פטור ממע"מ בקניה רשת...החזירים בועטים

trilliane

Well-known member
מנהל
לא דרשתי כלום. היה עוזר לו היה בהערותייך תוכן להתייחסות

כדי לנהל דיון, כמקובל בפורומים. בפועל התחושה שאני מקבלת הוא שאת רק רוצה לסתור אותי ויהי מה, בלי לכתוב על מה ולמה. חבל, אבל בחירה שלך.
 
כל המנגנון הזה

של הזמנת משלוחים מחו"ל לארץ הוא מושחת ועקום בישראל.. אחת מהסיבות היא, מעבר לזה שאנחנו רפובליקת בננות שאפילו השלטון העותמנאי נראה מופת היושר והצדק לעומתה, היא שכל הזמן מנסים, ב"בקטנה" לשים רגל לעניין הזה של ייבוא אישי.
הפטור של 75 דולר הוא מגוחך וצריך להעלות אותו ל- 200 דולר לפחות. צריך לעשות חקיקה, ששמת לב שאף חבר כנסת לא עושה ( צריך לשאול את חברי הכנסת איזה לובי לוחץ עליהם בדיוק בנושא הזה, כי יש כל כך הרבה) שמסדירה את תחום חובות הקונה בישראל לשירותי שילוח, ככה שלא יהיו הפתעות והמחיר שהקונה יצטרך לשלם לדואר או לחברות שילוח- יהיה ידוע מראש וקבוע ומפורט וגם לא יכלול, בין השאר, כל מיני עמלות מומצאות. דבר שלישי הוא שממש לא ברור לי למה היבואנים החליטו שהפטור ממע"מ הוא זה שגורם לאנשים לא לקנות בארץ. אפילו עם מע"מ מלא, אפילו עם מע"מ כפול! ודמי משלוח והנפצות של הדואר וחברת שילוח שמייקרים את המשלוח בהרבה, עדיין יהיה יותר זול לקנות בחו"ל. החברים לא קוראים נכון את המפה והם קוברים את עצמם במי ידיהם.
 

SicTransit

Active member
יש רק בעיה קטנה

הפטור ממע"מ על הזמנות מחו"ל הוא תחרות לא הוגנת מול המוכרים בארץ. אולי זאת לא הסיבה היחידה לריבוי הקניות בחו"ל, אבל לדעתי זאת טענה צודקת של הסוחרים, כי הפטור ממע"מ ומס קניה מהווה למעשה מכס שלילי - דבר שאפילו חסידים אדוקים של שוק חופשי וכלכלה גלובלית לא מטיפים לו. זה אבסורד כלכלי שיצרן ישראלי צריך לפתוח חנות וירטואלית בקפריסין כדי שלקוחותיו לא יחויבו במע"מ.
 
האמאמאמא של השוק החופשי

ארה"ב- נותנת תקרה של 800 דולר פטור ממע"מ בייבוא אישי ובאמת שאי אפשר להאשים אותם בסוציאליזם יתר. היבואנים בעצמם נהנים מפטור ממע"מ על ייבוא בדים. זה לא מגולגל לצרכן בשום צורה. אולי הפוך, אם החזירים היו מורידים מחירים הם לא היו קורסים, גם זה עקרון של שוק חופשי. תסתגל או שלא תשרוד
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תחרות הוגנת מאוד. אילו ההפרש היה רק 17% אנשים היו קונים פה

הרבה יותר נוח להתרשם ממוצר באופן בלתי אמצעי, למדוד ולקבל את המוצר ביד ומיד. הבעיה היא שהפרשי המחירים פשוט גבוהים מדי או שבחנויות בישראל אין סחורה רלוונטית, ושום ביטול מע"מ לא יפתור זאת. רבים (כמוני) מזמינים מחו"ל כי לא מוצאים את מבוקשם בישראל. הדרישה הנקמנית שלהם רק תדפוק אותי, תעשיר את קופת המדינה אבל לא תכניס להם שקל נוסף לכיס.
 

puptits

New member
אין שום בעיה קטנה

ישנה בעיה גדולה שהרשתות בענף הביגוד הביאו על עצמם.
הם חיים בבחינת ״אכול ושתה כי מחר נמות״ (חזירים)
ומה זה המושג הזה ״תחרות הוגנת״? בין מי למי?
בין החזירים מהארץ אל מול השוק הגלובאלי והחופשי בעולם באמצעות המרשתת?
או בין העסקים לבינינו הצרכנים?
ותאמין לי שהם יותר ישמחו שהפטור יבוטל לנו הצרכנים מאשר שהם יקבלו פטור כמונו.
הם לא יודעים איך לאכול את המצב החדש שהציבור רוכש באינטרנט כי זה פשוט, קל וזול.

מילא, היו מייצרים בארץ...עולה להם גרושים הייצור בעולם השלישי ובאים עלינו עם הוצאות תפעול פרסום ובונוסים.
פחחח...
שייחנקו
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
עדיף מחיר זול - אבל

איני רואה סיבה שחלק מהצרכנים ישלמו מע"מ על קניותיהם וחלק לא, לא ברור לי מדוע מי שמיבא בעצמו צריך להיות פטור ממע"מ ומי שקונה מיבואן חייב במע"מ
וזה מעבר לכך שהמדינה מפלה לא הסוכרים הישראלים לרעה לעומת עמיתיהם בחו"ל שהיא מחייבת את הישראלים לגבות עבורה מע"מ, דבר שבנוסף לעבודת החינם לטובת האוצר מוסיף עוד כ 15% למחיר המוצרים שנקנים בארץ ועושה את התחרות עוד יותר לא הוגנת.
 
כי המדינה חזירה.

וצריכה שאני אממן לה עוד בתים בהתנחלויות, עורכי דין לנציגכם בכנסת, ועוד איזה צוללת או שתיים וכם קצת בקשיש לכיס הפרטי לא נשכח.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה מה שמטריד אותך ולא תשלום מע"מ על תרופות בבית מרקחת פרטי?

(לעומת בית מרקחת של קופת החולים). גם שם, אגב, היו תלונות של פארמים וכו':
https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/16/ART2/134/754.html
אבל השאלה האמיתית היא למה מלכתחילה צריך לשלם מע"מ על תרופות, לא משנה היכן הן נמכרות... כבר הועלו הצעות חוק כאלה אך הן נדחו.
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4719340,00.html
&nbsp
כנ"ל, אגב, ספרים של הוצאות לאור אקדמיות שהן מלכ"ר. אם קונים ישירות מהן לא משלמים מע"מ אבל אם קונים אותם בחנות רגילה משלמים. נסעתי פעם במיוחד לקמפוס של בר אילן כדי לקנות מהם מילון (מקצועי, שעלה מאות שקלים, כך שהפרש המע"מ + הנחת שבוע הספר יצא משמעותי). ובבריטניה (לפחות לפני עשרים שנה) אין בכלל מע"מ על ספרים, כי הממשלה רוצה לעודד את האזרחים להיות משכילים.
&nbsp
להערכתי הסיבה המקורית לפטור ממע"מ היא בעיקרה תפעולית: לא שווה למדינה להתעסק עם חבילות זולות שערך המס עליהן נמוך. אם יתווסף מע"מ גם על כל שטות בדולר וחצי שמזמינים מסין, זו לא תוספת שתשנה הרבה לאזרחים אבל רק הגבייה לבדה תעלה יותר למדינה, תיצור עומס מטורף על הדואר (שיצטרך לגבות זאת וגם לא יוכל יותר לחלק מעטפות קטנות לתיבות) וכו'.
&nbsp
ואגב, וזו בדיוק הנקודה, מכיוון שהפטור ממע"מ אינו הסיבה שאנשים מזמינים מחו"ל רובם ככולם ימשיכו להזמין מחו"ל גם אם יגבו מהם מע"מ. למעשה גם כיום הם עושים זאת... לא כולם מזמינים עד $75, ורבים משלמים מיסים וזה עדיין יוצא משתלם. כך שאין כאן שום קשר לתחרות הוגנת. אם היא לא הוגנת זה דווקא מפני שלחנויות כאן יש יתרונות שאף חנות בחו"ל לא מציעה: היכולת להתרשם מהמוצר באופן בלתי אמצעי, לבדוק, למדוד, למשש, ולקבל אותו מיד. העובדה שהן לא משכילות לנצל אותו לטובתן מעיד על כך שהבעיה נעוצה במקום אחר.
 

dude101

New member
קסטרו רוצים לדבר על סטנדרט כפול? סבבה - נדבר על סטנדרט כפול

שכר מינימום של פועל ישראלי הוא כ-5,600 ש"ח (בלי הפרשה לפנסיה והחזר נסיעות). שכר מינימום של פועל סיני הוא כ-550 ש"ח (ולא יודע אם החוק הסיני בכלל מחייב את המעביד להפריש/לשלם משהו מעבר לזה).
לכן, קסטרו סגרו את רוב פעילות הייצור שלהם בישראל והעבירו אותה לסין.
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3359701,00.html
&nbsp
אפשר לחסוך בהוצאות שכר הפועלים כי שכר המינימום בסין הרבה יותר נמוך? יאללה, מפטרים את כולם ועוברים לחו"ל.
לקסטרו קשה להתחרות בהזמנות מחו"ל כי על ייבוא אישי אין מע"מ? "זה פשוט אידיוטי. למה להפלות לרעה את העסקים המקומיים ולסכן מקומות עבודה של עובדים בארץ?"
 

SicTransit

Active member
כלכלה גלובלית

לאור נתוני השכר שאתה עצמך הבאת, איך אתה מצפה מיצרן ישראלי להתחרות ביצרן סיני? איך מי שמשלם לפועל פי 10 מאשר המתחרה הסיני שלו יוכל להציע לך סחורה במחירים תחרותיים, בענפים בהם כוח האדם הוא חלק נכבד מעלות הייצור?
&nbsp
וכאשר על זה מוסיפים גם מכס שלילי בדמות פטור ממע"מ ליבוא אישי, התחרות בהחלט לא הוגנת. כל הטענות על חזירותם של היצרנים והסוחרים המקומיים אולי מוצדקות, ואולי הן מסבירות את העמדה האנטגוניסטית, אבל הן לא שייכות לעניין התחרות ההוגנת.
&nbsp
&nbsp
 

רוני1955

Active member
זה נכון, אבל.....

גם קסטרו קונה אצל היצרן הסיני. ומכיוון שקסטרו ודומותיה הן חברות גדולות, יש להן כוח קניה גדול, והמחיר שהן משלמות אפילו נמוך יותר.
 

SicTransit

Active member
אני יודע

עניתי ספציפית ל dude שהתרעם על העברת הייצור לחו"ל בגלל שכ"ע גבוה בארץ. צריך להחליט: האם אתה מוכן לשלם מחיר גבוה עבור מה שמיוצר בארץ או שאתה רוצה לקבל את המוצרים במחיר המינימלי האפשרי. מובן שכל אחד יכול להחזיק בדעתו לגבי שיווי המשקל המתאים בין שני הקטבים האלה, אבל אי אפשר לרקוד על שתי החתונות ולהשאיר את העוגה שלמה.
 

dude101

New member
אבל קסטרו ושות' *לא* מייצרים בארץ.

הצרכן לא צריך להחליט בין אם לשלם מחיר גבוה עבור מה שמיוצר בארץ או לקבל את המוצרים במחיר המינימלי. את זה חברות ההלבשה כבר החליטו בשבילנו.
ההחלטה היחידה שנותרה בידי הצרכן היא לשלם מחיר גבוה עבור חברה שהבעלים וההנהלה שלה יושבים בארץ, או לקבל את המוצר במחיר המינימלי ביותר.
&nbsp
ואני לא מתרעם על העברת הייצור לחו"ל. אני מתרעם על הצביעות בכך שחברות ההלבשה מנצלות יתרונות חקיקתיים כשזה מתאים להן אבל כשהיתרון החקיקתי הוא לטובת הצרכן הן רצות לבג"ץ ודורשות את התערבות המחוקק.
 

SicTransit

Active member
בוא נדבר על צביעות

אתה מתרעם על כך ש"חברות ההלבשה מנצלות יתרונות חקיקתיים כשה מתאים להן אבל כשהיתרון החקיקתי הוא לטובת הצרכן הן רצות לבג"ץ" כאילו אתה, ואני ו 99.999% מהאחרים כאן מתנהגים אחרת בכל שטחי החיים. למה, אתה לא מנצל "יתרונות חקיקתיים" כשזה מתאים לך (למשל היתרון החקיקתי של יבוא אישי פטור ממס?) אבל רוצה לשנות חוקים שלא נראים לך "לטובתך"? זאת מן עיסקת חבילה כזאת שמלמדים בשעורי אזרחות ואני החמצתי, או שזה מקרה ברור של צביעות צדקנית דווקא מצידך?
&nbsp
לגבי "חברות ההלבשה כבר החליטו בשבילנו" יש לי הפתעה בשבילך: לא חברות ההלבשה החליטו את זה, אלא אתה ואני החלטנו את זה, כשהעדפנו לקנות תוצרת זולה מסין ולא בגדים של "אתא", והממשלה החליטה את זה בשמנו כשביטלה מכסי מגן(*). הברירה של החברות היתה פשוטה: להעביר את הייצור לחו"ל או לפשוט את הרגל. אם לא יחול שינוי בעניין הפטור ממע"מ, ככל הנראה ההחלטה הבאה שיהיה עליהן להחליט היא אם להעביר גם את השיווק וההפצה לחו"ל או לפשוט את הרגל. למה זה איכפת לי? כי עם כל חנות שנסגרת בארץ הולכים לאיבוד לא רק הרווחים של אותם חזירים בראש הפירמידה, אלא גם המשכורת של כל העובדים מסביב, מהמנקה ועד הקופאי.
- - - - - - - - - - - -
(*) כדי לחסוך לעוגיות מסוימות אי הבנה, אני לא מביע כאן שום עמדה בעד או נגד ההחלטה הזאת
&nbsp
&nbsp
 

dude101

New member
בנאדם, על מה אתה מדבר? איפה דיברתי על לשנות חוקים לטובתי?

אבל עזוב, מידת הצביעות שלי לא משנה. הדיון הוא לא עלי אלא על חברות ההלבשה.
&nbsp
"לגבי "חברות ההלבשה כבר החליטו בשבילנו" יש לי הפתעה בשבילך: לא חברות ההלבשה החליטו את זה, אלא אתה ואני החלטנו את זה..."
אני חולק עליך, אבל זאת לא הנקודה. הנקודה היא שלצרכן הישראלי אין יכולת לתמוך ברשתות הלבשה שמייצרות בארץ, מהסיבה הפשוטה שאין כאלה.
&nbsp
ועכשיו בוא נדבר על העובדים. לפי דוח הלמ"ס, אחוז המשרות הפנויות עולה בהדרגה בשנים האחרונות:
http://cbs.gov.il/reader/newhodaot/hodaa_template.html?hodaa=201820075
ועיקר המשרות הפנויות הן בדיוק אותן משרות שאתה מדבר עליהן - עובדי מכירות (כ-8,700 משרות בחודשים דצמבר-פברואר) ועובדי ניקיון (כ-6,000 משרות). נראה שהשוק החופשי "דואג"* למשרות האלה בעצמו כרגע.
יודע, אגב, לאילו עובדים כן חסרה תעסוקה? עובדי מפעלים.
&nbsp
"ככל הנראה ההחלטה הבאה שיהיה עליהן להחליט היא אם להעביר גם את השיווק וההפצה לחו"ל או לפשוט את הרגל." לא הבנתי מה אתה אומר פה. אתה חושב שכרגע משתלם להן מבחינה כלכלית להעביר את השיווק וההפצה לחו"ל, אבל הן לא עושות זאת מתוך דאגה לעובדי המכירות והניקיון שלהן?
ואותה שאלה אפשר לשאול על ההחלטה להעביר את הייצור לחו"ל.
&nbsp
_______________________________________
* במרכאות כי מדובר על משרות בשכר מינימום. מנגד, מכיוון שמדובר במשרות בשכר מינימום, אפילו אי אפשר לטעון שזה ישחק את השכר.
 
למעלה