פרשת השבת בבית שמש - וַיַּחֲנוּ

מצב
הנושא נעול.

orensaab

New member
תכנית הרכבות מזיקה ל..." (השלם את החסר)
"תוכנית פיתוח הרכבת מזיקה לחיפה" - מאת הפרופסור ברוך קיפניס חכו ותקראו, שתכנית הרכבות גם מזיקה לתהליך השלום ולביטחון ישראל, מפלה את המיעוטים, פוגעת בשכבות החלשות, בחיות הבר ובצמחים נדירים, ועוד ועוד... פשוט, חכו ותקראו. בשם המסכנות ובשם דמעת ילד קטן, יקראו מומחים בעלי שם לבטל את התכנית ולהחליפה בשדרוג של כבישים בלבד (שהם, כמובן, לא יפגעו בחיפה, בילדים, בחיות ובצמחים!..) יש עוד זמן עד ה-21 לפברואר, וגם אחרי כן. אהבתי גם את שלושת הטוקבקים למאמר - שקוף שכולם נכתבו על-ידי אותו אדם.
כאשר תשב אצל פרופ' ברוך קיפניס בשיעור אחד
תבין עד כמה הוא צודק. אין הצדקה לבנות מדינה שלימה על מטרופולין אחד בלבד במרכז. יש לחזק את חיפה ואת באר שבע כמטרופולינים, ותכנית התחבורה של ישראל כץ עושה בדיוק ההיפך. אם אתה טוען ששלושת התגובות נכתבו על ידי אותו אדם, צא ובדוק את כתובת ה- IP של המחשב ממנו הן נשלחו. אורן
 

easylivin

New member
כאשר תשב אצל פרופ' ברוך קיפניס בשיעור אחד
תבין עד כמה הוא צודק. אין הצדקה לבנות מדינה שלימה על מטרופולין אחד בלבד במרכז. יש לחזק את חיפה ואת באר שבע כמטרופולינים, ותכנית התחבורה של ישראל כץ עושה בדיוק ההיפך. אם אתה טוען ששלושת התגובות נכתבו על ידי אותו אדם, צא ובדוק את כתובת ה- IP של המחשב ממנו הן נשלחו. אורן
אתה נלחם בטחנות רוח... חבל.
אתה והמגיבים לכתבה (שסגנון כתיבתם דומה באופן מחשיד[*]) נלחם ב"נזק" מדומה מהתכנית, ולא בבעיות האמיתיות שהתכנית יכולה לפתור, שאותן ניסו כבר לפתור בדרכים אחרות ולא ממש הצליחו. פרופ' קיפניס מטעה גם אותך, וחבל שאינך בודק עובדות בסיסיות על מהות התכנית לפני שאתה יוצא להגנתו בגלל סימפטיה אישית כלפי האיש. גם אדם חביב ואהוד יכול לטעות ולהטעות. "תכנית התחבורה של ישראל כץ עושה בדיוק ההיפך" - וזה למה? האם התבוננת היטב במפת התכנית? מסופקני, כי אז היית חושב אחרת. כל המסילות בצפון הארץ מתנקזות לחיפה, והמסילות בדרום מתנקזול לב"ש. זמן הנסיעה מכל נקודה בצפון לחיפה יהיה קצר הרבה יותר מאשר זמן הנסיעה לת"א, לכן האטרקטיביות של חיפה כמוקד יוממות לא תרד. כנ"ל לגבי הדרום וב"ש. שים לב: מסילת הגליל ומסילת העמק מגיעות לחיפה, בנוסף לקו החוף הקיים; מסילת ערי הדרום, מסילת הדרום הקיימת והמסילה העתידית לאילת, עוברות בבאר שבע. וזה סותר לחלוטין את טענותיך.
ולגבי הפיכת חיפה לפרבר של ת"א, זה בכלל קשקוש, כי כבר כיום יש מסילה מהירה שמקשרת בין שני המטרופולינים. עם פריסת התכנית יקרה בדיוק ההיפך - תושבי הצפון יגיעו במהירות לחיפה, ותושבי הדרום לב"ש. בנוגע להפיכת ערי הפריפריה לפרברי שינה - מה טוב! עדיפות "ערי שינה" מערי אבטלה. ולא ניתן "לעודד" באופן מלאכותי מעבר של בתי עסק לפריפריה - זה נוסה פעמים רבות ללא הצלחה. סובסידיות לא עוזרות - והן הבזבוז האמיתי והגדול של תקציב המדינה. עם גידולן של "ערי השינה", יגיעו אליהן גם עסקים חדשים, והערים תהפוכנה לעצמאיות יותר ויותר עם הזמן. [*] אגב, כתובות IP אינן מהוות הוכחה לכלום. אפילו אני ואתה היינו יכולים לכתוב תגובות מכמה כתובות שונות בקלות.
 
כאשר תשב אצל פרופ' ברוך קיפניס בשיעור אחד
תבין עד כמה הוא צודק. אין הצדקה לבנות מדינה שלימה על מטרופולין אחד בלבד במרכז. יש לחזק את חיפה ואת באר שבע כמטרופולינים, ותכנית התחבורה של ישראל כץ עושה בדיוק ההיפך. אם אתה טוען ששלושת התגובות נכתבו על ידי אותו אדם, צא ובדוק את כתובת ה- IP של המחשב ממנו הן נשלחו. אורן
עם כל הכבוד לברוך קיפניס ויש כבוד,
פרופ' אריה שחר, ז"ל, ראש החוג ללימודים עירוניים ואזוריים בהר-הצופים כבר כתב על כך מאמרים אין ספור בעבר והפרופ' קיפניס לא גילה את אמריקה. אינני מבין כלל מה הרעש מסביב למאמר. נו, אז קיפניס אמר, אז מה? שוב קם כאן אל חדש? ברור שהאיש צפוני וידאג לאינטרסים של אנשי הצפון ולא לאינטרסים של העיר אילת. אני לא רואה שהבחור שלך עשה יותר מדי חישובים בנדון. חיפשתי קצת מאמרים שלו ברשת בדיוק בנושא הזה וגם בספרייות שונות ברשת הממוקמות באוניברסיטת חיפה ועוד ולא מצאתי. אני הייתי מייעץ לכולם לקחת את הדברים כדברים סובייקטיביים מאוד. בדיוק לשם הסקת מסקנות בסוגייה זו, דרוש פרופ' זר מחו"ל שאין לו שום נגיעה אישית והוא אובייקטיבי מה שהמאמר ממש לא. עודף סובייקטיביות היא בעיה קשה בשדה המחקרי ומומלץ לכן לשמוע את דעתו של פרופ' נוכרי שלו אין שום אינטרס או חשד לסובייקטיביות המאפיינת את כל המאמר הזה מתחילתו ועד סופו. ודרך-אגב: אינני מקבל את הרעיון שחיפה תהפך להיות מטרופולין תל-אביבי. היא כבר מזמן כזו. גם ללא תקיעת מסמר אחד בתכנית, חיפה כבר מזמן משמשת כמטרופולין תל-אביבי. כאשר תיושם התכנית במלואה, חיפה לא תהיה מטרופולין של תל-אביב. דווקא ההיפך נשמע יותר הגיוני שכן יותר ערים תהיינה תלויות בה והיא בהן. הדרך היחידה לבדוק את ענין המטרופולין היא באמצעות הפרדה מוחלטת בין חיפה לתל-אביב בכל מיני אמצעים שחלקם לא כאן המקום לדון בהם מסיבות מובנות. רק אומר שהמבחן הזה יכול להיות מציאותי בשעת מלחמה כוללת למשל. אני יכול להבטיח לך שגם אם תל-אביב תושמד בפצצת אטום או מימן אירנית, חיפה תשרוד היטב ותמשיך את חייה גם ללא תל-אביב. אולי יהא קשה בהתחלה אך העיר תשרוד. זה נשמע כברירת מחדל לא קלה אך איש איננו יכול לדעת מה תהיינה התוצאות של מהלך תכנית הרכבות של ביבי נתניהו, כל עוד היא לא יושמה בפועל. מקומן של כל מיני הערכות של פרופסורים מומחים למינייהם (ולאחרונה ממש הפכה ההתערבות של אנשי מגדל השן למגיפה) הוא בגנזך הפרטי שלהם. הרי מספיק ששני פרופסורים מכובדים יאמרו שתי גישות שונות בשביל שברור מאליו יהא שאחד משנייהם טעה ויתבזה משום שאמת יש רק אחת. אני מציע להיזהר באימרותייהם של אנשי מגדל-השן שכן בדיעבד מוכח שרובם טעו ויהיו מכובדים אשר יהיו. כך צריך לחקור את הדברים ולא לשחק בנדמה לי שבעתיד יהיה כך וכך. עד כאן.
 

בועז ל

New member
עם כל הכבוד לברוך קיפניס ויש כבוד,
פרופ' אריה שחר, ז"ל, ראש החוג ללימודים עירוניים ואזוריים בהר-הצופים כבר כתב על כך מאמרים אין ספור בעבר והפרופ' קיפניס לא גילה את אמריקה. אינני מבין כלל מה הרעש מסביב למאמר. נו, אז קיפניס אמר, אז מה? שוב קם כאן אל חדש? ברור שהאיש צפוני וידאג לאינטרסים של אנשי הצפון ולא לאינטרסים של העיר אילת. אני לא רואה שהבחור שלך עשה יותר מדי חישובים בנדון. חיפשתי קצת מאמרים שלו ברשת בדיוק בנושא הזה וגם בספרייות שונות ברשת הממוקמות באוניברסיטת חיפה ועוד ולא מצאתי. אני הייתי מייעץ לכולם לקחת את הדברים כדברים סובייקטיביים מאוד. בדיוק לשם הסקת מסקנות בסוגייה זו, דרוש פרופ' זר מחו"ל שאין לו שום נגיעה אישית והוא אובייקטיבי מה שהמאמר ממש לא. עודף סובייקטיביות היא בעיה קשה בשדה המחקרי ומומלץ לכן לשמוע את דעתו של פרופ' נוכרי שלו אין שום אינטרס או חשד לסובייקטיביות המאפיינת את כל המאמר הזה מתחילתו ועד סופו. ודרך-אגב: אינני מקבל את הרעיון שחיפה תהפך להיות מטרופולין תל-אביבי. היא כבר מזמן כזו. גם ללא תקיעת מסמר אחד בתכנית, חיפה כבר מזמן משמשת כמטרופולין תל-אביבי. כאשר תיושם התכנית במלואה, חיפה לא תהיה מטרופולין של תל-אביב. דווקא ההיפך נשמע יותר הגיוני שכן יותר ערים תהיינה תלויות בה והיא בהן. הדרך היחידה לבדוק את ענין המטרופולין היא באמצעות הפרדה מוחלטת בין חיפה לתל-אביב בכל מיני אמצעים שחלקם לא כאן המקום לדון בהם מסיבות מובנות. רק אומר שהמבחן הזה יכול להיות מציאותי בשעת מלחמה כוללת למשל. אני יכול להבטיח לך שגם אם תל-אביב תושמד בפצצת אטום או מימן אירנית, חיפה תשרוד היטב ותמשיך את חייה גם ללא תל-אביב. אולי יהא קשה בהתחלה אך העיר תשרוד. זה נשמע כברירת מחדל לא קלה אך איש איננו יכול לדעת מה תהיינה התוצאות של מהלך תכנית הרכבות של ביבי נתניהו, כל עוד היא לא יושמה בפועל. מקומן של כל מיני הערכות של פרופסורים מומחים למינייהם (ולאחרונה ממש הפכה ההתערבות של אנשי מגדל השן למגיפה) הוא בגנזך הפרטי שלהם. הרי מספיק ששני פרופסורים מכובדים יאמרו שתי גישות שונות בשביל שברור מאליו יהא שאחד משנייהם טעה ויתבזה משום שאמת יש רק אחת. אני מציע להיזהר באימרותייהם של אנשי מגדל-השן שכן בדיעבד מוכח שרובם טעו ויהיו מכובדים אשר יהיו. כך צריך לחקור את הדברים ולא לשחק בנדמה לי שבעתיד יהיה כך וכך. עד כאן.
השם קיפניס מתקשר אצלי לבית ספר יסודי
ולאו דווקא לאוניברסיטה. Voila ! זוכר, אביתר? משהו מהימים בהם כל המדינה למדה מאותו ספר.
 
השם קיפניס מתקשר אצלי לבית ספר יסודי
ולאו דווקא לאוניברסיטה. Voila ! זוכר, אביתר? משהו מהימים בהם כל המדינה למדה מאותו ספר.
כן. הוא דוד של אורןסאאב מהפורום.
תשאל את אורן עליו. תודה רבה על הסריקה. יש לי את הספר הזה יחד עם ה-"קופיקו" של תמר בורנשטיין-לזר וה"דנידין" של פרופ' קאתרוס. יש לך במקרה מים סגולים????
 

mister K

New member
כן. הוא דוד של אורןסאאב מהפורום.
תשאל את אורן עליו. תודה רבה על הסריקה. יש לי את הספר הזה יחד עם ה-"קופיקו" של תמר בורנשטיין-לזר וה"דנידין" של פרופ' קאתרוס. יש לך במקרה מים סגולים????
הסופר והמורה לוין קיפניס היה סבא של אורן.
 

Ccyclist

Well-known member
כאשר תשב אצל פרופ' ברוך קיפניס בשיעור אחד
תבין עד כמה הוא צודק. אין הצדקה לבנות מדינה שלימה על מטרופולין אחד בלבד במרכז. יש לחזק את חיפה ואת באר שבע כמטרופולינים, ותכנית התחבורה של ישראל כץ עושה בדיוק ההיפך. אם אתה טוען ששלושת התגובות נכתבו על ידי אותו אדם, צא ובדוק את כתובת ה- IP של המחשב ממנו הן נשלחו. אורן
כשתגור במדינה עם תשתית מערבית במקום שיעור...
תבין שרוב מדינת ישראל מעפולה ועד רהט זו "חגורת ערי שינה" של מטרופולין מערבי נורמאלי. בישראל לא תקום בורסה שניה ב"שיקאגו" או כלכלה שניה ב"לוס אנג'לס", מה שיקרה בישראל הוא שהשגשוג של המרכז יכול לזלוג למרכזים המשניים, ואלו יחזקו את הסביבה הקרובה שלהם. בערי השינה שמסביב למטרופולין הכסף שבא מעבודה בעיר משפיע על כוח קניה מקומי, מסחר מקומי ושירותים מקומיים. כמו כן - קרבתן של הערים האלו (שבישראל נחשבים ל"פריפריה") מאפשרת לתעשיה ולמחסנים לעבור לקרקעות זולות הרחק ממרכזי הערים הגדולות. בימינו צריך להתחנן בפני מפעל שיאיל בטובו לעבור לקריית גת, לאזור התעשייה שליד שדה התעופה לונדון-גאטוויק אין בעיה דומה (המרחק ממרכז ת"א זהה). פרופסור יכול רק למסור דיעה של אדם אחד, ותמיד תמצא פרופסור עם דעה מנוגדת. כשתחווה כמה חודשים (לא שבוע-שבועיים עם מדריך) במדינה שאת שפתה אתה מדבר תגלה את הפרטים הקטנים שמרכיבים את התמונה הגדולה. עד אז - אפשר לעבוד אליך בקלות עם כל מני מספרים...
 

easylivin

New member
כשתגור במדינה עם תשתית מערבית במקום שיעור...
תבין שרוב מדינת ישראל מעפולה ועד רהט זו "חגורת ערי שינה" של מטרופולין מערבי נורמאלי. בישראל לא תקום בורסה שניה ב"שיקאגו" או כלכלה שניה ב"לוס אנג'לס", מה שיקרה בישראל הוא שהשגשוג של המרכז יכול לזלוג למרכזים המשניים, ואלו יחזקו את הסביבה הקרובה שלהם. בערי השינה שמסביב למטרופולין הכסף שבא מעבודה בעיר משפיע על כוח קניה מקומי, מסחר מקומי ושירותים מקומיים. כמו כן - קרבתן של הערים האלו (שבישראל נחשבים ל"פריפריה") מאפשרת לתעשיה ולמחסנים לעבור לקרקעות זולות הרחק ממרכזי הערים הגדולות. בימינו צריך להתחנן בפני מפעל שיאיל בטובו לעבור לקריית גת, לאזור התעשייה שליד שדה התעופה לונדון-גאטוויק אין בעיה דומה (המרחק ממרכז ת"א זהה). פרופסור יכול רק למסור דיעה של אדם אחד, ותמיד תמצא פרופסור עם דעה מנוגדת. כשתחווה כמה חודשים (לא שבוע-שבועיים עם מדריך) במדינה שאת שפתה אתה מדבר תגלה את הפרטים הקטנים שמרכיבים את התמונה הגדולה. עד אז - אפשר לעבוד אליך בקלות עם כל מני מספרים...
נכון ומדוייק.
רוב מדינת ישראל היא בגודל של מטרופולין בעולם המערבי. אבל ניתן גם להניח, שבפועל יש בה מקום למספר מטרופולינים. מה שמעניין עוד יותר, הוא שפרופ' קיפניס עצמו תומך בהקמת תשתית תחבורה מסילתית בצפון, שתחזק את חיפה כמטרופולין... רק שהוא "קנאי" בקשר לתכניות דומות באזור הדרום, שיכולות לחזק את באר שבע (אני מבין שהפרופ' חושב שזה בלתי אפשרי, ואני גורס אחרת). כפי שכתב וילהלם בהערתו החשובה, העורך/הכתב הוא זה שהוציא את הדברים מהקשרם והציג את זה, כאילו שהפרופסור מתנגד לתכנית כולה. ועדיין לא ברור לי, האם הוא באמת טען שבעקבות התכנית חיפה תהפוך לפרבר של ת"א... טענה תמוהה, שלא ברור מה ההסבר מאחוריה. לדעתי יקרה בדיוק ההיפך מזה, מהסיבות שתוארו לעיל.
 
כשתגור במדינה עם תשתית מערבית במקום שיעור...
תבין שרוב מדינת ישראל מעפולה ועד רהט זו "חגורת ערי שינה" של מטרופולין מערבי נורמאלי. בישראל לא תקום בורסה שניה ב"שיקאגו" או כלכלה שניה ב"לוס אנג'לס", מה שיקרה בישראל הוא שהשגשוג של המרכז יכול לזלוג למרכזים המשניים, ואלו יחזקו את הסביבה הקרובה שלהם. בערי השינה שמסביב למטרופולין הכסף שבא מעבודה בעיר משפיע על כוח קניה מקומי, מסחר מקומי ושירותים מקומיים. כמו כן - קרבתן של הערים האלו (שבישראל נחשבים ל"פריפריה") מאפשרת לתעשיה ולמחסנים לעבור לקרקעות זולות הרחק ממרכזי הערים הגדולות. בימינו צריך להתחנן בפני מפעל שיאיל בטובו לעבור לקריית גת, לאזור התעשייה שליד שדה התעופה לונדון-גאטוויק אין בעיה דומה (המרחק ממרכז ת"א זהה). פרופסור יכול רק למסור דיעה של אדם אחד, ותמיד תמצא פרופסור עם דעה מנוגדת. כשתחווה כמה חודשים (לא שבוע-שבועיים עם מדריך) במדינה שאת שפתה אתה מדבר תגלה את הפרטים הקטנים שמרכיבים את התמונה הגדולה. עד אז - אפשר לעבוד אליך בקלות עם כל מני מספרים...
מילותייך - מילים כדרבנות !!!

 
תכנית הרכבות מזיקה ל..." (השלם את החסר)
"תוכנית פיתוח הרכבת מזיקה לחיפה" - מאת הפרופסור ברוך קיפניס חכו ותקראו, שתכנית הרכבות גם מזיקה לתהליך השלום ולביטחון ישראל, מפלה את המיעוטים, פוגעת בשכבות החלשות, בחיות הבר ובצמחים נדירים, ועוד ועוד... פשוט, חכו ותקראו. בשם המסכנות ובשם דמעת ילד קטן, יקראו מומחים בעלי שם לבטל את התכנית ולהחליפה בשדרוג של כבישים בלבד (שהם, כמובן, לא יפגעו בחיפה, בילדים, בחיות ובצמחים!..) יש עוד זמן עד ה-21 לפברואר, וגם אחרי כן. אהבתי גם את שלושת הטוקבקים למאמר - שקוף שכולם נכתבו על-ידי אותו אדם.
שים לב אריק
מתוכן הכתבה עצמה בכלל לא עולה שקיפניס חושב שהתכנית מזיקה לחיפה. להיפך: הוא תומך בקווי הגליל והעמק, ומתנגד רק לקו לאילת! אולי משום שהוא חושב שייקח תקציבים מהקווים בצפון. אבל אם אפשר לקחת שם של "מומחה" ולהרכיב אותו על כותרת שקרית - למה להצמד לעובדות?! אתה כמובן צודק בקשר לטוקבקים, שנכתבו כמובן ע"י אותו יחצ"ן שהשתיל את הכתבה והזמין גם את הכותרת השקרית. כך עושים שטיפת מוח.
 

easylivin

New member
שים לב אריק
מתוכן הכתבה עצמה בכלל לא עולה שקיפניס חושב שהתכנית מזיקה לחיפה. להיפך: הוא תומך בקווי הגליל והעמק, ומתנגד רק לקו לאילת! אולי משום שהוא חושב שייקח תקציבים מהקווים בצפון. אבל אם אפשר לקחת שם של "מומחה" ולהרכיב אותו על כותרת שקרית - למה להצמד לעובדות?! אתה כמובן צודק בקשר לטוקבקים, שנכתבו כמובן ע"י אותו יחצ"ן שהשתיל את הכתבה והזמין גם את הכותרת השקרית. כך עושים שטיפת מוח.
אתה צודק! הצליחו להטעות גם אותי...

כותרת אינה "מאת" הפרופסור, כפי שכתבתי, אלא מאת עיתונאי שקרן כלשהו... ציטוט: "כחיפאים אנו מעדיפים שקווי הרכבת מקריית שמונה, דרך כרמיאל לחיפה, ומטבריה לחיפה, והקו מבית שאן - יתנקזו לחיפה ויבוצעו לאלתר. רק אז נחזק את הפריפריה הצפונית שהיא בתחום מדיניות הממשלה" - אבל זה בדיוק מה שהתכנית מציעה!!! (בנוסף למסילות הדרום הארץ.) כמובן שאיני מסכים עם דעתו של הפרופ' לגבי זה שהקווים בדרום מיותרים, - וזה בכלל די אגואיסטי לחשוב במונחים כאלה. באר שבע צריכה להמשיך ולהתחזק בתור המטרופולין של הדרום, בדומה לחיפה בצפון. ואכן ניתן לראות בדבריו של פרופ' קיפניס תמיכה מסוייגת בתכנית. אני מקווה שאינו טוען באמת את הטענה ההזויה "חיפה תהפוך לפרבר שינה של ת"א", והיא שייכת לאותו עיתונאי דמגוג שהמציא את הכותרת.
 

luckydude

Active member
אתה צודק! הצליחו להטעות גם אותי...

כותרת אינה "מאת" הפרופסור, כפי שכתבתי, אלא מאת עיתונאי שקרן כלשהו... ציטוט: "כחיפאים אנו מעדיפים שקווי הרכבת מקריית שמונה, דרך כרמיאל לחיפה, ומטבריה לחיפה, והקו מבית שאן - יתנקזו לחיפה ויבוצעו לאלתר. רק אז נחזק את הפריפריה הצפונית שהיא בתחום מדיניות הממשלה" - אבל זה בדיוק מה שהתכנית מציעה!!! (בנוסף למסילות הדרום הארץ.) כמובן שאיני מסכים עם דעתו של הפרופ' לגבי זה שהקווים בדרום מיותרים, - וזה בכלל די אגואיסטי לחשוב במונחים כאלה. באר שבע צריכה להמשיך ולהתחזק בתור המטרופולין של הדרום, בדומה לחיפה בצפון. ואכן ניתן לראות בדבריו של פרופ' קיפניס תמיכה מסוייגת בתכנית. אני מקווה שאינו טוען באמת את הטענה ההזויה "חיפה תהפוך לפרבר שינה של ת"א", והיא שייכת לאותו עיתונאי דמגוג שהמציא את הכותרת.
מאוד מטעה!
אלא אם בתוכנית מוזכרת מסילת עירון אז הכותרת מטעה לחלוטין. וגם אם מסילת עירון כן בתוכנית אז גם בכל זאת זה מטעה באופן חלקי. לא מובן מאיפה הכתב של למה-נט הסיק את מסקנת הכותרת שלו כי מהציטוט בהחלט אי אפשר להבין זאת.
 

easylivin

New member
מאוד מטעה!
אלא אם בתוכנית מוזכרת מסילת עירון אז הכותרת מטעה לחלוטין. וגם אם מסילת עירון כן בתוכנית אז גם בכל זאת זה מטעה באופן חלקי. לא מובן מאיפה הכתב של למה-נט הסיק את מסקנת הכותרת שלו כי מהציטוט בהחלט אי אפשר להבין זאת.
... וגם אם היא כן מוזכרת - זה לא מצדיק
את הטענות. עפולה קרובה יחסית למרכז, ואין סיבה להמשיך ולנתק אותה ממנו באופן מלאכותי. (בעצם, יש סיבות שונות לבעלי עניין שונים, אבל אין סיבות בראייה כוללת של טובת הכלכלה ואיכות חיי האזרחים). ומן הסתם, גם אם מסילת עירון תיבנה - היא תאפשר יוממות בין עפולה לגוש דן, אבל לא בין קרית שמונה לגוש דן. לתושבי הצפון יהיה נוח יותר להגיע לחיפה, כאשר יהיה להם קישור מסילתי מהיר ונוח אליה. לת"א הקישור עדיין יהיה הרבה פחות מהיר ופחות נוח. כך שבכל אופן חיפה תתחזק מאוד בתור המטרופולין הצפוני. וזה לצד יתרונות רבים נוספים, כמובן.
 

luckydude

Active member
... וגם אם היא כן מוזכרת - זה לא מצדיק
את הטענות. עפולה קרובה יחסית למרכז, ואין סיבה להמשיך ולנתק אותה ממנו באופן מלאכותי. (בעצם, יש סיבות שונות לבעלי עניין שונים, אבל אין סיבות בראייה כוללת של טובת הכלכלה ואיכות חיי האזרחים). ומן הסתם, גם אם מסילת עירון תיבנה - היא תאפשר יוממות בין עפולה לגוש דן, אבל לא בין קרית שמונה לגוש דן. לתושבי הצפון יהיה נוח יותר להגיע לחיפה, כאשר יהיה להם קישור מסילתי מהיר ונוח אליה. לת"א הקישור עדיין יהיה הרבה פחות מהיר ופחות נוח. כך שבכל אופן חיפה תתחזק מאוד בתור המטרופולין הצפוני. וזה לצד יתרונות רבים נוספים, כמובן.
בכל מקרה...
אני בספק רב אם מסילת עירון נכללת בתוכנית. כחלק מהפרוייקט כלולה מנהרה באורך של 10 ק"מ מתחת לאום אל פחם. ביחד עם שאר הקו עד עפולה מדובר בעלויות הקמה עצומות לקו כולו ולכן אינני מאמין שהמסילה הזאת בתוכנית.
 

easylivin

New member
בכל מקרה...
אני בספק רב אם מסילת עירון נכללת בתוכנית. כחלק מהפרוייקט כלולה מנהרה באורך של 10 ק"מ מתחת לאום אל פחם. ביחד עם שאר הקו עד עפולה מדובר בעלויות הקמה עצומות לקו כולו ולכן אינני מאמין שהמסילה הזאת בתוכנית.
לדעתי, היא כן נכללת. היא מופיעה במפות שפורסמו
- מדובר על מפות לא מפורטות אמנם, אבל מסילת עירון מופיעה בהן בבירור. בנוסף, מופיע המשך למסילה המזרחית צפונה לעבר יקנעם, ומסילת זבולון המתפצלת מאזור יגור לעבר אחיהוד ושלומי (גם היא למעשה מהווה המשך למסילה המזרחית, ומשמשת כמסילה "עוקפת קריות" בין היתר). ומופיע גם קטע עפולה - צומת גולני - ראש פינה, שניתן לראות בו המשך למסילת עירון. לדעתי, עלויות ההקמה אינן עצומות בהרכח בתמורה לרווח העצום באמת. אם מסילות העמק וגליל יחברו את הצפון לחיפה, אזי מסילת עירון תחבר את הפריפריה הצפונית למרכז, כפי שאוהבים להתבטא הפוליטיקאים, והפעם יש צדק בדבריהם.
 

luckydude

Active member
לדעתי, היא כן נכללת. היא מופיעה במפות שפורסמו
- מדובר על מפות לא מפורטות אמנם, אבל מסילת עירון מופיעה בהן בבירור. בנוסף, מופיע המשך למסילה המזרחית צפונה לעבר יקנעם, ומסילת זבולון המתפצלת מאזור יגור לעבר אחיהוד ושלומי (גם היא למעשה מהווה המשך למסילה המזרחית, ומשמשת כמסילה "עוקפת קריות" בין היתר). ומופיע גם קטע עפולה - צומת גולני - ראש פינה, שניתן לראות בו המשך למסילת עירון. לדעתי, עלויות ההקמה אינן עצומות בהרכח בתמורה לרווח העצום באמת. אם מסילות העמק וגליל יחברו את הצפון לחיפה, אזי מסילת עירון תחבר את הפריפריה הצפונית למרכז, כפי שאוהבים להתבטא הפוליטיקאים, והפעם יש צדק בדבריהם.
לא ראיתי את המפה שאתה מציין
אבל אם זה מה שייקרה במציאות אז מצויין. אם כי מעניין איך יתמודדו עם הסטאטוטוריקה הבלתי נלאת במדינת ישראל. מכל מה שהזכרת באופן ספיציפי, המסילות היחידות שמאושרות ברגע זה הן אך ורק מסילת זבולון ומסילת עירון פלוס קטעים הכלולים במסילת העמק. רוה"מ רוצה לסיים את כל הבנייה תוך עשור בערך. באופן רגיל, רק לאשר את כל התוכניות האלו בוועדות התכנון ברמות השונות + עתירות ובג"צים + ההתמזזויות הרגילות של המשרדים השונים ותמרוני העיכוב של משרד האוצר אז מהרגע שעולה ההצעה ועל שיש צו התחלת עבודות לבד לוקח עשור, לפחות.
 

luckydude

Active member
לא ראיתי את המפה שאתה מציין
אבל אם זה מה שייקרה במציאות אז מצויין. אם כי מעניין איך יתמודדו עם הסטאטוטוריקה הבלתי נלאת במדינת ישראל. מכל מה שהזכרת באופן ספיציפי, המסילות היחידות שמאושרות ברגע זה הן אך ורק מסילת זבולון ומסילת עירון פלוס קטעים הכלולים במסילת העמק. רוה"מ רוצה לסיים את כל הבנייה תוך עשור בערך. באופן רגיל, רק לאשר את כל התוכניות האלו בוועדות התכנון ברמות השונות + עתירות ובג"צים + ההתמזזויות הרגילות של המשרדים השונים ותמרוני העיכוב של משרד האוצר אז מהרגע שעולה ההצעה ועל שיש צו התחלת עבודות לבד לוקח עשור, לפחות.
ועל שיש -> ועד שיש
 

easylivin

New member
לא ראיתי את המפה שאתה מציין
אבל אם זה מה שייקרה במציאות אז מצויין. אם כי מעניין איך יתמודדו עם הסטאטוטוריקה הבלתי נלאת במדינת ישראל. מכל מה שהזכרת באופן ספיציפי, המסילות היחידות שמאושרות ברגע זה הן אך ורק מסילת זבולון ומסילת עירון פלוס קטעים הכלולים במסילת העמק. רוה"מ רוצה לסיים את כל הבנייה תוך עשור בערך. באופן רגיל, רק לאשר את כל התוכניות האלו בוועדות התכנון ברמות השונות + עתירות ובג"צים + ההתמזזויות הרגילות של המשרדים השונים ותמרוני העיכוב של משרד האוצר אז מהרגע שעולה ההצעה ועל שיש צו התחלת עבודות לבד לוקח עשור, לפחות.
אני מקווה שגם לייעול התהליכים הנדרשים
תינתן תשומת לב ראויה... זה בדיוק הזמן. אחרת, באמת ספק אם נראה את המסילות קמות בימי חיינו.
 

amit1270

New member
לא ראיתי את המפה שאתה מציין
אבל אם זה מה שייקרה במציאות אז מצויין. אם כי מעניין איך יתמודדו עם הסטאטוטוריקה הבלתי נלאת במדינת ישראל. מכל מה שהזכרת באופן ספיציפי, המסילות היחידות שמאושרות ברגע זה הן אך ורק מסילת זבולון ומסילת עירון פלוס קטעים הכלולים במסילת העמק. רוה"מ רוצה לסיים את כל הבנייה תוך עשור בערך. באופן רגיל, רק לאשר את כל התוכניות האלו בוועדות התכנון ברמות השונות + עתירות ובג"צים + ההתמזזויות הרגילות של המשרדים השונים ותמרוני העיכוב של משרד האוצר אז מהרגע שעולה ההצעה ועל שיש צו התחלת עבודות לבד לוקח עשור, לפחות.
בדיוק בימים אלה מנסים להעביר רפורמה בתכנון
מתוך כוונה להקל על יזמים ולהפחית את נטל הבירוקרטיה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה