מונית שרות זו לא תחבורה ציבורית
יש להן אישור לפעול מתי שהן רוצות, בדיוק כמו שיש להן אישור לפעול בלי לו"ז ושעות פעילות מוגדרות, בדיוק כמו שיש להן אישור לגבות תשלום במזומן בלבד ולא לכבד רב קו ובדיוק כמו שיש להן אישור להעלות ולהוריד נוסעים באופן לא בטיחותי היכן שהן רוצות.
מונית שרות זה ישראבלוף נוסח עולם שלישי. מבחינת התקנות זו מונית לכל דבר ועל כל המשתמע מכך, אבל גדולה ושפועלת על קטע נסיעה מסוים. גם לנהג מונית ספיישל אי אפשר להגיד "אל תעבוד בשבת".
זה מה שלא מבינים כל אלה שאומרים "יש מוניות שרות וזה מספיק בשבת" או כל אלה שרוצים להוסיף מוניות שרות בשבת (או "מיניבוסים" בעגה התל אביבית) ולוותר על אוטובוסים.
הם לא מבינים שמהלך כזה רק ינציח את המצב הקיים, בו נישאר עם עוד מוניות כאלו שגם לא מספקות את הסחורה בשבת, ובלי אוטובוסים או כל אמצעי תח"צ אמיתי אחר.
מונית שרות זו לא תחבורה ציבוריתאגב, איך זה שלמוניות שירות יש אישור נסיעה בשבת?
הרי מוניות שירות נוסעות במסלול של קו אוטובוס, במהלך השבוע מונית שירות היא רכב מתחרה לאוטובוס (הנהגים נדחפים לפני אוטובוסים, מודיעים אחד לשני בקשר שיש אוטובוס של הקו בקרבת מקום, במוצ"ש מי שיחכה לאוטובוס קו 5 יראה 4 מוניות של הקו לפחות לפני שיראה את האוטובוס הבא, איך משרד התחבורה מאשר בכלל תחרות כזו? ובשבת מן הסתם לנוסעים אין ברירה. בתוך העיר אם יש להם מזל והם קרובים למסלול של המונית שירות ויש בכלל מקום לנסוע, אז הרוויחו והם משלמים 8 ש"ח כי אין להם איפה להעביר את הרב קו עם החופשי חודשי שלהם, ומי שצריך לנסוע בינעירוני ישלם 50 ש"ח מחיפה לת"א, וכמובן יצטרך לקוות שבכלל יש מוניות שירות שזמינות. בסופ"ש של ראש השנה זה הולך להיות סופ"ש ארוך של 3 ימים נטו ללא תחבורה ציבורית בינעירונית ועירונית, אנשים הולכים לריב ולהידחף עבור הזכות לשלם מחיר יותר מכפול מנסיעה בינעירונית הלוך ושוב באוטובוס ואפילו לא יקבלו נסיעות המשך בתוך העיר). ארגון נהגי מוניות השירות והספיישל צריכים לשלוח זר אפילו גדול יותר לכבוד השנה החדשה למשרד התחבורה. תראו איך הם דואגים לאינטרסים שלהם.
יש להן אישור לפעול מתי שהן רוצות, בדיוק כמו שיש להן אישור לפעול בלי לו"ז ושעות פעילות מוגדרות, בדיוק כמו שיש להן אישור לגבות תשלום במזומן בלבד ולא לכבד רב קו ובדיוק כמו שיש להן אישור להעלות ולהוריד נוסעים באופן לא בטיחותי היכן שהן רוצות.
מונית שרות זה ישראבלוף נוסח עולם שלישי. מבחינת התקנות זו מונית לכל דבר ועל כל המשתמע מכך, אבל גדולה ושפועלת על קטע נסיעה מסוים. גם לנהג מונית ספיישל אי אפשר להגיד "אל תעבוד בשבת".
זה מה שלא מבינים כל אלה שאומרים "יש מוניות שרות וזה מספיק בשבת" או כל אלה שרוצים להוסיף מוניות שרות בשבת (או "מיניבוסים" בעגה התל אביבית) ולוותר על אוטובוסים.
הם לא מבינים שמהלך כזה רק ינציח את המצב הקיים, בו נישאר עם עוד מוניות כאלו שגם לא מספקות את הסחורה בשבת, ובלי אוטובוסים או כל אמצעי תח"צ אמיתי אחר.