פריצת דיסק אצל בולדוג צרפתי

פריצת דיסק אצל בולדוג צרפתי

קצת רקע: כלב בן 4.5- בחודש מאי הכלב שלנו סבל מחשד לבלט/פריצה של דיסק.
הוא קיבל מנוחה לפי הנחיות הוטרינר ולאחר ביקורת, נאמר לנו שהוא חזר לעצמו.
השתדלנו לא לאמץ אותו יותר מדי.

בסופ"ש הוא התחיל שוב להיראות כאילו הוא סובל מחזרה של פריצת הדיסק ולכן החלטנו שניתן לו לנוח וביום א' ניקח אותו לוטרינר. ביום שבת הוא הלך רגיל ואכל.
ביום ראשון בבוקר בעלי קרא לו לצאת לטיול, הוא לא קם מהמיטה, אז בעלי ניגש אליו וראה שהוא משותק בפלג הגוף התחתון.
הבהלנו אותו לבית דגן שם התברר שאין לו Deep Pain, עשו לו סדרת צילומים ובדיקות (לרבות מיאלוגרפיה) והכניסו אותו לניתוח חירום. נאמר לנו שאת הניתוח יש לבצע תוך 24 שעות מאובדן תחושת Deep Pain ולכן הוא נותח עוד באותו יום. הצלקת מהניתוח היא באיזור הגב התחתון.

הניתוח הסתיים, הדיסק הוסר בהצלחה ולא היה נזק נראה לעין לחוט השדרה. בבוקר יום שני (הניתוח היה ביום ראשון) אותרה תחושת כאב עמומה בגפיים התחתונות. היום בבוקר עודכנתי שהיו תנועות רצוניות ברגליים האחוריות מצידו.
ייתכן שהוא ישוחרר היום ואם לא, אז מחר בבוקר.

אני כמובן אקבל הנחיות מהוטרינרים שם, אבל אשמח להמלצות כיצד אוכל להקל עליו את ההחלמה. אני בבירור לגבי אפשרויות שיקומיות (הידרותרפיה, פיזיותרפיה) אבל נאמר לי שבטרם מתחילים בשיקום - הוא צריך Cage Rest עד להסרת התפרים.

רציתי לשאול - מה עלי להכין לקראת החזרה שלו הביתה אחרי הניתוח? האם מספיק לתחום לו איזור קטן עם גדר גורים? הבנתי שהוא אוכל אוכל יבש, שזה מצוין. לפי מה שאני יודעת, הוא בינתיים עם קטטר שתן. אני לא יודעת איך ישחררו אותו... לא הצלחתי להבין מהוטרינרים האם יש לו עדין שליטה על הצרכים אבל אני גם לא יודעת כמה זה רלבנטי אם הוא עדין משותק בפלג גוף תחתון (מלבד העובדה שזה יהיה סימן מעודד).

בכל מקרה, אשמח לקבל טיפים לגבי שלב המנוחה בבית ולגבי המשך התהליך השיקומי מבעלי ניסיון וכן טיפים לגבי דברים אפשר לעשות כדי להקל עליו?

כמו כן, הבנתי ששיקום נעשה הרבה פעמים באשפוז. הכלב שלי עם חרדת נטישה. בבית דגן אמרו לנו היום לא לבוא לבקר אותו יותר כי אחרי שאנחנו הולכים הוא בוכה 4 שעות. למזלי, גם ככה הוא משתחרר אז אין לי את הדילמה אבל אני חוששת שאשפוז יכול להיות טראומתי עבורו (מצד אחד, אם נבקר הוא יבכה שנלך ומצד שני, אם לא נבקר הוא יחשוב שנטשנו ואין סיכוי שאני עוברת תקופה ארוכה כל כך בלי לבקר אותו כשהוא במקום שהוא לא רגיל אליו...). הבנתי מד"ר ליסי שרון שיש אפשרות להיות Outpaitent וכרגע, החלופה הזו נשמעת לי יותר נכונה עבורו. האם מישהו יודע לכתוב לי מהי התועלת הנוספת באשפוז? האם יש כזו? האם במידה וניישם את ההוראות שיתנו לנו, נוכל להגיע לתוצאות טובות גם אם הוא יהיה מטופל חוץ?
 
תשובות קצת חלקיות

הי
קודם כל אני מצטער לשמוע על האירוע הטראומטי, אבל שמח לשמוע שהוא משתפר
הדבר העיקרי שאני רוצה לעשות כאן - זה להפנות אתכם לשאול את השאלות האלה את אנשי מחלקת נוירולוגיה בבית דגן. להם יש את הכי הרבה ניסיון, גם עם ההתאוששות מהניתוח וגם עם השילוב של שיקום. הקשר בין מחלקת נוירולוגיה וד"ר ליסי שרון מצויין וישיר, ואם תיפגשו ביחד תוכלו ללא ספק להגיע לנוסחה המתאימה לכלב שלך
בשחרור תקבלי הנחיות מדוייקות לגבי המשך טיפולים - שיכוך כאבים, אנטיביוטיקה, אזור המגורים, כמה ואיזה פעילות מותר כרגע וכו'. חשוב להיצמד להנחיות האלה כדי למנוע סיבוכים ובעיות.
מקוה שהוא ישתפר מהר ויחזור לעצמו
בהצלחה ואשמח לשמוע עדכונים
ארז
 
למעלה