פער בין הרגש לבין האינטלקט

מצב
הנושא נעול.
פער בין הרגש לבין האינטלקט

פער בין הרגש לבין האינטלקט
תהיתי אם תוכלו להמליץ לי על ספרים/מאמרים/לינקים על הפער הקיים בין היכולות השכליות של ילדים מחוננים לבין ההתפחתות הרגשית שלהם, שתואמת את גילם, מן הסתם. תודה
 

gigi44

New member
מחוננות ותסמונת אספרגר

פער בין הרגש לבין האינטלקט
תהיתי אם תוכלו להמליץ לי על ספרים/מאמרים/לינקים על הפער הקיים בין היכולות השכליות של ילדים מחוננים לבין ההתפחתות הרגשית שלהם, שתואמת את גילם, מן הסתם. תודה
מחוננות ותסמונת אספרגר
לפמי שאתה מחפש ספר על פער בין יכולת אינטלקטואלית לבין התפתחות ריגשעת כדאי לך לבקר באתר להנצחתו של יוחאי לבנון. (yohai-levanon.org) מדובר בילד שהיה מחונן באופן נדיר ביותר, ועם זאת גילה מגיל הגן מוזרויות בהתנהגותו. פסיכולוג איבחן את הבעיה כפער בין רמתו האינטלקטואלית לבין התפתחותו הרגשית. רק באיחור התברר שבעצם לקה בתסמונת אספרגר, דהיינו, אוטיזם עם תפקוד גבוה, שלא אובחנה בזמן. איבחון נכון של התסמונת יכול לחסוך הרבה כאב וצער להורים של ילדים מחוננים, שרבים מהם לוקים בתסמונת זו
 
לא הגזמת קצת?

מחוננות ותסמונת אספרגר
לפמי שאתה מחפש ספר על פער בין יכולת אינטלקטואלית לבין התפתחות ריגשעת כדאי לך לבקר באתר להנצחתו של יוחאי לבנון. (yohai-levanon.org) מדובר בילד שהיה מחונן באופן נדיר ביותר, ועם זאת גילה מגיל הגן מוזרויות בהתנהגותו. פסיכולוג איבחן את הבעיה כפער בין רמתו האינטלקטואלית לבין התפתחותו הרגשית. רק באיחור התברר שבעצם לקה בתסמונת אספרגר, דהיינו, אוטיזם עם תפקוד גבוה, שלא אובחנה בזמן. איבחון נכון של התסמונת יכול לחסוך הרבה כאב וצער להורים של ילדים מחוננים, שרבים מהם לוקים בתסמונת זו
לא הגזמת קצת?
הפער בין היכולת השכלית ליכולת הרגשית של ילדים מחוננים (ומבוגרים שהיו ילדים מחוננים) הוא ידוע ומוכר ואפילו צריך להיות חלק מההדרכה להורים למחוננים לדעתי. לא מוכרחים ללכת כל כך רחוק עד לממצאים כמו אצל יוחאי ז"ל כדי להכיר בפער הזה ולנסות להתמודד איתו. ילדים מחוננים מבינים בגיל צעיר דברים שאין להם יכולת נפשית להתמודד איתם מפאת גילם (כמו תובנות על חיים ומוות, על צדק אבסולוטי, על שיוויון וחוסר שיוויון, על הילדים האומללים באפריקה...) - זו לא תופעה פתולוגית אלא חלק מהסימפטומים המאפיינים הרבה הרבה ילדים מחוננים. לא כתבתי תשובה קודם כי איני מכירה ספרים כאלה - וגם אני הייתי שמחה למצוא אותם - אולי התשובה בספרים המוכרים כמו האומץ להיות מוכשר של אריקה לנדאו או של אבנר זיו - אבל גם שם התשובה היא בין השורות לפי זכרוני (הקלוקל משהו היום...) ולא כפרק נפרד.
 
תודה, זה מה שכיוונתי אליו ../images/Emo13.gif

לא הגזמת קצת?
הפער בין היכולת השכלית ליכולת הרגשית של ילדים מחוננים (ומבוגרים שהיו ילדים מחוננים) הוא ידוע ומוכר ואפילו צריך להיות חלק מההדרכה להורים למחוננים לדעתי. לא מוכרחים ללכת כל כך רחוק עד לממצאים כמו אצל יוחאי ז"ל כדי להכיר בפער הזה ולנסות להתמודד איתו. ילדים מחוננים מבינים בגיל צעיר דברים שאין להם יכולת נפשית להתמודד איתם מפאת גילם (כמו תובנות על חיים ומוות, על צדק אבסולוטי, על שיוויון וחוסר שיוויון, על הילדים האומללים באפריקה...) - זו לא תופעה פתולוגית אלא חלק מהסימפטומים המאפיינים הרבה הרבה ילדים מחוננים. לא כתבתי תשובה קודם כי איני מכירה ספרים כאלה - וגם אני הייתי שמחה למצוא אותם - אולי התשובה בספרים המוכרים כמו האומץ להיות מוכשר של אריקה לנדאו או של אבנר זיו - אבל גם שם התשובה היא בין השורות לפי זכרוני (הקלוקל משהו היום...) ולא כפרק נפרד.
תודה, זה מה שכיוונתי אליו
 
הדרמה של הילד המחונן - אליס מילר

לא הגזמת קצת?
הפער בין היכולת השכלית ליכולת הרגשית של ילדים מחוננים (ומבוגרים שהיו ילדים מחוננים) הוא ידוע ומוכר ואפילו צריך להיות חלק מההדרכה להורים למחוננים לדעתי. לא מוכרחים ללכת כל כך רחוק עד לממצאים כמו אצל יוחאי ז"ל כדי להכיר בפער הזה ולנסות להתמודד איתו. ילדים מחוננים מבינים בגיל צעיר דברים שאין להם יכולת נפשית להתמודד איתם מפאת גילם (כמו תובנות על חיים ומוות, על צדק אבסולוטי, על שיוויון וחוסר שיוויון, על הילדים האומללים באפריקה...) - זו לא תופעה פתולוגית אלא חלק מהסימפטומים המאפיינים הרבה הרבה ילדים מחוננים. לא כתבתי תשובה קודם כי איני מכירה ספרים כאלה - וגם אני הייתי שמחה למצוא אותם - אולי התשובה בספרים המוכרים כמו האומץ להיות מוכשר של אריקה לנדאו או של אבנר זיו - אבל גם שם התשובה היא בין השורות לפי זכרוני (הקלוקל משהו היום...) ולא כפרק נפרד.
הדרמה של הילד המחונן - אליס מילר
 
אני המום מהסיפור. פשוט אין לי מילים

מחוננות ותסמונת אספרגר
לפמי שאתה מחפש ספר על פער בין יכולת אינטלקטואלית לבין התפתחות ריגשעת כדאי לך לבקר באתר להנצחתו של יוחאי לבנון. (yohai-levanon.org) מדובר בילד שהיה מחונן באופן נדיר ביותר, ועם זאת גילה מגיל הגן מוזרויות בהתנהגותו. פסיכולוג איבחן את הבעיה כפער בין רמתו האינטלקטואלית לבין התפתחותו הרגשית. רק באיחור התברר שבעצם לקה בתסמונת אספרגר, דהיינו, אוטיזם עם תפקוד גבוה, שלא אובחנה בזמן. איבחון נכון של התסמונת יכול לחסוך הרבה כאב וצער להורים של ילדים מחוננים, שרבים מהם לוקים בתסמונת זו
אני המום מהסיפור. פשוט אין לי מילים
אני חשבתי שאני מבין את פירוש המושג 'נפילה בין הכיסאות'. שמעתי גם על אנשים שמתו מנפילה בין הכיסאות אבל שום דבר לא מזכיר את זה.
 
כמה שפספסת אותי...

מחוננות ותסמונת אספרגר
לפמי שאתה מחפש ספר על פער בין יכולת אינטלקטואלית לבין התפתחות ריגשעת כדאי לך לבקר באתר להנצחתו של יוחאי לבנון. (yohai-levanon.org) מדובר בילד שהיה מחונן באופן נדיר ביותר, ועם זאת גילה מגיל הגן מוזרויות בהתנהגותו. פסיכולוג איבחן את הבעיה כפער בין רמתו האינטלקטואלית לבין התפתחותו הרגשית. רק באיחור התברר שבעצם לקה בתסמונת אספרגר, דהיינו, אוטיזם עם תפקוד גבוה, שלא אובחנה בזמן. איבחון נכון של התסמונת יכול לחסוך הרבה כאב וצער להורים של ילדים מחוננים, שרבים מהם לוקים בתסמונת זו
כמה שפספסת אותי...
זה לא הכיוון. כל כך לא הכיוון. מדובר בילד רגיל לחלוטין מבחינת התפתחות רגשית. הוא נמצא בדיוק איפה שהוא צריך להמצא - בין גיל ארבע לחמש. אבל ההתפתחות השכלית שלו הרבה הרבה מעבר לכך. הוא יכול בהחלט להשתוות לילדי בי"ס יסודי. הפער הוא יותר בגדר בעיה שלנו, ההורים. מאחר והוא מדבר כמו מבוגר, וחושב כמו מבוגר, אנחנו מתייחסים אליו (בטעות, טעות שלנו) כאל מבוגר, והוא לא. הוא בדיוק מה שהוא אמור להיות - ילד
איך -כוכב- אנחנו -כוכב- אמורים לגשר על הפער הזה - זה מה שאני מחפשת בספרות. תודה
 
קודם כל זה שאתם מודעים לכך

כמה שפספסת אותי...
זה לא הכיוון. כל כך לא הכיוון. מדובר בילד רגיל לחלוטין מבחינת התפתחות רגשית. הוא נמצא בדיוק איפה שהוא צריך להמצא - בין גיל ארבע לחמש. אבל ההתפתחות השכלית שלו הרבה הרבה מעבר לכך. הוא יכול בהחלט להשתוות לילדי בי"ס יסודי. הפער הוא יותר בגדר בעיה שלנו, ההורים. מאחר והוא מדבר כמו מבוגר, וחושב כמו מבוגר, אנחנו מתייחסים אליו (בטעות, טעות שלנו) כאל מבוגר, והוא לא. הוא בדיוק מה שהוא אמור להיות - ילד
איך -כוכב- אנחנו -כוכב- אמורים לגשר על הפער הזה - זה מה שאני מחפשת בספרות. תודה
קודם כל זה שאתם מודעים לכך
זה יותר מחצי הפתרון. אין לי מושג לגבי ספרות מקצועית בנושא - אנחנו מתפתחים יחד איתם. אם תגלו משהו מעניין - שתפו אותנו ונשכיל גם.
 

שרוֹן

New member
כן, בפירוש כתבת ילד עם התפתחות

כמה שפספסת אותי...
זה לא הכיוון. כל כך לא הכיוון. מדובר בילד רגיל לחלוטין מבחינת התפתחות רגשית. הוא נמצא בדיוק איפה שהוא צריך להמצא - בין גיל ארבע לחמש. אבל ההתפתחות השכלית שלו הרבה הרבה מעבר לכך. הוא יכול בהחלט להשתוות לילדי בי"ס יסודי. הפער הוא יותר בגדר בעיה שלנו, ההורים. מאחר והוא מדבר כמו מבוגר, וחושב כמו מבוגר, אנחנו מתייחסים אליו (בטעות, טעות שלנו) כאל מבוגר, והוא לא. הוא בדיוק מה שהוא אמור להיות - ילד
איך -כוכב- אנחנו -כוכב- אמורים לגשר על הפער הזה - זה מה שאני מחפשת בספרות. תודה
כן, בפירוש כתבת ילד עם התפתחות
ריגשית רגילה ושיכלית גבוהה יותר. בכל אופן, במקרה ויש שוני בין הצרכים החברתיים של הילד לבין אילו של בני גילו, על רקע של אינטיליגנציה גבוהה זו לא הגזמה לציין את אספרגר כמשהו שראוי לבדוק . לאספרגר יש הרבה מופעים, ולא כולם נראים כמו המקרה של יוחאי מהקישור. ילד שיש לו איטליגנציה גבוהה וזהו- אין שום סיבה שהאינטיליגנציה הריגשית שלו לא תתפתח במקביל, אין שום סיבה שהצורך שלו בקשר חברתי עם בני גילו יקטן. אם לילד יש פחות אינטרקציה עם ילדים אחרים מאשר שאר בני גילו- זה דורש בדיקה. לא צריך להיבהל משמות. איבחון מוקדם של דברים וטיפול נכון יכול לחסוך להרבה מחוננים צרות על בסיס חברתי. אבל שוב- כנראה שזה לא הסיפור שלכם
 
למחוננים רבים יש פחות אינטראקציה

כן, בפירוש כתבת ילד עם התפתחות
ריגשית רגילה ושיכלית גבוהה יותר. בכל אופן, במקרה ויש שוני בין הצרכים החברתיים של הילד לבין אילו של בני גילו, על רקע של אינטיליגנציה גבוהה זו לא הגזמה לציין את אספרגר כמשהו שראוי לבדוק . לאספרגר יש הרבה מופעים, ולא כולם נראים כמו המקרה של יוחאי מהקישור. ילד שיש לו איטליגנציה גבוהה וזהו- אין שום סיבה שהאינטיליגנציה הריגשית שלו לא תתפתח במקביל, אין שום סיבה שהצורך שלו בקשר חברתי עם בני גילו יקטן. אם לילד יש פחות אינטרקציה עם ילדים אחרים מאשר שאר בני גילו- זה דורש בדיקה. לא צריך להיבהל משמות. איבחון מוקדם של דברים וטיפול נכון יכול לחסוך להרבה מחוננים צרות על בסיס חברתי. אבל שוב- כנראה שזה לא הסיפור שלכם
למחוננים רבים יש פחות אינטראקציה
עם בני גילם בעלי האינטיליגנציה התקינה, בין אם הסביבה דוחה אותם, בין אם הם דוחים את הסביבה ובין אם מדובר בשילוב של השניים. בנוסף לכך, לילדים מחוננים, כמו לילדים בעלי אינטיליגנציה תקינה, יש מינונים שונים של צריכת קשרים חברתיים. קטונתי מלזהות סממנים של תסמונת אספרגר, אבל אני חוששת שאין סיבה לקפוץ למסקנות ולהיכנס ללחץ סתם. אם אין שום בעיה לתקשר עם הילד, ועדיין הוא לא מבקש להביא הבייתה חברים מהגן וגם לא ממש בוכה על כך, אז כנראה שזה פשוט בגלל ש...הוא לא רוצה להיות חבר שלהם...
 

שרוֹן

New member
אספרגר היא תסמונת שהתחילו להתייחס

למחוננים רבים יש פחות אינטראקציה
עם בני גילם בעלי האינטיליגנציה התקינה, בין אם הסביבה דוחה אותם, בין אם הם דוחים את הסביבה ובין אם מדובר בשילוב של השניים. בנוסף לכך, לילדים מחוננים, כמו לילדים בעלי אינטיליגנציה תקינה, יש מינונים שונים של צריכת קשרים חברתיים. קטונתי מלזהות סממנים של תסמונת אספרגר, אבל אני חוששת שאין סיבה לקפוץ למסקנות ולהיכנס ללחץ סתם. אם אין שום בעיה לתקשר עם הילד, ועדיין הוא לא מבקש להביא הבייתה חברים מהגן וגם לא ממש בוכה על כך, אז כנראה שזה פשוט בגלל ש...הוא לא רוצה להיות חבר שלהם...
אספרגר היא תסמונת שהתחילו להתייחס
אליה ברצינות רק ב-94' (איבחון ראשוני נעשה בשנות הארבעים). רבים מהאספרגרים חיים באושר ועושר, הקימו בית לתפארת והם מומחים בתחומם. הקושי הגדול שלהם מתבטא בילדות ונערות, שם הם סובלים מבעיות ביצירת קשר חברתי (לעיתים זה נראה שזה באמת לא מעניין אותם, לרוב זה בפירוש חוסר הבנה איך "עושים" חברים). אספרגר זה לא קללה, ובעיקרון זו ברכה, אם יודעים איך לעזור ולכוון. חלק מהילדים האספרגרים מתקשרים מצויין עם מבוגרים, כך שזו לא אינדיקציה. אם מעניין את מישהו ללמוד על התסמונת
יש המון חומר בפורום PDD.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה