פריז-רובא

אתמול התקיים מרוץ הנשים. ניצחה אליזה לונגו בורגיני מקבוצת טרק סגפרדו ששלטה בחלקים האחרונים של המרוץ ורשמה ניצחון שני במרוץ אחרי ניצחונה של ליזי דייגנן במהדורה הראשונה של המרוץ לפני שנה. במרוץ נטלה חלק הרוכבת הישראלית רותם גפינוביץ שרכבה בקבוצת רולנד קוגאס אדלוייס. היא החלה לרכוב בקבוצה בדיוק לפני חודש וחצי כשישראל פרמייר טק הפכה לספונסר של הקבוצה שרוכבת עם השם ישראל בחזית החולצה. זו קבוצה שרשומה בשווייץ אבל רוב הרוכבות שלה הן רוסיות. באתר הטור דה פראנס שמתכונן לגרסה הראשונה של הטור דה פראנס לנשים (הגרסאות שהיו פעם לא היו תחת המארגן ASO) הרוכבות הרוסיות רשומות ללא דגל. רותם גפינוביץ סיימה אתמול את המרוץ הקשה במקום ה-94 מתוך 98 הרוכבות שסיימו. הרוכבת המובילה של קבוצתה, תמרה דרונובה, סיימה במקום ה-51 הרחק מאחורי המנצחת.

היום מרוץ הגברים שיתקיים במזג אוויר נאה עם רוח צד בינונית. גם לא ירד גשם בימים האחרונים, כך שאנו צפויים לקצת אבק. המתמודדים המובילים הם הצמד חמד ווט ון ארט (אם החלים כבר באופן מלא מהקורונה) ומתיו ון דר פול. לדעתי המרוץ יכול להיות מעניין כיוון שקוויק סטפ הבינו שהם כבר לא הקבוצה המפחידה של השנים הקודמות והודיעו שינקטו בטקטיקה התקפית. כלומר, ינסו לפרק את המרוץ כבר משלבים מוקדמים יחסית בתקוה שאחד מהרוכבים החזקים שלהם יכנס לקבוצת בריחה שתלך עד הסוף.
מעבר לקבוצות של שני הפייבוריטים שמציבות קבוצות חזקות לתמיכה, בולטת אינאוס גרנדירס עם קבוצה חזקה מאוד, אבל שתצטרך להגיע בסופו של דבר לבריחת יחיד, כי חוץ מקויאטקובסקי אני לא יודע מי יכול לתת שם ספרינט בוולודרום של רובה. סוס שחור - אלקסנדר קריסטוף הוותיק מקבוצת אינטרמרשה.
ישראל פרמייר טק מציבה קבוצה ללא שום יומרות. בהיעדרו של ספונמרקה בגלל מחלה מוביל את הקבוצה גיום בואבן שלפני שנה הצליח להגיע במקום ה-9 במרוץ - אולי הישג השיא שלו בקריירה. הקבוצה נהנית לפחות ממוראל גבוה בעקבות ניצחונו של בווין בקטע השביעי בטור טורקיה, דבר ששם אותו בראש הדרוג הכללי לקראת הקטע האחרון המתקיים בשעות אלו באיסטנבול.
 

elsanto

Member
ובכן סחיקלינג מדווחים.על קיצור טור טורקיה ,בווין הוכרז.כמנצח אם הבנתי נכון .
אכן אינאוס ניצחו ועוד מירוץ.
דילן ואן ברלה לא ספרינטר אבל רוכב על כבר די הרבה זמן .
לא עקבתי אחרי המירוץ אך ברור אינאוס חזרו לרמות בהן היו בשיאם ואולי אפילו מעבר לזה .
וזהו כבר הניצחון החמישי
 
המרוץ אתמול היה יוצא דופן בכך שאינאוס פירקו אותו מוקדם מאוד בהתקפה שגרמה לפיצול תחת רוח צד כבר בתחילת המרוץ. בדרך כלל המרוץ מתפרק ביציאה מיער ארנבורג ואז נוצרות מתוך הפלוטון 3-4 קבוצות של רוכבים שיוצרות את הדינמיקה של המרוץ ושמהן בסופו של דבר יוצא המנצח. הפעם בכניסה ליער היו כבר רק כ-100 רוכבים מקדימה בשתי דבוקות עיקריות הבורחת והרודפת, כש-100 רוכבים נוספים כבר משתרכים מאחור בגלל הקצב הרצחני שהוכתב ובעצם איבדו את היכולת להשפיע על המרוץ.
למרות שהמנצח יצא מאינאוס, אני לא בטוח שהצעד שלהם לפירוק הדבוקה היה כל כך חכם. נכון שון דר פול וון ארט היו בדבוקה האחורית - אבל בשבילם היו פועלים שעבדו ולעומת זאת בדבוקה הקדמית כל רוכבי אינאוס עשו 80 אחוז מהעבודה מקדימה. כשיש 150 ק"מ לסיום זה מצב שהוא יכול לגמור את הקבוצה. אולי עבדו בשביל פיליפו גאנה וכשהיו לו תקלות הם הורידו את הרגל מהגז ויכול להיות שבסופו של דבר זה עבד לטובתם. בפריז רובה הטקטיקה היא מוגבלת מאוד כי המרוץ יכול להתהפך בקלות בגלל נפילות ותקלות טכניות ובסופו של דבר מנצח הרוכב שהיה לו גם את השילוב של הכי הרבה כוח והכי הרבה ניסיון, שליטה באופניים ומזל כדי להימנע או לפחות להמעיט בנפילות ותקלות. דילן ון ברלה רוכב קצת מתחת לרדאר, אבל הוא סיים שני באליפות העולם האחרונה אחרי אלאפיליפ ולפני שבועיים סיים שני ברונדה אחרי ון דר פול וזה מראה שהניצחון שלו אתמול אינו מקרי אלא תוצאה של יכולת שנבנתה וכושר שיא שהגיע אליו בדיוק בזמן.
 

elsanto

Member
לחלוטין מסכים לגבי ואן ברלה.
חושב שהוא ממש לא מוערך מספיק
עכשיו מדבר מהרגשה שיש היום עומק שלא ראינו בעבר.
 
למעלה