פרק 507 - הבשורה על הסיום של ג'ודי

n o g a m o o n

New member
אנטוניה היא ילדה קטנה ומעצבנת

מדברת על עצמה בגוף שלישי, למה מי היא חושבת שהיא? מלכת שבא? שיבואו לעזור כי אני חושבת על זה שהן צריכות לבוא לעזור? כריסטי שאלה אם היא צריכה עזרה, אם במקום לענות באדישות "אייך שבא לך" היתה אומרת "כן בואי לצבוע איתי" אני בטוחה שכריסטי היתה הולכת לעזור לה. ניאמבי מצאה את הקול שלה,יופי טופי. אבל צריך לדעת גם מתי להשתמש בקול , לא בזמן הארוחה ובחגיגה של ג'ודי ובטח לא לשמש קול לאנטוניה שיודעת יפה מאד לדבר ולגלגל עיניים. ממש הרגיז אותי הקטע הקטע הזה, הייתי חייבת לשפוך.
 

גלינקה2

New member
פרק 507 - הבשורה על הסיום של ג'ודי

אמא של ג'ודי מגיעה בהפתעה. רואים המון אהבה ביניהם. ג'ודי למדה לדבר בגלוי אבל בלי לשדר כעס וטינה וזאת התקדמות יפה מאוד. אמה מתנצלת שלא היתה שם בשבילה. היא מסבירה לה גם מה היה כאשר שלחה את הבנות לאב הגרוש. בניגוד לאמהות המעופפות שראינו בעבר אפשר היה לראות אמא רהוטה, מוכנה להביט בעצמה ביושר בלי להכחיש, ולא משתמשת בחיים הקשים שלה כדי לברוח מחוסר אחריות. לא פלא שיצאה לה "ילדה" מוצלחת. איאנלה לוקחת את ניאמבי למחשב ומכתיבה לה מכתב ל"מר מצב" בו היא כותבת לו את האמת על רגשותיה. אנטוניה צובעת את חדר האורחים, היא מתחילה בצהריים במקום בבוקר, היא מצפה שאחרים יבואו ויעזרו לה בלי שתבקש. היחידה שבאה לעזור היתה ניאמבי. ג'ודי מתבשרת שהיא מסיימת בארוחת ערב אבל מקלקלים לה את הערב. נוצר ויכוח בעיקר בין אנטוניה לכריסטי על כך שכריסטי תמיד מקבלת עזרה (היא מבקשת) אבל לא מבינה שהיא צריכה לתת עזרה. כמובן שהיתה צריכה לבקש. גם ניאמבי מעלה כעסים על כריסטי. היא כועסת שאסור לה לשתות בגלל כריסטי. אני די מקבלת את זה. כריסטי תצטרך לחיות מחוץ לבית והיא תיתקל בכל מיני אנשים. היא צריכה להתרגל לזה. אבל בכל זאת על ניאמבי לעשות את זה בעדינות, לא לפגוע בכוונה. ניאמבי גם כועסת על ההערות של כריסטי שאומרת לה שניאמבי היא לא תומכת. גם כאן יש איזשהו צדק. גם כריסטי צריכה להבין שיש אנשים שלא נפתחים מייד ושעליה לתת לה לנשום קצת עד שתסתגל לבית ולא ישר מהתחלה לזרוק לה הערות. למרות שכריסטי בן אדם טוב ותומך אני חושבת שהיא נוטה לפעמים יותר מדי לנדנד. אבל הטעות של ניאמבי שהיא מרגישה שהיא מרגישה שמצאה את קולה על ידי כך שהיא מפסיקה להתחשב באחרים. אני מכירה כאלו שהפכו לאנוכיים אחרי שהתאכזבו מהחברה והם מרגישים כאילו זאת העצמאות שלהם ומפסיקים לראות איפה הם לא בסדר. למעשה עליהם להפסיק להתחשב רק אם זה באמת נגד רצונם או אם זה פוגע בהם, אז זה באמת סוחט אותם. אבל אם מישהו נותן מתוך רצון ואהבה אז זה דווקא יכול למלא אותם.
 

FreshF5

New member
דעתי למשולש אנטוניה-כריסטי-ניאמבי

אנטוניה מצד אחד אני לגמרי יכולה להבין את הציפיה של אנטוניה מכריסטי, מצד שני, יש פעמים שרצוי "להוריד מהגאווה שלך", לבקש את העזרה ולא לצפות או לדרוש אותה באופן מוסווה. כריסטי מצד אחד, שקוף היה לעין שאנטוניה זקוקה לעזרה, כך שיש מצבים שרצוי לנקוט ראש גדול (וכריסטי הראתה ראש גדול מהרגע שהיא הגיעה) ולו לחקור קצת מעבר... מצד שני, אני מבינה שלא ביקשו ממנה עזרה + יש לה את המירוץ לתכנן על הראש, הדאגה לאחיה קיין ומן הסתם ערב החגיגה לג'ודי היווה כפורקן בשבילה + במקרה שלה ובמיוחד אחרי השיחה שלה (בפרק וועדת הביקורת) עם ניאמבי, אני יכולה לתאר לעצמי שאחרי הבקשה או דרישה של ניאמבי (שאמרה לה שכשהיא תצטרך עזרה, היא תפנה אליה(כריסטי)) היא בטח לקחה את זה קיצוני (+ אם אדם בלתי צפוי היה אומר לי שאני מעצבנת לאחר שאני מציעה עזרה לכל עבר זו גם הגישה שאני הייתי נוקטת בה) ואל הכלל וגמרה בה החלטה שהיא לא מציעה יותר עזרה או מנג'סת אלא מעדיפה שיפנו אליה. מה שמביא אותי להערה שלך על הנדנוד שלה, נכון שיש אנשים שלוקח להם זמן להיפתח ולהיסתגל לקרבה ואשר זקוקים לזמן אוויר (אגב, אוויר = אני אני אני!!!) אבל יש גם אנשים, שלא יודעים סוג של קרבה כזו מהי או שרק חלמו עליה, ואשר זקוקים לאנשים כמו כריסטי שיסדקו אצלם את החומה וילמדו אותם את הקרבה. ואגב (בתור אחת שיש לה אמביוולנטיות עם הקרבה), ראיתי בעברי אנשים שהיו ממש "טפילים" ונדבקו, אך גם אנשים מתונים כמוה (והיא נחשבת מתונה, זה לא שהיא "מוצצת להם את הדם בכל רגע נתון") שלימדו אותי (בין אם התכוונו לכך או לא) בהדרגה את הקרבה ושסדקו אצלי לאט לאט את "חומות ההגנה". . ניאמבי מצד אחד, שקוף היה לעין שלא מדובר בעזרה לאנטוניה אלא משהו שלה אישי נגד כריסטי ושכמובן היא הייתה צריכה לפתח איתה שיחה מתורבתת בשתי עיניים ולא להקשיח או לרכל. מצד שני, האיבה המוסוות מקורה לא רק שבעבר ותוך כדי הכתיבה אני נוכחת לעומק (יצא לי לקרוא תקציר מתקדם אך לא להיכנס לעומק הדברים) ובהבנה, כריסטי וניאמבי הן מראות. ניאמבי הבלתי "משופרת", מייצגת בשביל כריסטי את כל מה שהיה קיים בה (בכריסטי) ומה שלבטח נראה לה פתטי בדיעבד (זה מתחיל בפתטיות ואח"כ מסתכם בהבנה) + את כל ההיפך לו התאוותה בעבר (עכשיו אני גם מבינה למה היא כ"כ נדבקת ומעניקה מבחינת רגש) כריסטי של היום, מייצגת בשביל ניאמבי את כל מה שהיא (ניאמבי) מתאווה לו אך גם מתנגדת לו בינה לבינה. בקשר לעניין איסור השתייה מן הסתם הייתי יוצאת חצץ כשמדובר במישהו שאין לי אליו סימפטיה באותו רגע או בכלל. אבל, יש מסגרות (לימודים, עבודה וכו') בהן חוקים ברורים או שסוכמו עליהם בהמשך ולכן בתור אחת שנמצאת במסגרת שכזו (ולא משנה מתי היא הגיעה או אם היא מערערת על כך בעדינות) היא חייבת לכבדם ולציית להם.
 

FreshF5

New member
אגב, מראות

לפני כמה חודשים, נוכחתי בזה במציאות עם החברה הכי טובה שלי, וכתבתי על זה כאן (פראש = נ') זה היה מדהים וגם אתמול (יום ב') תהיתי ביני לביני, איך זה, לאחר החלטה להישאר נאמנה לעצמי ולא לוותר, שמכל האנשים כולל במשפחה, אני מוותרת לה בקלות עת משבר, ומצאתי שלא משנה כמה אשבור/אסדוק/אתעלם ממנה, היא חלק ממני ותמשיך לצוץ וכל מה שנותר לי זה לקבל אותה באהבה.
 
מסכימה עם כל מילה...

זה לא פשוט מה שקורה כאן.כל אשה ממגיעה לכאן עם המטען שלה,וצריכה להתמודד גם עם הבעיות שלה,וגם עם בעיותיהן של הנשים שמסביב,ולהצליח לעשות את ההבחנה בין "זה שלה ולא שלי בכלל"... מה שאומר לקחת כל הזמן אויר,ולבדוק ולזהות על איזו יבלת דרכו לי,איזו תבנית מצוקה זה מעורר אצלי,וההפך. אותי למשל אנטוניה מעצבנת ברמות,משהו שלא חשתי עד היום כלפי אף אחת במהלך התוכנית,ואני צופה בה מראשיתה. ואז אני שואלת את עצמי - "למה "? למה דווקא היא...אולי כי היא כל מה שלא הייתי מרשה לעצמי אף פעם להיות. הפסיביות שלה ,העצלנות,זה שהיא לא שמה שם על כלום ,ולא עושה חשבון לאף אחת ועושה "מה בראש שלה "פרימדונה מפונקת אפילו מול המאמנות.אני לא חושבת שהיא גאוותנית,היא פשוט אטומה לדעתי, לא מודעת... ואז אני עושה בעצם עבודה עם עצמי,ולומדת מהמראה של אנטוניה שאולי יש בה את כל הדברים שאילו היו לי לא הייתי סולחת לעצמי,הייתי עושה הכל כדי לא לחשוף אותם,כי בתפיסה שלי הם פגמים מגעילים. כלומר,אנחנו כצופים יכולים "להרוויח" תובנות על עצמנו,מעבר להנאה והענין שיש לנו מהקורות את הנשים. כל הזמן "להתמסר" עם עצמנו,ובכל הקשת הרגשית שזה פותח אצלנו. חמלה, כאב, כעס,שמחה לאיד,קרבה...
 

chenby

New member
את חייבת ללמוד לדעת לשרשר

ולא לפתוח כל פעם הודעה חדשה כשאת קוראת הודעה ואת מעוניינת להגיב לה - תלחצי על הוספת תגובה מהירה ותכתבי את ההודעה. זה הכל. זה מודגש לך למטה..
 

n o g a m o o n

New member
כי כשאת כותבת שאת מסכימה עם עם מישהי

כדאי לדעת עם מי את מסכימה, לאיזו הודעה הגבת. במקרה הפעם המנהלת שירשרה את ההודעה שלך להודעה שהיא פתחה. אבל למי את הגבת? עם מי את מסכימה?
 
למעלה