פסנתר חשמלי רולנד FP50 - שאלה לשלומי

bifer

New member
פסנתר חשמלי רולנד FP50 - שאלה לשלומי

שלום רב,
לאור המלצתך אני בהחלט חושבת לסגור על רולנד FP50.
רק רציתי לוודא שהוא באמת מספק וכבר מכשיר איכותי ואין צורך
אגב, ל-FP30 יש יציאת בלוטוס (לא בדקתי אם זה על חשבון משהו חשוב יותר כגון יציאה מסוימת וכו', או טיב ואיכות מכשיר). בכל אופן מאחר שהבנתי ממך שה-FP50 משודרג באופן ניכר מקודמו (ואני חושבת שמעצם זה שה-30 הוא הנמוך ביותר, אז כבר כדאי לקחת את ה-50, כי באמת לא טוב לקחת אף פעם את הנמוך ביותר, ומה גם שהבנתי ממך שהוא הרבה יותר טוב מקודמו ה-30) וכן, שהוא מספק בהחלט (כלומר, שאין צורך מובהק להעלות תקציב ולקחת דגם מתקדם יותר בסידרה זאת. (אגב, לדעתי לא בטוח שה-FP60 וה-FP80 שיקרים יותר אבל השידרוג בפונקציות וכו' לא כזה משמעותי. לעומת זאת ה-PF90 נראה לי באמת קפיצת דרך רצינית. יתכן שאפשר להשיג אותו מתצוגה במחיר נמוך יותר מהמחיר המקורי, אבל לא הייתי מסתבכת באופציה כזאת בחנות פחות מוכרת או אמינה, שלא דרך חלילית [שהם כנראה אמינים וכו']. הוא בסיבות 10,000 ש"ח.)
מה דעתכם בעניין. האם אתם מכירים היטב את המכשיר FP50 מקרוב, ובהחלט ממליצים עליו כבחירה מומלצת שתלווה אותי למספיק שנים בהמשך. ולא כפסנתר למתחילים. האם הוא טוב יותר ומומלץ יותר בעיניך על פני ה-YAHAMA P255. ואף מספק ואיכותי מספיק גם לעומת האחרים בסדרה, כלומר, גם אם יש מתקדמים ממנו.
מאחר שייקח עוד קצת זמן עד שאתפנה להתעסק עם הרכישה הזאת, אני בהחלט רוצה לנצל את הזמן לבירורים על דבר שאני רוצה ליהנות ממנו בהמשך, ורוצה להיות בטוחה שהוא הבחירה הנכונה כאשר מדובר בכ"ז בהוצאה של אלפי שקלים.
אגב, נראה לי שאין צורך לרכוש על ההתחלה 3 פדלים, ואפשר להסתפק בפדל ה-1 שכלול במחיר של הפסנתר החשמלי ומקבלים אותו ברכישה. וזו כבר ממש שאלה שמתאימה לפסנתרן מנוסה באקוסטי.
 

bifer

New member
הדגשת מהות השאלה הקודמת

האם הרולנד FP50 כבר מתקדם ומספק, והוא באמת מתקדם בהרבה מן ה-FP30. האם הוא לא מקביל יותר ל-ימהה P115 ולא ל-P255. האם הוא עדיף מהימהה P255 רק מעצם היותו רולנד (או שהוא גם באמת מתקדם יותר) כי בסך הכל הם זהים במחיר.
ובכלל למה מתכוונים מכשיר בסיסי, ומהו מכשיר מתקדם יותר, במה ההבדלים מתבטאים: במספר צלילים (שהמתקדם מכיל יותר כמו אורגן) או באופציות של משחק עם הצליל וקרבתו לפסנתר וכו', או גם וגם.
קבלו את התנצלותי על מבול השאלות שלי, שלא פסק עד עתה להציף את הפורום. אבל אני באמת טיפוס שלפני רכישה בכלל, וכזו הכרוכה בהוצאה נכבדת בפרט, עושה חושבים הרבה וחוקרת לעומק.
כך עשיתי עם האייפד כשהיתה לי התלבטות לגבי מכשיר גדול או קטן. (ובכלל אם של אפל או של חברה אחרת). רק לאחר חקירה רצינית בעניין שנמשכה לי איזה קרוב לשנה. הלכתי לחנות לראות, ואז הכרעתי. ועד היום אני מרוצה מאוד מהמכשיר וממילא מהמהלך שקדם לו. ולא הפסדתי כלל מהבדיקה שערכתי בסבלנות רבה, למרות שהמכשיר היה לי נחוץ מאוד בדחיפות, מכיוון שבינתיים אפל ומייקרוסופט עשו שיתוף פעולה כדי להפעיל וורד על האייפד פרו. וזה עיקר השימוש שלי באייפד.
גם אז חקרתי בפורום מתאים והם דווקא נהנו מאוד משאלותי, זה מחייה פורום ושומר עליו ומצילו ממוות.
בנוגע לפסנתר החשמלי למדתי את הנושא אפילו מהר יותר. אבל באמת יש להכריע. זו הוצאה נכבדת ולא כל יום קונים כלי כזה. ואני רוצה ללכת לחנות עם כיוון, רק אז אנסה קצת פה ושם כמה דברים כדי להרגיש מקרוב לפני הרכישה.
תודה רבה!
 
רב הנגנים מעדיפים את רולנד 50 על 255 של ימאהה

הן מבחינת הצליל והמגע
והסחירות
שבת שלום
 
למעלה