פניות שמאלה

פניות שמאלה

מסתבר שאני ממש לא מסתדרת בפועל עם הפניה הזו! בעיקר עם הסיום שלה.
בטסט שהבוחן מבקש ממני לפנות שמאלה מכביש חד סטרי עם הרבה נתיבים.
מאיפה אני צרכה לפי החוק להתחיל ולסיים את הפניה?

הכשילו אותי אשכרה על אי דיוק בפניה תו לא!!!! בני #$^$%&%^!!!!!!

תודה
 

ojm

New member
היה רמזור?

דבר ראשון מצטער לשמוע שנכשלת בטסט.
בפעם הבאה כדאי לשים לב בצומת אם יש רמזור לסימונים על הכביש, אז צריך לבחור את הנתיב הימני ביותר שפונה שמאלה. אם בצומת אין רמזור או שהוא לא עובד- חד סטרי יהיה מהנתיב השמאלי ביותר אל הנתיב השמאלי ביותר.
בהצלחה בפעם הבאה
 

dor119

New member
ojm , אתה לא מדייק .

מה הקשר לרמזור בפניה שמאלה ?
רמזור תפקידו להזרים את התנועה ולהסדיר את התנועה בצומת .
אין לו קשר לצד הטכני של ביצוע הפניה .
לביצוע נכון של פניה שמאלה אנו מבחינים בשני סוגי כבישים : חד סיטרי ודו סיטרי .
בכביש דו סיטרי :
מיקום לתחילת הפניה הוא בצמוד ככל האפשר לקו מרכז הכביש בתנאי שאנו
לא מפריעים לתנועה ממול .
בכביש דו סיטרי שבו יש נתיב מיועד ומסומן לפניה שמאלה יש להתמקם
בנתיב המסומן כאמור .

בכביש חד סיטרי :
מיקום לתחילת הפניה : הנתיב השמאלי בכביש .
בכביש חד סיטרי שבו יש מספר נתיבי פניה שמאלה מסומנים
יש להתמקם בנתיב הפנוי יותר ...אין חובה להתמקם בנתיב הימני ביותר
בעיקר אם בנתיב זה עוצרת שיירת מכוניות/ משאיות והנתיבים האחרים לפניה פנויים .

כאן אני רוצה להעיר למורה המכובד ojm העובדה שאתה ממליץ כאן לפותחת השירשור
להתמקם בנתיב הימני ביותר לפניה ללא שיקול דעת לגבי עומס התנועה בנתיבים באותה הצומת.
אני מניח שאתה מלמד כך את התלמידים שלך .... וזאת אחת מהרעות החולות שאני רואה במבחנים
תלמידים מתמקמים בנתיב הימני גם אם בו שיירת משאיות והנתיבים האחרים פנויים ....תלמיד
שפועל כך מראה לי הבוחן שהוא פועל כמו תוכי ..ואין לו הבנה מינימלית בהזרמת תנועה
זאת אולי אינה סיבה להכשלת התלמיד ... אבל תלמיד כזה יצטרך להוכיח לי במהלך המבחן
יכולות הרבה יותר מסבירות בכדי לעבור את המבחן .... מכאן אתה יכול להבין שפעולה כזאת
של תלמיד במבחן מורידה אותו לתחום האפור לעניין התוצאה ומשם הדרך לכישלון קצרה יותר
מהדרך להצלחה .
 

Eranziv1

New member
בפנייה שמאלה

יש הרבה נק' קונפליקט הפנייה יותר ארוכה והשהות בצומת צריכה להיות כמה שיותר קצרה ,
כאן הרמזור פותר לנו את כל הדילמה ובמידה ואנו פונים שמאלה בצומת מרומזר עם מס' נתיבים עפ"י החוק אנו חייבים לנסוע בנתיב הימני , אלא אם כן כמו שדור ציין בתגובה למעלה בנתיב הימני ישנו טור ארוך של רכבים לעומת הנתיב השמאלי שלידו
בעיקרון אני מאוד מסכים עם מה שדור אומר
אך אם הצומת אינו מרומזר ויש לנו מס' נתיבים לפנייה שמאלה אני הייתי פונה מהנתיב השמאלי ביותר (שהוא גם בעל הרדיוס הקצר ביותר) בכיוון הנסיעה
 

yanivgr

New member
תגובה לתשובתך

שלום רב,
ראשית התשובה של ojm נובע מכך שבמידה ואין רמזור נכון שזה תלוי כביש חד סטרי או דו - סטרי, אולם במידה ויש רמזור יותר נכון לקחת את הנתיב הימני ביותר לפניה שמאלה זה חוסך מאיתנו לאחר הרמזור לחזור חזרה לנתיב הימני מהנתיב השמאלי ולכן עדיף לקחת ברמזור את הנתיב הימני.

אני מסכים איתך וכך אני מלמד שבמידה ויש עומס של רכבים בנתיב הימני ביותר לפניה שמאלה כשיש רמזור ניתן לקחת גם את הנתיב השמאלי יותר כדי לאזן את עומס התנועה, יש לקחת שיקולים נוספים מעבר לעומס תנועה כגון:נתיב תחבורה ציבורית, להיכן אתה רוצה להמשיך את הנסיעה לאחר הפניה וכו.
אולם במצב רגיל שיש רמזור ואין עומס יש לקחת את הנתיב הימני ביותר לפניה שמאלה.
 
תודה

ככה זה בערך הלך, אני לא זוכרת יותר מדי בפירוט מה בדיוק היה על הכביש מבחינת העומס....
רק שזה היה צומת מרומזר עם כמה ניתיבים והבוחן ביקש ממני לקחת שמאלה והייתי על הנתיב השמאלי ביותר (><), ראיתי את הסימונים על הכביש והתחלתי בסדר, במהלך הפניה פתאום לא ראיתי את הסימונים והרגשתי "באוויר" לא ידעתי לאן לכוון את המכונית
ואז נראה לי נכנסתי לנתיב לא הכי שמאלי ואז מהר זזתי כזה שמאלה כי אם יצאתי מהנתיב השמאלי ביותר אני אמורה גם להיכנס לנתיב השמאלי, למרות שנכנסתי ככה ממש גבולי... (ואז אחרי הפניה כמובן לחזור לנתיב הימיני וכל ה...). ואז הבוחן עשה לי פרצוף..אוף זה לגמרי מתסכל!
.
 
למעלה