פתאום נפל לי האסימון (סליחה, ארוך)

פנדה30

New member
פתאום נפל לי האסימון (סליחה, ארוך)

אני בעיקר צופה בכן, מפעם לפעם, לעיתים רחוקות- גם משתפת. הפעם מרגישה שחייבת, כי נראה לי שרק כאן, אני מקווה- יבינו אותי. אני בת 33, אמא לילד מקסים בן שנה, שהגיע אחרי טיפולים של כשנתיים. עכשיו אנחנו כבר מעל חצי שנה בסבב השני, עד כה ללא הצלחה.. עובדת במשרת אם, של 8.5 שעות, אבל עם דרישה ל'נכונות לשעות נוספות'. ואני מסרבת. ואני מנסה להסביר את זה לבוס שלי, אבא ל5 ילדים, שאני לא מוכנה להפסיד שום רגע פנוי עם הילד שלי. שגם ככה, כדי להספיק להוציא אותו אחרה"צ, אני צריכה לצאת מאוד מוקדם בבוקר, ולרוב אני לא מספיקה לראות אותו אפילו. אני גם משתדלת לעשות את השעות הנוספות שלי בבוקר, כדי שיהיו לי קצת שעות לאוויר לנשימה. והשבוע הוא (שוב) ביקש ש'רק פעם אחת אשאר עד מאוחר'. וסירבתי. ונפל לי האסימון. פתאום הבנתי למה אני לא כלכך כועסת עליו. עליו, שמכיר אותי כלכך הרבה שנים, שמכיר אותי עוד מהתקופה של טיופלי הפוריות הקודמים, ויודע שגם עכשיו אני בטיפולי פוריות. אני לא מוכנה להפסיד אפילו דקה עם הילד שלי, כי אני פשוט...מפחדת. שכל דבר שאני חווה -הוא אמנם הפעם הראשונה, אבל אני חוששת שזו גם עלולה להיות הפעם האחרונה. הפעם הראשונה שהוא היה בן שנה, אבל יש סיכוי שלא יהיה לי עוד ילד שיגיע לגיל שנה. והפעם הראשונה שישבנו אחרה"צ במרפסת, ואכלנו סנדוויץ' עם חומוס וחביתה. אני לא יודעת אם תהיה לי עוד פעם ראשונה כזו. ואני לא מוכנה להפסיד אפילו דקה. אני טוטאלית, אני יודעת. יש שיגידו (אמא שלי...) שאני אובססיבית. זר לא יבין. אבל באמת, אני רוצה להיות איתו בכל רגע שאני יכולה. לא רוצה להספיד את זה, בטח לא בשביל עבודה. אני כן יוצאת לפעמים , כדי לעשות לביתי ולזוגיות שלי, אבל זה מכיוון שאני רוצה. בוחרת. אני בטיפול פסיכולוגי כבר המון זמן. אני מרגישה שהוא מועיל לי. מאוד. אבל אני מרגישה ששום דבר בעולם הזה לא ממלא אותי כמו הילד שלי. החיוך שלו, ההתרפקות שלו, הצחוק שלו, הדרך שבה הוא זז, שבה הוא רוקד, שבה הוא משחק איתי קוקו, הדרך שבה הוא מרגיז אותי (...). אני לא יודעת מה אני רוצה מכן. תמיכה, ואוזן קשבת, אני מניחה. סליחה שנפלתי עליכן ככה, בערב החג. שולחת בלי לקרוא שוב. תודה שאתן כאן. חג שמח!
 

MAMALY

New member
מאוד מזדהה עם מה שאת מרגישה

אני הבנתי את זה עוד בהריון, אמנם עבדתי בעבודה בה אני אדון לשעות שלי אבל כדי להצליח ולהרוויח טוב הייתי זקוקה לשעות רבות. לא הייתי מוכנה להפסיד קדה אחת. כבר הטיפולים התחלתי לחשוב מה אני עושה ודיי מהר הדגעתי למסקנה שעליי לשנות את אורך החיים שלי, להבין מה סדר העדיפויות שלי ועבודה היא לא מה שתיקח ממני את כל אותם רגעי קסם שלעולם לא יחזרו עם ילדי הקטן זה הדבר הכי חשוב. אני מניחה שאצל מטופלות פוריות כמונו זה מעצים . אז אולי פנדה הגיע הזמן להבין שאת צריכה שינוי, עבודה היא לא לכל החיים אפשר לשנות, גם אם את אוהבת את העבודה שלך , גם אם את ותיקה וכולי.... זה פשוט לא מתאים יותר והילד שלך בעדיפות ראשונה וכסף תמיד אפשר להרוויח בדרים אחרים. אפשר לעבוד אפילו מהבית אני עושה את זה כבר שנים ומרוויחה נהדר, יש עבודות שהן לא תובעניות כמו זו שלך ואל תצפי להבנה מזרים ובטח לא מגבר ובכלל מי הוא שייקח זמן עם ילדך הלוווו, תתעוררי, ותעשי שינוי אפילו מתחביבים אפשר להרוויח, ומותר פסק זמן גם. אל תוותרי על הזמן עם ילדך זה לא חוזר ותמיד תצרי על כך.
 

דורה22

New member
היי פנדה, טוב ששלחת, טוב שהוצאת!

ואני חייבת לספר לך שבני בכורי הוא בן עשר וחצי, נהרה בקלילות ספונטאנית ומתוכננת לגמריי, וגם איתו היתה לי אותה ההרגשה שלך, רק בלי החשש שזו הפעם האחרונה. פשוט לא יכולתי להרשות לעצמי להפסיד שום רגע ממנו. עבדתי בעיקר בשעות אחרי הצהריים וברגע שיכולתי, כלומר חודשיים אחרי סיום חופשת הלידה, עשיתי חצי הסבה מקצועית והחלפתי עבודה. עזבתי כי ידעתי שאני רוצה לראות את הילד שלי גדל ולהיות בבית כשהוא חוזר מהגן, ולא להיות בבית בבקרים, לקבל אותו מהגן ואז להעלם ולחזור רק כשהוא כבר ישן. עשיתי את זה בלי לחשוב אפילו שזה מה שאני עושה. פשוט היה לי ברור שאין אפשרות אחרת בכלל. הוספתי שעות למקום היחידי שעבדתי בו בבקרים והגדלתי שם את המשרה למשרה מלאה. ושם היתה לי בוסית
ולה שלושה ילדים, כבר גדולים, ותמיד היה צריך להתנדב להגיע גם בערבים, וכמעט תמיד לא הגעתי, וגם היא, כמו הבוס שלך, לא ממש הבינה מה הקטע שלי ולמה אני מעדיפה להיות בבית עם הילד שלי. והיא אישה ולא גבר. זה משהו בתחושה הפנימית, זה משהו בנפש שאצלך בנוי ככה, וגם אצלי כנראה, ואצל הבוסית ההיא, והבוס שלך הנוכחי, אין את זה. אז אין לי פה עצות, אני לא יכולה לדעת אם מה שהיה טוב ואפשרי עבורי הוא טוב ואפשרי עבורך, אבל אני לגמריי מבינה אותך ולכן חושבת שטוב שכתבת, וטוב שהוצאת ושפה אנשים יבינו אותך!!! חג שמח!!! תהני מכל רגע עם הילדון! בטוח שיהיו לך עוד. בטוח!!! אבל עם הילד הזה הרגע הראשון תמיד יהיה חד פעמי! ובעזרת השם, בטוח בטוח בטוח שיהיו עוד ילדים ועוד רגעים וגם איתם יגיע לך לרוות את כולם לתוכך. אמן, טפו, טפו, טפו!! וחג שמח, כמובן.
 

פנדה30

New member
תודה על החיבוק

אני יודעת שהדרך שלי היא הנכונה לי, וזה פחות חשוב מה כולם אומרים מסביב.... תודה על ההקשבה.
 

עלמתיה

New member
מזדהה לחלוטין

אני עובדת מהבית כפרילאנס עוד מתקופת הטיפולים. כשהילדים (תאומים בני ארבע וארבעה חודשים) נולדו, למרות שאמא שלי היתה לצידי ועזרה המון, כמעט ולא לקחתי לי זמן לעצמי פשוט כי לא רציתי לפספס כלום. עד גיל שנתים ותשע הם היו איתי בבית. מאז שהם בגן, הם נמצאים שם רק עד הצהרים. אני אמא טוטאלית. אבל אני אמא שלא יודעת אם יהיו לה עוד ילדים, ורוצה לחוות עד הסוף את הדבר הזה שכל כך חיכיתי לו. במהלך השנים הציעו לי קידום יותר מפעם אחת. רק כשהם הלכו לגן, הסכמתי לקבל אותו. הרבה פעמים אני חושבת על הנערה שהייתי - כשהייתי בטוחה שהקריירה תהיה מעל לכל, לצד האמהות. כנערה היתה לי ביקורת על אחותי שהיתה בבית עם הילדים (יש לה ארבעה בהפרשים קטנים. כולם באו לה בקלי-קלות). רק אחרי שהקטן שלה היה בגן חובה, היא עשתה שינוי קריירה ופתחה עסק מהבית. שנים הרגשתי שהיא עסוקה בוויתור ומפספסת המון. היום היא עבורי מודל להערצה. מצד שני, אני פוגשת גם אמהות אחרות שאוהבות את ילדיהם מאד, אבל צריכות את העבודה כחוויה מלאה ומסתפקות במעט זמן יחסית עם הילדים. זה היופי בעולם. כולנו אחרים, וזה בסדר. החוכמה היא למצוא את שביל הזהב הנכון לך. אני תוהה אם הייתי ככה, גם לולא הטיפולים. אין לי מושג... זה המצב, ומבחינתי המצב שלי אידיאלי. עוד לא עשיתי את הפריצה הגדולה בקריירה ולא הגשמתי את כל החלומות המקצועיים, אבל אני מצליחה להתפתח בקצב שלי בהתאם לקצב של הילדים. גם הייתי שמחה להרוויח יותר, אבל אלה וויתורים קטנים מבחינתי ביחס לרווח העצום שיש לי מהגידול הקרוב של שני הניסים שלי.
 
אוף כמה אני מזדהה....

אני משתדלת לתעד כל דבר (גם ככה אני טיפוס שאוגר הכל, אז עכשיו יש לי עוד סיבה). מצלמת מקליטה כותבת (לא מספיק) רואה משהו מסויים וחוקקת אותו בזיכרון אבל לרוב שוכחת וכועסת על עצמי בשל כך. כשאני לא רוצה להיות איתה (מה לעשות, לפעמים בא לי לבד) יש לי נקיפות מצפון, כשאני שולחת אותה לגן בדקה אחרי שנפתח הגן, יש לינקיפות מצפון כשאני אוספת אותה מהגן בדקה לפני שהוא נסגר, יש לי נקיפות מצפון כשאני שולחת אותה לגן ביום שישי כשאני לא עובדת - יש לי נקיפות מצפון... אני מאושרת שאני זוכה עכשיו לעוד גידול של עוד ילדה, וגם עם השנייה אני מצטערת מראש על כך שאני לא זוכרת הכל ולא אזכה לזה שוב. אז זה טבעי לחלוטין ההרגשה שלך ושהבוס שלך ... יקפוץ לך. מותר לך שיהיו לך סדרי עדיפויות שונים עכשיו ואת לא צריכה להרגיש לא נוח עם זה. אך זה שמותר לך לא אומר כמובן שהבוס יאהב את זה ויאפשר זאת... לצערי.
 

פנדה30

New member
בנות, תודה

ידעתי שכאן יבינו אותי. חייבת להודות שאני עסוקה במחשבות האלה הרבה, אני חושבת שהמשפחתיות בחג מחדדת אצלי את המצוקה. החלטתי לעשות שיחה לבוס שלי. להגיד לו שזו אני, ככה- עם היתרונות, ועם החסרונות. בטוחה שיהיה בסדר. העיקר שאהיה שלמה עם עצמי, ואלך עם האמת שלי, ואז הכל כבר יסדתר. אני מקווה. ציינתי כבר גם שבנוסף להכל- אנחנו גם בסבב טיפולים נוסף? תודה על ההקשבה. אתן נהדרות.
 
למעלה