פרסום הדוחות ודמי חבר

פרסום הדוחות ודמי חבר

אני מודה לוועד האגודה על פרסום הדוחות הכספיים ואני מניח שזה תשובת הוועד לפנייתי האישית לאמנון כהן לאפשר לי לעיין בההכנסות והוצאות האגודה לשנת 2001 ע"מ ללמוד את הנושא לעומק ולהציג באסיפת החברים הבאה את הנתונים ולהעלות להצבעה את נושא דמי החבר וכמו כן ביקשתי לשלוח הזמנות גם לאלו שלא חברים באגודה ב2000-2001 לבא לאסיפה הכללית להצבעה בעניין זה. היות ובחרתם כנראה לנהל את הדיון בפורום זה להל"ן הערותי : 1. בדו"ח לא מצויין פירוט של חלוקת עלויות ביטוח החברים. מצויין ביטוח חברים וצד ג סך של 263800 ש"ח שהוא בערך 520 ש"ח לחבר. לא מצויין איזה ביטוח עולה כמה וזו מהות העניין. לדעתי ביטוח צד ג שווה פחות מ 100 ש"ח לחבר והשאר מתייחס לביטוח תאונות אישיות. אנא פרטו את סוגי הביטוח ועלותו. 2. מה זה "כנפיים תעודות וספר אתרים שעולה לנו כל כך הרבה ? 3. מה כולל שכר עבודה נלוות וכח אדם ? פירוט מלא. 4. מה עולה במענה הקולי 11000 ש"ח ? האם זה שכירת הקו ? 5. אילו פרסים ומתנות חולקו ב 14000 ש"ח ? 6. מהם הכנסות מפעילות ? איזו פעילות ? האם התקבל כסף או שווה ערך ? 7. הוצאות הנהלה וכלליות - פירוט בעלויות תקשורת משלוחים ומהם הייעוצים ומי היועצים המקצועיים. 8. מה עולה 15000 ש"ח בערבי בטיחות ? האם זה כיבוד או שכירת אולם ? אני חושב שכל חבר שייבדוק על מה הוא משלם את דמי החבר ישאל את עצמו האם זה נחוץ באמת ? האם אי אפשר לגבות תשלום כדוגמת 057 על השימוש במענה קולי ושבשבת למימונו, תשלום בכניסה לערבי בטיחות , תשלום לפי כמות שימוש באתרים , ביטול הפרסים כנפיים וכו.. בסכומי עתק, תשלום אישי בגין השתתפות בליגות ותחרויות שהרי השתתפות התחרות מעלה את רמתו של המשתתף ולא חברו הצופה, אותו כנ"ל לגבי משלחות לחו"ל המכילות את אותם אנשים שנה אחרי שנה. האם לאגודה יש מבקר (לא חשבונאי- אלא מבקר שבודק מעבר להתאמה חשבונאית האם ההוצאות אכן נחוצות ? אם אין אני מתנדב להיות כזה - בחינם !! אני חוזר ואומר ושוב ובייחוד לאור הדוח הנ"ל שלא יעלה על הדעת ש אגודה המאחדת ענפי מצנחים שונים תיאלץ את כל המגזרים לממן את פעילותם של חברים ממגזר אחד וקומץ מאותו מגזר באופן מיוחד ולאורך מספר שנים. זה נקרא ניצול ואת זה יש להוקיע ולשנות ומהר. איך אתם יכולים להוקיע ולהאשים בניצול את אלו שאינם חברים בכל הזדמנות בעוד שאתם גורמים להם להיות כאלו ועושים את אותו הדבר לאלו שכן חברים. כל חבר מרחף- ממ"רניק - ממגניק שלא הצטרף לאגודה וטס ללא רשיון כי לא שילם את דמי החבר הגבוהים והמיותרים זה הפסד נטו. אני שואל מה סדר העדיפות הנכון ? פרסים משלחות לחו"ל פעילות ספורטיבית הוצאות הנהלה וכו או שהחברים יטוסו עם רשיון ? מה לדעתכם חשוב יותר ? האם ניתן לקבל תשובה ישירה כמה עולה ביטוח צד ג לממגים ? בשיחה עם מספר חברים היו אלו בטוחים שכל התשלום שלהם הולך בגין הביטוח. אנו מבקשים לקבל תשובות לשאלות ואפשרות להעלות את הנושא לדיון והצבעה לאסיפה הכללית הבאה. וכהערה- אשמח לקבל תגובות חברים אולם לא תגובות של פחדנים המסתתרים מאחורי שמות בדויים כמו TONY ALVA ודומיו. גמר חתימה טובה אהרון ניסנבאום
 

shaison

New member
אהרון הגזמת!!!

נראה שכל מה שאתה לא משתתף בו הוא לא בסדר ולא צריך להוציא עליו שקל, אולי על כל שקל שיוצא לטובת חברי האגודה יערכו הצבעה כללית כדי לדון מי מרוצה ומי לא?. אני מזכיר לך שיש אולי 5 אנשים כמוך שטסים על מצנח רחיפה רק כשיש להם מנוע על הגב. בנבחרות לא יוצאים רק אותם אנשים ומשתדלים להוציא עוד חברים לתחרויות דרג ב ע"מ לשפר את הרמה. הליגות מכניסות יותר כסף מהעלויות שלהם ואם נצליח לשתף את הצופה בליגות הרווחנו פעמיים. מהגישה שלך במידה ותיהייה המבקר האגודה תפורק עקב היא נחיצות ועלויות כספיות שלא תורמות לאנשי הממ"ג והממ"ר ולכן נראה לי שטוב לשמוע את דעתך אבל לא הייתי שם אותך בתפקיד המבקר אתה מוזמן להבחר לוועד ולפעול מפנים זה גם בחינם וגם יש לך אופציה לשנות ולהשפיע. בגביית תשלום על ערבי בטיחות רק תקטין את מספר המשתתפים עוד יותר . האגודה מאחדת ענפי מצנחים שונים וזאת עובדה תרצה לפרק תגלה שיש אגודות של 5 אנשים(ממ"רים) ובכללי לכל האגודות האלה יהייה 0 כוח אל מול הרשויות. ביטוח צד ג לממג"ים תחשוב מה הנזק כשממ"ג נכנס ברכב,מחסן וכבל מתח גבוהה(לשמחתנו לא קרה לו כלום אבל מה היה קורה לא כבלי החשמל היו נקרעים?) ע"פ דבריך בו נחלק רשיונות תמורת תשלום עלות של 10 ש"ח העיקר שיש רשיון. לעניות דעתי דמי החבר הם לא מיותרים(הגדרתך) ובכל כלל יש יוצאים מהכלל ולא צריך להפוך את הכול בשבילם מומלץ אם אפשר לעזור להם או ללכת לקראתם השאלה איך כמה איפה ולמה. להגיד שכול אנשי הרחיפה הם עבריינים ונצלנים בגלל 5 אנשי ממ"ר זה פשוט חוצפה . זה שאתה בוחר לא להשתתף בפעילויות האגודה הממונות ברובם ע"י אנשי המצנחים זה הפסד שלך זה לא ניצול שלך. פה בניו-זילנד 4 פעמיים בשנה יש ישיבת הנהלה בה יש נציגים לכול אזור במדינה ע"פ כמות החברים מאותו אזור והאגודה משלמת להם את כרטיסי הטיסה (במטוס) כולל שהות של 3 ימים לעיר בה מתקיים המפגש ואף אחד לא חושב שזה ניצול או שהם נוסעים לנופש על חשבוננו. שי לנואל שמופתע מדבריך
 

גדעון1944

New member
אתה חדש באגודה?

שכן כל השאלות שהעלית נידונו בהרחבה במשך השנים. בתמצית שבתמצית: חלק הארי של דמי החבר הולך לביטוח. האגודה לא יכולה להתקיים ללא ביטוח. כבר הקמנו בעבר ועדות לחקור את הנושא לעומק ונכתבו על זה דוחות מפורטים. אני אינני חבר ועד אבל מהיותי חבר אגודה זה 10 שנים אני יכול להבטיח לך שמה שנעשה בתחום הביטוח זה המקסימום שניתן. לגבי הדו"ח השנתי - הדו"ח יוצא כל שנה לקראת האסיפה הכללית ואיננו קשור בך. בקשתך לפירוט "על" של כל סעיפי הדו"ח היא התעסקות בקטנות. אם חשוב לך לדעת למה המענה הקולי עולה 11000 שקל (כ-15 שקל לחבר) אתה יכול להטריח את עצמך למשרד ואני בטוח שהם ישמחו לפתוח לפניך את הספרים. דעתי האישית היא שלקבל שירות פנטסטי כזה (שאיננו קיים בקום מקום בעולם) ב 15 שקל לשנה זה מחיר מציאה מדהים!
 
מענה קולי

דבר אחד לא ממש ברור האם אנחנו (האגודה)משלמים 11000 ש´ח כול שנה עבור השרות הנ"ל???!!! אני מקווה שלא! שאול
 
אהרון - תביעותך הן לגיטימיות אך...

אהרון שלום קראתי בעיון רב את כל דבריך עד כה כולל האחרון. בחלקו, למען האמת נראות לי חלק מהישתלחויותך כקנטרניות שהרי אנשי הועד אינם עושים כאן למען עצמם בתפקיד כפוי הטובה למענו נבחרו. האם עלינו להבין שאתה מאשימם בהחלטות שהביאו אותם להצבעה בדבר סכום זה או אחר של מיסי חבר. האם לדעתך יש מישהו בועד שבוחר להעלות את מיסי החבר סתם כך לטובתו האישית - אם כך כיצד תסביר את העובדה שהוצאות הועד הולכות וקטנות. תחשוב - מי משלם לאנשי הוועד את הוצאות הדלק, החניה, הטלפון ועוד על ההתעסקות באותם העיניינים הנוגעים גם לך גם אם אינך מרחף מהאתרים השונים. ואם אתה אינך משתמש בשירות המענה הקולי שרבים מחברי המרחפים אכן משתמשים בו, האם תוכל לגזור על כולם לשלם עבור מידע זה. אם אתה חושב שאתה יכול לתרום במשהו להקטנת הוצאות הביטוח שהינם נטל כבד על כלל החברים אשמח להצביע בשבילך לוועד האגודה, שהרי גם אני רוצה לשלם "פחות". בדבר אחד אני מסכים איתך לחלוטין זכותו של כל חבר אגודה לקבל את ההסבר לאן הולך הכסך ובכלל זה הסבר מפורט על כל סעיף וסעיף. אגב בנצי רבי רואה החשבון של האגודה עושה את עבודתו בשקל אחד לשנה (אני אישית מתבייש, בכך שזה מה שהנ"ל מקבל, אך כניראה שאתה חי עם הדברים אותם אתה מקבל בחינם בשקט כמו גם עם עבודת אנשי הוועד "חינם אין כסף" כולל סיוע משפטי חינם ע"י יוקי. בקיצור ידידי נשמח בתור חברי אגודה (לא חברי וועד) לשמוע ממך דרכים ופתרונות ולא רק תביעות, ושוב, חלקן מוצדקות. בברכה אורי שמיר אחד שחושב שדבר שנבנה בעמל רב חבל לפרקו בהבל פה ללא מחשבה.
 
תשובה

אורי שי וגדעון. בוא נבהיר מספר ענינים כי למרות שנאמרו אתם חוזרים עליהם שוב ושוב ללא טעם: 1. בנצי רבי וחברי הוועד עושים מלאכתם נאמנה ביושר אינם עומדים בדיון כנאשמים או כנתבעים בשום צורה שהיא. יש לזכור שהוועד מקבל בירושה את ניהול האגודה עם צרותיה. 2. כוונתי היא טובה. האגודה היא הנכס החשוב ביותר למרחפים ולא העלתי ולו ברמז פירוקה של האגודה. אם בסוף הדרך יירדו דמי החברות ויגדל מספר החברים הרי עשיתי את תרומתי. 3. לאורך השנים נצברו באגודה פעילויות שהפכו את מסי החבר לנטל מעיק יצרו מנגנון גדול וצורך משאבים יצרו צרכים ויעדים שונים והכל מתבטא במסי החבר. איני מייצג אף אחד פרט לעצמי אולם לדעתי אוחזים בדעתי ובתחושותי לא רק 5 טייסי ממ"ר אלא עשרות טייסי ממ"ר (רק 5 רשומים באגודה) עשרות טייסי ממ"ג ומאות מרחפים. לפני שתולים את הביטוח כאשם, 4. חודש וחצי אני כבר מנהל את הדיון הנ"ל בפורום הזה וטרם קיבלתי מענה ישיר מספר חד חד ערכי: שאול שפי - אנה ענה מה היתה עלות דמי הביטוח צד ג בלבד למרחף , לממ"ר ולממ"ג בשנת 2001. חתימה טובה (גם למגדלי הכבשים בניו זילנד) אהרון.
 
למעלה