פינתנו " חושבים חינוך ביחד" - התחקות אחר הטבע

keren kr

New member
פינתנו " חושבים חינוך ביחד" - התחקות אחר הטבע

שלום לגולשים, מידי שבוע, בפינתינו " חושבים חינוך ביחד" נעלה מאמר/ נושא הקשור בחינוך ע"פ הקבלה ונדון בו ונחשב ביחד.. ניתן גם לשאול שאלות את ד"ר גלעד שדמון המתארח בפורום בימי שלישי בין השעות 18:30 - 19:00 . הפעם בפינתנו - התחקות אחר הטבע, איך בעצם מדברים שהם ממש בטבע שלנו אפשר ללמוד דברים מורכבים כמו חינוך טוב. קישור למאמר: http://www.kab.co.il/kabbalah/לידת-האנושות-המאושרת
 

oriti1010

New member
התחקות אחר הטבע

עדיין לא מובן לי מה הקשר בין חינוך טוב להתחקות אחר הטבע. איך זה קשור לחינוך?
 

anati278

New member
התחקות אחר הטבע

כאשר מתבוננים בטבע רואים איך הוא מושלם איך כל החיים בטבע מתקיימים באיזון ובהרמוניה. לדוגמא, בממלכת החי , ניתן לראות דאגה וערבות הדדית.הפינגווינים מתחממים בעמידה במעגל צפוף. קופי השימפנזה פולים כינים זה מזה . גם הצמח לוקח לעצמו רק את מה שצריך ואת היתר מחלק לכולם. חוק האהבה והדאגה לאחר שולט בטבע. אם נלמד לחקות חוקים אלו נוכל לשמש דוגמא לילדינו לחיים בהרמוניה. ובחינוך אין כמו דוגמא אישית.
 
הקשר בין חינוך טוב להתחקות אחר הטבע

oriti1010 שלום ! ראשית השאלה שלך מאוד לעניין וגרמה לי לחשיבה מרובה. איני יודע את כל התשובה, אבל חשבתי על משהו, ואולי ננסה למשיך לחשוב משם. לאחר שקראתי את שאלתך, התחלתי לברר לעומק את המושג "חינוך" במובן רחב. הגעתי לזה, שס"ה, כהורה, חשוב לי לכוון את ילדיי, ולתת להם כלים יעילים ואפקטיביים, כך שיוכלו להתמצא בעולם, להטמיע בהם את החוקים הקיימים בעולם, כפי שאני מבין אותם, ועם הידע וההבנה שאעניק להם, אני מקווה שיהיה להם יותר קל להשיג את המטרות שירצו, וזאת בתקווה שמתוך ההכוונה שלי, ידעו יותר טוב להגדיר מטרות אלו. המפתח הוא להתמצא בעולם ולדעת את החוקים הקיימים. כמו שכל אחד יכול תיכף להרגיש את כח המשיכה, או כל יילוד מבחין בגורם שנותן לו את מזונו, כנראה שישנם עוד כמה חוקים בעולם, שאני לא כ"א יודע אותם או לא כ"כ מבין אותם, אבל אני כל הזמן מנסה ללמוד אותם. סה"כ כך אנו נוהגים כל הזמן, לומדים דברים חדשים. כל המידע שלנו אודות ה"עולם" וחוקיו, נכללים לדעתי במושג "הטבע". תשובה יותר ספציפית, אנחנו לומדים מהטבע כל הזמן, גם מהטבע שאותו אנחנו כבר מכירים. לדוגמא, לא מזמן היה מחקר גדול של חברת צמיגים (של רכבים), שחיפשה דרך פשוטה לבנות צמיג יעיל יותר. לאחר שהם הוציאו הון תועפות על כל מיני מחקרים, הם הגיעו לזה, שצורת המשושה שבה בונים הדבורים את הכוורת שלהם, מהווה הצורה האידיאלית לבניית תבנית הצמיגים, מסתבר שהצורה הזאת דווקא מכסה ספקטרום גדול של כוחות שיכולים לפעול על הצמיג לכל מיני כיוונים. אשמח לתגובות נוספות, הנושא מאוד מעניין.
 
למעלה