פציפיזם - צביעות?
"תפנה את הלחי השנייה" זה המוטו מעל כל רוח פציפיסטית. פציפיסטים דוגלים באי נקיטת אלימות לנוכח כל מצב. לעומת זאת, כאשר מתקיפים את אחיך, בנך, אשתך וחבריך לנגד עיניך ובכוחך הכח לעצור אותם, אם לא תפעיל אלימות במקרה שכזה, אתה הופך להיות גרוע מבחינת אלימות כמעט באותה מידה של המתקיפים עצמם. ואם כן תפעיל אלימות, איפה תמתח את הקו? האם תסכים להרים מחסום בשטחים אשר יהווה פגיעה מסויימת בחתך קטן באוכלוסייה אחת אך יכול להציל עשרות נפשות ולמנוע מלחמה תודות לקיומו?
"תפנה את הלחי השנייה" זה המוטו מעל כל רוח פציפיסטית. פציפיסטים דוגלים באי נקיטת אלימות לנוכח כל מצב. לעומת זאת, כאשר מתקיפים את אחיך, בנך, אשתך וחבריך לנגד עיניך ובכוחך הכח לעצור אותם, אם לא תפעיל אלימות במקרה שכזה, אתה הופך להיות גרוע מבחינת אלימות כמעט באותה מידה של המתקיפים עצמם. ואם כן תפעיל אלימות, איפה תמתח את הקו? האם תסכים להרים מחסום בשטחים אשר יהווה פגיעה מסויימת בחתך קטן באוכלוסייה אחת אך יכול להציל עשרות נפשות ולמנוע מלחמה תודות לקיומו?