פינת הקלפים של אשיגא

Soffi123

New member
אני במקום טוב יותר

היי רותי אני ממש שמחה שהגעת למקום טוב יותר כי עשית את הבחירה הנכונה. מבכרת אותך על הצלחותיך וגם מודה לך על כך שאת שוב מתבטאת בפורום. אוהבת לקרוא את דברייך יישר כוח
וחג שמח
 

freearth10

New member
קלפי אנימל

מקווה עבורך שהפעם השלישית תביא איתה את הגלידה... לי היתה אתמול חוויה מדהימה עם הבן שלי. כל פעם שהוא נוגע בקלפי האנימל הוא תמיד מושך את קלף הגמל. הפעם הוא הסכים אפילו לדבר על מה שהוא רואה שם וכששמעתי אותו מדבר על הילד, פשוט שמעתי אותו מתאר את עצמו. אחר כך טיפלתי בו בעיסוי אינטואיטיווי שזה גם פלאי פלאים שהוא בכלל הסכים שאטפל בו ובאיזו צאקרה טיפלתי? במקלעת השמש, בדיוק בכוח שיצא מהילד ההוא בקלף ורק כדי לסגור מעגל, הוא משך אחר כך גם גלויה מתמציות פרחי באך. זה היה בדיוק העץ שאת הפרי שלו הבת שלו כל כך אוהבת. כנראה שהפרי באמת לא נופל רחוק מהעץ...
מאיה
 
פינת הקלפים של אשיגא../images/Emo28.gif

רק אזכיר שקלפי ההשלכה משמשים חלק מהקינסיולוגים בתהליכי ההדרכה שלהם ודרך העבודה עם הקלפים אנחנו מגיעים למקומות נפלאים. הקלפים משמשים לנו כמראה ודרך הקלפים ניתן לחזור למחוזות הילדות ולעבור על כל חלק וחלק מהפאזל הנפלא של חיינו - העבודה עם הקלפים היא אומנות לשמה שנכנסה לשרות רוב המקצועות הטיפוליים וההדרכתיים. אני מכיר יותר מקינסיולוג אחד שהפך את העבודה עם הקלפים לפעילותו העיקרית. כדאי לנסות. אני בוחר עכשיו קלף סמוי ללא התכווננות מיוחדת מתוך הקלפים של אשיגא בואו ונראה מה יצא... יצא יצירה אך מכיוון שכבר כתבנו על המילה הזו אבחר עוד קלף סמוי. ועכשיו יצא למידה בואו ונדבר על למידה... בכל תחומי החיים. מהי למידה בשבילכם ? היכן החלק הכי חזק בחייכם שיש בו למידה ? לאיזה מקומות בחייכם הייתם רוצים להכניס יותר למידה ? מה יכול לקדם אתכם בכך ? ספרו על המקרה האחרון בו נדרשה מכם למידה... אתם מוזמנים לכתוב באופן חופשי כל מה שעולה בכם בהקשר ללמידה. בברכת דיון פורה - עדי.
 

דגנית

New member
למידה.. ../images/Emo63.gif

למידה.. למידה עבורי היא דרך חיים. למידה היא הכל בעצם, החל מללמוד להתהפך.. לזחול, לשבת, לעמוד, ללכת.. לרוץ.. לדבר, לקרוא, לכתוב, להשכיל וכו' וכו'.. אני כל הזמן לומדת. גם לעבוד עם התלמידים שלי מהווה למידה, כל פעם משהו חדש. דרך חדשה. הדבר הכי חשוב שלמדתי בשנה האחרונה זה משהו על עצמי.. שאני אוהבת את העבודה שלי.
 
למידה כדרך חיים :)

איזה יופי! את כותבת שגם לעבוד עם תלמידייך מהווה בשבילך למידה ואני מאוד מזדהה עם אמירתך. את מוזמנת לספר על הדבר המשמעותי ביותר שלמדת מתלמיד שלך.. תודה דגנית.
 

דגנית

New member
המילה הראשונה שקפצה לי לראש כאשר קראתי

את ההודעה שלך.. לפני כמה שעות.. ורק עכשיו מתפנה לכתוב, ושוב אותה מילה.. היא להקשיב להקשיב לקול, להקשיב לתנועה, להקשיב לוויברציות, להקשיב .. אפילו למחשבות אותן רואים דרך העיניים.. להקשיב לרעש, להקשיב לשקט, להקשיב למלמולים להקשיב לתזוזות, להקשיב לרווחים בין לבין. פשוט להקשיב. וזה מדהים איך אפשר להקשיב לרעש ועוד יותר להקשיב לשקט תשומת לב והקשבה אלו שני דברים שתמיד היו לי עכשיו הם התחזקו להקשבה ולתשומת לב הרבה מעבר למילים ולקולות.
 
הקשבה

הקשבה אחרת, הקשבה שונה, פשוט להקשיב. להקשיב למה שנאמר, להקשיב למה שלא נאמר. להקשיב לגוף, לאנרגיה, לנשימות - להקשיב הרבה מעבר למילים ולקולות.
 

דגנית

New member
ממש ככה ../images/Emo13.gif

אגב להקשיב לאנרגיות ולשפת גוף.. זה גם משהו מיוחד
 

Soffi123

New member
למידה

כפי שכתבה סמדר בשיר "הקרקס" שציטטה, אף אחד לא לומד מאף אחד - אנשים מלמדים את עצמם. אבל.. יש בעולם כל כך הרבה אנשים שאפשר ללמוד מהם. למעשה, כל אדם שאנו פוגשים בא ללמד אותנו משהו. מכל אחד אנחנו יכולים ללמוד. אנחנו רק צרכים להיות מספיק קשובים ורגישים ואז נבין מה הדבר שעלינו ללמוד מאותו אחד שנִקרה בדרכנו או מאותו ארוע שעבר עלינו. ללמוד תמיד אהבתי (ועדיין). בד"כ העדפתי מסגרות בהן מַקנים ידע. כיום אני נהנית ללמוד דברים חדשים וגם להעמיק את הידע בתחומים שמעניינים אותי מהאינטרנט וגם מספרים
אני משתדלת כל יום ללמוד משהו שיעשיר אותי
 
שלום שלום :)

גם אני חושב שכל אדם שאנו פוגשים בא ללמד אותנו משהו ואפילו כל ארוע.. אם רק נהייה בשימת לב ונשאל את השאלות הנכונות אולי נבין דברים נפלאים מארועים שלכאורה נראים "סתמיים" או שנלמד מאותו מצב שנתפס כשלילי - "מה המסר" או מה אפשר ללמוד מאותו מצב - או...מה אותה סיטואציה באה לספר לי :) את כותבת שיש בעולם הרבה אנשים שאפשר ללמוד מהם - אני מזמין אותך לכתוב על 2 מהם..2 שאת היית רוצה ללמוד אצלם או מהם. תודה לך
 

freearth10

New member
למידה היא יצירה,

יצירה של מרחב פעולה שמתרחב, של משהו חדש שלא ידענו קודם ועכשיו אנחנו יכולים להשתמש גם בו כדי לחקור את עולמנו, כדי להמשיך בדרכנו. הצד החזק הוא הרצון והסקרנות ללמוד כל דבר שהביא אותי להתמקצעות ולמיקוד. הייתי רוצה להכניס יותר למידה לעשייה בחיי, לקחת את ההזדמנויות שיש לי ולממש אותן כאן ועכשיו. מה יכול לקדם אותי? חוויות מעשירות. המקרה האחרון בו נדרשה למידה: השיר שהבאת לכאן לימד אותי שאני לא לבד, שאני היום במקום טוב יותר, שאני היום לא צריכה להתנחם במחר אלא לעשות היום, כדי שהיום כבר יהיה טוב יותר.
מאיה
 

Sharonשרiן

New member
למידה ..

מהי למידה בשבילכם ?
גדילה, פריחה, צמיחה, ליבלוב, פריחה היכן החלק הכי חזק בחייכם שיש בו למידה ?
בכל תחומי החיים, משתדלת ללמוד כל יום עוד משהו אחד חדש למידה לוקחת אותנו עוד צעד קדימה ..לפעמים צעד או שתיים לאחור מאפשרים לנו לראות רחב יותר ללמוד הרבה יותר ולהתקדם למקום הנכון לנו. למידה היא חוויה.
 
שרון ../images/Emo24.gif

למידה היא חוויה וכל השאר הוא רק מידע... את משתדלת ללמוד כל יום משהו חדש...אני יודע
את מוזמנת לספר לנו מה למדת היום! תודה שרון
 

אורית502

New member
למידה עבורי היא

החיים עצמם בהרגשתי ברגע שהפסקתי ללמוד חיים גם מפסיקים . הלמידה היא תהליך הצמיחה שלנו מרגע הלידה - וקצרה היריעה להכיל את התהליך - עד למעבר לעולם האחר שלעניות דעתי ייתכן וגם שם לא ניפסקת הלמידה. אני מקפידה על כול דבר בחי, כל אירוע, מקרה, אדם אפילו דומם לראות מה ניתן ללמוד. דוגמא : הלכתי להוציא כסף בכספומט , לא מצאתי את כרטיס האשראי שלי. ניכנסתי לבנק הזמנתי חדש . כאשר הגעתי הבייתה - לאחר ביטולו - מצאתי אותו , בדיוק באותו המקום . ביומיים שלאחר מכן , שמעתי שהיה מקרה של הונאה לאנשים שהוציא בבנקט המסויים הזה באותו הזמן . מיותר להמשיך . למידה נוספת שהייתי רוצה להכניס היא בכול תחומי ההתפתחות הרוחנית , וללמוד קיסולוגיה גם :) עדי : יש לי רעיון / הצעה / שאלה לגבי עניין הקלפים . האם ישנה אפשרות שאתה תמשוך קלף עבור מי שמבקש ואז לנתח זאת כאן? המשך יום נעים
 
מדהים!

שלום אורית
הדוגמא שנתת עם הכספומט מאוד חזקה ובכלל התחברתי לכל מילה ומילה שכתבת. אני לוקח ממך את המשפט - "למידה עבורי היא החיים עצמם, בהרגשתי ברגע שהפסקתי ללמוד חיים גם מפסיקים" אני חושב שבחירתך ללמוד קינסיולוגיה, ממה שהספקתי ללמוד מכתיבתך (ומכתיבה ניתן ללמוד הרבה!) הולמת אותך ביותר ותתרום לך בכל תחומי החיים. לגבי הצעתך עם הקלפים, שאמשוך קלף עבור מי שמבקש ואז לנתח את זאת כאן - גישתי היא שונה לגבי הקלפים, ושונה מהפורומים והקומונות שמתעסקים בנושא - הקלפים עבורי הם דרך חיים אישית, הדרכתית, ואיני מנתח את מה שיצא לאחרים על אחת כמה וכמה איני בוחר להם את הקלפים. אתן לך דוגמא - כאשר אני מדריך מישהו והוא מספר על מטרה, נושא, או קושי בחייו, אחד הדברים שאנו עושים הוא עבודה עם קלפי השלכה.. אני מבקש ממנו להתמקד ולהתרכז בנושא ולבחור קלף.. אח"כ שואלו שאלות לגבי הקלף שיצא כמו - "מה הקלף מספר לך בהקשר למטרה שבחרת?" או "אם הדמות שבתמונה היתה יכולה לומר לך משהו - מה היא היתה אומרת לך?" ועוד הרבה שאלות פתוחות שגורמות למודרך לספר, לדבר, להכנס פנימה והכל בהקשר למטרתו או לנושא שאותו הוא בחר. לפעמים אני אבקש ממנו לבחור קלף שיכול לקדם אותו במטרתו, לפעמים אבקש ממנו להתמקד במה שמעכב אותו בהשגת מטרתו ולבחור קלף.. מכאן נצא ונגיע למקומות קסומים. כל מה שהבאתי בנושא הקלפים עד עכשיו הוא ממש כקצה של הקצה של העבודה עם קלפי ההשלכה שהיא מדהימה! בחלק מהמקומות שמלמדים קינסיולוגיה גם מלמדים את העבודה עם קלפי ההשלכה. ולבסוף.. את כל זה כתבתי כי אני לא מושך לאחרים קלפים
אבל לחלק מאיתנו יש קלפים וכל מי שרוצה יותר ממוזמן, לחשוב על נושא, מטרה, קושי - לבחור קלף סמוי ולכתוב את מה שיצא לו כאן בפורום ואשאל אותו שאלות פתוחות לגבי מה שיצא. רק לזכור לעבוד עם קלפי השלכה ולא טארות שכבודם במקומם מונח אבל הם אינם משמשים אותי בעבודתי כקינסיולוג. תודה לך אורית.
 

אורית502

New member
ניסיתי לגבי

ההצעה שלי אליך לעניין הקלפים. מבינה ומקבלת. אגב היא באה מתוך אותו צורך למידה:) אותה סקרנותלהכיר את קלפי ההשלכה. אין לי מושג מה הם וגם אין לי אותם. תודה על ההתייחסות . ואולי גם אגיע ליכולת (הכלכלית) ללמוד קינסולוגיה. ממשיכה ללמוד !! הכול סוף שבוע נפלא =)
 
למעלה