פרוייקט קק"ל,על מה ולמה ?

פרוייקט קק"ל,על מה ולמה ?

אשמח אם תסביר, על הפרוייקט ,מהו ,מה הוא עושה , לשם מה ? שמעתי יותר מדי עליו. עוד דבר, אושר, ראיתי שרצות לך לאחרונה הרבה מחשבות בראש על להריץ מחדש את הטרילוגיה... רציתי לדעת אם יש עם זה התקדמות.
 
טיזר

גלי העליה ממשיכים לשטוף את הארץ. הערבים מגיבים: פרעות. הם החלו להתחזק לאחר מתן הצהרת בלפור והתחזקו עוד עם אישור המנדט הבריטי בארץ וביטול המשטר הצבאי. ובעוד הישוב העברי בארץ מכפיל את עצמו שוב, יחד עם שטחי האדמות בבעלות יהודית, רואה ההנהגה הדתית הערבית בארץ בהצהרת בלפור איום קיומי. ...התוצאה, בפעם אחר פעם: פרעות! מסקנות ועדות החקירה של הבריטים הן שהערבים מתפרעים כי הם פוחדים שהיהודים יקחו להם את כל האדמות. הממשלה הבריטית מתחילה להאמין שבגלל ההבדלים התהומיים בין שני העמים ובין שאיפותיהם, לא יוכלו הם לחיות יחד. ...לארץ מגיעות ועדות החלוקה. המשחק מתרחש בארץ ישראל של שנות השלושים המאוחרות: תקופה גורלית בקביעת מהותה וצורתה של המדינה היהודית שבדרך. רבות מהישגיי תקופה זו קבעו את צורתה של המדינה היהודית – הן מבחינת גבולותיה, תרבותה, מרקמה החברתי והכלכלי. שנים אלה ידועות כשנות המרוץ לקביעת העובדות, והמשחק מקים לחיים כל פעם מחדש מרוץ זה, וחושף את משתתפיו למגוון גורמים והשפעות.
 
מטרות על

החניך, המד"צ והמדריך יחוו את ארץ ישראל בתקופה הרת-גורל זו
החניך ייחשף לכוחות שפעלו בארץ באותה התקופה, מטרותיהם ומערכות הגומלין ביניהם
המד"צ ייחשף לבעיות ולמסגרות הלחצים שעמדו בפני הנהגות הכוחות שפעלו.
המדריך ייחשף לכל מערכות הגומלין בין הגופים והכוחות שפעלו בארץ המומחשים במשחק.
כתוצאה מפעילותיהם יטמיעו המשתתפים את משמעותו של המפעל הציוני ואת חלקה של הקק"ל בעשייה הציונית בתקופה זו
 
מטרות על - תוספת

נו, באמת. איך שכחתי:
החניך, המד"צ והמדריך יחשפו לעולם משחקי התפקידים ברמות השונות של החוויה והתפעול, ויווצר קשר עם העמותה לקידום משחקי תפקידים.
 
דרף פעולה - תיאור מקוצרר

החניך:
החניך יופעל באורח אקטיבי כחלק מארץ ישראל במאורעות תרפ"ט.
החניך יגלם אזרח, תושב או איש כוח-זר בארץ באותה התקופה.
החניך יחווה את משמעות המפעל הציוני מאחת מנקודות המבט: ערביי הארץ, הישוב העברי, הבריטים. המד"צ:
המד"צ יתפקד כחלק מאחת ההנהגות שפעלו בארץ
המד"צ יתמודד עם הבעיות מסגרת הלחצים שעמדו בפני אתה ההנהגה שיגלם.
המד"צ יחווה את משמעות המפעל הציוני בעיני אחת מההנהגות: ערביי הארץ, הישוב העברי, הבריטים. הסגל הבכיר:
הסגל הבכיר יתפקד כפקחים של ועדות החלוקה ויסקור את תפקודם של כל הגורמים
הסגל הבכיר גם יפקח על המשחק ויסייע בתפעולו בהנחיית מנחה המשחק. פעולותיהם של החניך והמד"צ ישפיעו על היסטורית המשחק, ויהוו את המרוץ לקביעת העובדות:
כל פעולה שנעשתה באותה התקופה שירצו לעשות השחקנים וניתן לגלם במסגרת המשחק – תגולם במשחק בצורה ממשית.
כל פעולה שנעשתה באותה התקופה שירצו לעשות השחקנים ולא ניתן לגלם במסגרת המשחק – תגולם במשחק בצורה מתודית או סיפורית, לשיקול מנהל המשחק. בסוף המשחק ירוכזו תוצאותיו בפני החניכים והמדריכים, ויושוו כמידת האפשר לתוצאות ההיסטוריות.
 
מידע נוסף

הפעולה כוללת:
הנחיית המשחק
תחפושות וציוד נלווה לכל חניך
הקמת עד 12 תחנות תפעוליות (ישובים חקלאים, יישובי חומה ומגדל, ישוב עירוני, אוהלים בדואים, בסיסים בריטים)
תפעול מערכת הגברה וכריזה
עשיית פיתות ערביות על ידי חניכים
פיתות, שתייה קרה ותה לכל החניכים
שיעור היסטוריה built-in וחוויה לכל החיים! דרישות בסיס להשתתפות:
שיבוץ למשחק בהתראה של שלושה שבועות - או - על בסיס מקום פנוי בלו"ז
שיתוף פעולה של סגל המדריכים הבוגר והצעיר.
יחס דמוגרפי לפעולה: יחס של 1 : 8 בין הסגל והחניכים. במידה ולא נמצא מספיק סגל – ניתן "לקדם" באופן חד-פעמי חניכים מצטיינים (או להסתייע במדריכות שנת-שרות במתקנים של קק"ל). במידה וגם זה לא אפשרי – הדבר ייקר את הפעולה, כיוון שהחסר יושלם על ידיי מקצוענים בתשלום.
אחד משניים: . o השתתפות הסגל בהכנה בת 3 שעות . o דיווח כמויות השחקנים בשכבות הגיל השונות: חניכים, מד"צים, מדריכים, קומונרים – בכל שכבה – לכל המאוחר 24 שעות מראש.
התחייבות לשמירה על הציוד המופעל במשחק, והחזרתו בסוף המשחק.
 
למעלה