פשוט אפשר להתפוצץ! כמה טימטום.

uri80

New member
פשוט אפשר להתפוצץ! כמה טימטום.

מה דעתכם על הקישור המצורף? מדהים כמה נזק החלטות של מס' אנשים טיפשים, אטומים ופרימיטיביים יכולות לגרום לכל כך הרבה אנשים. בוא נגדל ביחד אנשים ונגזול מהם את הכלים המינימליים להסתדר בחיים. והפרנסה? יהיה בסדר. המדינה כבר תדאג לזה (או שלא). רק אדם שמנותק מהמציאות ובעל ראייה מעוותת כל כך לא יבין שיש פה בעייה שרק הולכת וגדלה כל הזמן. והיצור הזה עוד נחשב לגדול הדור. קשה לי להבהיר כמה בוז אני חש כלפיו.
 

goylem

New member
אורי. הסלולריים בוכים בלילה...

תשמע קולם בבקשה..
 
למען הסלולריים לא אחשה

הרב אלישיב הורה: בלי מתמטיקה ואנגלית פרסום ראשון: מנהיג הזרם הליטאי של הציבור החרדי החליט להורות לכל בתי הספר להחרים את "תוכנית הליבה" שמחייב משרד החינוך, לפיה נדרשים התלמידים ללמוד מקצועות יסוד. ח"כ גפני מיהדות התורה: "בלאו הכי החינוך החרדי גבר על הממלכתי בכל פרמטר". מתנתקים? אילן מרסיאנו פרסום ראשון: הרב יוסף שלום אלישיב, מנהיג הזרם הליטאי המכונה "פוסק הדור", החליט כי מוסדות החינוך החרדיים לא יישמו את תוכנית הליבה של משרד החינוך, כך נודע ל-ynet. תוכנית הליבה מתייחסת לבתי הספר היסודיים של רשת החינוך העצמאי, ולפיה הם נדרשים ללמד מקצועות יסוד כמו מתמטיקה, אנגלית ואזרחות. המטרה: להביא את רוב תלמידי ישראל לקו אחיד של ידע כללי בסיסי. אולם הרב אלישיב החליט כי בימים הקרובים יוציא גילוי דעת, ובו התנגדות נחרצת לתוכנית הליבה, גם במחיר של הפסקת התקצוב הממשלתי למוסדות החינוך העצמאי. הרב מתכוון להחתים רבנים נוספים בנושא. בחצרו של הרב מסבירים היום (ה'): "ההתערבות של משרד החינוך במערכת החינוך העצמאי היא אי צדק הזועק לשמיים. אצלנו החינוך הוא טוב יותר מהחינוך החילוני. מדוע הם רוצים לחנך את ילדינו כאשר הם בעצמם נכשלו?" "אנחנו טובים יותר באנגלית ובמתמטיקה" ח"כ משה גפני, מיהדות התורה, אמר ל-ynet כי "עצמאותו של החינוך החרדי חייבת להישאר אצל גדולי התורה. מדובר בנושא עקרוני במהותו, מה עוד שהעצמאות הפדגוגית הוכיחה את עצמה". ח"כ גפני הוסיף: "החינוך החרדי גבר על החינוך הממלכתי בכל פרמטר, אפילו בלימודי אנגלית ומתמטיקה קיבלנו ציון גבוה יותר". לפני כחודש הציעה מנכ"לית משרד החינוך, רונית תירוש, בדיון בוועדת החינוך של הכנסת כי החל משנת הלימודים הבאה יופעלו סנקציות תקציביות נגד מוסדות חרדיים שלא יישמו את התוכנית. היועץ המשפטי היוצא, אליקים רובינשטיין, קבע כי תקציב החינוך לילדי ישראל אינו שווה, וטען שאם החינוך העצמאי רוצה לקבל מאה אחוזי תקציב, עליו ליישם מאה אחוז של תוכנית הליבה, ולא 75% כפי שקבע משרד החינוך. משרד החינוך סירב והיועץ המשפטי הנכנס, מני מזוז, קבע כי יישום תוכנית הליבה במלואה יימשך חמש שנים. יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ אילן שלגי, אמר בתגובה על החלטת הרב אלישיב שלא ליישם את "תוכנית הליבה": "אולי סוף סוף יפול האסימון לשרת החינוך, שתבין שהחרדים-האשכנזים עובדים עליה בעיניים. שליחיו של הרב אלישיב בכנסת מכנים את התוכנית 'גזירת אנטיוכוס'. חזרתי ודרשתי מהשרה להפסיק לתקצב את מוסדות החינוך העצמאי, כל עוד הם לא מקבלים עליהם את לימודי היסוד: מתמטיקה, אנגלית ואזרחות".
 

almog4

New member
עצוב. ואם להתפוצץ - אז

ואם להתפוצץ - אז כדאי עכשיו, כשעוד יש מספיק רופאים ואחיות בשטח. כי בעוד 20 שנה - בקצב הנוכחי - לא יהיו כ"כ הרבה רופאים ואחיות, או משכילים אחרים, ובוודאי שלא מהמגזר החרדי. יהיו רק הרבה יותר אנשים ווילדים חרדים (מחצית מהאזרחים כאן??) שידעו פחות ופחות, ומישהו אחר יצטרך לרכוש מקצוע ולעבוד כדי לפרנס אותם. או - במילים אחרות - כמו שאמרו בהזדמנויות שונות דמתיאלה והמשורר יהודה עמיחי: ה' ירחם.
דני
 

almog4

New member
והקישור - שמשום מה לא עלה

והקישור - שמשום מה לא עלה - נמצא למטה.
 
זה ברור...

מי שלדעתי נוהג שלא בחכמה בכל הסיפור, זו שרת החינוך לבנת... הרב אלישיב יודע טוב מאוד מה הוא רוצה ומה הוא יכול לקבל... אם הפעם תהיה זו החלטה נחרצת, לחסום כל תקציב, למוסד לימוד שלא מיישם את תוכנית ה"ליבה" יש סיכוי שהיוצאים בשאלה של הדור הבא יעשו חיים קלים יותר...
 
קשה לי להאמין

שתהיה התקפלות בנושא. הרב אלישיב הוא לא המחליט הבלעדי... אני חושב שאין שום סיכוי שבגלל התקציב הם ישנו משהו מהשמרנות שלהם. מה שכן זה החינוך העצמאי ובתי הספר שם יש הרבה הרבה סיכוי לשינויים.
 

babylon_a1

New member
מה הבעיה?

ידע זה כוח, נכון ? אז איך אפשר לשלוט אם לא ככה?
 

בן הצבי

New member
הוא דוקא צודק מאה אחוז...

כל הקטע של החינוך היהודי חרדי הוא שהחינוך יתבצע בהנחית הרבנים. ברגע שגוף חיצוני חילוני מתערב, כל מטרת הקמת חינוך נפרד נפגעת. אולם אינני מביו דבר אחד, מעולם לא הבנתי, ולעולם לא אבין. אני מקבל את העובדה שהחינוך החרדי מוכרח להיות נשלט בידי חרדים בלבד כמובנת מאליה. אבל למה לעזאזל מדינה חילונית צריכה לממן אפילו שקל אחד....?!
 
כי כנראה

האופציה האחרת היא לשלול את אזרחותם של החרדים ולאפשר להם אוטונומיה מלאה (ע"ע רשות פלסטינאית) עם 'מעבר בטוח' ביתר-ירושלים
-קרית ספר-ב"ב עם מערכת מיסים נפרדת המקבלת כל חודש עשרות מליוני ש"ח החזרי מכס ומע"מ. מה שאני לא הבנתי זה איך מישהו נואל לחשוב מלכתחילה שהוא יקים מדינה תלת לאומית המנסה לאגד בתוכה שני סוגי מיעוטים בעלי אורחות חיים ומטרות חיים שונות, הפוכות, מנוגדות ושזה לא יתפוצץ לו בפרצוף באחד הימים. איך קוראים לזה היום: "לשלוט על עם אחר".. חרדים זה לא "עם אחר"? (אני דווקא כן הבנתי
, אבל לצורך הדיון מעולם לא הבנתי, ולעולם לא אבין..)
 
באמת לא מובן

למה המדינה צריכה לממן את זה, אבל ההגיון בזה בכל זאת שכל זמן שהאזרח החרדי הוא עדיין אזרח ומשלם מיסים הוא צריך גם לקבל איזו שהיא תמורה... אגב,אם לגמרי לא מובן זה הישיבות. זה לא דבר קיומי והכרחי כמו מוסדות חינוך לילדים וזה ממש לא מובן למה שהמדינה תממן. ולא שאין על זה תשובות, אלא שהן לא הגיוניות
 

Umberto Eco

New member
לא שאני מצדיק אבל..

המדינה גם משלמת על אוניברסטאות שלומדים בהם אנתרפולוגיה וספרות צרפתית. שלא נזכיר את הטענה הנדושה של החרדים לגבי משחקי כדוררגל.
 
אחרי הכל

עם כל הטענות מה המדינה משלמת ומה לא. דבר מוזר ביותר ששמעתי אמש בטיש. כי המדינה לא משתתפת אפילו בשקל אחד שחוק בעזרה לאגודה כמו ה.ל.ל למשל, איך זה ?
 

uri80

New member
השוואה לא נכונה לחלוטין.

הפקולטות האלה באוניברסיטאות קטנות יחסית. באותן אוניברסיטאות לומדים הרבה יותר מהנדסים, עורכי דין, רואי חשבון ורופאים שמס ההכנסה שישלמו למדינה לאחר סיום לימודיהם, במשך שנים רבות, מגמד את ההשקעה בסבסוד האוניברסיטאות. המדינה פה לא נותנת מתנה- היא משקיעה כדי לקבל החזר בריבית דריבית. בנוסף הסבסוד לסטודנט הוא רק במשך שנות לימודיו (3-4 שנים) וזהו (שלא לדבר על כך שהוא משלם מכיסו שכר לימוד גבוה). הסטודנט לא מקבל עוד סכום כסף למחייתו מהמדינה. לא ברור למה הייתי צריך לשבור את הראש מאיפה להשיג כסף ללימודים בזמן שאחרים מקבלים על לימודיהם שכר מהמדינה+תקציב למחיה. (ואני עוד גרתי בבית בזמן הלימודים. תחשוב על אחרים שגרים בחוץ וצריכים כסף לשכר דירה חוץ משכר הלימוד עצמו). גם בפקולטות שבהן לומדים תחומי עניין אזוטריים יותר, לאחר סיום הלימודים האנשים צריכים להסתדר לבד ולהתפרנס איכשהו. אין להם את הבחירה להמשיך ללמוד ולחיות מכך. אין לי בעיה עם סבסוד של לימוד תורה לקבוצה קטנה של עילויים אבל המצב הנוכחי אינו כזה. וסתם ציטוט לסיום של רבן גמליאל בנו של רבי יהודה הנשיא: "כל תורה שאין עימה מלאכה, סופה בטלה וגוררת עוון"
 
הפרדת הדת מהמדינה

יאלה לבכיינות ולתלונות משני המתרסים. יאלה התנתקות וכל אחד יעזוב את השני בשקט. נמאס כבר.
 

Amisu

New member
איך אפשר בלי

המשל הנדוש עד אימה על הספינה עם ההוא שישב לקדוח בחדר שלו... הבעיה היא שכל אחד אומר שהשני קודח. לפי הבכיינות החרדית אודות "הרעבת הילדים", (למרות שכל אחד יודע שפרנסה מן השמים...) נראה שהרב אלישיב קודח. אולי גם קודח מחם. ואת תבשילו.
 

מיכל25אב

New member
אני לא יודעת אם זה טמטום

או פשוט פרזטיות.... באמת אם אפשר לחיות על חשבון המדינה אז למה לבזבז זמן על זוטות כמו אנגלית וחשבון... (ככה לא יהיה שום סכנה שחלילה הם יוכלו למצא עבודה רחמנא לצלן)
 
זו לא הפואנטה..

החשבון הוא לא אם המדינה ממנת את החינוך החרדי או לא. לשיטת אליישיב וכת דיליה הם מוכנים לוותר על המימון של משרד החינוך ובלבד שלא תפגע עצמאותם. הבעיה היא שהמדינה מממנת את החרדים בעקיפין - דווקא כתוצאה מהבורות וחוסר ההשכלה. שכן הם לא מסוגלים לעבוד ולפרנס א עצמם בכבוד בהעדר יכולת לרכוש מקצוע חופשי, ובכך - גם בריבוי ילודה וכו' - הם נופלים לנטל על הציבור הכללי. מצער לראות שגם אחרי כל ה"פתיחות" בשנים האחרונות לא השכילו מנהיגי הציבור החרדי להשתחרר מהמוסכמות הישנות שלהם, במיוחד אחרי שפשיטת הרגל של החינוך החרדי זועקת מכל פינה (וגם מהפורום הזה...) <חחחח... שמעתם פעם את גפני מדבר אנגלית ?>
 

spag

New member
שמעתי...

על כמה יוצאים בשאלה שתבעו את המדינה על כך שלא מילאה חובתה ללמד אותם מקצועות וידע בסיסי בגיל הראוי...
 
למעלה