פטיפון דיגיטלי

MartinHSabag

New member
זה לא דיגיטלי

זה פטיפון לייזר ויש המון חומר בפורום עליו. כותב הכתבה מטעה. הוא אנלוגי לחלוטין.
 
עדות שמיעה

לא שלי, לצערי, אלא של חבר. הוא טוען שהתכשיט הזה נשמע פנטסטי - טוב יותר מכל פטיפון ששמע מימיו (לבחור יש ראש MC $8500) הבעיה הגדולה - הוא מנגן הכל כולל הכל - ז"א גם אבק. צריך לנגן את התקליט כשהוא נקי לחלוטין - משימה כמעט בלתי אפשרית.
 
לא ממש עוזר

אם אתה לא שומע בבית מרקחת מהרגע שתעביר את התקליט מהמכונה לפטיפון חטפת קצת אבק. אגב, יש למכשיר הזה יכולת אחת באמת מדהימה (חוץ מלנגן תקליטים שבורים) ניתן לכוון את גובה הקרן לייזר. הדגימו לו תקליט ישן ושחוט משנות ה 50 שנשמע נורא עם מחט רגילה. מורידים את הקרן במקרון או שניים והיא מגיעה לאיזור בתול בחריץ, כזה שהמחט מעולם לא נגעה בו. התוצאה היתה סאונד מדהים של תקליט חדש. אולי זה ההישג הכי מרשים של המכשיר הזה. אוצר לכל מי שמחזיק תקליטי מונו ישנים של חפץ...
 

hornless

New member
אני ממש לא התרשמתי ממנו. הצליל שלו

היה אנמי ומשעמם (לדעתי).
 

איציק37

New member
מה הסיבה למחיר האסטרונומי של הצעצוע

הזה ? הרי ה-CD וה-DVD עלו בהתחלה הרבה מאוד כסף והיום ניתן להשיג מכשיר סביר בכמה מאות שקלים. המכשיר הזה קיים כ-20 שנה. מדוע מחירו לא ירד גם כן ? האם זה בגלל שאין לו ביקוש גבוה ? אם זאת הסיבה אז הורדה במחיר תעלה את הביקוש בהתאמה. האם זה כל כך מסובך ויקר מבחינה טכנולוגית לייצר מכשיר כזה ?
 

MartinHSabag

New member
מה שאמרת

רישום הפטנט (יותר נכון הרכישה שלו מאיזה אדם פרטי שלא הצליח לממש את הרעיון), פיתוח והביקוש המועט גרמו למחירים ההתחלתיים להיות כ-20K$ כיום אפשר לרכוש אותם ב-5K$. זה מורכב מאוד למימוש ופיתוח. הם גם מציינים באתר שזה לא כ"כ לאודיופילים כמו למקומות שיש בהם אוספים אדירים שחייבים לשמר (ספריות של אוניברסיטאות, תחנות רדיו ואספנים). אם נשווה את זה לפטיפוני HI-END אז זה לא ממש יקר. לי כבר יצא לשמוע פטיפונים של 30K$ ואני בטוח שלגיא ותומר צין יצא לשמוע הרבה יותר יקרים..
 

איציק37

New member
ואיך לדעתך נשמע המכשיר הזה ביחס

לאותם פטיפונים שעולים 30K$ ויותר ? נראה לי שאם המחיר של המכשיר יירד מתחת לסף מסוים אז כבר לה יהיה כדאי לקנות פטיפון עם מחט משום שרק במכשיר כזה עם ראש לייזר אין שחיקה בכלל לתקליט ולראש הקורא. האם להערכתך מחירי הפטיפונים עם טכנולוגיה זאת ימשיכו לרדת עד שיהיו בהישג ידם של חובבים מן השורה ?
 

hornless

New member
יצא לשמוע אך גם כאן ברוב המקרים אין

קורולציה בין המחיר לבין רמת הביצועים.
 

AdiX

New member
נצל"ש - תקליטי MFSL

אני בונה אוסף תקליטים של Eric Clapton כמות החומר שהוא יצר בארבעים השנה האחרונות פשוט מדהימה והכמות לא גורעת מהאיכות. ולשאלה: חלק מהחומר נמצא על תקליטים של MFSL. מחירם מתחיל ה ב 70$ בדרך כלל וממריא מעל 300$. האם מחיר של 100$ לתקליט (שהוא הגבול העלין מבחינתי) שווה את ההוצאה? כמובן שהכל יחסי ואני לא מצפה שהוא ישמע פי עשר טוב יותר מתקליט ב 10 דולר. אבל בכל זאת, עד כמה ההבדל גדול? האם נדרש סופר פטיפון באלפי דולרים כדי לשמוע את ההבדל? או שפשוט כדאי לחפש תקליטים סטנדרטיים אבל תקליטים חדשים באריזה? תודה.
 
למעלה