פרישה לגימלאות

orna1001

New member
פרישה לגימלאות

שבת שלום,
כותבת אליכם ומבקש עצה, הכוונה,
אוטוטו בת 62 , עובדת מעל 40 שנה,
לאחר שנים רבות בתפקיד ניהולי,
לפני מספר חודשים,ש עקב נוהלים פנימיים בחברה בה אני עובדת,
אילצו אותי וכמוני גם אחרים , לעבור למטה / מנהלה של החברה,
בחודשים הראשונים לעבודה החדשה הרגשתי מצויין, מעריכים ומחבקים,
אדגיש, כי גם אם אני עובדת מעל 40 שנה, המסירות שלי גבוה ביותר,
עושה את המטל המוטל עלי עם הערכה רבה, אין העדרויות אין התחלויות (מחלות)
לאחרונה, חלו שינויים גם במטה והממונים התקדמו והגיעו ממונים חדשים,
הממונה הישירה , צעירה שיכולה להיות ביתי, מאוד מאוד מעריכה ואוהבת אותי, זו הרגשתי,
אבל ההתיחסות שלה אלי היא כ"נערה שליחה"
לדוגמא: שולחת sms ,"יכולה להכין לי קפה", "שכחתי באוטו.. תרדי להביא לי" ועד...
בימים האחרונים עלו בי מחשבות של פרישה מהעבודה, למרות שאני יכולה להמשיך לעבוד עד גיל 67 ,
אבל פוחדת פחד מוות מהמהלך,ולא מבחינה כלכלית אלא מהמחשבה
שזהו פרק אחד בחיים הסתיים, חייבים להתחיל פרק חדש,
אציין שאני גרושה, (לא הרבה שנים)ילדי נשואים וגרים רחוק מאוד ממני.
מתחילה לתכנן את החיים החדשים, לימודים, טיולים,
ועוד תכניות.
אבל הפחד ממש לא נעלם.,
יש לכם אפשרות להנחות להדריך אותי איך להתגבר על הפחד הזה.
אודה מאוד מאוד למגיבים
שיהיה לכולנו המשך יום מוצלח ונפלא
 

גרא.

New member
rona1001,שבת שלום,מה ששעובר כיום עלייך,מורגש

בניואנסים שונים לרוב,אצל כל עובד,שהגיע זמנו,בהתאם לחוק לצאת לגימלאות.מערכת היחסים
הלא נחמדה,בלשון המעטה בינך לבין הממונה עלייך,אינה אופיינית,ומשקפת במידה רבה את
חוסר הנסיון שלה בתפקיד,והחשש מאי הצלחה בו.לגבי היציאה לפנסיה עצמה,בואי נתחיל
בסיסמא השכיחה,"יש חיים גם אחרי הפנסיה".אם תחווי הכנה נכונה של התקופה שלאחר הפרישה,
צפוייה לך ירידה מסויימת ברמת החיים,ולכן יש צורך בתכנון כלכלי של הפרישה.ניהול נכון של כספי
הפנסיה,תכנון פיננסי מוקדם,ובדיקת כל מערך זכויות הגמלאים לו את זכאית.אם וכאשר תצאי
לפנסיה,חשוב לפני כן לבחון חלופות אחרות לתעסוקה,או עיסוק בשעות הפנאי.יש כאלה שמתחילים
ללמוד ,כשהם מגשימים את חלומם מעבר,ללמוד ולהתמחות בתחום ספצפי.אפשרות אחרת היא
התנדבות,ויש מסגרות שונות המאפשרות התנדבות בכל מיני תחומם.מאד חשוב כפנסיונרית
להקפיד על תזונה נכונה,ולעסוק בפעיליות המשמרות גם את היכולת הגופנית שלך,וגם את היכולת
המנטלית-מוחית.להבנתי,אם תתארגני נכון לקראת הפסקת עבודתך,תהיי הרבה יותר בטוחה
ויודעת מה עומד להתרחש,,מצב מנוגד לחוסר הוודאות,והחשש ,או הפחד מפני הבאות,כך שהבטחון
העצמי שלך יתחזק.יש מקומות עבודה,השולחים את הגימלאים העתידים שלהם,בעוד מועד לקורס
הכנה לגימלאות.יתכן שתוכלי לקבל הפנייה לקורס כזה,גם ממקום העבודה שלך.כפי שפתחתי,אני
חוזר,"יש חיים אחרי הפנסייה",אם תפעלי נכון,ותהיי יותר רגועה ובטוחה בעצמך.תסתגלי ותמצאי
את מקומך היאות בחברה .בהצלחה.
 
יש קורסים

להכנה לפנסיה.
הקורסים מקיפים גם את השאלות שאת שואלת מהצד של "החיים החדשים" אבל גם שאלות רלוונטיות מתחום הפיננסיים, היכולת לתכנן זמן, התנדבות משמעותית וכו'

בדרך כלל מקומות עבודה גדולים ומסודרים מקיימים קורסים כאלה מטעמם. מקומות פרטיים קצת פחות.

ממליצה לך בחום להשתתף בקורס כזה
 
שלום orna1001

ויקטור פראנקל, פסיכיאטר אקזיסטנציאליסט ומייסד שיטת הלוגותרפיה, מדבר על האדם המודרני כנטול אינסטינקטים חייתיים מחד ומסורות כובלות מאידך, ושכתוצאה מכך חווה במהלך חייו "ריק קיומי", שנחווה במהלך סופי שבוע, חגים, ובייחוד בפרישה לגמלאות, בקצרה - כאשר לפתע נופל בחלקנו זמן חופשי ואיננו יודעים מה אנו 'אמורים' לעשות עמו.

אינני יודע כיצד להנחותך "להתגבר על הפחד הזה" מפני שבמובנים רבים מדובר בעובדת קיום המשותפת כמעט אוניברסלית לכל האנשים המצויים בנסיבות דומות לשלך, ואין מדובר בלקות כלשהי. העצה הטובה ביותר שביכולתי לתת לך היא שכאשר היציאה לפנסיה תעמוד על הפרק - תעשי מעבר משמעותי זה בחייך בליווי של איש מקצוע, רצוי מהז'אנר ההומניסטי / אקזיסציאליסטי, בכדי שיסייעו בידך למצוא משמעויות חדשות לחייך, והגדרות שאינן עוד תלויות בהיותך 'אשת חברה עובדת'.

נדמה לי שאנשים שצולחים מעבר זה בחיים בראש מורם - מרוויחים ביושר את קמטיהם ויכולים אף להתגאות בהם.
 
אורנה - לדעתי נקודת המוצא החשובה ביותר לביצוע

מבחינתך היא - ליצור מצב שתפוטרי מהעבודה ולא תפרשי מרצונך.(למרות שכתבת שהעניין הכלכלי לא מפחיד אותך) 40 שנות עבודה "לא הולכות ברגל" ועלייך לדאוג שתקבלי את מכסימום התנאים המגיעים לך כמפוטרת - רופ"ג,ביטוח פנסיה,פיצויי פיטורין,מכתב פיטורין וכו'. תוכלי להתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום זה לפני שאת עושה צעד כל שהוא במקום עבודתך !

כעת,לעניין הנפשי / הביטחון בעצמך ויכולותייך : שני כיוונים - הראשון,גישתך לגילך צריכה להיות שאת למעשה אישה צעירה המסוגלת ליצור בעצמך ולעצמך קריירה חדשה.כשכירה - לא יהיה לך קל למצוא מקום עבודה,או שהדבר יקח זמן רב עד שתצליחי למצוא זאת,עם השקעת הרבה אנרגיות ומתח לחוסר הביטחון למצוא משהו.מאידך,תתחילי לחשוב על קריירה חדשה כעצמאית.כן,אולי יש לך,או היה לך חלום לפעול בעצמך ,וכעת,זו ההזדמנות עבורך לממש זאת.אנשים קבים סביב גילך פורצים מחסומים ומקימים עסק משלהם.עסק,לא חייב להיות גדול,אלר גם קטן ואישי,ע"פ התחום והאפשרויות,וע"פ שליטתך בנושא. במידה ותרצי ללכת בכיוון זה,אני ממליץ לך ליצור קשר עם מט"י (מרכז לטיפוח יזמות) באזור מגורייך שם תוכלי לקבל יד מכוונת ועוזרת מקצועית ע"י יועצים,קורסים,הלוואות מסובסדות וטובות,וגם כאלה עם ערבות המדינה...-החשוב - הרעיון.מה גם,שבמידה ויש בידייך רווחה כלכלית לאחר הפרישה מהעבודה,אז לא צריך להיות לך לחץ - כיצד אתקיים מחר בבוקר,ולכן תוכלי לפעול בקצב שלך להגשים את חלומך.חשוב שתהיה משיכה אישית לתחום שתבחרי לעסוק בו,ומה טוב יהיה במידה והמשיכה תשתלב בתחום בו יש לך ידע וניסיון קודם.
הכיוון השני לפחדים - במידה והם מוחשיים ויושבים לך "בראש" ולא מרפים,יתכן וטוב תעשי אם תלכי לטיפול קצר מועד וממוקד מטרה בשיטת EMDR (חפשי בגוגל) כדי "לחסל" את הטרדות,חששות,פחדים...,ולצאת לדרך חדשה.בהצלחה.
 

orna1001

New member
שבת שלום, תודה תודה על התשובה המורחבת

והמכוונת.
מאמצת נאת המלצותייך, ואלק בכיווני9ם אלה.
ושוב תודה רבה.
 
שמח שאת מאמצת ,בהצלחה.וכשיעור ראשון בשיווק כל

עסק - הימנעי משגיאות כתיב...! תעשי תמיד הגהה לפני הלחיצה לביצוע !
 
למעלה