Ccyclist
Well-known member
הרעיון ל 49/59 הוא המשך של 29/39 המשרתים את כל הגוש.
זה לא רעיון מיקרו כמו הקווים הפנימיים של הוד השרון שמחמיצים את ציר וויצמן ב 700 מטר.
 
זה רעיון בקנה מידה של הגוש העירוני והוא מאפשר גם לשחק עם המסלול בקצה המערבי ולהציע חיבורים אחרים מהירים יותר לתחנת הרצליה ולמערב הרצליה דרך הבריגדה היהודית, בגין וז'בוטינסקי של הרצליה. (המסלולים המסומנים הם אופציות לחיבור כזה, מסלול 29/39 הוא בקירוב ואני מודע שיש סיבובים במערב הרצליה).
 
העובדה שלוקח חצי שעה להגיע מאחוזה לתחנת הרצליה גם היא בעייתית.
 
מצב התחבורה הפנימית בגוש הוא כזה שלעיתים קרובות נמנע ממני לעשות משהו עקב תדירויות נמוכות, זמני נסיעה ארוכים וזמני החלפה ארוכים. הדוגמה הספציפית הזו היא דוגמה לתיכנון מקומי נפרד ובעייתי במקום תיכנון עירוני משולב.
 
השם בית לוינשטיין מוכר לי כמוסד בחשיבות לאומית כבר עשרות שנים אך עד ליוני השנה לא ידעתי שהוא ממוקם ברעננה.
הרעיון ל 49/59 הוא המשך של 29/39 המשרתים את כל הגוש.ידעתי שמתישהו תזכיר את בית לוינשטיין, אבל אני חוזר בדיוק למה
שכתבתי לפני כן - אם יש צורך בתגבור הקישורים בין הוד השרון לאחוזה, הפתרון זה תגבור קווים 551 ו 30. קווים קצרים בסגנון שאתה מציע כבר נוסו ברעננה והם היו כשלון.
כל הדוגמאות שאתה נותן בשרשור הזה לא מתקרבות למסה קריטית שמצדיקה כינון קווי תח"צ.
קווי תח"צ כמענה לצרכים כאלה יכולים לשרוד רק אם הם מרובי שימושים.
רעננה והוד השרון הן שתי ערים קטנות יחסית וצריך לומר (זו עובדה) גם מוטות כלי רכב פרטיים.
שאלת על בתי קפה באחוזה, אבל שים לב מה אומרים הסוחרים באחוזה.
מצטער, אבל אתה לא בונה את הטיעונים הנכונים שישכנעו שיש צורך בקישור שהיה חסר לך נקודתית ולכן נדבקת אליו.
אתה יודע בכמה מקרים הרבה יותר משמעותיים אפשר לטעון טיעונים כאלה?
רחוב אחוזה ברעננה הוא רחוב ראשי של רעננה ושל רעננה בלבד וגם זה בירידה.
לא, זה לא רחוב עסקים שמשרת בצורה משמעותית תושבים של ערים אחרות.
זה רחוב שהעסקים בו דועכים ללא קשר לענייני תחבורה. הם דועכים כי הרחוב לא מהווה מוקד עניין לתושבי האזור וגם העניין של תושבי רעננה בו הולך ופוחת.
דווקא בגלל זה, תחבורה ציבורית שכן יכולה לעזור אולי לעסקים ברחוב זו תחבורה רבת קיבולת שנוסעת לכל אורך הרחוב, לא קווים קצרים שמיועדים לצרכים נקודתיים וסיכויי שרידותם אפסיים.
אם סוחרי אחוזה היו חושבים בצורה מעמיקה הם היו דורשים ממשרד התחבורה לא נת"צ, אלא מת"צ דו כיווני וכמה שיותר מהר ובשום פנים ואופן לא להבריח את התח"צ לרחוב ויצמן או לכביש 531.
מערך תחבורה ציבורית כזה עשוי בתהליך ארוך טווח להחזיר את תושבי רעננה עצמם לראות באחוזה רחוב עסקים ובשלב מאוחר יותר אולי גם בתושבי ערים אחרות.
קווים ייעודיים מאולצים בגלל צרכי עסק ייחודי או בית קפה של אדם כזה או אחר, לא יעשו את זה.
אתה מתעקש להתייחס למיקרו ולא למאקרו.
זה לא רעיון מיקרו כמו הקווים הפנימיים של הוד השרון שמחמיצים את ציר וויצמן ב 700 מטר.
 
זה רעיון בקנה מידה של הגוש העירוני והוא מאפשר גם לשחק עם המסלול בקצה המערבי ולהציע חיבורים אחרים מהירים יותר לתחנת הרצליה ולמערב הרצליה דרך הבריגדה היהודית, בגין וז'בוטינסקי של הרצליה. (המסלולים המסומנים הם אופציות לחיבור כזה, מסלול 29/39 הוא בקירוב ואני מודע שיש סיבובים במערב הרצליה).
 
העובדה שלוקח חצי שעה להגיע מאחוזה לתחנת הרצליה גם היא בעייתית.
 
מצב התחבורה הפנימית בגוש הוא כזה שלעיתים קרובות נמנע ממני לעשות משהו עקב תדירויות נמוכות, זמני נסיעה ארוכים וזמני החלפה ארוכים. הדוגמה הספציפית הזו היא דוגמה לתיכנון מקומי נפרד ובעייתי במקום תיכנון עירוני משולב.
 
השם בית לוינשטיין מוכר לי כמוסד בחשיבות לאומית כבר עשרות שנים אך עד ליוני השנה לא ידעתי שהוא ממוקם ברעננה.