פסח 2004

סניפטר

New member
פסח 2004

נו אז תקופת "החסך" לחלק מאיתנו מתחילה . לעומת זאת אני כבר הצתיידתי בטוב של טיב טעם לחג בירות של בלטיקה מנעמים ועוד כמה ממחלקת הלא כשר . אגב השנה אני אחראי על ליל הסדר (הראיתי מי הגבר בבית אחרי אמא ואבא) בניתי ארוחה פצצה אך לא כשרה בשיט . מנה ראשונה - פילה סלומון מלווה בסלט עלים ירוק מתובל ברוטב ויניגרט. ופה גם הסבתא שלי נכנסת לסיפור - גפילטע פיש וכבד קצוץ(ימי) נו מה לעשות חייבים טיפה מסורת. טוב מנה שניה - מרק עוף צח מלווה בקניידלך (חולה קניידלכים יחיה) מנה שלישית - ופה יסלחו לי שומרי הכשרות - נתח בשר לבן בסגנון של רוסט ביף ,מתובל (הישר מטיב טעם)מראש . בתוספת של רצועות תפוחי אדמה ואולי יהיה איזה מיקס ירקות בגריל ,אה ואורז עם צימוקים צנוברים ושקדים מנה רביעית - אני חושב להכין סורבה מפסיפלורה (במידה ואשיג) בתוספת מעין פאי תפוחים בבצק עלים מהתנור עם אפקת סוכר מלמעלה . מנה חמישית - כוס קפה / תה / למי יהיה כח לחיות מנה שישית - לא יודע אני בורח מהבית כדי לא לשטוף כלים יין - עדיין לא החלטתי אבל פתוח להצעות
 

Jack Daniel

New member
../images/Emo6.gif אתה כופר אתה.....

גם לפורום מגיע ארוחה כזאת..... אגב "טיב טעם" וכשרות.... אצלי ליל הסדר יהיה בסימן וודקות (כייף) ויין (מסורת וגם כייף) חג שמח....
 

Chewbacca

New member
אפשר גם לבוא?

משום מה אצלי מתעקשים להכין את אותן מנות בכל ליל סדר. הצעתי ליל סדר יפני, אמריקאי, איטלקי, צרפתי, מקסיקני, אבל כלום מגיע הסדר וכולם אצלי חוזרים להיות פולנים אסלים (כולל גפילטע פיש). אבל לפחות בחלק שלי של השולחן יהיה מספיק יין משובח כדי להתגבר על כל שגעונות הסדר. בקשר ליינות בשבילך, אני מניח שלא יהיה שלב ארוך של קריאת ההגדה שמצריך 4 כוסות לכל אחד. אז נחסוך את הסיפור הזה ונתמקד בשלב האוכל. המנות הראשונות שלך דורשות יין לבן, אחד מביקבוקי הסוביניון בלאן הישראלים בהחלט יתאימו (דלתון רזרב 2003 יוצא בקרוב, רקאנטי יצא כבר, יקב מילס וכו') אם באמת בא לך לפנק את האורחים שלך, ירדן שרדונה 2001 או ירדן שרדונה "אודם" האורגני 2002 יהיו אפילו עוד יותר טובים. סוביניון בלאן או שרדונה ילכו מצויין גם עם המרק הצח ועם הקניידלעך. בשר לבן ילך מצויין עם יין אדום יחסית קליל, פלאם קלאסיקו 2002 (יין הבית שלי), יראון של הרי גליל (בציר 2001 יוצא בקרוב והוא מוצלח כקודמו) מרלו של תבור מסדרת אדמה הוא מרלו קליל לשתיה מיידית שלא ירדים את האורחים במקום. או מתוצרת חוץ הייתי הולך על קיאנטי קלאסיקו במחיר סביר או אחד היינות הצעירים מעמק הרון (למשל Rasteau של יקב Perrin) יהוו תמורה מצויינת לכסף. חוץ מזה שתמיד אפשר להתחיל עם יין מבעבע, רק כדי להרים כוסית, Yarden Blanc de Blanc יהיה מצויין.
 

D r a m b u i e

New member
בקשר למבעבע

שיילך נפלא בתחילת הארוחה מזילת הריר שלך (ולדעתי יתאים גם לכבד הקצוץ) אני יכול להמליץ על קווה ספרדית נפלאה בשם קווה אליגואר. זולה יחסית לרמתה וברמה טובה כאמור.
 

סניפטר

New member
תראו יש לי בעייה + דילמה חריפה

1. אני תפרן (סטודנט מובטל) . 2. המשפחה שלי לא מבינה באלכוהול בשיט ! 3. לא חבל להשקיע באנשים שישתו יין "סגל" ב 10 שח' ? 4. אני מחפש מליונר יהודי שיממן לי את החג (רק מבחינת היין והמתנות שאני רוצה) . 5. דוגמה לקיפוח אני כבר שנתיים מצייץ שאני רוצה מכונת אספרסו והיה לי מעין בריסטה ביתית על הגז (למי שמכיר) רק שברח לי השם של זה , אבל הייתה סתימה פעם אחת (מעניין של מי היה הרעיון לשים קפה תורכי בפנים) וזה כצת עשה "בלגן" ו"נזק" תדמיתי לאותו אדם שלא אפרט בשמו (טל), בכל מיקרה הם קנו לי עוד אחד חדש לשם שינו גדול (9 ספלים). 6. השאלה הנישאלת למה לא לפנק אותי במכונת קפה ? זה לא שביקשתי מי יודע מה מכונה של לאווצה או חברותיה , "רק משהוא קטן וטוב" (משינה) . 7. טוב קצת חרגתי מהנושא יש לי מבחר יינות שקניתי מתקופת "הכסף הזורם" ואני אשב עליהם . 8 . לילה טוב מחר אני צריך לאשפז את החיפושית שלי במוסך נישבר ציר בכיסא שליד הנהג (איזה עצבים) ביייי
 

dusa

New member
היי, סתם הזכרת לי,

אני מכירה מישהי שעושה גפילטע פיש (שהוא אחד המאכלים השנואים עלי, ביחד עם קניידלך, חרוסת, מצות, ועוד דברים אחרם שקשורים בפסח). בקיצור, מישהי שעושה גפילטע פיש עם סלמון טחון!!!!!!!!
נראה לי דרך נפלאה להרוס סלמון!!!!! תהנה מהארוחה, תהנה מההכנה, ותהנהנ מהיין! אנחנו, אם נעשה ליל סדר, זה יהיה בקיבוץ בחדר האוכל
רק המחשבה עודה אותי
 

D r a m b u i e

New member
מקינטה

סניפטר ידידי. הרסו לך את המקינטה עם קפה תורכי. לא יאה ולא נאה. מה שכן, מקינטות יש ממש בזול, מתחת למאה שקל לדעתי. ובקשר ליין, אז מה אם הם לא מבינים, תעזור להם להבין ועל הדרך תהנה בעצמך מכמה יינות טובים ולא מכרמל מזרחי בחמש עשרה ש"ח.
 

night mistress

New member
רק אני צריכה לאכול גפילטה-פיש?

יאק.. מזל שיש מספיק יין.. משום מה אני מטורפת על היין של החג, דוד שלי קונה יין קסריה בבקבוק של 5 ליטר או 10, אני לא זוכרת, בכל אופן בקבוק ענק..ומשום מה יש לו טעם הרבה יותר מיוחד מהיין המתוק הרגיל.. אני אישית הצטיידתי בכמה יינות כשרים לפסח, אז אני מסודרת...
 
למעלה