פינוי גזם בשבת כן, תח"צ כמובן שלא

מצב
הנושא נעול.

סוקר28

New member
פינוי גזם בשבת כן, תח"צ כמובן שלא

פינוי גזם בשבת כן, תח"צ כמובן שלא
שבת שלום לקוראים,
למה עיריית תל אביב מרשה לקבלן שלה לפנות גזם באמצעות משאיות בשבת בצהריים?
אגב זה מרעיש יותר מאוטובוס...
 

mister K

New member
גם התח"צ בת"א תפעל בשבת אם זה יהיה בסמכות העירייה

פינוי גזם בשבת כן, תח"צ כמובן שלא
שבת שלום לקוראים,
למה עיריית תל אביב מרשה לקבלן שלה לפנות גזם באמצעות משאיות בשבת בצהריים?
אגב זה מרעיש יותר מאוטובוס...
גם התח"צ בת"א תפעל בשבת אם זה יהיה בסמכות העירייה
בעיה קשה בישראל היא שהפעלת התחבורה הציבורית נמצאת בסמכות בלעדית של הממשלה ומשרד התחבורה שהוא הזרוע המבצעת, ולרשויות המקומיות אין כל נגיעה בכך. כל זמן שזה המצב, יישמר עוצר השבת ההרסני שמקורו בכפייה דתית משולבת עם שנאת תח"צ ויישמר גם עוצר הלילה המטומטם לא פחות.
ברור שאוטובוס לא מרעיש כמו דברים אחרים שפועלים בשבת ולא מפריעים לאף אחד. עיריית תל אביב גם מפנה לי את הזבל ברחוב מדי שבת באמצעות חברת קבלן ואני שמח על כך כי הרחוב נקי. אבל אלה כאמור דברים שבסמכותה של עיריית תל אביב החילונית.

שתי הבעיות בהפעלת תח"צ בשבת על ידי השלטונות המוסמכים לכך, הן הסטיגמה הרעה שנוצרה כאן לאוטובוסים אשר מקורה בבורות משוועת וכן עיקרון כפיית עוצר השבת שעליו שומרים מאמיני הדת. זאת למרות שהפרתו כיום בעידן האוטובוסים המתקדמים לא באמת תפריע או תשנה משהו, מלבד פגיעה באגו הדתי והחרדי שנשמר מאז תקופת המנדט.
זה יימשך כל זמן שהציבור החופשי וכן הפוליטיקאים החילונים שאמורים לייצג אותו, נשארים אדישים לנושא הזה. פשוט כי אוטובוסים לא חשובים בעיניהם והם לא מתעמקים בנזק שנגרם וייגרם לאורך זמן כתוצאה מהשבתתם.
אנשים מעדיפים להתעסק בנושאים אחרים הרבה פחות הרסניים, במקום להרעיד את הכנסת על כך שאין פה תח"צ נורמלית 24/7. לדעתי האישית זהו הנזק השני בגודלו שנגרם למדינת ישראל מהכפייה הדתית, אחרי אי מתן האפשרות לנישואים אזרחיים. הרבה יותר מאי גיוס החרדים למשל... זו גם נגזרת של מדיניות כל ממשלות ישראל לפיה נושאים הקשורים לביטחון הרבה יותר חשובים מכל נושא אזרחי שהוא, גם ללא כל קשר לעניין הדתי. זו כבר בעיה בפני עצמה במדינת ישראל והקונספציה הזאת גם שואבת את האזרחים. אחר כך מתפלאים למה אנשים טובים עוזבים מפה לחו"ל.
 

סוקר28

New member
עד כמה שזכור לי, אין כרגע אף מפלגה חרדית

גם התח"צ בת"א תפעל בשבת אם זה יהיה בסמכות העירייה
בעיה קשה בישראל היא שהפעלת התחבורה הציבורית נמצאת בסמכות בלעדית של הממשלה ומשרד התחבורה שהוא הזרוע המבצעת, ולרשויות המקומיות אין כל נגיעה בכך. כל זמן שזה המצב, יישמר עוצר השבת ההרסני שמקורו בכפייה דתית משולבת עם שנאת תח"צ ויישמר גם עוצר הלילה המטומטם לא פחות.
ברור שאוטובוס לא מרעיש כמו דברים אחרים שפועלים בשבת ולא מפריעים לאף אחד. עיריית תל אביב גם מפנה לי את הזבל ברחוב מדי שבת באמצעות חברת קבלן ואני שמח על כך כי הרחוב נקי. אבל אלה כאמור דברים שבסמכותה של עיריית תל אביב החילונית.

שתי הבעיות בהפעלת תח"צ בשבת על ידי השלטונות המוסמכים לכך, הן הסטיגמה הרעה שנוצרה כאן לאוטובוסים אשר מקורה בבורות משוועת וכן עיקרון כפיית עוצר השבת שעליו שומרים מאמיני הדת. זאת למרות שהפרתו כיום בעידן האוטובוסים המתקדמים לא באמת תפריע או תשנה משהו, מלבד פגיעה באגו הדתי והחרדי שנשמר מאז תקופת המנדט.
זה יימשך כל זמן שהציבור החופשי וכן הפוליטיקאים החילונים שאמורים לייצג אותו, נשארים אדישים לנושא הזה. פשוט כי אוטובוסים לא חשובים בעיניהם והם לא מתעמקים בנזק שנגרם וייגרם לאורך זמן כתוצאה מהשבתתם.
אנשים מעדיפים להתעסק בנושאים אחרים הרבה פחות הרסניים, במקום להרעיד את הכנסת על כך שאין פה תח"צ נורמלית 24/7. לדעתי האישית זהו הנזק השני בגודלו שנגרם למדינת ישראל מהכפייה הדתית, אחרי אי מתן האפשרות לנישואים אזרחיים. הרבה יותר מאי גיוס החרדים למשל... זו גם נגזרת של מדיניות כל ממשלות ישראל לפיה נושאים הקשורים לביטחון הרבה יותר חשובים מכל נושא אזרחי שהוא, גם ללא כל קשר לעניין הדתי. זו כבר בעיה בפני עצמה במדינת ישראל והקונספציה הזאת גם שואבת את האזרחים. אחר כך מתפלאים למה אנשים טובים עוזבים מפה לחו"ל.
עד כמה שזכור לי, אין כרגע אף מפלגה חרדית
בקואליציה. אז למה כמה פקידים במשרד התחבורה מכתיבים את המדיניות בנושא הזה?
מה לעזאזל 19 חברי כנסת של יש עתיד עושים שם? לא נספיק למצמץ והקדנציה הזאת תסתיים בלי שום שינוי
 

mister K

New member
גם הממשלה הנוכחית מפחדת מהציבור הדתי והחרדי

עד כמה שזכור לי, אין כרגע אף מפלגה חרדית
בקואליציה. אז למה כמה פקידים במשרד התחבורה מכתיבים את המדיניות בנושא הזה?
מה לעזאזל 19 חברי כנסת של יש עתיד עושים שם? לא נספיק למצמץ והקדנציה הזאת תסתיים בלי שום שינוי
גם הממשלה הנוכחית מפחדת מהציבור הדתי והחרדי
אף אחד שם לא באמת רוצה לשנות סדרי עולם בשביל דבר פעוט וחסר חשיבות לחלוטין בעיניהם כמו אוטובוס, בעוד שהם יודעים שהציבור החילוני אדיש מדי לנושא ולא יזעזע אותם. אפילו תח"צ 24 שעות ביממה אף אחד שם לא מקדם, ופה אין שום עניין דתי.
מה גם שמפלגת האחים היהודים ורבני תקומה ששולטים בה, דוגלים גם הם בהמשך הכפייה הדתית על כלל אזרחי ישראל (רק בצורה יותר "נחמדה" אעלק).
מה חברי יש עתיד עושים שם? שום דבר שקשור למניעת כפייה דתית בתחומים אזרחיים. זה היה די צפוי כי מדובר במפלגה אליטיסטית ומתנשאת שאוטובוסים לא מעניינים אותה.

גם מבחינת פקידי משרד התחבורה במחוז המרכז המצב הקיים הוא שצריך להישאר בכל נושא שהוא הקשור לתח"צ. אין להם שום רצון להזיז משהו ולשנות סדרי עולם ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בשבת. שני הבכירים במשרד העוסקים בנושא תכנון התח"צ בגוש דן הם חובשי כיפה. גם ראש האגף לשעבר שנבעט מתפקידו לא מזמן, יהודה אלבז, הוא חובש כיפה שחורה. אותם בכירים הם שמנעו במחטף מקו 1 המקדים לפעול שעתיים לפני צאת השבת, בעקבות בקשת ראש עיריית בני ברק. הם גם שמונעים מהקו לפעול בלילות השבוע, מונעים פתיחת קווי תח"צ בין פתח תקוה לתל אביב דרך ציר אלוף שדה וציר אם המושבות וכן גורמים הרבה נזקים נוספים. פה לא ברור לבקשת מי... פשוט כי כנראה לדעתם המלומדת "אין ביקוש".
לעומת זאת, ראוי לציין את המחוז הצפוני במשרד שכן יוזם לשנות סדרי עולם בנושאי התח"צ. לראייה הסדר שנעשה בחיפה, בה פועלים קווי לילה 24/7 כל השנה כולל המטרונית, בלי קשר לתלמידים או בליינים או שקר כלשהו אחר. לא שחסרות שם בעיות אחרות, אבל לפחות שם רואים איזה שינוי. כמובן שגם החרגתה של חיפה מעוצר התח"צ בשבת מטעמים היסטוריים תורם לכך.
 

סוקר28

New member
זה מצב הזוי

גם הממשלה הנוכחית מפחדת מהציבור הדתי והחרדי
אף אחד שם לא באמת רוצה לשנות סדרי עולם בשביל דבר פעוט וחסר חשיבות לחלוטין בעיניהם כמו אוטובוס, בעוד שהם יודעים שהציבור החילוני אדיש מדי לנושא ולא יזעזע אותם. אפילו תח"צ 24 שעות ביממה אף אחד שם לא מקדם, ופה אין שום עניין דתי.
מה גם שמפלגת האחים היהודים ורבני תקומה ששולטים בה, דוגלים גם הם בהמשך הכפייה הדתית על כלל אזרחי ישראל (רק בצורה יותר "נחמדה" אעלק).
מה חברי יש עתיד עושים שם? שום דבר שקשור למניעת כפייה דתית בתחומים אזרחיים. זה היה די צפוי כי מדובר במפלגה אליטיסטית ומתנשאת שאוטובוסים לא מעניינים אותה.

גם מבחינת פקידי משרד התחבורה במחוז המרכז המצב הקיים הוא שצריך להישאר בכל נושא שהוא הקשור לתח"צ. אין להם שום רצון להזיז משהו ולשנות סדרי עולם ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בשבת. שני הבכירים במשרד העוסקים בנושא תכנון התח"צ בגוש דן הם חובשי כיפה. גם ראש האגף לשעבר שנבעט מתפקידו לא מזמן, יהודה אלבז, הוא חובש כיפה שחורה. אותם בכירים הם שמנעו במחטף מקו 1 המקדים לפעול שעתיים לפני צאת השבת, בעקבות בקשת ראש עיריית בני ברק. הם גם שמונעים מהקו לפעול בלילות השבוע, מונעים פתיחת קווי תח"צ בין פתח תקוה לתל אביב דרך ציר אלוף שדה וציר אם המושבות וכן גורמים הרבה נזקים נוספים. פה לא ברור לבקשת מי... פשוט כי כנראה לדעתם המלומדת "אין ביקוש".
לעומת זאת, ראוי לציין את המחוז הצפוני במשרד שכן יוזם לשנות סדרי עולם בנושאי התח"צ. לראייה הסדר שנעשה בחיפה, בה פועלים קווי לילה 24/7 כל השנה כולל המטרונית, בלי קשר לתלמידים או בליינים או שקר כלשהו אחר. לא שחסרות שם בעיות אחרות, אבל לפחות שם רואים איזה שינוי. כמובן שגם החרגתה של חיפה מעוצר התח"צ בשבת מטעמים היסטוריים תורם לכך.
זה מצב הזוי
פשוט הזוי שבכל מחוז יש מדיניות אחרת, כאילו זה מדינות שכנות. נדרשת התערבות מלמעלה, ולא מהדרג הפקידותי.
בלתי נסבל שדעות אישיות של פקידים כאלו או אחרים יקבעו את המדיניות, זה לא אמור לעבוד ככה במדינה דמוקרטית.
במה שונים תושבי חיפה מתושבי ת"א??? יש דתיים וחרדים גם בחיפה, ויש ערבים גם ביפו.
אבל הכי חשוב - יש אנשים ללא מכוניות בת"א, בדיוק כמו בחיפה. אה וגם בב"ש, ירושלים וכל עיר אחרת פה
 

mister K

New member
מדיניות עוצר השבת נקבעת מלמעלה

זה מצב הזוי
פשוט הזוי שבכל מחוז יש מדיניות אחרת, כאילו זה מדינות שכנות. נדרשת התערבות מלמעלה, ולא מהדרג הפקידותי.
בלתי נסבל שדעות אישיות של פקידים כאלו או אחרים יקבעו את המדיניות, זה לא אמור לעבוד ככה במדינה דמוקרטית.
במה שונים תושבי חיפה מתושבי ת"א??? יש דתיים וחרדים גם בחיפה, ויש ערבים גם ביפו.
אבל הכי חשוב - יש אנשים ללא מכוניות בת"א, בדיוק כמו בחיפה. אה וגם בב"ש, ירושלים וכל עיר אחרת פה
מדיניות עוצר השבת נקבעת מלמעלה
או ליתר דיוק, פשוט שומרים שהיא לא תשתנה.
הפקידים הדתיים לכל היותר מבצעים מחטפים שקשורים בביטול שירות שהיה קיים כבר בשבת. כמו שירות האוטובוסים בין פתח תקוה ותל אביב, שקיים כבר שנים החל משעתיים לפני תום העוצר בשאר הקווים.
מה כן קשור לפקידים וכן תחת השפעתם הישירה? ההבדלים הבולטים בין חיפה לגוש דן בכל הקשור לתכנון קווי תח"צ, סדר במערכת, הגדלת תשומות, יצירתיות והפעלת שירות לילי. בנושאים האלה הפקידות משפיעה מאוד לדעתי.
 

Ofekalef1

New member
אתה סותר את עצמך

גם הממשלה הנוכחית מפחדת מהציבור הדתי והחרדי
אף אחד שם לא באמת רוצה לשנות סדרי עולם בשביל דבר פעוט וחסר חשיבות לחלוטין בעיניהם כמו אוטובוס, בעוד שהם יודעים שהציבור החילוני אדיש מדי לנושא ולא יזעזע אותם. אפילו תח"צ 24 שעות ביממה אף אחד שם לא מקדם, ופה אין שום עניין דתי.
מה גם שמפלגת האחים היהודים ורבני תקומה ששולטים בה, דוגלים גם הם בהמשך הכפייה הדתית על כלל אזרחי ישראל (רק בצורה יותר "נחמדה" אעלק).
מה חברי יש עתיד עושים שם? שום דבר שקשור למניעת כפייה דתית בתחומים אזרחיים. זה היה די צפוי כי מדובר במפלגה אליטיסטית ומתנשאת שאוטובוסים לא מעניינים אותה.

גם מבחינת פקידי משרד התחבורה במחוז המרכז המצב הקיים הוא שצריך להישאר בכל נושא שהוא הקשור לתח"צ. אין להם שום רצון להזיז משהו ולשנות סדרי עולם ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בשבת. שני הבכירים במשרד העוסקים בנושא תכנון התח"צ בגוש דן הם חובשי כיפה. גם ראש האגף לשעבר שנבעט מתפקידו לא מזמן, יהודה אלבז, הוא חובש כיפה שחורה. אותם בכירים הם שמנעו במחטף מקו 1 המקדים לפעול שעתיים לפני צאת השבת, בעקבות בקשת ראש עיריית בני ברק. הם גם שמונעים מהקו לפעול בלילות השבוע, מונעים פתיחת קווי תח"צ בין פתח תקוה לתל אביב דרך ציר אלוף שדה וציר אם המושבות וכן גורמים הרבה נזקים נוספים. פה לא ברור לבקשת מי... פשוט כי כנראה לדעתם המלומדת "אין ביקוש".
לעומת זאת, ראוי לציין את המחוז הצפוני במשרד שכן יוזם לשנות סדרי עולם בנושאי התח"צ. לראייה הסדר שנעשה בחיפה, בה פועלים קווי לילה 24/7 כל השנה כולל המטרונית, בלי קשר לתלמידים או בליינים או שקר כלשהו אחר. לא שחסרות שם בעיות אחרות, אבל לפחות שם רואים איזה שינוי. כמובן שגם החרגתה של חיפה מעוצר התח"צ בשבת מטעמים היסטוריים תורם לכך.
אתה סותר את עצמך
אתה טוען שמה שגורם לזה שאין תח"צ בשבת הוא שהממשלה מפחדת מהציבור הדתי והחרדי, אבל אומר שגם תח"צ 24 שעות ביממה לא מקדמים ושם אין שום עניין דתי.
 

mister K

New member
אני לא סותר כלום ואתה תקרא היטב לפני שאתה מגיב

אתה סותר את עצמך
אתה טוען שמה שגורם לזה שאין תח"צ בשבת הוא שהממשלה מפחדת מהציבור הדתי והחרדי, אבל אומר שגם תח"צ 24 שעות ביממה לא מקדמים ושם אין שום עניין דתי.
אני לא סותר כלום ואתה תקרא היטב לפני שאתה מגיב
משרד התחבורה לא מקדם תח"צ סדירה 24 שעות מסיבות שונות, בעיקר של חוסר רצון אמיתי לשפר. אבל אי העיסוק בתח"צ בשבת הוא קודם כל מהסיבה הדתית.
לצורך העניין, גם אם פתאום משרד התחבורה ישנה את פניו ויתחיל לפעול ברצינות לייעול התח"צ, לא יהיה עיסוק בתח"צ בשבת עד שלא תהיה מחאה חילונית רחבה בנושא. שר התחבורה אומר בגלוי כל הזמן שאין לו כל עניין לשנות את הסטטוס-קוו (הוא התשמש במושג הזה, אני לא מכיר בו).
מה שאני בא להגיד הוא שהכפייה הדתית היא לא הבעיה היחידה של התח"צ בישראל, אבל היא עדיין בעיה שבלי לפתור אותה לא תהיה פה תח"צ יעילה.
 

Ofekalef1

New member
אתה דווקא כן סותר מבחינה ניסוחית נטו.

אני לא סותר כלום ואתה תקרא היטב לפני שאתה מגיב
משרד התחבורה לא מקדם תח"צ סדירה 24 שעות מסיבות שונות, בעיקר של חוסר רצון אמיתי לשפר. אבל אי העיסוק בתח"צ בשבת הוא קודם כל מהסיבה הדתית.
לצורך העניין, גם אם פתאום משרד התחבורה ישנה את פניו ויתחיל לפעול ברצינות לייעול התח"צ, לא יהיה עיסוק בתח"צ בשבת עד שלא תהיה מחאה חילונית רחבה בנושא. שר התחבורה אומר בגלוי כל הזמן שאין לו כל עניין לשנות את הסטטוס-קוו (הוא התשמש במושג הזה, אני לא מכיר בו).
מה שאני בא להגיד הוא שהכפייה הדתית היא לא הבעיה היחידה של התח"צ בישראל, אבל היא עדיין בעיה שבלי לפתור אותה לא תהיה פה תח"צ יעילה.
אתה דווקא כן סותר מבחינה ניסוחית נטו.
"אף אחד שם לא באמת רוצה לשנות סדרי עולם בשביל דבר פעוט וחסר חשיבות לחלוטין בעיניהם כמו אוטובוס, בעוד שהם יודעים שהציבור החילוני אדיש מדי לנושא ולא יזעזע אותם. אפילו תח"צ 24 שעות ביממה אף אחד שם לא מקדם, ופה אין שום עניין דתי."
השימוש במילה אפילו בא להגיד שאם החלק השני מתקיים אז על אחת כמה וכמה הראשון. משמע אפילו תח"צ בלילה הם לא מקדמים גם כשאין שם אלמנט דתי, אז גם תח"צ בסופ"ש, על אחת כמה וכמה כשיש עוד את הגורם הדתי. לא טענתי שאין אלמנט של "פחד" מהדתיים, אלא שאפילו אתה אומר שזה לבטח לא הגורם היחיד לכך שאין תח"צ בשבת.
&nbsp
יכול להיות מאוד שאתה צודק, אני דיברתי רק על המשפט שכתבת.
&nbsp
לגבי חוסר ההכרה שלך ב"סטטוס קוו" - זו עובדה קיימת. כמו שלפני כמה זמן אתה התרעמת על זה שאני לא מכיר בהפרדה בין הלאום היהודי לבין הדת היהודית, אתה צריך להכיר גם בדברים שצורמים לך (או שאולי תסביר לי למה הוא לא באמת קיים?).
 

mister K

New member
אני לא רואה סתירה בדברים שכתבתי

אתה דווקא כן סותר מבחינה ניסוחית נטו.
"אף אחד שם לא באמת רוצה לשנות סדרי עולם בשביל דבר פעוט וחסר חשיבות לחלוטין בעיניהם כמו אוטובוס, בעוד שהם יודעים שהציבור החילוני אדיש מדי לנושא ולא יזעזע אותם. אפילו תח"צ 24 שעות ביממה אף אחד שם לא מקדם, ופה אין שום עניין דתי."
השימוש במילה אפילו בא להגיד שאם החלק השני מתקיים אז על אחת כמה וכמה הראשון. משמע אפילו תח"צ בלילה הם לא מקדמים גם כשאין שם אלמנט דתי, אז גם תח"צ בסופ"ש, על אחת כמה וכמה כשיש עוד את הגורם הדתי. לא טענתי שאין אלמנט של "פחד" מהדתיים, אלא שאפילו אתה אומר שזה לבטח לא הגורם היחיד לכך שאין תח"צ בשבת.
&nbsp
יכול להיות מאוד שאתה צודק, אני דיברתי רק על המשפט שכתבת.
&nbsp
לגבי חוסר ההכרה שלך ב"סטטוס קוו" - זו עובדה קיימת. כמו שלפני כמה זמן אתה התרעמת על זה שאני לא מכיר בהפרדה בין הלאום היהודי לבין הדת היהודית, אתה צריך להכיר גם בדברים שצורמים לך (או שאולי תסביר לי למה הוא לא באמת קיים?).
אני לא רואה סתירה בדברים שכתבתי
מובן שזהו לא הגורם היחיד, כתבתי זאת במפורש. אבל זה כן הגורם העיקרי והבעייתי.
אני לא מכיר בסטטוס קוו. זהו מושג שכל מי שנפגע ישר מנפנף בו, אבל למעשה הוא כבר מזמן לא קיים כי החרדים הם אלו שהפרו אותו לאט ובהדרגתיות החל מקום המדינה ועד היום.
איפה 4,000 בני ישיבות בלבד שלא מתגייסים? איפה רחובות שלא נסגרים בשבת? מה עם קווי ההפרדה ה-"וולנטריים" (שזו גם עבירה פלילית)? ויש עוד דוגמאות...
אין באמת סטטוס קוו. יש פה חתירה למדינת הלכה באמצעות ניצול הסטטוס קוו הזה וניצול הדמוקרטיה. לכן אני לא מכיר בו ונאבק על זכויותי הבסיסיות כחילוני ולמען מדינה חופשית.
 

mister K

New member
ולמעשה הסטטוס קוו הזה גם מעולם לא היה משהו רשמי

אני לא רואה סתירה בדברים שכתבתי
מובן שזהו לא הגורם היחיד, כתבתי זאת במפורש. אבל זה כן הגורם העיקרי והבעייתי.
אני לא מכיר בסטטוס קוו. זהו מושג שכל מי שנפגע ישר מנפנף בו, אבל למעשה הוא כבר מזמן לא קיים כי החרדים הם אלו שהפרו אותו לאט ובהדרגתיות החל מקום המדינה ועד היום.
איפה 4,000 בני ישיבות בלבד שלא מתגייסים? איפה רחובות שלא נסגרים בשבת? מה עם קווי ההפרדה ה-"וולנטריים" (שזו גם עבירה פלילית)? ויש עוד דוגמאות...
אין באמת סטטוס קוו. יש פה חתירה למדינת הלכה באמצעות ניצול הסטטוס קוו הזה וניצול הדמוקרטיה. לכן אני לא מכיר בו ונאבק על זכויותי הבסיסיות כחילוני ולמען מדינה חופשית.
ולמעשה הסטטוס קוו הזה גם מעולם לא היה משהו רשמי
מלכתחילה היה מדובר בהבנות ערטילאיות שלא ברור על מה הן מבוססות ושאינן מעוגנות בכלום.
זה מה שמאפשר לחרדים לעשות כרצונם ולקדם מדינת הלכה (ובמקביל לזעוק "ססטוס קוו" בכל פעם שמנסים למנוע כפייה דתית), וזה גם מה שמאפשר לי לא להכיר בו כלל ולפעול למען החופש שלי במדינה שלי.
 

Ofekalef1

New member
בסדר

ולמעשה הסטטוס קוו הזה גם מעולם לא היה משהו רשמי
מלכתחילה היה מדובר בהבנות ערטילאיות שלא ברור על מה הן מבוססות ושאינן מעוגנות בכלום.
זה מה שמאפשר לחרדים לעשות כרצונם ולקדם מדינת הלכה (ובמקביל לזעוק "ססטוס קוו" בכל פעם שמנסים למנוע כפייה דתית), וזה גם מה שמאפשר לי לא להכיר בו כלל ולפעול למען החופש שלי במדינה שלי.
בסדר
 
זו לא סתירה אלא שתי בעיות שונות

אתה סותר את עצמך
אתה טוען שמה שגורם לזה שאין תח"צ בשבת הוא שהממשלה מפחדת מהציבור הדתי והחרדי, אבל אומר שגם תח"צ 24 שעות ביממה לא מקדמים ושם אין שום עניין דתי.
זו לא סתירה אלא שתי בעיות שונות
הסיבה שאין תחבורה ציבורית בשבת בהחלט קשורה להתנגדות של גורמים דתיים וחרדים ולהשפעתם על הפוליטיקאים.
קו 1 של גוש דן היה מתוכנן לפעול משעתיים לפני צאת השבת. בדקה ה-90 לפני הפעלתו מחוז המרכז של משרד התחבורה שינה זאת בגלל פניה מפורשת של ראש עיריית בני ברק.
קו 2 של המטרונית היה מתוכנן לפעול בשבתות. הוא לא פועל בשבתות בגלל התנגדות של גורמים דתיים בקרית אתא ומחוצה לה.
קו 1 של המטרונית היה מתוכנן לפעול בכל ימות השנה למעט יום כיפור. הוא לא פעל בשנה שעברה בערב ראש השנה וביום הראשון שלו בגלל שמספר דתיים סברו שזה לא תואם את הסכמי הסטטוס-קוו בחיפה וממש בבוקר שלפני ערב החג עצמו זה שונה בעקבות פרסום של עיתונאי דתי (שכותב גם בפורום הזה), עידן יוסף, ופנייה שלו למשרד התחבורה.

הנה ציטוט מהודעה של עיריית בני ברק:
"בעקבות זאת, מהאגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה, שבראשות הרב מיכאל קקון, חבר הנהלת העירייה ובהנהלת הרב חנוך זיידמן, ביקשו מהרב חנוך זייברט, ראש העיר לפנות לגורמים הממשלתיים למנוע את נסיעת האוכלוסיה בקו בשבת.
ואכן, לאחר פניית ראש העיר למשרד התחבורה , הממונה על הפעלת התחבורה הציבורית, הודיע מר אסי סוזנה, ממונה התכנון הציבורי במחוז תל אביב של משרד התחבורה, להרב חנוך זיידמן, מנהל אגף תשתיות ופיתוח בעירייה עם העתק להנהלת המשרד, שאין כל כוונה להפעיל את האוטובוסים בקו החדש, אלא רק בהתאם לזמני כניסת השבת ויציאתה."

החרדים אולי יתחילו להבין את משמעות מעשיהם כאשר חילוניים יחליטו שפעילות התחבורה הציבורית בבוקר יום העצמאות בבני ברק ובירושלים פוגעת ברגשותיהם וינסו למנוע את נסיעת האוכלוסיה הבני-ברקית בתח"צ ביום העצמאות (אם אין תחבורה ציבורית בחולון בבוקר יום העצמאות - שלא תהיה גם בבני ברק). נראה את הבני ברקים בלי תחבורה ציבורית ביום העצמאות. אולי אז ראש עיריית בני ברק יבין מה זה למנוע מאחרים ליסוע בקו 1 לפני צאת השבת. "עין תחת עין" - זה מה שצריך לעשות. לנהוג בחרדים כפי שהם נוהגים באחרים.

הסיבה לאי קיום תחבורה ציבורית בלילות נובעת מסיבה אחרת - תפיסה שגויה של משרד התחבורה שבלילות יש צורך לתחבורה ציבורית רק לבליינים. ומכאן התפיסה של קווי הלילה הפועלים רק בלילות ה' ושבת ובמסלולים הממוקדים באזורי בילוי.

[URL]http://www.bnei-brak.muni.il/SiteCollectionDocuments/%D7%94%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%95%D7%AA%20%D7%9C%D7%A2%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA%202013%20%D7%96%D7%99%D7%99%D7%91%D7%A8%D7%98/%D7%94%D7%A4%D7%A2%D7%9C%D7%AA%20%D7%A7%D7%95%201%20%D7%91%D7%94%D7%AA%D7%90%D7%9D%20%D7%9C%D7%96%D7%9E%D7%A0%D7%99%20%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%A1%D7%AA%20%D7%95%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%90%D7%AA%20%D7%94%D7%A9%D7%91%D7%AA.pdf[/URL]
 

mister K

New member


זו לא סתירה אלא שתי בעיות שונות
הסיבה שאין תחבורה ציבורית בשבת בהחלט קשורה להתנגדות של גורמים דתיים וחרדים ולהשפעתם על הפוליטיקאים.
קו 1 של גוש דן היה מתוכנן לפעול משעתיים לפני צאת השבת. בדקה ה-90 לפני הפעלתו מחוז המרכז של משרד התחבורה שינה זאת בגלל פניה מפורשת של ראש עיריית בני ברק.
קו 2 של המטרונית היה מתוכנן לפעול בשבתות. הוא לא פועל בשבתות בגלל התנגדות של גורמים דתיים בקרית אתא ומחוצה לה.
קו 1 של המטרונית היה מתוכנן לפעול בכל ימות השנה למעט יום כיפור. הוא לא פעל בשנה שעברה בערב ראש השנה וביום הראשון שלו בגלל שמספר דתיים סברו שזה לא תואם את הסכמי הסטטוס-קוו בחיפה וממש בבוקר שלפני ערב החג עצמו זה שונה בעקבות פרסום של עיתונאי דתי (שכותב גם בפורום הזה), עידן יוסף, ופנייה שלו למשרד התחבורה.

הנה ציטוט מהודעה של עיריית בני ברק:
"בעקבות זאת, מהאגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה, שבראשות הרב מיכאל קקון, חבר הנהלת העירייה ובהנהלת הרב חנוך זיידמן, ביקשו מהרב חנוך זייברט, ראש העיר לפנות לגורמים הממשלתיים למנוע את נסיעת האוכלוסיה בקו בשבת.
ואכן, לאחר פניית ראש העיר למשרד התחבורה , הממונה על הפעלת התחבורה הציבורית, הודיע מר אסי סוזנה, ממונה התכנון הציבורי במחוז תל אביב של משרד התחבורה, להרב חנוך זיידמן, מנהל אגף תשתיות ופיתוח בעירייה עם העתק להנהלת המשרד, שאין כל כוונה להפעיל את האוטובוסים בקו החדש, אלא רק בהתאם לזמני כניסת השבת ויציאתה."

החרדים אולי יתחילו להבין את משמעות מעשיהם כאשר חילוניים יחליטו שפעילות התחבורה הציבורית בבוקר יום העצמאות בבני ברק ובירושלים פוגעת ברגשותיהם וינסו למנוע את נסיעת האוכלוסיה הבני-ברקית בתח"צ ביום העצמאות (אם אין תחבורה ציבורית בחולון בבוקר יום העצמאות - שלא תהיה גם בבני ברק). נראה את הבני ברקים בלי תחבורה ציבורית ביום העצמאות. אולי אז ראש עיריית בני ברק יבין מה זה למנוע מאחרים ליסוע בקו 1 לפני צאת השבת. "עין תחת עין" - זה מה שצריך לעשות. לנהוג בחרדים כפי שהם נוהגים באחרים.

הסיבה לאי קיום תחבורה ציבורית בלילות נובעת מסיבה אחרת - תפיסה שגויה של משרד התחבורה שבלילות יש צורך לתחבורה ציבורית רק לבליינים. ומכאן התפיסה של קווי הלילה הפועלים רק בלילות ה' ושבת ובמסלולים הממוקדים באזורי בילוי.

[URL]http://www.bnei-brak.muni.il/SiteCollectionDocuments/%D7%94%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%95%D7%AA%20%D7%9C%D7%A2%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA%202013%20%D7%96%D7%99%D7%99%D7%91%D7%A8%D7%98/%D7%94%D7%A4%D7%A2%D7%9C%D7%AA%20%D7%A7%D7%95%201%20%D7%91%D7%94%D7%AA%D7%90%D7%9D%20%D7%9C%D7%96%D7%9E%D7%A0%D7%99%20%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%A1%D7%AA%20%D7%95%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%90%D7%AA%20%D7%94%D7%A9%D7%91%D7%AA.pdf[/URL]
 
אז בוא ניצור לחץ כדי שיפעילו את קו 1 לפני צאת השבת.

זו לא סתירה אלא שתי בעיות שונות
הסיבה שאין תחבורה ציבורית בשבת בהחלט קשורה להתנגדות של גורמים דתיים וחרדים ולהשפעתם על הפוליטיקאים.
קו 1 של גוש דן היה מתוכנן לפעול משעתיים לפני צאת השבת. בדקה ה-90 לפני הפעלתו מחוז המרכז של משרד התחבורה שינה זאת בגלל פניה מפורשת של ראש עיריית בני ברק.
קו 2 של המטרונית היה מתוכנן לפעול בשבתות. הוא לא פועל בשבתות בגלל התנגדות של גורמים דתיים בקרית אתא ומחוצה לה.
קו 1 של המטרונית היה מתוכנן לפעול בכל ימות השנה למעט יום כיפור. הוא לא פעל בשנה שעברה בערב ראש השנה וביום הראשון שלו בגלל שמספר דתיים סברו שזה לא תואם את הסכמי הסטטוס-קוו בחיפה וממש בבוקר שלפני ערב החג עצמו זה שונה בעקבות פרסום של עיתונאי דתי (שכותב גם בפורום הזה), עידן יוסף, ופנייה שלו למשרד התחבורה.

הנה ציטוט מהודעה של עיריית בני ברק:
"בעקבות זאת, מהאגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה, שבראשות הרב מיכאל קקון, חבר הנהלת העירייה ובהנהלת הרב חנוך זיידמן, ביקשו מהרב חנוך זייברט, ראש העיר לפנות לגורמים הממשלתיים למנוע את נסיעת האוכלוסיה בקו בשבת.
ואכן, לאחר פניית ראש העיר למשרד התחבורה , הממונה על הפעלת התחבורה הציבורית, הודיע מר אסי סוזנה, ממונה התכנון הציבורי במחוז תל אביב של משרד התחבורה, להרב חנוך זיידמן, מנהל אגף תשתיות ופיתוח בעירייה עם העתק להנהלת המשרד, שאין כל כוונה להפעיל את האוטובוסים בקו החדש, אלא רק בהתאם לזמני כניסת השבת ויציאתה."

החרדים אולי יתחילו להבין את משמעות מעשיהם כאשר חילוניים יחליטו שפעילות התחבורה הציבורית בבוקר יום העצמאות בבני ברק ובירושלים פוגעת ברגשותיהם וינסו למנוע את נסיעת האוכלוסיה הבני-ברקית בתח"צ ביום העצמאות (אם אין תחבורה ציבורית בחולון בבוקר יום העצמאות - שלא תהיה גם בבני ברק). נראה את הבני ברקים בלי תחבורה ציבורית ביום העצמאות. אולי אז ראש עיריית בני ברק יבין מה זה למנוע מאחרים ליסוע בקו 1 לפני צאת השבת. "עין תחת עין" - זה מה שצריך לעשות. לנהוג בחרדים כפי שהם נוהגים באחרים.

הסיבה לאי קיום תחבורה ציבורית בלילות נובעת מסיבה אחרת - תפיסה שגויה של משרד התחבורה שבלילות יש צורך לתחבורה ציבורית רק לבליינים. ומכאן התפיסה של קווי הלילה הפועלים רק בלילות ה' ושבת ובמסלולים הממוקדים באזורי בילוי.

[URL]http://www.bnei-brak.muni.il/SiteCollectionDocuments/%D7%94%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%95%D7%AA%20%D7%9C%D7%A2%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA%202013%20%D7%96%D7%99%D7%99%D7%91%D7%A8%D7%98/%D7%94%D7%A4%D7%A2%D7%9C%D7%AA%20%D7%A7%D7%95%201%20%D7%91%D7%94%D7%AA%D7%90%D7%9D%20%D7%9C%D7%96%D7%9E%D7%A0%D7%99%20%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%A1%D7%AA%20%D7%95%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%90%D7%AA%20%D7%94%D7%A9%D7%91%D7%AA.pdf[/URL]
אז בוא ניצור לחץ כדי שיפעילו את קו 1 לפני צאת השבת.
אני מציע בכל דבר שקשור לעיריית בני ברק, להגיב. להזכיר להם שהם כולאים אנשים כל שבוע.
 

mister K

New member
זה לא מזיז להם שהם כולאים אותך

אז בוא ניצור לחץ כדי שיפעילו את קו 1 לפני צאת השבת.
אני מציע בכל דבר שקשור לעיריית בני ברק, להגיב. להזכיר להם שהם כולאים אנשים כל שבוע.
זה לא מזיז להם שהם כולאים אותך
להיפך. מבחינת הרבה אנשים שם, להקשות עליך לנסוע בשבת זו מצווה.
 

mister K

New member
רוב תושבי ישראל סובלים מהכפייה הדתית על כל צורותיה

מייאש לקרוא
יש כל כך הרבה אנשים שסובלים מהעוצר בשבת
רוב תושבי ישראל סובלים מהכפייה הדתית על כל צורותיה
ועדיין לא נראה שזה עומד להשתנות כי החילונים סובלים אבל בשקט.
 

Ccyclist

Active member
גרוע מכך - הם חיים ב"מטריקס" ולא מאמינים שאפשר אחרת.

רוב תושבי ישראל סובלים מהכפייה הדתית על כל צורותיה
ועדיין לא נראה שזה עומד להשתנות כי החילונים סובלים אבל בשקט.
גרוע מכך - הם חיים ב"מטריקס" ולא מאמינים שאפשר אחרת.
כשאדם רגיל למציאות מסויימת קשה לו לקבל שבמקומות אחרים המציאות שונה בתכלית. בגלל קשרי המשפחה שלי באנגליה תמיד ביקרתי בה כל כמה שנים ולכן תמיד ידעתי שיש שם תח"צ בימי א', אבל אנשים שגדלו במציאות הישראלית שבה אין תח"צ ביום המנוחה מניחים שככה זה בכל העולם בלי להבין שזה מצב ייחודי לישראל.
&nbsp
לפעמים להסביר לאנשים שגדלו במציאות מסויימת עד כמה היא לא נורמאלית, או לראות אותם מהנהנים באי-אמון מוחלט כאשר מתארים להם מהי המציאות הנורמאלית בחו"ל (אפילו פה בפורום היו גולשים ששאלו אם אין מדינות אחרות שבהן האוכלוסייה משתמשת ברכב הפרטי בסוף השבוע) כי היא שונה כל-כך מהמציאות בה גדלו זה כמו ללכת עם הראש בקיר.
&nbsp
כנ"ל בוויכוחי מסחר בסוף השבוע, היתה איזו כתבה בגלובס (עיתון כלכלי !!!) שבו כותב ישראלי שהחיל את תפישת המציאות הישראלית כ"נורמאלית" שלו על חו"ל קבע בשקר מוחלט שבפריס אין מסחר בשבת, אז למה שיהיה מסחר בתל-אביב, ועשרות גולשים שביקרו בעיר או שחיים בה פירטו לו על שעות הפתיחה של המכולות, שווקי סוף השבוע, מערכת המטרו וכו'.
&nbsp
&nbsp
 

mister K

New member
זה בדיוק מה שאני אומר - אנשים פה חיים בקונספציה

גרוע מכך - הם חיים ב"מטריקס" ולא מאמינים שאפשר אחרת.
כשאדם רגיל למציאות מסויימת קשה לו לקבל שבמקומות אחרים המציאות שונה בתכלית. בגלל קשרי המשפחה שלי באנגליה תמיד ביקרתי בה כל כמה שנים ולכן תמיד ידעתי שיש שם תח"צ בימי א', אבל אנשים שגדלו במציאות הישראלית שבה אין תח"צ ביום המנוחה מניחים שככה זה בכל העולם בלי להבין שזה מצב ייחודי לישראל.
&nbsp
לפעמים להסביר לאנשים שגדלו במציאות מסויימת עד כמה היא לא נורמאלית, או לראות אותם מהנהנים באי-אמון מוחלט כאשר מתארים להם מהי המציאות הנורמאלית בחו"ל (אפילו פה בפורום היו גולשים ששאלו אם אין מדינות אחרות שבהן האוכלוסייה משתמשת ברכב הפרטי בסוף השבוע) כי היא שונה כל-כך מהמציאות בה גדלו זה כמו ללכת עם הראש בקיר.
&nbsp
כנ"ל בוויכוחי מסחר בסוף השבוע, היתה איזו כתבה בגלובס (עיתון כלכלי !!!) שבו כותב ישראלי שהחיל את תפישת המציאות הישראלית כ"נורמאלית" שלו על חו"ל קבע בשקר מוחלט שבפריס אין מסחר בשבת, אז למה שיהיה מסחר בתל-אביב, ועשרות גולשים שביקרו בעיר או שחיים בה פירטו לו על שעות הפתיחה של המכולות, שווקי סוף השבוע, מערכת המטרו וכו'.
&nbsp
&nbsp
זה בדיוק מה שאני אומר - אנשים פה חיים בקונספציה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה