מה בדיוק אתה רוצה, תגיד לי?
נכנסת לכאן, רשמת כמה מילים, הבעת את דעתך על סמך שלוש שורות על כך שסין אינה מדינה תרבותית, ועכשיו זה. איזה תגובה בדיוק אתה רוצה מאיתנו? שנגיד שאתה צודק? אז כן! ברגע שנהרגו אנשים - זה לא בסדר. אבל להזכיר לך, מה שסין עושה בטיבט זה מדיניות, וסין היא לא בדיוק דמוקרטיה, מה שאומר שמה שקורה בטיבט, קורה שם בגלל קומץ מנהיגים בסין, ובגלל זה גם החסימה של youtube. סין היא לא דמוקרטיה. עכשיו, בוא נסתכל עלינו רגע, מאותה נקודת מבט שממנה אתה מסתכל על הסינים, כלומר רק לפי מה שמראים לך בחדשות. אנחנו שולטים על מעל מיליון וחצי פלסטינאים, מגבילים את התנועה שלהם, הורגים בהם בלי יותר מדי אבחנה, ויוצרים משבר הומניטרי בשטחים. בוא תסביר לי מה שונה כאן? בתור סיני / אמריקאי / ניו-זילנדי / הודי / לפלנדי שיושב עכשיו בחו"ל ורואה תוכנית על ישראל, אתה תחשוב שיש כאן תרבות, לפי תמצית ההודעות שלך? סין מונה 1.3 מליארד אנשים. חסמו להם את youtube, למרות שגם ככה לרובם אין מחשב, והם גם ככה לא יודעים מה קורה בטיבט, וגם ככה הם יותר מדי עסוקים במצב שלהם עצמם. הממשלה שלהם עושה בטיבט דברים שהם לא יודעים מהם, אבל הם ממשיכים לעשות טאי-צ'י בבוקר, ממשיכים לאכול אוכל סיני (לא כמו זה של אהרוני, אני מבטיח לך), אלה שיודעים לקרוא קוראים את לאו-דזה, קונפוציוס וחבריהם, וכו' וכו'. תרבות, בקיצור. אתה לא מסכים עם המדיניות של סין? אני מסכים איתך - להרוג טיבטים זו בטוח לא מדיניות טובה - לפחות לא כלפי הטיבטים. אבל אין לזה שום קשר למדיניות ופוליטיקה. ועוד הערה קטנה. מה זה בדיוק "רומסת את האזרחים"? הרבה אנשים מנופפים במונח הזה בלי לדעת כלום. מה נראה לך, שהסינים חיים במצב של רמיסה תמידית? שכשכל סיני נולד הממשלה מסמנת את האיברים שלו כדי לסחור בהם, לא מאפשרת לו להרוויח כסף, לא מאפשרת לו ללמוד, ליסוע לחו"ל, לקרוא, לגלוש באינטרנט, לראות טלביזיה וכו'? הסינים הם בדיוק כמונו - הם בני אדם, והם עושים בדיוק את אותם דברים, ורובם לא מרגישים את נחת זרועו של הממשל - הם פשוט חיים את חייהם. סין היום היא לא סין של מאו. אני לא אומר שלא נרמסים שם, שאין הפחדה וצנזורה - אבל בטח לא באופן כללי וגורף כמו שאתה, כנראה, מאמין.