פינוי גזם בשבת כן, תח"צ כמובן שלא

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
מונית שרות זו לא תחבורה ציבורית

אגב, איך זה שלמוניות שירות יש אישור נסיעה בשבת?
הרי מוניות שירות נוסעות במסלול של קו אוטובוס, במהלך השבוע מונית שירות היא רכב מתחרה לאוטובוס (הנהגים נדחפים לפני אוטובוסים, מודיעים אחד לשני בקשר שיש אוטובוס של הקו בקרבת מקום, במוצ"ש מי שיחכה לאוטובוס קו 5 יראה 4 מוניות של הקו לפחות לפני שיראה את האוטובוס הבא, איך משרד התחבורה מאשר בכלל תחרות כזו? ובשבת מן הסתם לנוסעים אין ברירה. בתוך העיר אם יש להם מזל והם קרובים למסלול של המונית שירות ויש בכלל מקום לנסוע, אז הרוויחו והם משלמים 8 ש"ח כי אין להם איפה להעביר את הרב קו עם החופשי חודשי שלהם, ומי שצריך לנסוע בינעירוני ישלם 50 ש"ח מחיפה לת"א, וכמובן יצטרך לקוות שבכלל יש מוניות שירות שזמינות. בסופ"ש של ראש השנה זה הולך להיות סופ"ש ארוך של 3 ימים נטו ללא תחבורה ציבורית בינעירונית ועירונית, אנשים הולכים לריב ולהידחף עבור הזכות לשלם מחיר יותר מכפול מנסיעה בינעירונית הלוך ושוב באוטובוס ואפילו לא יקבלו נסיעות המשך בתוך העיר). ארגון נהגי מוניות השירות והספיישל צריכים לשלוח זר אפילו גדול יותר לכבוד השנה החדשה למשרד התחבורה. תראו איך הם דואגים לאינטרסים שלהם.
מונית שרות זו לא תחבורה ציבורית
יש להן אישור לפעול מתי שהן רוצות, בדיוק כמו שיש להן אישור לפעול בלי לו"ז ושעות פעילות מוגדרות, בדיוק כמו שיש להן אישור לגבות תשלום במזומן בלבד ולא לכבד רב קו ובדיוק כמו שיש להן אישור להעלות ולהוריד נוסעים באופן לא בטיחותי היכן שהן רוצות.
מונית שרות זה ישראבלוף נוסח עולם שלישי. מבחינת התקנות זו מונית לכל דבר ועל כל המשתמע מכך, אבל גדולה ושפועלת על קטע נסיעה מסוים. גם לנהג מונית ספיישל אי אפשר להגיד "אל תעבוד בשבת".
זה מה שלא מבינים כל אלה שאומרים "יש מוניות שרות וזה מספיק בשבת" או כל אלה שרוצים להוסיף מוניות שרות בשבת (או "מיניבוסים" בעגה התל אביבית) ולוותר על אוטובוסים.
הם לא מבינים שמהלך כזה רק ינציח את המצב הקיים, בו נישאר עם עוד מוניות כאלו שגם לא מספקות את הסחורה בשבת, ובלי אוטובוסים או כל אמצעי תח"צ אמיתי אחר.
 

orchilit

New member
אולי נעשה למוניות השירות בשבת מה שעשו המכולות לסופרמרקטים?

מונית שרות זו לא תחבורה ציבורית
יש להן אישור לפעול מתי שהן רוצות, בדיוק כמו שיש להן אישור לפעול בלי לו"ז ושעות פעילות מוגדרות, בדיוק כמו שיש להן אישור לגבות תשלום במזומן בלבד ולא לכבד רב קו ובדיוק כמו שיש להן אישור להעלות ולהוריד נוסעים באופן לא בטיחותי היכן שהן רוצות.
מונית שרות זה ישראבלוף נוסח עולם שלישי. מבחינת התקנות זו מונית לכל דבר ועל כל המשתמע מכך, אבל גדולה ושפועלת על קטע נסיעה מסוים. גם לנהג מונית ספיישל אי אפשר להגיד "אל תעבוד בשבת".
זה מה שלא מבינים כל אלה שאומרים "יש מוניות שרות וזה מספיק בשבת" או כל אלה שרוצים להוסיף מוניות שרות בשבת (או "מיניבוסים" בעגה התל אביבית) ולוותר על אוטובוסים.
הם לא מבינים שמהלך כזה רק ינציח את המצב הקיים, בו נישאר עם עוד מוניות כאלו שגם לא מספקות את הסחורה בשבת, ובלי אוטובוסים או כל אמצעי תח"צ אמיתי אחר.
אולי נעשה למוניות השירות בשבת מה שעשו המכולות לסופרמרקטים?
להפעיל לובי של מוניות של נהגים שומרי שבת שיתלונן על כך שיש כאן אפלייה שיגרום לשר להפסיק את השירות הזה בשבת ואז אולי זה יעיר מישהו?
 

mister K

New member
ממש לא איכפת לי אם יקרה דבר כזה

אולי נעשה למוניות השירות בשבת מה שעשו המכולות לסופרמרקטים?
להפעיל לובי של מוניות של נהגים שומרי שבת שיתלונן על כך שיש כאן אפלייה שיגרום לשר להפסיק את השירות הזה בשבת ואז אולי זה יעיר מישהו?
ממש לא איכפת לי אם יקרה דבר כזה
מוניות שרות שוות ל-0 בשבילי ואני לא נוסע בהן אפילו בשבתות ובלילות (בשביל זה אני שומר את הפרייבט שלי שבימי חול כמעט ולא נוסעת).

אבל כמובן שזה לא יקרה מ-3 סיבות...
1. יש כוח גדול מדי של נהגי מוניות שמתים על העבודה בשבת בשל הפדיון הגבוה משמעותית ביום זה.
2. תושבי תל אביב יקימו קול זעקה ולא ייתנו לזה לקרות.
3. אין ולא היה מעולם שום חוק מדינה או חוק עזר עירוני האוסר את פעילות המוניות האלו בשבתות. זאת בניגוד לעניין המרכולים בו קיים חוק האוסר את פעילותם. לכן מבחינה חוקית ומשפטית, אף אחד לא יכול לאסור את פעילות המוניות בשבת אלא אם יחוקק חוק כזה בכנסת או ברשות המקומית וכמובן שזה לא יקרה.
 
זה לא מה שיגרום להפעלת שירות אוטובוסים

אולי נעשה למוניות השירות בשבת מה שעשו המכולות לסופרמרקטים?
להפעיל לובי של מוניות של נהגים שומרי שבת שיתלונן על כך שיש כאן אפלייה שיגרום לשר להפסיק את השירות הזה בשבת ואז אולי זה יעיר מישהו?
זה לא מה שיגרום להפעלת שירות אוטובוסים
זה עלול להזיק יותר מאשר להועיל - גם לא יהיו אוטובוסים וגם לא יהיו מוניות שירות.
ויכולים להיות גם דתיים וחרדים שיקחו את הטיעון הזה רחוק יותר ויאמרו אם כבר אז כבר -בואו נחיל אותו גם על נהגי מוניות ספיישל וגם על תחנות דלק.
בקיצור טיעון שרק משחק לידי שוחרי הכפייה הדתית בשבת.
 

mister K

New member
זה בדיוק מה שאני אומר על נושא המרכולים בת"א

זה לא מה שיגרום להפעלת שירות אוטובוסים
זה עלול להזיק יותר מאשר להועיל - גם לא יהיו אוטובוסים וגם לא יהיו מוניות שירות.
ויכולים להיות גם דתיים וחרדים שיקחו את הטיעון הזה רחוק יותר ויאמרו אם כבר אז כבר -בואו נחיל אותו גם על נהגי מוניות ספיישל וגם על תחנות דלק.
בקיצור טיעון שרק משחק לידי שוחרי הכפייה הדתית בשבת.
זה בדיוק מה שאני אומר על נושא המרכולים בת"א
אם הייתה אופציה כזאת, הייתי מוכן שהמרכולים ייסגרו בשבת בתמורה להפעלת קווי אוטובוס סדירים בשבתות במתכונת מצומצמת.
אבל כל זמן שאין אופציה כזאת וכל זמן שויתור לכפייה הדתית בישראל רק מרחיב אותה וגורר דרישות נוספות, אני נלחם נגד סגירת המרכולים ולו בשביל העיקרון לשמור על החופש בתל אביב. כי הרי ברור לאן זה יימשך אם הם אכן ייסגרו.
 

Ccyclist

Well-known member
לא משנה להם כמה קונים ונוסעים יש, "אין דרישה".

זה בדיוק מה שאני אומר על נושא המרכולים בת"א
אם הייתה אופציה כזאת, הייתי מוכן שהמרכולים ייסגרו בשבת בתמורה להפעלת קווי אוטובוס סדירים בשבתות במתכונת מצומצמת.
אבל כל זמן שאין אופציה כזאת וכל זמן שויתור לכפייה הדתית בישראל רק מרחיב אותה וגורר דרישות נוספות, אני נלחם נגד סגירת המרכולים ולו בשביל העיקרון לשמור על החופש בתל אביב. כי הרי ברור לאן זה יימשך אם הם אכן ייסגרו.
לא משנה להם כמה קונים ונוסעים יש, "אין דרישה".
&nbsp
מי שמטרתם העיקרית קואליציה שתכלול גם את החרדים (וזה כולל להערכתי לא רק חברי כנסת אלא פקידים ובעלי ג'ובים פוליטיים למיניהם) מפנים עין עיוורת בכוונה לצרכי הציבור שממלא את קווי הקדם-מוצ"ש, המכולות, או המטרונית.
&nbsp
הכי עצוב לשמוע את אותם "סוציאליסטים" המצדיקים מחסור, מצור, וסכנת חיים בשם ערכים "סוציאליסטים" שאינם מצדיקים הפסקת מסחר או תח"צ באף מדינה סוציאל-דמוקרטית מערבית. זוהי ההפנמה המסוכנת ביותר של הכפייה הדתית - כשמפסיקים להבין שהיא נעשית מסיבות דתיות בלבד ומנסים לתרץ אותה בשם אידאולוגיות אחרות, אזרחיות.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה