43 בקיץ)
ואני הולך לעשות צעד שאנשים בגילי בד"כ לא עושים...


ביקרתי ביפן בפעם הראשונה ב-2013 כמתנה לעצמי ליומולדת 40. ואחרי 24 שעות שם התאהבתי בה לגמרי. כשחזרתי לארץ, אחרי שבועיים, החלטתי להתחיל ללמוד יפנית ובמקביל לנסות למצוא דרך להגיע ליפן לתקופה ארוכה יותר.
מהר מאוד הבנתי שללא ידיעת השפה היפנית אין פשוט דרך למצוא שם עבודה נורמלית. בערך 98 אחוז מהמשרות שמוצעות לזרים הן בלימוד אנגלית וגם בתחום הזה, ברובן נדרשת ידיעת השפה ברמת שפת אם.
אני לומד יפנית כבר שנתיים וחצי בערך ולפני כ-8 חודשים, בעודי מתכנן את הנסיעה השניה לשם, נקלעתי למשבר בלימודים. הרגשתי שאני תקוע והבנתי שהדרך היחידה בה אצליח ללמוד באמת את השפה זה להגיע ליפן וללמוד שם יפנית.
במהלך הטיול השני שלי שם, באוקטובר האחרון, בדקתי בגוגל את הנושא ונתקלתי בחברה אמריקאית-יפנית שנקראת Go! Go! Nihon שמשמשת כמעין חברת השמה עבור מי שמעוניין ללמוד יפנית ביפן. החברה נולדה כדי למלא חלל שהיה קיים בקשר בין מי שמעוניין ללמוד ביפן לבין בתי הספר ליפנית ביפן שהתקשו לסייע לסטודנטים בכל התהליך.
החברה עובדת מול המון בתי ספר ליפנית בכל רחבי יפן ומסייעת למי שרוצה ללמוד שם עם כל הבירוקרטיה, הליך ההרשמה, בחירת בית הספר המתאים לצרכי התלמיד, מציאת מקום מגורים ואפילו מציאת עבודה במסגרת השעות המותרות בויזת סטודנט.
גיליתי באתר שהם יושבים בטוקיו לא רחוק מהמלון בו הייתי אמור לשהות. כתבתי להם אימייל וביקשתי להיפגש עם נציג שלהם (הם כתבו שהם ישמחו לפגוש כל מי שמעוניין ללמוד). נקבעה פגישה שהייתה מאוד מעניינת ושפכה הרבה אור על התהליך ועל העלויות הצפויות והרבה עניינים נוספים.
כשחזרתי לארץ החלטתי שאני חייב לעצמי לעשות את הצעד הזה ולנסוע ללמוד שם. יצרתי איתם שוב קשר ונרשמתי לבית ספר באוסקה בו אני אמור להתחיל ללמוד באוקטובר הבא.
הליך הוצאת הויזה מתחיל כחצי שנה לפני תחילת הלימודים ואמור לקחת בערך חודשיים עד שלושה.
אשר לתשלום - לחברה הזו אני לא משלם, שילמתי דמי הרשמה לבית הספר באוסקה והחברה מקבלת מבית הספר תשלום תמורת זה שנרשמתי דרך החברה (לכן כתבתי שזו מעין חברת השמה - השמת סטודנטים).
כפי שאמרה אמילי, אכן ניתן בתוך שנתיים ללמוד יפנית מאפס לרמת N2 של JLPT אבל מדובר בלימודים מאוד אינטנסיבים. הבחור שפגשתי בטוקיו אמר לי שמכיוון שאני כבר לומד שנתיים (ועד שאגיע אהיה אחרי שלוש שנות לימוד), אוכל לדעתו בתוך כחצי שנה להגיע לרמת N2 כי שיטת הלימוד אחרת מאשר בארץ.
רמת N2 או N1 הן הרמות הרצויות של יפנית כדי לעבוד שם בעבודות נורמליות.
העלויות הצפויות לחצי שנה לפי מה שהוא אמר, זה כ-32000 ש"ח עבור שכר לימוד + שכר דירה לדירת חדר קטנה (עד 20 מ"ר). 32000 ש"ח זה בערך מיליון ין..

לתקופה של חצי שנה, לדעתי, צריך עוד 15000 ש"ח למחיה מעבר לזה.
מכיוון שאפשר לעבוד בהיקף של כחצי משרה, זה מקל את העול הכלכלי אבל העבודות המוצעות לסטודנטים במסגרת הויזה הן בתחנות דלק, חנויות בסגנון AMPM (קונביני) וכדומה.

זה הלינק לאתר של החברה הזו. אתה מוזמן להתייעץ איתם, הם מאוד נחמדים:
http://www.gogonihon.com/en/learn-japanese-study-in-japan
 

Tenguy

New member
כל הכבוד! מאחל הצלחה מכל הלב ביפן


יש לך כבר את ידע בסיסי של השפה.... היית כבר שם ויודע לאן אתה ממשיך הלאה...
מותר לשאול האם יש לך כיוון תעסוקה ביפן מעבר לעבודה בקונביני וכאלה? או שבינתיים אין תכנון לטווח ארוך ?
 

anigodin

New member
יש תחום..

אני עוסק היום בתחום של מאמנים למזל"טים וכדומה.
אני יודע שיש ביפן חברות בתחום תלת-המימד כי עבדנו בעבר בעקיפין עם חברה כזו.
&nbsp
כרגע אין לי תכנון לעבודה ספציפית ואני חושב שלפחות בחודש-חודשיים הראשונים לא אעבוד.
ישנו בחור ישראלי שיש לו איזו חברת הייטק בטוקיו שחיפש אנשים לפני כשנה. אני שוקל לפנות אליו לפני שאסע כדי לראות אם אולי הוא יוכל להשתמש בכישורי (שחלקם מעבר לתחום העיסוק שלי) על בסיס חצי משרה לפחות בהתחלה.
&nbsp
חבר שלי שגר באוסקה (והוא אחת הסיבות שבחרתי ללמוד בה), אמר לי השבוע: יש מצב שאתה נשאר ביפן לכמה שנים. ראה הוזהרת

&nbsp
אמרתי לו שלא מפחידים *ונה ביין...
 
למעלה