פסססססססססס

Igra Rama

New member
"הבחירה ביהדות היא מתוך

הכרעה ערכית שאתה שומר תורה מצוות " תורה ומצוות-> אל
 

Governor

New member
המאמר מבולבל וחלקיו משוכפלים.

לא את חברת זאת. מי המחבר? הרצאת מבוא חנם? יתברר שההרצאות הנוספות תצרכנה חמר למוד מיוחד אשר, תנו לי לנחש, נתן להשגה ממקור יחיד, במחיר אשר יושת כטוב בעיני הספק. ומובן שהתלמיד ישוכנע לרכוש קורסים `מעמיקים` יותר, אשר יפתחו בפניו שערים נעולים לספירות נשגבות יותר... לא קוראים לזה במקרה סיינטולוגיה?
 
אולי לא סיינטולוגיה

אבל המכון לקבלה של ברג הוא לא פחות כת מהסיינטולוגיה. אנשים שם יוצאים מחורפנים על כל הראש. אתה צודק מאוד בהבחנה שלך. בכל הכתות נותנים הרצאת מבוא חינם ואז מתחילים לסחוט על עוד קורסים "מתקדמים" עוד ועוד כספים. ישר כוח גדול!
 

hagit32

New member
ממש ממש לא, ואנחנו לא ברג.

תכנסי לאתר שלנו ותיווכחי שהכל חינם, ההרצאות, חומר הלימוד את יכולה להוריד משם כמויות של ידע. להפיץ את חכמת הקבלה לכל מי שמתעניין-זה הייעוד שלנו. הקבלה, כמו יתר חלקי התורה, עברה בין המקובלים מפה לאוזן. המקובל הראשון הידוע לנו היה אברהם אבינו. הוא ראה את תופעות הקיום האנושי, שאל שאלות וזכה להתגלות העולמות העליונים. את הידע שצבר, ואת שיטת רכישתו, העביר לדורות הבאים. כל מקובל הוסיף לנסיון המצטבר את היחודיות שלו, בהתאם לשורש הנשמות שהתגלו בתקופתו. משה רבנו העביר את הידע לשפה כתובה, מפורטת, והחל את תקופת התורה שבכתב. הקבלה המשיכה להתפתח גם לאחר כתיבת החומש. בתקופה שבין חורבן בית ראשון לחורבן בית שני כבר למדו אותה בקבוצות מאורגנות. לאחר חורבן בית שני, ניתן למצוא שלוש תקופות חשובות במיוחד להתפתחות הקבלה עד דורנו, שבהן נכתבו הכתבים החשובים ביותר ללימוד שיטת הקבלה: התקופה הראשונה היתה במאה השלישית, בה נכתב ספר הזוהר על ידי רבי שמעון בר יוחאי, הרשב"י, שהיה תלמידו של רבי עקיבא. הוא נותר יחד עם עוד ארבעה חכמים לאחר שמתו 24,000 מתלמידיו של רבי עקיבא. רשב"י הוסמך על ידי רבי עקיבא ורבי יהודה בן בבא ללמד לדורות הבאים את תורת הקבלה שלמד אצלם. הרשב"י היה מפורסם בדורו גם בתורת הנסתר וגם בתורת הנגלה. לאחר שרבי עקיבא נתפס ונכלא, ברח רבי שמעון יחד עם בנו אלעזר לפקיעין והתחבא במערה במשך 13 שנים. מן המערה הוא יצא עם הזוהר, עם שיטה מגובשת ללימוד הקבלה ולהשגת רוחניות. הוא השיג שם את 125 המדרגות שבן אדם יכול להשיג בעודו חי בעולם הזה. בזוהר מסופר שגם הוא וגם בנו הגיעו לדרגה הרוחנית הנקראת "אליהו הנביא", וזה מה שנקרא שאליהו הנביא בא ולימד אותם. הזוהר כתוב בצורה מיוחדת, מצד אחד בשפת המדרש, ומצד שני בארמית. בזוהר עצמו מוסבר שארמית זו "האחוריים של העברית", החלק הנסתר של העברית. רבי שמעון לא כתב בעצמו אלא הגיש את החכמה, ואת דרך השגתה, בצורה מאורגנת לרבי אבא, שכתב הכל בספר כי היתה לו היכולת לכתוב בצורה שיבין רק מי שראוי להבין. כותב על כך הרב חיים ויטאל: "ואין ספק, כי לולי שרשב"י, הכיר וידע ברוח קדשו, כי ר' אבא היה חכם גדול, ויודע להלביש ולהעלים הדברים, דרך חידה ורמז, שלא יבינו אפילו חכמי הדור ההוא, לא היה מצוהו שיכתוב".
 

hagit32

New member
טעית לכל אורך המשפט

הכל חינם אין מטרות רווח ואנחנו לא סיינטולוגיה וגם את החומר הנלמד אפשר להוריד מהאתר-לכל דורש!! והמחבר הוא הרב לייטמן. אתה יכול לבדוק כאן: http://www.kabbalah.info/hebkab/index.php בהצלחה!
 

Governor

New member
רגע. נאמר `הרצאת מבוא ללימודי קבלה

חינם בנתניה`. האם גם כל יתר ההרצאות הן חנם? אם אכן _הכל_ חנם, אזי אין כאן חשד למלכודת כספית נסח הסיינטולוגיה. נותר רק הרשם הלא נעים של קורס אינסטנט למאגיה (יהודית). ככל שהבנתי - העסוק בקבלה הותר רק לבני-תורה. כלומר, נדרש מסד רציני. לא כל זב-חטם מוכשר לצלול לעמק הענין...
 

hagit32

New member
אכן, ההרצאות חינם

לימוד קבלה מותר לכל מי שרוצה, כך אמר הרב קוק ז"ל. הכוונה היא למי שרוצה באמת לתקן את עצמו ולהתקדם לרוחניות. הצורך הזה בא מתוך דחף של נשמתו שדורשת תיקון. בעצם זו הבדיקה היחידה, אם יש או אין רצון באדם. הוא צריך לגלות רצון אמיתי, וזה חייב להיות חופשי, כי האדם בעצמו חייב לסנן ולגלות בתוכו את הרצון האמיתי שלו. אדם מגיע לקבלה כשהוא לא מוצא יותר סיפוק בגשמיות ומקווה שהלימוד הזה יתן לו תשובות, הבהרות, ואפשרויות חדשות, כי בעולם שלנו הוא כבר לא מוצא פתרון לשאלות המהותיות של חייו. בדרך כלל, התקוות לקבלת תשובות לא נמצאות אפילו בהכרה, פשוט מתעניינים, מרגישים הכרחיות. באדם כזה ישנן השאלות: מי אני? לשם מה נולדתי? מאין אני בא? לאן אני הולך? לשם מה אני קיים בעולם? האם כבר הייתי? האם אבוא שוב? למה יש כל כך הרבה סבל בעולם? האם אפשר איכשהו לעקוף אותו? איך ניתן להגיע להנאה, לשלמות, לשלווה? בתת הכרתו הוא מרגיש שהתשובות לשאלות הללו נמצאות מעבר לעולם שלנו. באמת, התשובה היחידה לכל השאלות היא להכיר ולהרגיש את העולם העליון, והדרך להשיג זאת נקראת "קבלה". בעזרת חכמת הקבלה האדם נכנס בכל תחושותיו לעולם העליון, שהוא עולם הסיבות לכל הנעשה אתו כאן. כך הוא לוקח לידיו את חייו ובזה משיג את מטרת חייו - שלווה, הנאה ושלמות אינסופית עוד בחיותו בעולם הזה. אבל לצערנו כיום אין עדיין מספיק רצון אמיתי ללמוד קבלה. רוצים ללמוד בעיקר על סגולות, כשפים, מדיטציות ורפואות, שמדביקים אותם לקבלה, ולא על איך לקבל את התגלות העולמות העליונים, או איך באמת לפתח את הנקודה שבלב, איך לתקן אותה כדי להגיע להשגה רוחנית. לזה אין מספיק רצון. ברוחניות אין כפיה. בעצם הכל תלוי בשורש נשמתו של האדם ובנקודה שבלב. אם אכן הגיע זמן תיקונה, יתעורר האדם לחפש לעצמו מסגרת לימוד ולא ירגע עד שימצא. פה לא צריך לבדוק את הפוטנציאל האנושי של האדם, כי הצרכים האלה באים מבפנים. רצון אמיתי לגילוי ולהרגשת העולם העליון בפנימיותו, ימשוך אותו ללימוד נכון של הקבלה.
 

hagit32

New member
המשך.......

האגדה מספרת שכתבי הזוהר נגנזו והוסתרו במערה באיזור צפת. לאחר כמה מאות שנים הם התגלו על ידי ערבים, תושבי האזור. אלו מבחינתם שמחו לגלות נייר, שהיה מצרך נדיר באותם הימים, והשתמשו בהם לצרכים שונים. אחד מחכמי צפת קנה לתומו דגים בשוק, ונדהם לגלות את ערכו הנדיר של נייר העטיפה בו הוגש לו הדג. מייד עם הגילוי החל לרכוש מהערבים את כל המסמכים שהיו עדיין זמינים, ואסף אותם לספר. לימוד הכתבים הללו התבצע בסתר בקבוצות קטנות של מקובלים. הראשון שגילה את הספר ברבים היה הרב משה דה ליאון שחי במאה השלוש עשרה. התקופה השניה, חשובה מאד לקבלה של דורנו, היא תקופת האר"י הקדוש. הוא יצר תקופת המעבר בין שתי שיטות של לימוד הקבלה. עד זמנו התבצע הלימוד בסתר, בקבוצות. האר"י בישר על תחילת התקופה של לימוד הקבלה להמונים. הרב יצחק לוריא, האר"י, נולד בשנת רצ"ד )4351( בירושלים. בגיל צעיר נתייתם מאביו וירד עם אמו למצריים. הוא גדל בבית דודו ולמד תורה מפי הרב דוד בן שלמה אבן זמרא, הרדב"ז, והרב בצלאל אשכנזי. האר"י היה גדול בתורה. הוא כתב יחד עם רבו, הרב בצלאל, שיטה למסכת זבחים והגהות לרי"ף. במהלך חייו במצריים עסק למחייתו במסחר, אך הקדיש את מרצו בעיקר ללמוד הקבלה. המסורת גורסת כי התבודד במשך שבע שנים על האי רודה שבנילוס. הוא למד את ספר הזוהר, ספרי המקובלים הראשונים ואת כתבי בן דורו, הרמ"ק, הרב משה קורדובירו. בשנת ש"ל )0751( הגיע ממצרים לצפת. למרות גילו הצעיר החל מיד ללמד קבלה. מהר מאד הכירו בגדולתו ובאו ללמוד אצלו כל חכמי צפת, שהיו בעלי ידיעות מופלגות בתורת הנסתר ובתורת הנגלה, מה שהביא לפרסומו. משך שנה וחצי כתב תלמידו חיים ויטאל את תשובותיו לשאלות שנשאל בזמן לימודו. חלק מהכתבים האלו הם כתבי האר"י הידועים לנו כיום כספר "עץ חיים", "שער הכוונות", "שער הגלגולים" ועוד. האר"י השאיר שיטה בסיסית ללמוד קבלה, שמתאימה לכולם. לפי שיטתו כל אחד ואחד יכול להגיע דרך לימוד הקבלה לתיקונו. האר"י נפטר בה' באב שנת של"ב )2751( בעודו צעיר. כתביו נגנזו לפי רצונו האחרון, כדי שלא תתגלה התורה טרם זמנה. אנו עדים לתופעה מעניינת שמאפיינת את פורצי הדרך ומבשרי התקופות החדשות בלימוד הקבלה. מצד אחד הם מודיעים על תחילת התקופה ומביאים את הטכניקה המתאימה ביותר לאותו הדור, אך בו זמנית הם גם משתדלים להצניע ולהסתיר את הכתבים בכדי שמי שזקוק להם יגלה אותם בעצמו. הם יודעים, כפי הנראה, שתהליך השינוי דורש שני תנאים. תקופה מתאימה ובשלות של הנשמות, כך שהצורך ללימוד החדשני יבוא מצידן. המקובלים הגדולים מביאים את השיטה ומלמדים אותה, אבל יודעים שבני דורם עוד לא מסוגלים להעריך את גודל השינוי. משום כך הם מעדיפים לעיתים לגנוז את כתביהם או אפילו לשרוף אותם. ידוע על "בעל הסולם" ששרף והשמיד חלק ניכר מכתביו. יש משמעות מיוחדת לכך שהידע הועבר לכתב ולאחר מכן הושמד. מה שמתגלה פעם אחת בגשמיות משפיע גם על העתיד ומקל על גילויו בשנית. בתקופת האר"י רק החל תהליך לימוד זוהר בקבוצות. לאחריו, משך כ- 200 שנה, היתה תקופה של פריחת דברי הזוהר. בתקופת החסידות הגדולה, צמחו מקובלים רבים בעיקר בפולניה, רוסיה, מרוקו, עירק, תימן ועוד. לאחר מכן, בתחילת המאה שלנו, החלה לרדת ההתענינות בקבלה, עד שכמעט ונפסק לגמרי העיסוק בה. כותב על כך הרב יהודה אשלג בהקדמה לספר הזוהר: "הרי לעיניך, שגאולת ישראל וכל מעלת ישראל, תלוי בלימוד הזוהר ובפנימיות התורה, ולהיפך, כל החורבנות וכל ירידתם של בני ישראל, הם מחמת שעזבו את פנימיות התורה, והשפילו מעלתה מטה מטה, ועשו אותה כמו שהיתה חס ושלום דבר שאין צורך בו כלל". תקופה שלישית היא שיטה נוספת לשיטת האר"י, שנכתבה בדורנו על ידי הרב יהודה אשלג ז"ל, שחיבר את פרוש הסולם על הזוהר ואת הפרוש על כתבי האר"י. שיטה זו מתאימה במיוחד לסוג הנשמות של דורנו. הרב יהודה אשלג ז"ל, שנקרא "בעל הסולם" על שם פירוש הסולם שכתב על הזוהר, נולד בשנת תרמ"ו )5881( בעיר לודז' בפולין, בצעירותו ספג ידיעה עמוקה בתורת הנגלה, ולימים היה דיין ומורה צדק בעיר וורשה. בשנת תרפ"ב )1291( עלה לארץ עם משפחתו, והיה לרב של שכונת גבעת שאול בירושלים. כבר אז שקד על כתיבת תורתו, אבל את פירוש הזוהר החל לכתוב רק בשנת תש"ג )3491( בעיצומה של שואת אירופה. אז עדיין לא נודע בעולם על השמדת היהודים, אבל הוא כבר ראה חשיבות עליונה בלימוד והפצת הקבלה בדורנו לכל אחד. כך הוא כותב בהקדמה לספר הזוהר: "ומכל הפאר שהיה לכלל ישראל בארצות פולין וליטא, וכו', לא נשאר לנו אלא השרידים שבארצנו הקדושה. הנה מעתה מוטל רק עלינו שארית הפליטה, לתקן את המעוות החמור הזה, וכל אחד ואחד מאיתנו שרידי הפליטה, יקבל על עצמו בכל נפשו ומאודו, להגביר מכאן ואילך את פנימיות התורה וליתן לה את מקומה הראוי, כחשיבותה על מעלת חיצוניות התורה, ואז יזכה כל אחד ואחד מאיתנו להגביר מעלת פנימיותו עצמו". בעל הסולם סיים לכתוב את כל פירוש הזוהר בשנת תשי"ג )3591(, ובשנת תשט"ו )4591( נפטר והובא למנוחות בהר המנוחות בירושלים. בנו בכורו של בעל הסולם, הרב ברוך שלום אשלג ז"ל, הרב"ש, היה לממשיך דרכו. הספרים שלו בנויים בדיוק לפי מה שלימדו אביו. הוא מפרש קצת יותר ובעדינות את כתבי אביו. הוא מקל במעט על הבנתנו את הפרשנויות שהנחיל אביו לבני תקופתנו. הרב"ש, נולד בוורשה בשנת תרס"ז )7091( ועלה לארץ עם אביו. רק לאחר נישואיו צרפו אביו לקבוצת תלמידיו המובחרים שלמדו את תורת הנסתר. הוא התחיל בהוראה כאשר לימד את תלמידיו החדשים של אביו.
 

hagit32

New member
המשך 2

לאחר פטירת אביו קיבל על עצמו את המשך הפצת הדרך המיוחדת שלמד. למרות גודל השגתו ועמקותה, התמיד הרב"ש, בדומה לאביו, לשמור על אורח חיים צנוע. במהלך חייו עבד כסנדלר, פועל בנין ופקיד. הוא חי בחיצוניות כמו כל אדם, אך הקדיש כל רגע פנוי ללימוד והדרכת תורת הקבלה. הרב"ש נפטר בשנת תשנ"ב )1991( שיטתו של בעל הסולם מתאימה לכל אחד מאתנו, והסולם שבנה על ידי כתביו מבטיח שכל אחד יוכל ללמוד קבלה ללא סכנה. מובטח למי שלומד אותה שתוך 3 עד 5 שנים, יוכל להגיע להכרת העולמות הרוחניים, להכרת כל המציאות, ל"הכרת האלוקות". כך נקרא מה שמעלינו ועדיין לא בהרגשתנו. אם לומדים לפי ספריו של הרב יהודה אשלג ז"ל אפשר להגיע לתיקון אמיתי. הלימוד הוא כדי לעורר בתוכנו רצון להכיר את העולם העליון. תוך כדי הלימוד רואה האדם ששורשיו כולם שם, והוא התוצאה מהם. מזה הוא מתחיל לקבל רצון גדול יותר להכיר את שורשיו ולהתקשר אליהם. באופן זה יזכה בכוח לשפר את עצמו, וכך יקבל את כל מה שירצה. לפי הידוע כל שלושת המקובלים הגדולים הם אותה נשמה שהיתה פעם אחת רבי שמעון ופעם שניה האר"י ופעם שלישית התגלגלה ובאה כרב יהודה אשלג. בכל פעם שהגיע הזמן הנכון לגלות יותר, כי הדור נעשה ראוי, ירדה ובאה נשמה זו ללמד את השיטה המתאימה לאותו דור. רבי שמעון היה אחד מהגדולים בדורו. לפי מה שאנחנו רואים בגמרא, הוא כתב ובאר הרבה נושאים בתורת הנגלה שהתפרסמו, והם ידועים עד היום. ואילו ספר הזוהר נעלם לאחר שנכתב. זה קרה בגלל שטבעו של נסתר הוא שהוא חייב להתגלות דווקא בזמן המתאים, כשהנשמות המתאימות מתגלגלות ובאות לעולמנו. כך גם הזוהר, מתגלה במשך הזמן. כל דור שבא ראוי יותר ויותר להתגלות דברי הזוהר. מה שהיה כתוב בימי רבי שמעון בר יוחאי ונסתר, נגלה לראשונה בימי הרב משה דה לאון, ואחר כך בימי האר"י, שהתחיל לפרש אותו לפי שפת הקבלה. גם כתבים אלו נגנזו והתגלו בחלקם שוב בהגיע השעה, ואילו בדורנו זכינו לפרוש הסולם שמאפשר לכל אחד ללמוד קבלה ולהגיע לתיקונו עכשיו. אנחנו רואים שבכל דור הזוהר מדבר אלינו יותר. הוא נגלה יותר ומובן יותר לנשמות, תמיד יותר מאשר בשנים הקודמות. כל דור פותח את ספר הזוהר בשיטה מיוחדת, המתאימה לשורש נשמתו.
 

Governor

New member
חגיתוש, חבל להמשיך.

הזוהר חובר ע"י ר' משה דה-לאון, מהעיר אוילה בספרד ב- 1286 (קראי הכל, כולל קשורים פנימיים) (1) אף אחד מחכמי ישראל לא ראה או מזכיר בכתביו את הזוהר כחבור, או כספר בשם זה, לפני 1286 (2) אף אחד מחכמי ישראל לא העיד שראה את כתב-יד הזוהר אחרי 1286 (3) _אין_ הסבר לאיזכור עשרות מנהגים של ימי הביניים בזוהר (4) _אין_ הסבר לעקבות ברורים של תחביר ספרדי, ותחביר ארמי לקוי בזוהר (5) תאור ארץ ישראל בזוהר _אינו_ תואם את המציאות, אלא תואם תאורים מספרים רבניים בבליים שמצויים בהם תאורים אידיליים וסמבוליים של ארץ-ישראל. מחבר הזוהר לא ישב בארץ-ישראל. (6) _אין_ שרשרת מסירה של הזוהר מרשב"י ועד ר' משה דה לאון 20001208 20093380 28439261981
 

דב מאיר

New member
קדמות הזהר

א. אמונה בקדמות הזהר אינה מעיקרי האמונה היהודית. אשר על כן אין זה משנה כלל אם הזהר קדום או לאו. ב. בד"כ מקובל שהזהר הינו גיבוש ספרותי של תורת הסוד בה נקט רבי שמעון בר יוחאי ותלמידיו. לכן אי איזכור הזהר לפני תקופת רבי משה די ליאון ואי הכרת החיבור לפניו וכן המנהגים המאוחרים מימי הבינים המוזכרים בו ואף התחביר הספרדי והארמית הלקויה אינם מפקיעים את הטענות הרוחניות והפילוסופיות שמוזכרות בזהר מלהיות קדומות הרבה יותר. ג. יש לנו ספרות קבלית קדומה עוד מתקופת הגמרא כמו במסכת חגיגה ועוד עם המשכיות ארוכת טווח. אין הזהר, ביסודו, חריג בשלשלת המסירה הקבלית הזו. ד. הרעיונות בזהר משתלבי היטב ברעיונות המחשבה היהודית ומשלימים אותם. הם פותרים חידות רבות במקורות הקדומים יותר שלנו ומאירים אותם באור מוצלח מאוד. הזהר תואם מערכת השקפתית יהודית מקיפה והוא לכן משמש תשתית לפיתוחים המאוחרים יותר כפי שבאו לידי ביטוי במיוחד בתנועת החסידות. חשיבות הזהר היא בכך שהוא הקו הראשי של האמונה היהודית מאז התגלות בצורתו המגובשת. הוא קוהרנטי עם מדרשי חז"ל הרבה יותר מספרות המחשבה היהודית כפי שבאה לידי ביטוי בספרות הפילוסופית היהודית של ימי הביניים (מורה נבוכים חובות הלבבות וכיו"ב) הוא דחק אותם מחשיבותם היחסית וירשם. הרעיונות שבו עדיפים ללא ספק מן הבחינה הפילוסופית בתפיסתם את הקב"ה ואת העולם. הענין הגדול בזהר בימינו נובע מהתפיסה הפילוסופית שלו והתאמתה הטובה הרבה יותר לתפיסת העולם של אדם מודרני
 

Governor

New member
יש בזהר מספר מוטיבים מיסטיים

יהודיים עתיקים מאד שהתגלגלו לבטח מן המאות הראשונות לפנה"ס, ואחד מהם אף נזכר במכתב של ר' האי גאון. אולם, זה מוטיב בדיד. הזהר כחבור, או כספר בשם זה, _לא_ היה ידוע למי מחכמי ישראל שלפני 1286. אף אחד מחכמי ישראל שלאחר 1286 לא העיד שראה את כתב היד המקורי. הקצור - לא סתרת טענה מטענותי. אה, אגב, רסן את החסיד השוטה שלך, דוד1000. אין לך מושג עד כמה הוא מזיק לענינכם עם טענות ה`מופתים` המגוחכות... 0284392000
 

דב מאיר

New member
השלמה לטענה חסרה

לא היתה כוונה לסתור אלא להשלים תמונה חסרה. יסודות מיסטיים אינם פוסלים רעיון. בכל רעיון דתי יש מיסטיקה.
 

Governor

New member
אם כך, האפשר להבין שאינך חולק על

זהות מחבר הזהר ומועד כתיבתו? Textual Criticism הוא מדע, עם כלים, ומאפשר לזהות את מועד כתיבתו של חבור. עיין מעט במעללי חסידך השוטה (כדאי לעיין בכל הפתיל). אני מקוה שעיינת בתשובתי, על כל קשוריה הפנימיים, לכל עמקם. אם צדה עינך אי-דיוק - הער אזני. איני מעונין בהפצת אי-דיוקים (לאמיתו של דבר איני מפיץ דבר. אני אך _מגיב_ על טענות `מופתים` שאני מזהה שהן מופרכות)... 0284392000
 

Igra Rama

New member
אז אולי כבודו יסביר לי

בור ועם הארץ שכמוני, מה זה רוחנ יות ומה זה גשמיות ?
 

דב מאיר

New member
גשמיות מול רוחניות

להבין בגשמיות מספיק להיות בעל חי. להבין ברוחניות לא מספיק להיות ילוד אשה
 
למעלה