מדד הפריפריאליות: מצורפים קבציםתושבי 1-5 במדד הפריפריאליות
לפי ההודעה הרשמית של משרד התחבורהמדד הפריפריאליות: מצורפים קבצים
אני לא מבין למה יש הגדרות שונות לפריפריההיישובים שמוגדרים פריפריה יהיו אלו שמוגדרים ע"פ הלמ"ס, וגם אלו שמוגדרים אזור 1 ברפורמות דרך שווה, שחלקם לא במדד פריפריאליות 1-5 של הלמ"ס.
עכשיו אני קורא את זה שוב, ומבין שאולי לא הכוונה שתושבי אזור 1 יזכו להנחה של 50%, אלא שההנחה לתושבי הפריפריה, כוללת גם הנחה על חופשי חודשי אזור 1 .לפי ההודעה הרשמית של משרד התחבורה
היישובים שמוגדרים פריפריה יהיו אלו שמוגדרים ע"פ הלמ"ס, וגם אלו שמוגדרים אזור 1 ברפורמות דרך שווה, שחלקם לא במדד פריפריאליות 1-5 של הלמ"ס.משרד התחבורה
בנוסף, יהנו כלל הצעירים מגיל 18 עד 26 (למעשה עד יום הולדתם ה-27) מ-33% הנחה על כל סוגי המנויים החודשיים ועל רכישת ערך צבור, הן מתוך התחשבות במצבם הכלכלי והן במטרה לעודד אותם להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית וליצור אצלם שינוי תפיסתי והעדפה לתחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי, וכך לרכוש הרגלי...t.me
ציטוט מההודעה: במשרד התחבורה הדגישו כי ההנחה כוללת את המנוי אזור 1, המנוי האזורי הפריפריאלי לנסיעות למרחק של עד 40 ק"מ, ובמקום 99 שקלים הוא יעלה מעתה לתושבי הפריפריה 49.50 שקלים בלבד.
והנה הפרסום הרשמי:פורסם צו להערות הציבור
הצו ייכנס לתוקף ב25.3
בקצרה:
הנחה של 50% על חופשי חודשי לתושבי 1-5 במדד הפריפריאליות, למעט ישוב במדד סוציו אקונומי 9-10.
הנחה של 33% לגילאי 18-26.
הנחה של 100% לחיילים ושירות לאומי למשך שנה מיום השחרור.
פורסם צו להערות הציבור
הצו ייכנס לתוקף ב25.3
בקצרה:
הנחה של 50% על חופשי חודשי לתושבי 1-5 במדד הפריפריאליות, למעט ישוב במדד סוציו אקונומי 9-10.
הנחה של 33% לגילאי 18-26.
הנחה של 100% לחיילים ושירות לאומי למשך שנה מיום השחרור.
לפי הצו הזה, ההנחה היא לפי מדד פריפריאליות, ולא לפי מדד סוציו אקונומי (המדד הסוציו אקונומי מוזכר רק לצורך הוצאה מהכלל של ישוב פריפריאלי, לדוגמה ישוב שנמצא בפריפריה (1-5 במדד הפריפריאליות) אבל במצב סוציו אקונומי 9, לא יקבל הנחה, מנגד, העיר בני ברק, גם לא תקבל הנחה, כיוון שהיא 10 במדד הפריפריאליות (צמודה לתל אביב))לא יודע מה צודק פה.
הנושא הזה של הנחה לפי אשכול סוציואקונומי בעייתי מאוד. על הנייר נשמע הגיוני אבל בפרקטיקה מגלים שזה מחטיא את המטרה.
למשל מי שגר בבני ברק ברחוב הבנים או ברמת גן ברחוב הרואה יקבל עלות שונה של תח״צ למרות שהם משתמשים בדיוק באותה תחבורה ציבורית.
יכול להיות לך מישהו עם משכורת של 60 אלף שח שמקבל את ההנחה.
הנחה אמורה להיות מחולקת לפי מבחן הכנסה ולא לפי קריטריונים רוחביים.
אגב,יש שישאלו למה מילואימניק פעיל (תלת שנתי או 6 שנתי לא מקבל שום הנחה)
למה כתבת בני ברק?!לא יודע מה צודק פה.
הנושא הזה של הנחה לפי אשכול סוציואקונומי בעייתי מאוד. על הנייר נשמע הגיוני אבל בפרקטיקה מגלים שזה מחטיא את המטרה.
למשל מי שגר בבני ברק ברחוב הבנים או ברמת גן ברחוב הרואה יקבל עלות שונה של תח״צ למרות שהם משתמשים בדיוק באותה תחבורה ציבורית.
יכול להיות לך מישהו עם משכורת של 60 אלף שח שמקבל את ההנחה.
הנחה אמורה להיות מחולקת לפי מבחן הכנסה ולא לפי קריטריונים רוחביים.
אגב,יש שישאלו למה מילואימניק פעיל (תלת שנתי או 6 שנתי לא מקבל שום הנחה)
למיטב הבנתי, הסיבה לתת הנחה לפריפריה, היא בגלל שהתחבורה הציבורית שם, מטבעה, פחות טובה מהמרכז. ולכן צריך לעודד את הנוסעים לנסוע בתחבורה ציבורית יותר מאשר צריך לעודד את תושבי המרכז. והנחה היא אחת הדרכים לעודד את זה.ועדיין אתה יכול להיות עם משכורת של 60 אלף שח לגור בשדרות ולקבל את ההנחה
למיטב הבנתי, הסיבה לתת הנחה לפריפריה, היא בגלל שהתחבורה הציבורית שם, מטבעה, פחות טובה מהמרכז. ולכן צריך לעודד את הנוסעים לנסוע בתחבורה ציבורית יותר מאשר צריך לעודד את תושבי המרכז. והנחה היא אחת הדרכים לעודד את זה.
אם כך, אין מקום לטענה של גובה ההכנסה של תושב הפריפריה. הוא משלם פחות על תחבצ, כי היא פחות טובה מהמרכז. באותה מידה עשיר משלם על אוכל בדיוק כמו עני, למרות שזה הרבה פחות אחוזים מההכנסה שלו.
למה כתבת בני ברק?!לא יודע מה צודק פה.
הנושא הזה של הנחה לפי אשכול סוציואקונומי בעייתי מאוד. על הנייר נשמע הגיוני אבל בפרקטיקה מגלים שזה מחטיא את המטרה.
למשל מי שגר בבני ברק ברחוב הבנים או ברמת גן ברחוב הרואה יקבל עלות שונה של תח״צ למרות שהם משתמשים בדיוק באותה תחבורה ציבורית.
יכול להיות לך מישהו עם משכורת של 60 אלף שח שמקבל את ההנחה.
הנחה אמורה להיות מחולקת לפי מבחן הכנסה ולא לפי קריטריונים רוחביים.
אגב,יש שישאלו למה מילואימניק פעיל (תלת שנתי או 6 שנתי לא מקבל שום הנחה)
פורסם צו להערות הציבור
הצו ייכנס לתוקף ב25.3
בקצרה:
הנחה של 50% על חופשי חודשי לתושבי 1-5 במדד הפריפריאליות, למעט ישוב במדד סוציו אקונומי 9-10.
הנחה של 33% לגילאי 18-26.
הנחה של 100% לחיילים ושירות לאומי למשך שנה מיום השחרור.
אני לא חושב שכדאי נסיעות פנימיות בחינם, זה יכול לגרום לאנשים להעדיף נסיעה באוטובוס ע"פ הליכה ברגל.עד כדי כך שנשאלת השאלה אם לא עדיף שאלמנטים מסויימים של המערכת, כמו נסיעות מקומיות בתוך העיר, יהיו בחינם.
אני לא חושב שכדאי נסיעות פנימיות בחינם, זה יכול לגרום לאנשים להעדיף נסיעה באוטובוס ע"פ הליכה ברגל.
זה מה שקרה במודיעין עילית לפני יותר מ-10 שנים, כשמחיר נסיעה פנימית ירד בהדרגה למחיר מצחיק של 2.5₪, לדעתי הרבה יותר תושבים לא חושבים בכלל על הליכה ברגל בגלל זה, עד היום.
לדעתי, יש יתרון בעיקר בסעיפים האחרים של הרפורמהנזק תחבורתי.
רגב לא מבינה שהנכס החשוב ביותא לנוסעים אינו המחיר אלא התדירות.
האוצר הבהיר בעבר שהמחיר להורדת מחירים תהיה הפחתת נסיעות.
הרפורמות של רגב (תעריפי האפליקציות לפי מרחקים אישיים) ומיכאלי (אימוץ תעריפי ומרחקי האפליקציות ברב קו, ביטול החוזה השבועי, מתן תעריף פריפריאלי נמוך, העלאת מחירי הנסיעה ברכבת עד פי 3 ממחיר הנסיעה באוטובוסים, הנחת ענק על חופשי כל הארץ אוטובוסים, נסיעות חינם לבני ה 75+) וגם הרפורמה הנוכחית של רגב (הנחת פריפריה נוספת, הנחות צעירים, משוחררים וכו') נראות ךי כמו שליפים בעייתיים שמערערים על אלמנט השתתפות הציבור במימון התח"צ, עד כדי כך שנשאלת השאלה אם לא עדיף שאלמנטים מסויימים של המערכת, כמו נסיעות מקומיות בתוך העיר, יהיו בחינם.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.