פניה להורים לילדים משולבים להשתתף בדיון בכנסת

ehud48

New member
פניה להורים לילדים משולבים להשתתף בדיון בכנסת

שלום לכולם,

להלן פניה שהגיע אלי ממנהל מחנה e-camp. הפניה מיועדת להורים לילדים המשולבים במסגרת חינוך רגילה ומהותה דיון בכנסת בנוגע לתמיכה של משרד הרווחה בשילוב ילדים בנופשונים רגילים.



שלום משפחות יקרות,

בחודשים האחרונים אנחנו פועלים על מנת ליצור מודל חדש של תמיכת משרד הרווחה בתכניות פנאי חינוכיות של חינוך מיוחד אשר דוגלות בשילוב. התגייסה לעזרתינו חברת הכנסת אורית זוארץ (קדימה) אשר נתנה מענה מהיר והעלתה את הבקשה לדיון מהיר אשר אושרה בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות.

חברת הכנסת ביקשה למצוא מספר הורים לילדים המאובחנים ומשולבים גם במסגרות רגילות, שיגיעו לדיון בכנסת ויספרו את סיפורם האישי על מנת להבהיר את המצב ולסייע לתקן את החוק.
אם נצליח יחד, כל ילד יהיה זכאי למימון של אלפי שקלים להשתתפות בתכניות משולבות בקיץ וגם במהלך השנה. אנחנו יודעים שחברי כנסת נוספים נרתמו לנושא ומקווים שיש לנו סיכוי גבוה להצליח!

הדיון יתקיים ביום שלישי הקרוב, 12 ליוני, בשעה 12:30 בכנסת ישראל, בוועדת העבודה הרווחה והבריאות.
אם אתם יכולים ומעוניינים להגיע, אנא צרו קשר איתי או עם מירה קוסמן בהקדם על מנת לתאם את השתתפותכם.
דותן - 052-3341888 [email protected]
מירה - 054-6647243 [email protected]

הנה בקצרה נושא הדיון כפי שהעלנו בפני חברת הכנסת:

הרקע: - משרד הרווחה מוציא מידי שנה מכרז להפעלת נופשונים- פעילות חוץ ביתית הכוללת לינה לה זכאי כל ילד המאובחן כאוטיסט ורשום ככזה ברווחה.
- משרד החינוך קיבל את מסקנות וועדת מרגלית (יולי 2000) בנוגע ליישום חוק החינוך המיוחד והחל בתהליך של שילוב ילדים מהחינוך המיוחד במסגרות חינוך רגילות. כיום רב הילדים המסוגלים לכך ויכולים להשתלב בכיתות רגילות, אכן משולבים באופן מלא או חלקי בכיתות עם בני גילם.
האתגר: המודל של המכרז הנ"ל פועל לפי מודל של קבוצות חינוך מיוחד בלבד והקריטריונים רלוונטים לקבוצות של חינוך מיוחד בלבד. במילים פשוטות, משרד הרווחה מקצה משאבים אך ורק לתכניות אשר אינן מקיימות שילוב . הורים לילדים אשר מעוניינים להשתמש בנופשון שמציע משרד הרווחה ולו הם זכאים, לא יכולים להפעיל שום שיקול דעת בנוגע לתכנית החינוכית בה הם רוצים שילדם ישתלב בה. יש להם מבחר מצומצם של תכניות המיועדות לחינוך המיוחד בלבד. הורים המעוניינים לשלוח את ילדם לתכנית המשלבת ילדים אוטיסטים בפעילות רגילה עם בני גילם ישלמו הכל מכיסם. משרד הרווחה יעזור רק במקרה של קבוצת חינוך מיוחד, גם במידה והילד משולב בבית ספר רגיל, הולך לחוגים ופעיל בתנועת נוער. מנהלת המשרד לאדם האוטיסט ברווחה הגברת לילי אבירי סיכמה כי המשרד אינו יודע לעבוד עם מודל של שילוב ואין דרך לבחון זאת.
קיים צורך ברור בבניית מודל נוסף (לא חלופי) למימוש הנופשונים- שיהיה מיועד למימוש בתכניות של שילוב: תכניות מיוחדות לשילוב מלא של ילדים שעל הרצף האוטיסטי במסגרת הפעילות הכללית של תכניות רגילות. תנועות נוער, מחנות קיץ, סאמר סקול ומסגרות נוספות שמשלבות באופן אחראי ומקצועי ילדים ונוער בקשת האוטיסטית בפעילויות החברתיות שלהן.


תודה על התמיכה ובהצלחה לכולנו,

שבת שלום

דותן טמיר
מנהל eCamp
 
למעלה