פרק 1 - איך להכין תוכנית מיתוג
ערב טוב לכולם כשהתחלתי לחשוב על פורום המיתוג, היה לי ברור שאני רוצה להעביר אליכם את הידע העצום שרכשתי ב- 15 השנים האחרונות, כדי שכל אחת ואחד מכם יוכל לקחת כלים שישרתו אותו בכל פעולה שתעשו בחיים. אני יכול ליצור עבורכם מאמר או תוכנית שיכילו את כל העקרונות ולהגיש לכם את הכול ב"כפית של זהב". אני לא מאמין בשיטה זו, אני מאמין שאם תצטרפו אלי למסע ונבנה "ביחד" את התוכנית ואתם תהיו שותפיי ויוצרי התוכנית הזו, כך גם תלמדו יותר אבל מעל הכול יהיה פה מעניין ומרתק לכולנו. לפיכך, אני מבקש להתחיל לבנות בימים הקרובים ביחד אתכם שותפיי לתהליך את: המדריך הבסיסי למיתוג - איך להכין תוכנית מיתוג - שלב אחר שלב נבצע את התהליך בשיטת "אלף לילה ולילה" כל יום נוסיף עוד ועוד תכנים למדריך שיתבסס על "עסק ווירטואלי" שאמציא ובגמר התהליך, אפרסם את סיכום המדריך בפורום להנאת ושימוש כולנו. ברשותכם, נתחיל... מי שעדיין לא יודע מהו מיתוג מוזמן לקרוא את הודעת הפתיחה שלי מיתוג חברים מיתוג ממשיכים, לפני שאנחנו מתחלים בתהליך, אנחנו צריכים דמות, שירות או עסק למתג כל עסק, שירות או מוצר יכול להתאים לדוגמת מיתוג, אך רציתי למצוא דמות או עסק "אפור" שבחיי היום - יום שלנו, הוא בד"כ לא מושקע בעיקר בגלל חוסר תקציב. מצאתי... ניקח לדוגמא את מקצוע ה... סנדלר! סנדלר הוא מקצוע "של פעם" (לפחות תפיסתית) תיאור העסק "הווירטואלי" שזקוק למיתוג שלמה הסנדלר הסנדלר שלנו יושב בחנות מוזנחת וחשוכה, ריח עורות מציף את החנות שהייתה פעם מכולת שכונתית, תמונות ציורי ילדים, תחביבו של שלמה תלויות בגאווה על הקירות של החנות, והסנדלר שלנו, "שלמה הסנדלר" יושב ומתקן נעליים. לעיתים נכנס אליו לקוח לרכוש שרוכים או תוספת קטנה אבל בגדול זו מהות המקצוע. הבן של שלמה, יאיר, זה עתה השתחרר מהצבא, מצטרף לעסק של אבא עם הרבה חזון, מודרניות שיווקית והרבה אמביציה להפוך את העסק של אבא לעסק מצליח. מיקום ומתחרים הסנדלרייה של שלמה ממוקמת בתל אביב ברמת אביב הישנה שלמה הוא הבעלים של החנות בדמי מפתח ל-100 שנה המתחרה היחיד בסביבה הוא עסק הממוקם בקניון לא רחוק ברמת אביב, המציע שירותים דומים העסק המתחרה שוקק חיים ואילו את שלמה הסנדלר פוקדים מעט מאד אנשים מבוגרים ותדירות הביקור שלהם יורדת ויורדת שלמה הסנדלר בקושי מצליח לכסות את הוצאות החשמל והארנונה ומתקיים בצמצום רב המטרה כיצד יוכל יאיר לשנות את המצב ולהפוך את העסק "התקוע" של אבא ואת העתיד שלו לסיפור הצלחה? שייצור באזז בכל רחבי העיר... פה נכנסת תוכנית המיתוג שלנו לתמונה והאתגר שלנו עבודת מיתוג בסיסית בנויה ממספר שלבים. 1. שלב ראשון – לימוד והיערכות מקדימה 2. שלב שני – גיבוש אסטרטגיה ותוכנית פעולה 3. שלב שלישי – תכנון האמצעים להשגת המיתוג הרצוי באופן מילולי ובאופן וויזואלי 4. שלב רביעי – הטמעת תהליך המיתוג בקרב אנשי הארגון ושותפים רלוונטיים אחרים הכללים הבסיסיים האלה נכונים לכל עבודת מיתוג, מתאימים לסנדלר הקטן ומתאימים לתאגיד עסקי ענק. כמובן שהיקף העבודה ותקציב הפעילות אינו דומה בין השניים, אך כפי שאמרתי הבסיס דומה. פרק ראשון מכם אני מצפה לשאלות ותשובות אילו שאלות ותשובות לדעתכם או מידע, עלינו לקבל כדי לכסות את השלב הראשון שלב הלימוד וההיערכות הראשונית והמקדימה מצפה לשמוע מכם בפורום המיתוג של תפוז שלכם, יפתח לרון מנהל פורום מיתוג בתפוז
ערב טוב לכולם כשהתחלתי לחשוב על פורום המיתוג, היה לי ברור שאני רוצה להעביר אליכם את הידע העצום שרכשתי ב- 15 השנים האחרונות, כדי שכל אחת ואחד מכם יוכל לקחת כלים שישרתו אותו בכל פעולה שתעשו בחיים. אני יכול ליצור עבורכם מאמר או תוכנית שיכילו את כל העקרונות ולהגיש לכם את הכול ב"כפית של זהב". אני לא מאמין בשיטה זו, אני מאמין שאם תצטרפו אלי למסע ונבנה "ביחד" את התוכנית ואתם תהיו שותפיי ויוצרי התוכנית הזו, כך גם תלמדו יותר אבל מעל הכול יהיה פה מעניין ומרתק לכולנו. לפיכך, אני מבקש להתחיל לבנות בימים הקרובים ביחד אתכם שותפיי לתהליך את: המדריך הבסיסי למיתוג - איך להכין תוכנית מיתוג - שלב אחר שלב נבצע את התהליך בשיטת "אלף לילה ולילה" כל יום נוסיף עוד ועוד תכנים למדריך שיתבסס על "עסק ווירטואלי" שאמציא ובגמר התהליך, אפרסם את סיכום המדריך בפורום להנאת ושימוש כולנו. ברשותכם, נתחיל... מי שעדיין לא יודע מהו מיתוג מוזמן לקרוא את הודעת הפתיחה שלי מיתוג חברים מיתוג ממשיכים, לפני שאנחנו מתחלים בתהליך, אנחנו צריכים דמות, שירות או עסק למתג כל עסק, שירות או מוצר יכול להתאים לדוגמת מיתוג, אך רציתי למצוא דמות או עסק "אפור" שבחיי היום - יום שלנו, הוא בד"כ לא מושקע בעיקר בגלל חוסר תקציב. מצאתי... ניקח לדוגמא את מקצוע ה... סנדלר! סנדלר הוא מקצוע "של פעם" (לפחות תפיסתית) תיאור העסק "הווירטואלי" שזקוק למיתוג שלמה הסנדלר הסנדלר שלנו יושב בחנות מוזנחת וחשוכה, ריח עורות מציף את החנות שהייתה פעם מכולת שכונתית, תמונות ציורי ילדים, תחביבו של שלמה תלויות בגאווה על הקירות של החנות, והסנדלר שלנו, "שלמה הסנדלר" יושב ומתקן נעליים. לעיתים נכנס אליו לקוח לרכוש שרוכים או תוספת קטנה אבל בגדול זו מהות המקצוע. הבן של שלמה, יאיר, זה עתה השתחרר מהצבא, מצטרף לעסק של אבא עם הרבה חזון, מודרניות שיווקית והרבה אמביציה להפוך את העסק של אבא לעסק מצליח. מיקום ומתחרים הסנדלרייה של שלמה ממוקמת בתל אביב ברמת אביב הישנה שלמה הוא הבעלים של החנות בדמי מפתח ל-100 שנה המתחרה היחיד בסביבה הוא עסק הממוקם בקניון לא רחוק ברמת אביב, המציע שירותים דומים העסק המתחרה שוקק חיים ואילו את שלמה הסנדלר פוקדים מעט מאד אנשים מבוגרים ותדירות הביקור שלהם יורדת ויורדת שלמה הסנדלר בקושי מצליח לכסות את הוצאות החשמל והארנונה ומתקיים בצמצום רב המטרה כיצד יוכל יאיר לשנות את המצב ולהפוך את העסק "התקוע" של אבא ואת העתיד שלו לסיפור הצלחה? שייצור באזז בכל רחבי העיר... פה נכנסת תוכנית המיתוג שלנו לתמונה והאתגר שלנו עבודת מיתוג בסיסית בנויה ממספר שלבים. 1. שלב ראשון – לימוד והיערכות מקדימה 2. שלב שני – גיבוש אסטרטגיה ותוכנית פעולה 3. שלב שלישי – תכנון האמצעים להשגת המיתוג הרצוי באופן מילולי ובאופן וויזואלי 4. שלב רביעי – הטמעת תהליך המיתוג בקרב אנשי הארגון ושותפים רלוונטיים אחרים הכללים הבסיסיים האלה נכונים לכל עבודת מיתוג, מתאימים לסנדלר הקטן ומתאימים לתאגיד עסקי ענק. כמובן שהיקף העבודה ותקציב הפעילות אינו דומה בין השניים, אך כפי שאמרתי הבסיס דומה. פרק ראשון מכם אני מצפה לשאלות ותשובות אילו שאלות ותשובות לדעתכם או מידע, עלינו לקבל כדי לכסות את השלב הראשון שלב הלימוד וההיערכות הראשונית והמקדימה מצפה לשמוע מכם בפורום המיתוג של תפוז שלכם, יפתח לרון מנהל פורום מיתוג בתפוז