פרוייקט שיפוץ דירה בת 40

פרוייקט שיפוץ דירה בת 40

אנחנו עומדים לרכוש דירה מתחילת שנות השבעים שתצטרך שיפוץ רציני שכחלק ממנו נשודרג / נחליף את מערכת החשמל.
לפני שאפנה לאנשי מקצוע בתחום, אני מעוניין ללמוד בעצמי את המושגים והאפשרויות העומדות בפני במהלך שדרוג מערכת החשמל וזאת על מנת שלא אהיה הדיוט בתחום.
איפה ניתן למצוא מאמרים שמסבירים את עיקרי הדברים שחשוב לדעת כשמתכננים מערכת חשמל לדירה ?
 

יוסף951

New member
אני בדיוק במצב שלך.

לדעתי המקום שהכי כדאי להתחיל בו זה "חוק ותקנות החשמל" בקישור המצורף.
 
כמה נקודות עיקריות

1. בדוק שגודל החיבור של ח"ח לדירה מתאים לדירה מודרנית, לפחות 1X40. אם בכוונתך להשתמש במוצרי חשמל תלת פאזיים, כגון כיריים חשמליות או מזגן תלת פאזי עליך לוודא שחיבור החשמל הוא תלת פאזי. את סוג וגודל החיבור תוכל לבדוק במוקד 103 או לעיין בחשבון החשמל - זה מופיע שם. אם גודל או סוג החיבור דורש שינוי, יש לפתוח בהליך מסודר מול ח"ח בליווי חשמלאי מוסמך.

2. הזמן חשמלאי לדירה שיבדוק שיש בה את כל נק' החשמל הדרושות להפעלה תקינה של בית: קווי חשמל חזקים ונפרדים לדוד, מכונת כביסה, מייבש כביסה, מזגנים גדולים, תנור אפייה, כיריים חשמליים, מדיח כלים, שקעי שירות מעל השיש במטבח ועוד. ערוך תכנית של מיקום הריהוט בדירה, ובדוק שישנם מספיק שקעים במקומות הרצויים לכל מכשיר חשמלי הדורש שקע. בדוק אם יש מפסקי חילוף בחדרי השינה ושקעים מצידי המיטות. בדוק שיש בכל חדר נק' טלפון ונק' טלווזיה המגיעים ללוח או קופסת תקשורת ראשית בבית. בדוק שיש הזנות טלפון וטלוויזיה תקינות מנקודות הפיצול של הספקים לתוך לוח התקשורת בבית. בקש מהחשמלאי שיבדוק את תקינות לוח החשמל, הארקה, ממסר פחת ושאר הציוד בלוח.

3. אם בכוונתך לבצע ריצוף מחדש של הדירה זו הזדמנות שלא תחזור להנחת קווי חשמל נוספים לכל המקומות שחסר. אל תחסוך בעבודות אלו כי לא תוכל לבצען במועד אחר.

4. אם יש לך אפשרות (כלכלית) להחליף את כל חוטי החשמל בדירה - עשה זאת. מערכת בת 40 שנה כדאי מאוד להחליף.

5. חשוב גם על מותרות - תריסים חשמליים (אפשר עם בקר תריסים), החלפת אביזרים (מפסקים, שקעים) מרגילים למודולריים, מערכת בית חכם ועוד.

6. בחר חשמלאי מוסמך שאתה סומך עליו במאה אחוז שילווה אותך בכל מה שקשור לחשמל בבית, וייעץ לך בנוגע לכל מה שקשור בחשמל.
 

מאגר

New member
פרוייקט שיפוץ דירה בת 40

שיפוץ דירה מתחיל בפרוגרמה תקציבית מסודרת, המתחילה בביקור של יועץ/מפקח בניה שיערוך ביחד איתכם רשמיה של מה שאתם רוצים לעשות לאחר מכן יכין כתב כמויות / אומדן עלויות שיתאים לכיסכם שיהווה בסיס להתחרות עם בעלי המקצוע.
אם ברצונכם לקבל הסבר מפורט בנושא והדרכה אשמח לעמוד לשירותכם נייד 050-5271788 דורון
 
למעלה