פתרונות יצירתיים לכינים

חוה 1

New member
פתרונות יצירתיים לכינים

כבר שבועיים לבתי הגדולה כנים. כל יום באמבטיה אני מסרקת עם מסרק צפוף. שום כלום. יש למשהו פתרונות יצירתיים לבעיה.
 

נעה גל

New member
תרופת סבתא

קודם כל, הייתי ממליצה לשאול שאלה כזו בפורום הורים ולא כאן. אבל, שאלת אז נענה. מנסיוני הכאוב בנושא כינים (תמיד היה לי שיער נורא ארוך והיה קשה לטפל בו) מה שעובד הכי טוב, ושכינים לעולם לא מתרגלות אליו (בניגוד לתכשירים הקיימים היום בשוק) הוא ערבוב של: 1/3 כמות נפט; 1/3 כמות שמן; 1/3 כמות חומץ (רגיל! לא בלסמי). הנפט הורג את הכינים. החומץ את הביצים והשמן מגן על השיער מפני הנפט המייבש וגם מקל מאוד על הסירוק שלו. מורחים את הראש בנדיבות עם התערובת. אצלנו אימא שלי היתה שמה לי על השיער כובע כזה מנילון של אמבטיה על הראש, ונשארים עם זה שעה (!). אחרי שעה עוברים עם מסרק צפוף להוציא את מה שאפשר. צריך לחזור אחרי 10 ימים שוב על הטיפול (כדי למנוע בקיעה של ביצים שלא נהרסו). זה עובד תמיד, זה לא משאיר כינה אחת חיה. החסרון הנוראי של השיטה הזו הוא, שכמה שחופפים את הראש זה לא עוזר. לשערות יש ריח של נפט כמה ימים. לא נעים, אבל לא נורא אם הילדים בחופשה.
 

נעה גל

New member
ושכחתי להגיד

שזה נורא שורף בעינים אז להטות טוב טוב את הראש ולדאוג שהחומר לא ינזל לתוך העינים ושלא יהיו עודפים ממנו על השיער לפני ששמים את כובע נילון.
 
ואני התפדחתי לכתוב את זה ;-)

זו באמת תרופת סבתא ואני לא השתמשתי בה, אבל אמא שלי כל הזמן דיברה על זה! לי אישית זה נשמע פיכס :p
 

אפרת_ח

New member
זה הרבה יותר טוב מרוב החומרים

שאת קונה בבית מרקחת... מה שמוכרים שם מבוסס על קוטלי חרקים שהם תכל`ס רעל עצבים. יופי של דבר למרוח על הראש לדעתי )-: יש תכשיר אחד ``טבעי`` ויעיל בשם ``צ`יק צ`ק`` וזה החומר המסחרי הסביר היחיד לדעתי גם לילדים וגם למבוגרים. הניסיון שלנו - היו לנו כינים בגיל 3 שבועות (זה מה שקורה כשנולדים עם צמות) ואז באמת לא היתה ברירה - שמן תינוקות מתחת לכובע במשך 20 דקות ואח``כ מסרק סמיך, במשך שבועיים רצופים. וטיפול לכל ילדי בית הספר במשפחה המורחבת... מאז גיל חצי שנה אנחנו משתמשים בספריי סרקל, ובינתיים טפו-טפו-טפו חמסה-חמסה.
 
אני לגמרי נגד נפט!

אני מדגישה שוב - לגמרי נגד נפט! בעיקר מחשש לכוויות כימיות (אבל לא רק). הפתרון שלי הוא כזה: קונדישנר קחי קונדישנר (שבא לבד ולא כחלק מהשמפו) ושימי הרבה!! תני לו כמה דקות, ואז לשרק את השיער גם עם משרק סמיך. תשטפי את השיער ואז תשימי קונדישנר. הרבה!! תני לו כמה דקות ותשטפי שטיפה סימלית בלבד. ככה כמה ימים עד שהכל יעלם, ותמשיכי לשים קונדישנר עוד כמה זמן גם אחרי שאין כינים. למה? טוב ששאלת! הקונדישינר עושה רע לכינים. הקטסטורה שלו לא נעימה להם, והוא מקשה עליהם לתפוס טוב את השערה. זוהי תרופת סבתא (מודרנית) שהצליחה עלי אחרי שניסו עלי הכל, ולי בנוסף לשיער הארוך שהיה, יש שעיר קש וליפא במיוחד! 8-p
 

חוה 1

New member
חוץ מנפט עשיתי הרבה.

כל יום סירוק עם קונדישנר. לפי נסיוני כל דבר כמעט הורג את הכינים אבל שום דבר לא הורג את הביצים. כל יום אני מסרקת את השיער הארוך ארוך שלה וכבר הגענו למצב שאין כינים אבל יש המון ביצים והן מסרבות להעלם. ממש יאוש.
 

נעה גל

New member
אמא של קשת קצת הבהילה אותי,

אז קבלי שיפור למתכון - תוסיפי שמן ביחס יותר גדול. השמן מגן על הראש.
 
כינים זאת מכה (שכתובה בתורה)

וביצים זאת מכה שלא כתובה בתורה... כשמשאירים את הקונדישינר על השיער הוא מקשה על הביצים לבקוע, אבל עדיין צריך להוציא (ידנית) את הביצים וקליפות הביצים. או להסתפר...
 

כרמית מ.

New member
אני רואה שיש כאן מומחים אז עוד שאלה

יש סוגי שמפו לילדים שכוללים רוזמרין - כ``טיפול מונע`` נגד כינים. זה נשמע טוב, אבל קראתי משפט בעיתון שבו המליצו לא להשתמש באופן קבוע בשמפו כזה. יש למישהו הסבר? דעה?
 

נעה גל

New member
כן! א - ל - ר - ג - י - ה

ואני צועקת, אם לא שמת לב. פשוט אני בימים אלה עוברת את הסיוט הזה עם אורן. כבר חצי שנה היא מתגרדת באופן אובססיבי בראש בלי סיבה נראית לעין. בסוף אחרי אין ספור בדיקות ורופאים, הואילה אחת הרופאות לשאול אותי האם יש רוזמרין בשמפו שאני חופפת לאורן איתו את הראש. וכמובן שיש! הרופאה המליצה לי לעבור לשמפו היפו אלרגני עבורה. לא מצאתי אחד כזה בבתי מרקחת רגילים (יש המון על בסיס טבעי, אבל אף אחד מהם לא היפו אלרגני). בכל מקרה, ברגע שהחלפתי לה לשמפו רגיל אחר נפסקו הגירודים בבת אחת.
 

אפרת_ח

New member
זה ``החומר הפעיל`` בסרקל...

אז מעכשיו אני אוסיף הסתייגות להמלצה החמה שלי - להשתמש רק בתנאי שלא גורם לאלרגיה...
 
רוזמרין כבר פאסה..

הכינים התרגלו אליו. אם אצלך זה עוד חדש אז רצוי להרתיח ענפים של רוזמרין ואת זה לשפוך על השיער (כשמתקרר!!!!!) למניעה. אומרים שזה עוזר...
 

כרמית מ.

New member
כלומר, אם לא נצפו סימני אלרגיה

ויש בשמפו הרגיל שלנו רוזמרין, לילדים אין (ועוד לא היו טפן*3) כינים - הוא אולי לא יועיל, אבל אין סיבה להפסיק להשתמש בו? (אני מאד אוהבת את הריח שלו, ווץ מזה ברוב סוגי השמפו ``ללא דמעות`` יש רוזמרין)
 

rivkaX4

New member
עוד פתרון.

you take margarine (olive oil also works...) and heat it up in the microwave until it melts. cool it a bit (so it won`t burn the head!) and pour it on the kids` head. rub it in and cover with towel and plastic bag (only the head...not the face!!!) leave it for the night. in the morning-wash the whole ``gifa`` out and comb with ``masrek tsafuf`` my kids don`t have lice (shshshshsh) and we do this once a year or so when one of those @#$%^& does manage to climb the sliky slide..... r/ btw- my joy was before time...hebrew works only in the coteret... r/
 

michal@gal

Active member
מנהל
עוד פתרון אחד

אחרי שכבר הרגת את הכינים החיות עם אחד התכשירים הקיימים, יש שמפו מיוחד בשם ``פיניטו`` (בבית מרקחת) שעוזר להוריד את שאריות הביצים מהשערות. הוא ממיס ההדבקה בין הביצה לשיער. לגבי שמפו עם רוזמרין, אמרו לי שרק אם חופפים כל יום זה עוזר. אצלי, בכל אופן, אני תמיד דואגת שהבנות יצאו מהבית רק עם שער אסוף להפחתת סכנת ההידבקות.
 
למעלה