צום קל ומועיל

יום.

New member
צום קל ומועיל

לכל מי שצם (אני בטוחה שגם כאן יש כאלו) החג נכנס ואני אהיה בדממת אלחוט עד צאתו
 

L7

New member
למה קל? למה מועיל?

למה צום קל? הרי מדובר בהנחיה אלוהית לסבול " ועיניתם את נפשותיכם"........ לכן צריך לאחל צום קשה ואכזרי כדי שיהייה עינוי מזכך במיוחד. למה מועיל? הרי מדובר בעבודת אלוהים "נעשה ונישמע..." "מועיל" נישמע כאילו אלוהים הוא משרתו של האדם הדתי ולא ההפך.....
 
למה דממת אלחוט? אם הדלקת את

המחשב לפני כניסת יום כיפור, אז מה מפריע לך להמשיך? הרי זו אינה עבודה, אלא בילוי, כמו רכיבה על אופניים, שהיום כבר מותרת לדתיים ביום כיפור.
 

Lu Tze

New member
אני אישית הרגע ראיתי מהחלון אדם עם

כיפה שייצב את האופניים של הילד שלו כדי שהוא לא ייפול!
 

AmericanEagle

New member
חייב להגיב!!!! ../images/Emo88.gif

זה בדיוק הסיבה למה אני לא תומך את אתאיזם...כי לא רק שוללים את קיומו של האל, וזה זכותם, הם גם שוללים ומגדפים על אנשים שכן מאמינים בניגוד לחילוניים הרגילים. שמאמינים שכל אחד באמנו יחיה. חילוני, שחושב שאתאיסטים עושים רק רוח.
 

L7

New member
ההבדל בין אתאיסט לחילוני

החילוני לתפיסתך איננו רואה כל נזק בדת ובדתיות. האתאיסט רואה בדת גורם המוליך שולל ומנצל תמימות וצרכים פסיכולוגיים של אנשים לצרכי הדת. אתה חי בסביבה בה מנסים בכוח להפוך אותך לשומר מיצוות ושבת ומצליחים לגרום לך לפרנס בני ישיבות אותם אוטמים בפני רעיונות חיצוניים.......ועדיין אתה חושב שאיש באמונתו יחייה? באירופה שרפה האינקויזיציה כופרים. גם האיסלם בן זמננו לא טומן ידו בצלחת - בשם אלוהים כמובן. ואיש באמונתו יחייה?
 

יום.

New member
בעע לא התכוונתי, תמימות תהרגו אותי!

L7 - צום קל? כי זה פשוט מטבע לשון שגור בפי לא מייחסת לו חשיבות עמוקה מדי. צום מועיל? בגלל שצום יום כיפור נועד בכדי להביא את האדם לעינוי בגלל שמשוםמה אנשים חושבים שאם הן יענו את עצם אלוהים יכפר להם על חטאים שביצאו כלפיו לכאורה, לא אני ישפוט את האנשים האלו. טלמון סילבר - אכן זו איננה עבודה אך כפי שבוודאי שמת לב היהודות (הדת שאליה אני משתייכת) ´נשענת´ בהרבה על העבר וחשמל נחשב ל"להבעיר אש". (מה גם שאני עדיין חיה בבית של ההורים שלי וכפופה להם אחח החיים האומללים של הקטינים שבנינו
) אני באמת לא יודעת למה ראיתם דתיים רוכבים על אופניים ביום כיפור למייטב ידעתי והבנתי אין שום היתר לכך. L7 שוב (זכית
) - אני עדיין חושבת שאיש איש באמונתו יחייה זה שישנם אנשים שאינם חושבים כך (ראה הדוגמאות שנתת ועוד) לא סותר את האמונה שלי, איש איש באמנתו יחייה.
 

יום.

New member
בדומה לגוי של שבת?

קטונתי מלהבין אם זה באמת מענין אותך אני אשאל רב ויענה לך
 

יום.

New member
אני דתיה במקור

וחיה חיים דתיים <לרוב> אבל קטונתי מלהבין את כל הדברים שמניעים את הדת הזו. וגם אני לא חושבת שירדתי לסף דעתך בשאלה.
 
באמת שאלה לא חשובה: מדוע אי

אפשר להדליק את המחשב מראש, כמו שמדליקים את המעלית-של-שבת מראש? נדהמתי לראות דתיים, בתלבושת מלאה... מצלמים! כידוע, האיסור כתוב אפילו בעשרת הדברות! היום מפרשים הרבה דברים אחרת. אבל מה שכבר מרגיז אותי, זה חילול לשון הקודש ע"י דתיים! (הכוונה אינה "לטעויות דפוס", אלא לשגיאות גסות בולטות כמו "יש לי את..." וכיו"ב).
 

יום.

New member
הו תשובה פשוטה

"מראית עין" אם אדם יראה אותי מול המחשב בשבת הוא יחשוב שהדבר מותר וידליק גם את המחשב שלו ולכך יגיע לידי עבירה. למה זה לא כך עם האור בשבת? (בבית שלי "שעון שבת" מדליק ומכבה את האור) פשוט בגלל שזה דבר שכבר נהוג ואיש לא יתבלבל בכך. לא הבנת את כוונתך בקשר ללשון העברית ולטעויות שבה
 
ליהודים האשכנזים הדתיים בכלל

היה אסור לדבר בשפת הקודש בענייני חולין, כשפת דיבור. רק יידיש. אינני יודע איך היה נהוג בעדות אחרות, אבל עובדה שכֻּלן פיתחו להן "יידיש" - שפות יהודיות - משלהן. בעברית השתמשו רק לקריאת התורה, המשנָה, התפילות. יש אפיזודה קטנה אצל שלום עליכם, אינני זוכר באיזו יצירה, שבזמן שמישהו התפלל נכנס אליו מישהו אחר בעניין חשוב, והוא היה חייב להגיב ולומר לו משהו, אז הוא אמר זאת בעברית, כדי לא לחלל את התפילה. הדתיים ידעו עברית בגלל התפילות, הקריאה בתורה, לימוד החומש והתלמוד (המשנה בעברית והגמרא בארמית). לכל עֵדה היה מבטא משלה של העברית. החלוצים היו משכילים שהתחילו להתרחק מהדת, מהתפילות. נוצרה העברית החדשה, רבים לא ידעו עברית, למדו אותה בצורה לא מסודרת, נוצר "בלגן", לא רק סלנג, שהוא חוקי בכל שפה, אלא גם שגיאות דקדוק "מצמררות" בשפת הדיבור, שנבעו בהתחלה מהעתקה עיוורת של התחביר הרוסי או הגרמני, ואח"כ מהאנגלי. הדתיים היו בתחילת ההתישבות "לא באופנה", אבל הם היו למעשה נשאֵי העברית התקנית, "לשון חכמים". כאמור, דברים משתנים, דתיים רוכבים (בהמוניהם) על אופניים ביום כיפור, מצלמים, ו...מדברים עברית - קלוקלת כמו כֻּלם! - בחיי היום-יום. חילול כפול של שפת הקודש!
 

יום.

New member
בושה!

חרפת השפה העברית זועקת אלינו מן הרחובות ואנו עומדים דומם! חייבים לעשות מעשה! חילולה של שפת הקודש, הוא דבר בל יעשה ויש לעצור את התופעה המתפתחת במהירות לפני שיהיה מאוחר מדי! אחי ואחותיי היהודים! אני קוראת לכם לצאת לרחובות וזעוק בזעקה גדולה ומרה את חרפת שפתנו הקדושה והטהורה, למען יפתחו שעריי שמים ותבוא גאולה לישראל. א-מ-ן תגיד לי? מה קרה? הכל בסדר? בן יהודה כבר לא אומר לך כולם? כל התהליך שבו הפכה השפה העברית ושפת יום יום נסתר ממך? הדרך שבה מתייחסים בעדה החרדית לשפה העברית היא דרך שאינה מובנת לי, אם הם רוצים לדבר ביידיש שידברו ביידיש אבל הרשה לי להבטיח לך שאלו שראית נוסעים באופניים ביום כיפור >אבוי< הם אינם אלו שמדברים ביידיש ומתייחסים אל השפה העברית בחרדת קודש. באמת, די להתפס לקטנות!
 
הרשה\י לי לא להסכים. אתיאיסט הוא

מי שאינו מאמין באלוהים, החילוני הוא מי שאינו מקיים מצוות, ולשניהם אין כל קשר לנושא שהעלית - הכפיה הדתית וטפילות מגזרים שונים. ישנם פוליטיקאים חילונים ו\או אתיאיסטים לא מעטים הנותנים יד לדברים הללו, וישנם דתיים ו\או מאמינים רבים, כולל רבנים, המתנגדים לעיוותים השונים. נכון, שהרבה מאוד רעות נעשו בהיסטוריה ונעשות בשֵם הדת.
 
למעלה