צוות אויר

ysofer

New member
צוות אויר

איזה כיף! קיבלתי זימון למבדקים לצוות אויר... זה אומר שיש לי קב``א מעל 54? זה מבדקים לטייס? מה יש במבדקים האלה? תודה!
 

רפאל 17

New member
תשובה

כן יש לך קב``א מעל 54, וכן, זה מבחנים לטייס. אתה חייב ללכת אליהם ואם אתה מעוניין בטייס תבוא ממש עירני ומרוכז זה חשוב. היום מתחלק לשני חלקים:1.מבחנים 2. חלק מכני המבחנים לוקחים בערך שעה, ואם יש לך את זה אז אתה תעבור אותם... החלק השני בהרבה יותר קשה, ויש בו שני דברים: א.``המכונה``- מכשיר קטן ומעצבן שמורכב ממלא קפיצים ושטויות ושעושה פעולה מטומטמת...יש לך דקה להתסכל איך הוא עובד, ואז לפרק אותו ולנסות להרכיב אותו מחדש...ממש קשה להצליח כאן( טיפ גדול- תסתכל על הקפיצים זה הכי חשוב). ב. מכשיר לבדיקת קורדינציה- כמו משחק ילדים ישן רק הרבה יותר קשה יש לך לוח שזז בעזרת שתי ידיות, אחת מזיזה למעלה למטה והשניה לצדדים. אתה צריך להשאר בתוך הקווים...ויש גם עיגול שצריך לעשות( יד אחת מסובבים מהר ואת השניה לאט). בכל אופן אצלי התחילו את המבדקים 12 אנשים ונשארו 4 בסוף... בהצלחה
 

ysofer

New member
12 אנשים?? אז..

אז זה אומר שלא הרבה אנשים מקבלים את הזימון הזה??
 

naor77

New member
כל אפס עם

פרופיל 97 וקב``א מעל 54 מקבל אותו. שזה בערך... 20 אחוז מהמתגייסים למיטב ידיעתי. והמבדקים שם ממש מטופשים.. מה המצחיק זה שמישהו טיפש שעושה 4 יחידות מתמטיקה אבל מצליח להרכיב מכונה מצחיקה מתקבל... אבל מישהו עם אייקיו 180 ופסיכומטרי 760 לא מתקבל בגלל שחסרה לו קצת קורדינציה... עלק הטובים לטיס..
 

forhas

New member
אתה ממש צודק

אתה מממממממש צודק הייתי אתמול בצו והבחינות כל כך מטופשות ולא קשורות למציאות או להישגים איזה צבא מצחיק ככה אני אמורה להרגיש טוב במדינה הזאת?
 
תגובות ל naor ו forhas

אני לא מאמין... א- ``כל טיפש ב4 יחידות`` וגם ב3 יחידות, מתאים לטיס פי אלף יותר מאיזה חנון של 5 יחידות בכל המקצועות, שלא מסוגל אפילו לסובב את הידיים בכיוון הנכון - זה לגבי הסנוביות שלך. בקשר להודעה השניה- מי אתם שתקבעו לחיל האויר מה הוא צריך לחפש, ואיך הוא צריך להרכיב את המבחנים שלו? יש לכם מושג בזה בכלל? קיבינימט....
 

giladlvy

New member
מסכים איתך +

לאף אחד פה, כולל אני, אין מושג של ממש מה הם מחפשים. מי שעושה את הצ`קים מבין את זה הכי טוב- שאי אפשר לדעת על מה הם מסתכלים. ונאור- אתה ממש ממש ממש לא יודע מה אתה מדבר... (אל תעלב או משהו...)
 

מזלט

New member
אאאאאאאאאאאאה

אתה מעצבן אותי, אינעל ראבקום! מי לעזאזל אמר שבשביל להיות טייס אתה צריך להיות איינשטיין?! אתה צריך להיות קודם כל בן אדם! בן-אדם! הם לא מחפשים איינשטיינים קטנים, הם מחפשים את הטובים ביותר שיש, והטובים ביותר הם אלו שמסוגלים ויהיו טייסי חיל האוויר, אתה לא מפקיד מטוס ומערכות בשווי של 50 מליון דולר בידיים של איזה ילד, רק בגלל שיש לו 95 ב-5 י``ל מתמטיקה. ועובדה לכך שבאמת רק הטובים נבחרים... כמה מתחילים את המיונים ? כמה אלפים. כמה מסיימים קורס טיס? 50-60. עכשיו נראה אותך אומר שאלה לא הטובים ביותר מתוך אותם אלפים. עיצבנת. ואתה סתם מתוסבך עם עצמך כי לא עברת את המיונים.
 
אין כל הגיון בדבריך

לפי מה שאתה אומר, מישהו שיודע מתמטיקה ואין לו קורדינציה, צריך להתקבל. בניגוד למי שיש לו קורדנינציה והוא אפס ב4 יחידות מתמטיקה. כשיש מלחמה ואתה הטייס .. באים אליך 3 מטוסים ממול ... אני חושב שקורדינציה יותר חשובה מ760 בפסיכומטרי, ומאיי קיו 180 ... אני קיבלתי זימון לטייס, לא הלכתי (לא רוצה צבא :) ) ולא אמרו לי על זה כלום ... אבל אני כנראה אשרת בנ``מ.
 

naor77

New member
אני מציע שתקרא את שאר ההודעות,

אני מבין שצורת הניסוח שלי הכעיסה כמה אנשים, אבל מה שאמרת ממש רחוק ממה שאני חושב.
 

מזלט

New member
קודם כל תרגע

א. מי יתן ועוד נתראה בבסיס בחצרים ב. זה רק השלב הראשון מתוך 4.
 

zrobavel

New member
שכחתם את העבודות הבאות

בנוגע לדוגמא שנתת כנראה שחיל האויר מחפש את אלה שגם יש להם איי-קיו 180 גם פסיכומטרי 760 וגם יש להם קורדינציה. חוץ מהשלבים שיש עד הקורס שבהם עפים הרבה אנשים בקורס עפים המון אנשים. אז אי אפשר להגיד שהצבא מקבל רק טיפשים לקורס טיס.
 

naor77

New member
אתה לא מבין,

מה שדפוק זה שהם נותנים זימון טייס כמעט לכל אחד. העניין הוא שיש אימרה כזאת ``הטובים לטיס`` ... ולדעתי לא ניתן לשייך מישהו שעושה 4 יחידות מתמטיקה כ``אליטה`` של החברה הישראלית... זו פשוט בושה וחרפה. וחוץ מזה- אני ממש ממש אבל ממש משוכנע שגם אם לא עברתי את המבדקים המצחיקים האלה זה בכלל לא אומר בהכרח שאני לא יכול להיות טייס טוב... יום טוב.
 

ysofer

New member
איזה שטויות!

אני 3 יח` במתמטיקה, ועדיין קיבלתי זימון למבדקים לצוות אויר מה שמראה שלא חשוב אם אתה תלמיד טוב או לא הצבא ובצפר זה שני דברים שונים לגמרי! וחוצמזה מי אתה שתקבע איך אמורים להתבצע המיונים??? מה בגלל שהעיפו אותך אתה מתעצבן? ועוד דבר, המיונים שהצבא עושה הם בסדר גמור להעדות לכך היא הטייסים המעולים שלנו
 

the fighter

New member
המוכשרים לטייס B-)

לידעתך הרבה אני עשיתי 3 יח` במתמטיקה וקיבלתי זימון. ודרך אגב עברתי גם את כל המבדקים עד לגיבוש, שאותו עוד לא עשיתי! וההוכחה היא שאולי עשיתי 3 יח` אבל במבדקים ראו שאני מסוגל ליותר , אז זה לא מעניין את הצבא כמה יח` אני עושה בביה``ס, בניגוד לאנשים כמוך שהם מסתכלים כמה יח` עושים בביה``ס אבל אין להם ראש על הכתפיים. ותאמין לי שחבר`ה, טובים יותר ממני וממך תכננו וכתבו את כל המבדקים האלה והגיעו למסקנה שמי שעובר סף מסויים במבדקים האלה, הוא מתאים לטייס. אז יכול ליהיות שאתה גאון במתמטיקה אבל בשאר התחומים אתה (בלי להעליב) אידיוט.
 

naor77

New member
אתה רק מוכיח את הנקודה שלי :

בן אדם שעשה 3 יחידות לימוד במתמטיקה זה בן אדם שכל היסוד שלו רעוע לחלוטין מבחינה לימודית. אף אחד לא מגיע ל3 יחידות רק בגלל שהוא בחר בזה, ואם יש מקצוע שיכול למדוד הבנה, אינטליגנציה ותפיסה (לאו דווקא מתמטית) זה מקצוע ככמתמטיקה, שנתתי אותו רק כדוגמא. מישהו שהגיע ל-3 יח``ל, כלומר מישהו שכל חייו זלזל במסגרת הלימודית, ולא הצליח להסתדר ברמה גבוהה עם מקצוע כמו מת`, בטח שלא יעבור את קורס הטיס- שנלמדים בו אווירונאוטיקה, ופיסיקה-מתמטקיה ברמה של אוניברסיטה. הבעיה היא שהצבא לא עושה את הסלקציה בשלב מוקדם- הוא נותן לכולם זימון- והמבחן הראשוני שלו הוא מבחן שעל מנת לעבור אותו צריך פשוט לשחק הרבה בלגו..( LEGO ) .. שיחקתם הרבה בלגו שהייתם צעירים נכון ? יופי- תהיו טייסים.. זה מה שעושה הצבא... הצבא, שהוא האירגון הגדול והחלטוריסט ביותר במדינה, לא מבין שיותר קל לקחת אנשים חכמים (ומתמטיקה זו רק דוגמא) ולשפר להם תקורדינציה תוך פחות מחודש, מאשר לקחת אנשים שיודעים להרכיב שני קפיצים ולסובב שתי ידיות וללמד אותם מתמטיקה מהיסודות... בכל מיקרה, שיהיה לכם יום טוב.
 
שמע - אתה חתיכת טיפוס ...

אני די בטוח שקורדינציה ויכולת מוטורית הן תכונות מולדות ולא ממש נרכשות עם הניסיון - אפשר אולי להתאמן ולשפר - אבל הבסיס טבוע במוח. לעומת זאת- לששנן מתימטיקה קל הרבה יותר (למרות שגם כאן הבסיס השיכלי חייב כבר להיות מקודם). אני לא מבין איך אתה מסווג אנשים לפי מספר יחידות הלימוד שהם נבחנים בהן... ממש מוזר. תקרא שוב את ההודעה שלך גבר - הפכת את קורס טיס לפרסומת ללגו, ובעזרת טיעון דבילי ביותר. סליחה שאני מתבטא ככה, אבל פשוט עוד לא ראיתי כזה ביטחון בשטויות כמו אצלך מזלט - זרוק פה איזו מילה, אני רוצה לשמוע מה תה חושב על זה יום טוב יוני
 
למעלה