פריצת מחסום דם-מוח בעזרת בועיות גז

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
פריצת מחסום דם-מוח בעזרת בועיות גז

מחסום דם-מוח הוא מחסום מוחי אשר מונע פריצה של כימיקליים רבים ומגן על המוח-אך הוא גם מונע כניסת תרופות. בשיטה חדשה מזיקים בועיות קטנות של גז המוקף שכבה שומנית נוקשה ומנחים אותם באמצעות אולטרא-סאונד לעבר מחסום הדם-מוח. לאחר פריצת המחסום, מנחים בעזרת MRI חלקיקי ננו-מגנטיים המצופים בתרופה אל המקום אליו הם צריכים להגיע.
 

sivan120

New member
למה לא לצפות את הבועיות בחלקיקים ננו-מגנטיים

ואז להוביל אותם אל מחסום דם-מוח בעזרת MRI, וכנ"ל את התרופה. למה השימוש באולטרא-סאונד?
 

עוזרים

New member
אני אנסה להסביר.

מובא כאן קטע ממאמר מרתק וחדיש. לא נראה לי שמישהו כאן יודע להסביר הסבר מדעי אמיתי את מה שכתוב במאמר. ותקנו אותי אם טעיתי. האולטרה סאונד מכניס כנראה רעידות או גלי הלם בשסתום ואז בועיות הגז משתחלות ונפתח מעט השסתום. גלי הרדיו והמגנטיות כנראה מפעילים כוח וקטורי בהתאם למפעיל המיומן.
 

sivan120

New member
מה????

דווקא קראתי את המאמר- לא הבנתי מה שכתבת? איך מניעים בעזרת אולטראסאונד- והפעם בשפת העם!!!
 

PaleMoonlight

New member
US ו-MRI

באולטרה-סאונד משתמשים לפריצת המחסום ובבועיות הגז המצופות ממברנה שומנית משתמשים כביכול להתוויית הדרך. האולטרה-סאונד פוגע במידה מסוימת בתאים המהווים את מחסום הדם-מוח, ולכן ההסתייגות בסוף המאמר (שצריך עדיין למצוא את המידה האופטימלית של ה-US שתביא לתועלת מירבית מחד ולנזק פוטנציאלי מינימלי לרקמות מאידך). ורק לאחר ש"נפרצה הדרך", מכניסים את התרופה עצמה עם מולקולות מתווכות המקיימות תקשורת עם הדמיה מגנטית מבחוץ בדרך לאתרי המטרה של התרופה. הכיוון המכוון מבחוץ של השדה המגנטי מוביל את התרופה בתוך המוח אל אתריה.
 

sivan120

New member
את זה הבנתי- זה מה שכתוב במאמר אבל...

איך האולטראסאונד (גלי קול) מניע תרופות בתוך הגוף? גם עניין ה-MRI לא ברור-הרי MRI משמש להדמיה ואפשר לראות חומרים מסוימים בגוף דרכו-אם מניעים תרופה עם חלקיקים ננו-מגנטיים, אולי המעקב הוא עם MRI אבל איך מניעים את התרופה למחסום דם-מוח הפרוץ?
 

PaleMoonlight

New member
תשובה...

כפי שכתבתי, האולטרה-סאונד לא מניע תרופות בתוך הגוף אלא משמש ככלי לפרוץ את מחסום הדם-מוח. ה-MRI אכן משמש להדמיה, אך איך הוא עושה זאת? ע"פ פענוח ורישום חזותי של השדה המגנטי באטומים של המולקולות המרכיבות את החומרים. מכאן, שאם יש דרך להשרות שדה מגנטי בכיוון שאת רוצה, המולקולות יימשכו לאותו כיוון וזאת היתה המטרה כאן - להתוות דרך ע"פ כיוון שדה מגנטי ולמשוך את מולקולות התרופות לשם.
 

sivan120

New member
אוקיי, אז למה השתמשו ב....

בבועיות קטנות של גז המוקף שכבה שומנית נוקשה (בשלב הראשון)-כתוב במאמר שהנחו אותם אל מחסום דם מוח- כך שלא האולטראסאונד פרץ את המחסום אלא הבועיות, לא?
 

PaleMoonlight

New member
ואיך הבועיות יפרצו את המחסום?

בואי ננסה זאת כך: האולטרה-סאונד "הפציץ" את המחסום והבועיות עברו להן בשיירה ופילסו את הדרך למולקולות הבאות אחריהן (התרופות המונחות)...
 

sivan120

New member
אז למה אתה צריך את הבועיות?

תפציץ את המחסום עם US ושלח את החלקיקים הננו-מגנטיים מצופי התרופה אל המחסום. בשביל להשתמש בבועיות?
 

PaleMoonlight

New member
../images/Emo4.gif

א. אני
. ב. כבר עניתי לך על זה למעלה.
 
למעלה